Marios Zgłoś #41 Napisano 31 Sierpnia 2007 ten temat jest jak polonez na gaz wcześniej bardzo interesowałęm się tym EGR ... te cieknące cudeńko ma dwa zadania ... Pierwsze jego zadanie to pomaganie w płynnym gaszeniu auta - odcinanie dopływu powietrza. Nie polecam odłączać i zaślepiać tego wężyka który steruje tym plastikowym ramieniem ponieważ po takim zabiegu auto podczas gaszenia trzęsie się jak głupie. Druga funkcja tego zaworu to obniżanie ilości szkodliwych substancji w spalinach, steruje tym inna część tego zaworu (to ten drugi wężyk z podciśnieniem) ... część spalin jest zawracane spowrotem do komory spalania co w efekcie powoduje: -obniżenie temperatury spalania ubogiej mieszanki paliwowo-powietrznej -utlenienie pozostałych w spalinach niespalonych węglowodorów (HC) Skutkiem działania układu jest obniżenie emisji tlenków azotu (NOx) – spowodowane obniżeniem temperatury spalania ubogiej mieszanki oraz obniżenie emisji HC poprzez ich utlenienie. Do najczęstszych awarii układu należy zablokowanie zaworu, co może być spowodowane nagromadzeniem się nagarów lub nieszczelnością przewodów doprowadzających podciśnienie lub spaliny. Awarie te mogą skutkować uszkodzeniem sondy lambda, zakłóceniami w pracy jednostki napędowej lub dymieniem z układu wydechowego. Żródło: http://pl.wikipedia.org/wiki/System_recyrkulacji_spalin nie przejmując się zanieczyszczeniem środowiska można zrobić coś takiego z cieknącym zaworem: zaślepić te otwory POXILINA rulezz a nstępnie odłączyć i zaślepić wężyk podciśnienia od sterowania zaworem popuszczania spalin ktoś już taki pomysł dawał i myśle że to tańsze rozwiązanie od kupowania nowego EGRa. Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
margorz Zgłoś #42 Napisano 31 Sierpnia 2007 wytłumacz mi dlaczego jeśli EGR wczesniej ciekł i jak go zaślepie to bedzie ciekł dalej skoro nie bedzi już działał? bedzie w dalszym ciagu ciekl ..... zawor EGR jest czescia skladowa ukladu dolotu w ktorej jest cisnienie pompowane przez turbo oraz dopuszczane spaliny - ktore rowniez maja jakies cisnienie ( w tym miejscu sumuja sie dwa cisnienia) .... w nieznacznym stopniu moze pomoc zaslepienie na wycieki ale to jest tyle co nic (to jest moje zdanie ) .... jezeli zaslepisz lub odlaczysz sterowanie tym zaworem to tylko pozbedziesz sie dopuszczania spalin do kolektora ssacego oraz okresowo czesci cisnienia spalin ale nie pozbedziesz sie cisnienia turbiny .... no chyba ze wczesniej odetnie ci ja .... wiec wniosek jest jeden Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
Gość Jacusnik Zgłoś #43 Napisano 31 Sierpnia 2007 Czyli najlepiej podłączyć tak jak było i wogóle nie patrzeć na cieknący EGR o tak jezdzić? Wymienić? sam nie wiem. Marios a ty jak masz to rozwiązane w swoim aucie? Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
Marios Zgłoś #44 Napisano 31 Sierpnia 2007 jeszcze nie miałem czasu się tym zająć ... Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
adams Zgłoś #45 Napisano 31 Sierpnia 2007 ja nie mam odłączonego EGR-a. Jak pytałem jednego fachmana to nie polecał w tym silniku... kiedyś mi wypiłął się ten weżyk co odpowiada za płynne gaszenie i telepało strasznie budą przy gaszeniu auta. Teraz przy okazji programu koleś ustawił mi przez program że na postoju EGR podaje mniej spalin a więcej powietrza, przez co silnik odrobine ciszej chodzi. Z tego co się dowiadywałem to EGR działa tylko na małych obrotach, np na biegu jałowym czy dojezdzaniu do świateł... potwierdzi to ktoś? Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
