Jump to content
Sign in to follow this  
karol-udekorujemy

diesel Ciagle podniesione obroty na biegu jałowym

Recommended Posts

Hej, mecze się już chwile z tym tematem

Passeratti 2.0 tdi CDBC ciagle podnosi obroty na biegu jałowym. Odpala normalnie i trzyma ok 900 na zimnym a wystarczy przejechać ok 5-10 min i już podnoszą się obroty na ok 1000-1200 i włączają się wentylatory.  Na rozgrzanym po odpaleniu ok 800 a jak się przejadę to, to samo.

DPF niby w normie i ostatnia regeneracja wg VCDS była 560km temu, myślałem ze to czujnik ciśnień bo pokazywał dziwne wartości od -100 do 90 mbar. podmieniłem czujnik ciśnień i zrobiłem  adaptacje a później procedurę wypalania. Foto w załączniku po procedurze wypalenia podczas jazdy. Nie ma tez charakterystycznego dźwięku przy spadku z obrotów jak to ma miejsce w automatycznej procedurze wypalania. 

Dokręciłem masy przy aku, i na karoserii. Napięcie na multimetrze ok 14.4v przy aku w VCDS 13.6-13.9 ( styk 30). Włączone odbiorniki, światła DLR w halogenach i klima wentylatory przy chłodnicy na najmniejszym biegu. 

Jak wyłącze klime i inne odbiorniki jest to samo. Obr powyżej 1000rpm. Dopóki nie zgaszę. 

Mam system start stop i akumulator Varta ale bez głębokiego rozładowania był wymieniony 2 lata temu i nie było wcześniej problemów. Wiec obstawiam ze to nie przez brak kodowania. 

Dodam jeszcze ze włączają się tez wentylatory na wyższy bieg tak jak by podniosło się ciśnienie w układzie klimatyzacji. 

 

Czego dalej szukać? Bo już mnie zaczyna to drażnić wszystko ze pomysły się skończyły... 

CADBB2AE-F651-47AE-8B12-A131B3117042.jpeg

Share this post


Link to post
Share on other sites

Zapelnienie 219ml to juz spore... Przebieg okolo 300tys.km?

roznica cisnien na jalowym 3mbar jest ok ale zloguj roznice podczas jazdy... 

Zobacz jak szybko sie zapelnia carbonem.

Wypalenia co 550km wyglada dobrze.. 

Share this post


Link to post
Share on other sites
1 godzinę temu, rosol napisał:

Zapelnienie 219ml to juz spore... Przebieg okolo 300tys.km?

roznica cisnien na jalowym 3mbar jest ok ale zloguj roznice podczas jazdy... 

Zobacz jak szybko sie zapelnia carbonem.

Wypalenia co 550km wyglada dobrze.. 

 

Przebieg ponad 330000 km, jak jeździłem tak do 3000obr to różnica ciśnień była ok 80 - 115mbar ale to już pod górę. Jeżdżę dużo tras, większość po szybkiego ruchu wiec może dlatego te 500km wypalenia. 

Podepne dzisiaj kompa i zobaczę jak szybko zapełnia węglem. 

Problem pojawił się dosyć nie dawno bo jak przyszło ciepło i zaczęła chłodzić klima, wcześniej raz na jakieś 2/3 tyg był taki objaw ale pochodził na podniesionych i wracał do normy. Teraz już cały czas, nawet jak dobrze nie rozgrzany. 

Share this post


Link to post
Share on other sites

jak odpalasz klimę to obroty rosną .. to wiadomo... może sprawdź jeszcze temperaturę płynu chłodzącego...

wzrost jałowych na ponad 1000 obrotów i załączenie się wentylatorów to wskazuje na próbę wypalania DPFa

Share this post


Link to post
Share on other sites

Na vcds jak włączę klime podnoszą się obroty z 760 do 800-850. Chyba wywalę tego DPF jak w przyszłości nie przejdę przeglądu to go założę spowrotem. Bo tak czy siak czekała by mnie wymiana na nowy ? 

Share this post


Link to post
Share on other sites

no i to, że ostatnia regeneracja była 560km temu to oznacza udaną :)

daj znać jak szybko sadzą się zapełnia...

Share this post


Link to post
Share on other sites

Witajcie, mam bardzo podobnie z tym, że mam BKP bez fabrycznego DPF'a i ostatnimi czasy zauważam że sporadycznie mam podwyższone obroty do 1000 na jałowym, wentylatory się wtedy nie załączają. Co to moze byc ? 

Share this post


Link to post
Share on other sites

wyłącz klimę i przegazuj chwilkę, powinny spaść do 800

Share this post


Link to post
Share on other sites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Guest
Reply to this topic...

×   Pasted as rich text.   Restore formatting

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

Sign in to follow this  

×
×
  • Create New...

Important Information

Korzystając ze strony akceptujesz nasz Terms of Use oraz Privacy Policy