Jump to content
Sign in to follow this  
oczkopl7

benzyna Wibracje silnika 3.2 AXZ

Recommended Posts

Witam Was.

Problem dotyczy B6 3.2 AXZ 2010r przegieg 185 000

Na biegu jałowym (skrzynia pozycja P) wciskając lekko gaz na ok 1200 - 1300 obr/min mam bardzo duże wibracje od silnika (drga cała buda) zwiększając obroty problem powiedzmy ze znika.

Dziwne jest to ze wystarczy wbić D podjechać pół metra. Wbić spowrotem P i powtórzyć test i jest często, chodź nie zawsze lepiej. Wibracje są znacznie zmniejsze.

Problemu nie czuć podczas jazdy.

 

Skan z VCDS nie pokazuje żadnych błędów.

Synchronizacja rozrządu 208 i 209 ma następujące parametry - 123 count - 3.0 *KW 00100101 , 73 - count - 0.0 *KW 00100101

Auto nie ma problemów z mocą, spaleniem itp. Fakt rozrząd jest słyszalny (charakterystyczne terkotanie) jakieś pomysły co może być nie tak ?

Co sądzicie ogólnie o rozrządzie ? Parametry powiedzmy ze w normie ale już słyszalny. Co mogę sprawdzić ?

 

 

Share this post


Link to post
Share on other sites

Na tą chwilę możesz sprawdzić jeszcze stan układu dolotowego ale to sporo elementów to demontażu.

Jeśli poduszki i elementu elastyczne układu wydechowego są ok, to niestety zostaje tylko rozrząd. Co do kątów, zobacz jakie wartości masz zadane dla poszczególnych wałków (kanały 90-92), bo tutaj masz podane chyba aktualne pozycje wałków.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Wartości dla 90 i 91: 

5,9 % exhaust Camshaft duty cycle 

-25*KW - Adj. specifield 

-25.5*KW - Adj. - actual 

 

5,9 % Intake Camshaft duty cycle 

25*KW - Adj. specifield 

-4.5KW - Adj. - actual 

 

Wartości dla biegu jałowego. Podczas dodania gazu wartości podążają za sobą i zmieniają się. 

A jeśli chodzi o układ dolotowy mam rozumieć ze chodzi o lewe powietrze ? 

Poduszki silnika i elementy elastyczne niby sprawdzone. 

 

Jeden z mechaników twierdzi ze jest możliwe zacięcie się koła dwumasowego co o tej teori sądzicie czy jest takie coś możliwe ? 

Share this post


Link to post
Share on other sites

5,9 % Intake Camshaft duty cycle 

25*KW - Adj. specifield 

-4.5KW - Adj. - actual 

 

zadane nie równa się aktualnemu

Share this post


Link to post
Share on other sites

Przepraszam wkradła się literówka zjadłem 2 ;)

 

Ma być 

5,9 % exhaust Camshaft duty cycle 

-25*KW - Adj. specifield 

-25.5*KW - Adj. - actual 

 

5,9 % Intake Camshaft duty cycle 

25*KW - Adj. specifield 

24.5*KW - Adj. - actual 

Share this post


Link to post
Share on other sites

 Wartości bloków z mojego Passerati na biegu jałowym, temp.70% :

208 -2*KW

209 2*KW

90  -25*KW

91 25*KW

 

Edited by mikromekanikk

Share this post


Link to post
Share on other sites

Panowie jeśli wartości bloków są poprawne a rozrząd jest słyszalny (terkotanie na ciepłym) to mam rozumieć ze zdechł np. napinacz ? Czy jest to początek końca rozrządu i niedługo zacznie się rozjeżdżać ? Zrobiłem już na takich parametrach 13000 km i w sumie nic się nie zmieniło od dnia zakupu. Dźwięk jest ten sam. Martwi mnie natomiast wibracja auta w zakresie 1200 - 1300 obr/min.  

Share this post


Link to post
Share on other sites

Sprawdziłbym jakie wartości bloków są w zakresie drgań. 

Również sam bym obejrzał poduszki bo mogą być naderwane, jeżeli będą się rozrywać dalej to drgania powinny się pojawiać odpowiednio wcześniej i trwać dłużej.

Koło zamachowe to również prawdopodobna przyczyna. U mojego brata w a4b5 przy uszkodzonej dwu masie drgania drgania pojawiały się od początku i były wyczuwalne w czasie jazdy. 

Rok temu wymieniałem rozrząd a objawy to "terkotnie" łańcuchów zaraz po odpaleniu, na zimnym silniku, spadanie obrotów na biegu jałowym, wypadanie zapłonów. 

 

Share this post


Link to post
Share on other sites

a w grupie 093 co masz? 

Share this post


Link to post
Share on other sites

Bloki w zakresie drgań sprawdzę za za ok 9 dni, bo wtedy wracam do domu. 

Też zastanawiam się cały czas z tym kołem dwumasowym może w najbliższym czasie zaryzykuję wymianę. Szkoda tylko byłoby robić to niepotrzebnie. Bo koszty w sumie nie małe. 

Na szczęście u mnie narazie zapłony nie wypadają, obroty nie skaczą itp. 

 

W grupie 093 mam

600 obr/min

14.3 % 

-3.0 *KW

-1.0 *KW 

 

Share this post


Link to post
Share on other sites

Widać, że się rozjechało.

Teraz tylko kwestia czy to sam łańcuch czy nastawnik. Ja obstawiam padnięty nastawnik lub nieszczelność w kanałach sterujących nim. Tak czy inaczej, rozrząd do demontażu

Share this post


Link to post
Share on other sites

ale nastawnik to prosty mechanizm i rzadko się psuje. 
 

Oczkopl7:

gdybyś potrzebował porównać sobie wartości z moim autem to śmiało pisz.

Ja w sobotę wymieniłem łączniki elastyczne w ukł.wydechowym i poza poprawą brzmienia silnik szybciej wstaje, co baaardzo mnie cieszy.

Edited by mikromekanikk

Share this post


Link to post
Share on other sites

Nastawniki to istotnie proste mechanizmy ale niestety bardzo szybko się zużywają. Amerykanie mają opracowane podobno bardzo dobre zestawy naprawcze, niestety kosztują sporo.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Guest
Reply to this topic...

×   Pasted as rich text.   Restore formatting

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

Sign in to follow this  

×
×
  • Create New...

Important Information

Korzystając ze strony akceptujesz nasz Terms of Use oraz Privacy Policy