margorz Zgłoś #46 Napisano 31 Sierpnia 2007 Czyli najlepiej podłączyć tak jak było i wogóle nie patrzeć na cieknący EGR o tak jezdzić? Wymienić? sam nie wiem. Zaczac trzeba od zminimalizowania oleju w dolocie ktory pojawia sie z odmy lub turbiny a potem zajac sie stanem technicznym zaworu EGR (regeneracja ???? lub kupno nowego) ja osobiscie wyczyscilem caly dolot , separator oleju (glowna przyczyna oleju w odmie) oraz EGR zgodnie z opisem KLIK ... jezeli turbina puszcza olej to tylko wymiana na nowa Od momentu przegladu tego wszystkiego minelo 9 miesiecy (ok. 12000km) i widze ze cos tam zaczyna sie szklic ale nie do takiego stopnia ze cieknie lub leje sie P.S wszystko co tu opisalem to sa moje spostrzezenia zaobserwowane przez ten okres oraz wyciagniete woski z innych wypowiedzi tego forum oraz innych ... Jestem ciekaw czy czasem z tym EGR nie jest tak jak z wlosami u czlowieka ze czasami trzeba umyc a zawor wyczyscic Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
ali-g Zgłoś #47 Napisano 31 Sierpnia 2007 Ja mam zaslepiony egr od kilku miesiecy. W garażu w miejscu gdzie mam wydech na posadce miałem czarne mikro kropelki jakby sadzy, zawsze jak odpalałem auto wylatywało takie cos z rury.. jak jezdzilem z przyczepką to mi też kopcił przy przyspieszaniu, po odlaczeniu egr-a wszystko ustało, pasek absolutnie wcale nie kopci, teraz nie puści nawet dymka Narazie zdjąłem tylko węzyk, ale planuje to jeszcze poprawic i zaslepić blaszką. Na kompie żadnego błędu Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
Szklana Zgłoś #48 Napisano 31 Sierpnia 2007 ja nie mam odłączonego EGR-a. Jak pytałem jednego fachmana to nie polecał w tym silniku... kiedyś mi wypiłął się ten weżyk co odpowiada za płynne gaszenie i telepało strasznie budą przy gaszeniu auta. Teraz przy okazji programu koleś ustawił mi przez program że na postoju EGR podaje mniej spalin a więcej powietrza, przez co silnik odrobine ciszej chodzi. Z tego co się dowiadywałem to EGR działa tylko na małych obrotach, np na biegu jałowym czy dojezdzaniu do świateł... potwierdzi to ktoś? zgadza się dlatego EGR "pyrka" tylko na wolnych obrotach lub max do 1 tyś obr/min Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
Gość Jacusnik Zgłoś #49 Napisano 31 Sierpnia 2007 margorz Gdzie znajduje sie ten separator oleju? Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
margorz Zgłoś #50 Napisano 31 Sierpnia 2007 Gdzie znajduje sie ten separator oleju? Seperator oleju znajduje sie w deklu (pokrywie zaworow) ... jest to siatka na ktorej wytracane sa drobiny oleju z przewietrzania skrzyni korbowej (z mgiełki powietrzno-olejowej) ... drobiny oleju ktore nie zostana osadzone na tej siatce wpadaja do odmy a tym samym do rury dolotowej itd... opisalem to w jednm z postow KLIK 1 KLIK 2 Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
Gość phans Zgłoś #51 Napisano 2 Września 2007 nie przejmując się zanieczyszczeniem środowiska można zrobić coś takiego z cieknącym zaworem: zaślepić te otwory POXILINA rulezz Obrazek a nstępnie odłączyć i zaślepić wężyk podciśnienia od sterowania zaworem popuszczania spalin ktoś już taki pomysł dawał i myśle że to tańsze rozwiązanie od kupowania nowego EGRa. Ja kupiłem nowy i zaślepiłem wężyk ale faktycznie ciekawa propozycja z tą poxiliną - na uratowanie tych 700zł? Czy ta masa plastyczna nie wyleci, utrzyma się? Czy w ten sposób zalepiony i zaślepiony EGR nie wydaje już charakterystycznych dźwięków (tykania, pyrkotania)? Ja jak dojeźdzałem do świateł, lub hamowałem to przy małej prędkości słyszałem tykanie z przodu - takie tyk, tyk, tyk. Dopiero po wymianie EGRa problem ustąpił. Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
tazik23 Zgłoś #52 Napisano 3 Września 2007 Panowie a co wy na to:...??? Dodaj fotkę za pośrednictwem http://imageshack.us/ / Duży http://img170.imageshack.us/my.php?image=passatb5146abd4.jpg Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
zibi-r Zgłoś #53 Napisano 15 Września 2007 oglądałem zdjęcia , zajrzałem u siebie pod maskę i zobaczyłem że chcyba u mnie jest odwrotnie .Czy tak ma być i czy to jest ten zawór? gruba rura wychodzi na podszybie a cienki wąż do przodu sorki że na dwa razy ale była awaria. wczoraj zaślepiłem zawór o którym mowa w temacie i wiecie co odczuwam różnicę.zapryjaxniony mechanik zrobił mi kawał bo rozmawiałem z nim troche wcześniej o tym i mówiłem że będę chciał żeby to zrobił czyli za.ślepił .Wczoraj postawiłem auto na naprawe wycieraczki , i zapomniałem o zaworze.odebrałem auto , mechanik nic nie nmówił .czułem że idzie lepiej , myślełem że paliwo lepsze czy taki dzień a dzisiaj dzwoni mechanik i pyta się jak po zaslepieniu .wtdy sie wydało. Polecam spróbować Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
Gość Wilq Zgłoś #54 Napisano 14 Maja 2008 Witajcie, moj AFN zostawial za soba zaslone dymna, zaslepilem EGR, zaslona dymna zniknela a lekko to niemial tego dnia, ale jakos inaczej chodzil, niby moc ma ale wydaje mi sie ze jest slabszy i to odczuwalnie, zadnych kodow bledow w kompie nie ma, macie moze jakies pomysly? aha jak wcisne pedal do konca to wczesniej zaslona dymna, a teraz dymu niema (troche zawsze bedzie wiem) ale niema mocy ja nie wcisne do samego konca to czuje ze ciagnie... zaslepilem blaszka od strony dolotu, a syfu w dolocie bylo widac i to sporo Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
Gość diabloo Zgłoś #55 Napisano 14 Maja 2008 a co ze zaślepianiem w pd-kach?Macie jakieś wiarygodne źródło? Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
Gość oloo7 Zgłoś #56 Napisano 14 Maja 2008 witam. panowie mam paska 99r 116km przerobine na 138.tdi i cos ten moj zaworek zaczyna ciec,powiedzcie w jaki sposob moge go zaslepic?? wystarczy ze zaslepie sam weżyk czy trzeba wkladac jakies blaszki jak to bylo wczesniej opisane tyle ze w innym silniku. trzeba go rozebrac?? czy moze elektroniczne trzeba go wylaczyc?? Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
Ziewal Zgłoś #57 Napisano 14 Maja 2008 mi ciekł EGR to go przeczysciłem i od kilku dni suchutko a jesli zacznie znowu to pewnie zaslepie i nie bede sie bał bo wiem z pewnego źródła że można w PD-kach zaśepiać ! Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
Gość diabloo Zgłoś #58 Napisano 14 Maja 2008 W końcu jakiś konkret dzięki serdeczne:) Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
Gość duders Zgłoś #59 Napisano 15 Maja 2008 tu jest opisane Zawór EGR jest związany z emisją spalin czyli na chłopski rozum jest o urządzenie do regulacji Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
radas Zgłoś #60 Napisano 5 Sierpnia 2008 a czy EGR występuje tylko w diselach ? Pytam , bo widzę ,że udzielają sie tylko posiadacze tychże silników. Ja wcześniej byłem (jestem) posiadaczem Opla Vectry A (benzyna+gaz) Jak wiekszość oplowców z bezawaryjnym silnikiem C16NZ zaślepiłem EGR. Diametralnej różnicy nie zauważyłem , ale i pogorszenia też nie. W momencie zaślepienia (kupioną na allegro dopasowaną zaślepką) EGR , czyściłem też silniczek krokowy (wcześniej mniałem problemy z nierównymi obrotami na biegu jałowym). Po tych zabiegach silnik już cały czas pracuje stabilnie. Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach