Skocz do zawartości
rakud29

benzyna lancuch rozrzadu 2.0 tsi

Rekomendowane odpowiedzi

witam

chce sprawdzic swoj lancuch rozrzadu badana grupa to 93 mam -3.37 na wolnych obrotach moze ktos doradzic czy jest ok

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

powinno się zawierać pomiędzy -5 a 5

<= -4 lub >= 4 może już być słychać łańcuch.... zalecana wymiana

Edytowane przez rosol

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Czyli jeszcze można jeździć chodź już niedługo może być do wymiany 

Czy to wina łańcucha bo się wyciąga czy może slizgow albo napinacz co tam siada 

Wymienia się jeden łańcuch bo tak patrzyłem to chyba pompa oleju jest też napędzana łańcuchem 

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Dodam od siebie, że gdy jest w okolicach wartości -8 to już lepiej nawet auta nie odpalać, bo na 90% zaraz przeskoczy (znany mi silnik gdzie było 8.5 i po kilku dniach auto stanęło). Na forum zagranicznym czytałem, że graniczna wartość to 6.

Wymienia się tam komplet - łańcuch+napinacz+ślizgi ale tylko dla wałków rozrządu.

Łańcuch dla wałków wyrównoważających do weryfikacji ale zwykle się go nie wymienia.

Pompa oleju to już według uznania i tego co wyjdzie podczas weryfikacji, ja bym wymienił sam łańcuch.

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

jak będziesz wymieniał to jest cały KIT w cenie około 1200zł

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Dzięki za pomoc czyli jeszcze mogę jeździć 

Może ktoś podać jakie grupy zlogowac żeby sprawdzić silnik czy wszystko ok 

Oczywiście logi statyczne i dynamiczne 

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Zależy co chcesz sprawdzać, bo do logowania w TSI masz sporo grup :)

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Na początek możesz zrobić dynamiczne na rozgrzanym silniku:

grupa 002 z 033 z 031

grupa 003 z 020

grupa 115 z 118

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Dzięki 

Chce sprawdzić ogólnie czy wszystko jest dobrze 

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

A czy mógłbym się dowiedzieć jak wy sprawdzacie te wartości łańcucha ? Coś mi zaczeło hałasować w silniku, chodzi jak diesel boje się ze to łańcuch :/

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

grupa 093 w VCDS

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach
Dnia 5.03.2019 o 07:35, radekrp90 napisał:

Dodam od siebie, że gdy jest w okolicach wartości -8 to już lepiej nawet auta nie odpalać, bo na 90% zaraz przeskoczy (znany mi silnik gdzie było 8.5 i po kilku dniach auto stanęło). Na forum zagranicznym czytałem, że graniczna wartość to 6.

Wymienia się tam komplet - łańcuch+napinacz+ślizgi ale tylko dla wałków rozrządu.

Łańcuch dla wałków wyrównoważających do weryfikacji ale zwykle się go nie wymienia.

Pompa oleju to już według uznania i tego co wyjdzie podczas weryfikacji, ja bym wymienił sam łańcuch.

Przy takiej wartości już masz po rozrządzie, do wartości 5' to efekt rozciągnięcia, powyżej zaczyna sypać błędami synchronizacji, trybem awaryjnym, grzechotka z rana, efekt diesla...możliwy.

7 godzin temu, Szczupaczek23 napisał:

A czy mógłbym się dowiedzieć jak wy sprawdzacie te wartości łańcucha ? Coś mi zaczeło hałasować w silniku, chodzi jak diesel boje się ze to łańcuch :/

za długo tego nie odkładaj, jak najszybciej wstępna informacja o synchronizacji, to o czym pisze Rosol i podaj wyniki, albo screena z vcdsa.

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

A5 z 2011, mimo -8 nie było ani jednego błędu ale po tygodniu od diagnostyki (a ta była, bo szarpał podczas jazdy i grzechotał przy odpalaniu) łańcuch się zerwał.

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Ja dziś sprawdzałem i mam -2.76. Mogę tak jeszcze jeździć?  165 tys przebieg. 

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach
21 minut temu, Maciek123 napisał:

Ja dziś sprawdzałem i mam -2.76. Mogę tak jeszcze jeździć?  165 tys przebieg. 

będzie od -3 do -4 to wtedy pomyśl o wymianie... (wymiana zalecana)

  • Thanks 1

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Dla dodatkowej weryfikacji możesz sprawdzić wysunięcie napinacza (przez "wizjer" w osłonie rozrządu, bo chyba wszystkie te silniki mają ten otworek).

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

u mnie jest 2.35 przy przebiegu 85 tys.km

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach
4 godziny temu, rosol napisał:

u mnie jest 2.35 przy przebiegu 85 tys.km

Ja bym to robił...znam kolegę, który ma kolegę i on ponoć zna temat :P 

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Dołącz do dyskusji

Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.

Gość
Dodaj odpowiedź do tematu...

×   Wklejono zawartość z formatowaniem.   Przywróć formatowanie

  Dozwolonych jest tylko 75 emoji.

×   Odnośnik został automatycznie osadzony.   Przywróć wyświetlanie jako odnośnik

×   Przywrócono poprzednią zawartość.   Wyczyść edytor

×   Nie możesz bezpośrednio wkleić grafiki. Dodaj lub załącz grafiki z adresu URL.


×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Korzystając ze strony akceptujesz nasz Warunki użytkowania oraz Polityka prywatności