malinos Zgłoś #1 Napisano 27 Stycznia 2019 Panowie/Panie, od czasu gdy użytkuje Passata z top LED i asystentem świateł drogowych na trasach około 5-10% samochodów nadjeżdżających z przeciwka mruga długimi, zastanawiam się czy coś jest nie tak z działaniem systemu, czy może system nie jest wystarczająco dobry czy może te 10% kierowców jest wybitnie wyczulona na mocne światło LEDów? Na oko wszystko działa - tzn widząc auto nadjeżdżające , system wyłącza środek, a następnie przy zbliżaniu się auta opuszcza lewą stronę strumienia światła tak by nie oślepiać... Jak to wygląda u Was? Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
biokd Zgłoś #2 Napisano 27 Stycznia 2019 U mnie też czasem kierowcy mrugaja, bo np na długiej prostej od razu nie wycina tylko jak czujnik zalapie. Więc to raczej wybitnie wyczuleni kierowcy Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
Dean Zgłoś #3 Napisano 27 Stycznia 2019 Nie jest to system idealny, powiedziałbym że bardziej irytuje niż ułatwia. Kierowcy z naprzeciwka czasami mrugają, ale wcześniej miewałem to częściej. Powodem były źle ustawione lampy. W ASO mi je wyregulowali, było ok przez jakiś czas i znowu lipa. Okazało się, że lewa lampa do wymiany. Nie mówię, że u Ciebie któraś jest walnięta, ale warto pojechać na regulację. Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
Marek3 Zgłoś #4 Napisano 27 Stycznia 2019 Mam to samo , ale myślę że kierowcy z naprzeciwka nie są oślepiani tylko widzą po prawej pobocze mocno oświetlone i chcą aby długie wyłączyć ponieważ nie znają tego systemu . Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
radekrp90 Zgłoś #5 Napisano 28 Stycznia 2019 To raczej nadgorliwość innych kierowców ale na kontrolę (choćby do SKP) warto podjechać. Ja po wymianie ksenonów byłem "omrugiwany" ale okazało się, że lampy są za nisko nawet Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
shibby Zgłoś #6 Napisano 28 Stycznia 2019 początkowo to mi mrugali nawet jak jechałem na krótkich. Przyjemnością było im "odmrugać" Okazało się, że miałem lampy nieco za wysoko ustawione, poprawili na przeglądzie i już nie mrugają. Co do samego DLA to rzadko z niego korzystam, bo na mojej codziennej trasie słabo działa. Dość kręte drogi, lasy itd i prędzej sam zareaguję niż DLA. Co gorsza, zauważyłem że jak DLA jest aktywne ale światła są opuszczone to nie idzie wyłączyć DLA. Trzeba poczekać aż się światła podniosą (włączą długie) i dopiero wtedy można DLA wyłączyć. Irytujące to trochę, zatem DLA traktuję jako bajer niż jako użyteczną funkcjonalność, której można zawierzyć i na co dzień używać. Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
saper_wroc Zgłoś #7 Napisano 28 Stycznia 2019 Majtnij manetkę do przodu w trakcie pracy DLA i pociągnij od razu do tyłu to wyłączysz nieco szybciej niż czekając aż same się uniosą. Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
[email protected] Zgłoś #8 Napisano 28 Stycznia 2019 W ustawieniach można zmienić szybkość reakcji świateł DLA. Ja używałem to zawsze po za miastem dla swojego bezpieczeństwa i rzadko się zdarzało, aby ktoś mi mrugnął. Słabość systemu mogę natomiast potwierdzić w momencie zbyt poźnej reakcji na słabo świecące tylne światła samochodów jadących przede mną, co mogło powodować oślepianie ich w lusterkach wstecznych, więc w takich przypadkach faktycznie wolałem niekiedy sam szybciej reagować. Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
kubek197878 Zgłoś #9 Napisano 28 Stycznia 2019 Natomiast ja musiałem sam podnieść sobie światła bo za nisko świeciły. To samo w ojca Tiguanie 2018, które świeciły jeszcze krócej, że szło się zabić. Musiałem konkretnie parę razy przekręcić śrubokrętem . W obu przypadkach nie zdarzyło mi się żeby ktoś mi mrugnął . Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
Smuggler Zgłoś #10 Napisano 8 Lutego 2019 Da się to zrobić? U mnie też TopLEDy strasznie nisko świecą na na krótkich a niestety nie mam kamerki i nie zmienia mi samo na długie Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
radekrp90 Zgłoś #11 Napisano 8 Lutego 2019 Jechać na ustawienie świateł w pierwszym lepszym SKP. Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
mg Zgłoś #12 Napisano 2 Marca 2020 Witam, cieszę się że ktoś poruszył temat, bo faktycznie jest trudny. Walczyłem z tym jeszcze w okresie gwarancji, gdzie wymieniane były reflektory, sterownik kamery, kamera itd. Niestet problem jest nadal taki jak opisują poprzedni forumowicze. Idea systemu jest fajna i działa na krętych drogach i zakrętach, niestety problem pojawia się na odcinkach prostych, gdzie mrugają mi nawet kierowcy aut ciężarowych. Jest to zdecydowanie więcej niż 10%. Aktualizacja sterownika kamery nic nie daje. Ustawienie świateł na SKP to chyba nie ta era zwłaszcza w światłach dynamicznych działających w porozumieniu z kamerę. Tam co jedynie mogą zrobić to ustawić światła mijania, aczkolwiek też nie jestem pewien. System podobno został dopracowany w nowej generacji lamp, ale poczekajmy na kogoś kto może się w tym temacie wypowiedzieć. To co obserwuję to zdecydowanie za małe wycinanie strugi światła dla lewego reflektora, widać to na przykład jadąc za ciężarówką, gdzie lewe pasmo niemalże nachodzi na lusterka auta poprzedzającego, z prawej strony dystans ten jest zdecydowanie większy. Również zauważyłem jak poprzednicy, że w przypadku auta jadącego przed nami w tym samym kierunku i mającego zabrudzone, stare lub niesprawne tylne światła, będziemy go także oślepiali. Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
kubek197878 Zgłoś #13 Napisano 5 Marca 2020 Wydaje mi się, że mijania nie są korygowane przez elektronike, jak je sobie ustawiłem indywidualnie to tak mam, fabrycznie były za nisko ale na SKP wychodziło OK, po korekcie na SKP nie miałem problemów. Mało używam też długich ale jak mały ruch to włącze bo to bezpieczeństwo. Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
mg Zgłoś #14 Napisano 5 Marca 2020 (edytowane) Ale my opisujemy tu problem świateł dynamicznym (drogowych), a nie mijania. Myślę że oślepianie, bynajmniej w tym wątku, wcale nie porusza tematu ustawień świateł mijania. Edytowane 5 Marca 2020 przez mkpol nie cytuj posta pod którym bezpośrednio odpowiadasz ... Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
malinos Zgłoś #15 Napisano 9 Marca 2020 Jako autor wątku dodam info od siebie W moim przypadku problem został usunięty przy okazji przeglądu w ASO, wyregulowali mi wszystko, coś tam w kompie też i od tej pory ani razu nikt nie mrugał na mnie przy jeździe w trybie automatycznych długich. Działa to bez zarzutu, aż byłem zaskoczony skutecznością regulacji. Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
mg Zgłoś #16 Napisano 10 Marca 2020 A możesz zatem powiedzieć gdzie jeździsz do tego ASO? Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
malinos Zgłoś #17 Napisano 11 Marca 2020 (edytowane) Auto Forum Płock Edytowane 11 Marca 2020 przez mkpol nie cytujemy posta pod którym bezpośrednio odpisujemy... Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
mg Zgłoś #18 Napisano 11 Marca 2020 A byłeś tylko i wyłącznie z tym problemem, czy zrobili to po prostu przy okazji? Pamiętasz co dokładnie obejmowała ta usługa i na czym się skupiali (lampa, kamera, sterownik)? Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
malinos Zgłoś #19 Napisano 11 Marca 2020 (edytowane) Przy okazji przeglądu. Szczerze mówiąc nie mam pojęcia co dokładnie robili - jedno jest pewne zrobili to skutecznie. Edytowane 11 Marca 2020 przez mkpol nie cytujemy posta pod którym bezpośrednio odpisujemy... Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
pzi1967 Zgłoś #20 Napisano 13 Czerwca 2020 Uruchamianie silnika z włączonymi światłami w trybie Auto wiąże się z tym że światła latają w lewo i prawo zanim ustawią się do jazdy. Wygląda to trochę jak wiejski tuning Czy to normalne działanie systemu DLA ? Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach