Jump to content
scatman

Jakie opony zimowe do Passata B8

Recommended Posts

Nic się nie bój, przejechali już pewnie miliony kilometrów na tej oponie podczas testów. 

Share this post


Link to post
Share on other sites

A ja się nie boję bo oponki pewnie pierwsza klasa. Zastanawia mnie natomiast na jakiej podstawie ktoś poleca opony, które są nowością tak dla klientów jak i serwisów ogumienia :)

  • Like 1

Share this post


Link to post
Share on other sites

Pewnie oparł się na testach ADAC i innych, a że takie testy już były przed zimą, to faktycznie opony w nich wyszły rewelacyjnie. 

Share this post


Link to post
Share on other sites
12 godzin temu, mkpol napisał:

 

No to ciekawy ten specjalista skoro poleca niesprawdzoną w praktyce nowość ... 

Widocznie w przeciwieństwie do Ciebie mam zaufanie do kogoś kto kształcił się w tym kierunku i od 25 lat pracuje w tej branży.

Poczytaj opinie o poprzedniej wersji (LM001), co dodano w nowej LM005, porównaj wzór bieżnika.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Panowie klasa na mokrym A to już jest coś gdzie zestaw na 18stkach kosztuje 2500zł , gdzie porównywalny michelin alpin 5 ma klasę B a kosztuje 600zł więcej. Zostaje kwestia ścieralności. Jeździłem sporo czasu na michałkach alpin 5 i nie mogę złego słowa powiedzieć...zostaje jeździć obserowować :)

Share this post


Link to post
Share on other sites

Czesc,

Mam takie pytanie, na ktore nie znalazlem odpowiedzi na forum.
Mianowicie mam passata bi-turbo 240KM, ale z podstawowymi felgami 17".

Teraz szukam opon zimowych i mam problem, bo wszystkie, ktore znajduje maja indeks predkosci niewiekszy niz "V".
Jest tylko jeden model TOYO Snowprox S954, ktory ma indeks "W".

Jak Wy rozwiazaliscie ten problem u siebie? Nie wierze, ze wszyscy jezdza na 18 i 19"

Share this post


Link to post
Share on other sites
14 minut temu, korexus napisał:

V- czyli do 240 km/h to za mało?

malo, bo wedlug homologacji pownny byc "W"

Share this post


Link to post
Share on other sites

ja kupiłem w zeszłym roku Nokian Wr Snowproof 215/55R17 98H XL więc indeks mam do 210km/h , mam tego świadomość ale naprawdę w zimę nie muszę jechać powyżej ten prędkości więc takie opony mi w zupełności wystarczą. Wg prawa opony zimowe mogą mieć niższy indeks prędkości niż homologacja.

Edited by qba1986

Share this post


Link to post
Share on other sites
13 minut temu, qba1986 napisał:

 Wg prawa opony zimowe mogą mieć niższy indeks prędkości niż homologacja.

to chyba rozwiazuje moje problemy, dzieki
Jakos wczesniej o tym przepisie nie slyszalem

Share this post


Link to post
Share on other sites

 

Cytat

W przypadku opon zimowych pozwala się na używanie opon o niższym dopuszczalnym indeksie prędkości, ale nie mniejszym niż do 160 km/h (oznaczenie Q), co reguluje dyrektywa UE 92/23/EWG. Jednakże należy wtedy pamiętać o umieszczeniu (w widocznym miejscu) nalepki ostrzegawczej, informującej o maksymalnej dopuszczalnej prędkości

 

Share this post


Link to post
Share on other sites

Hej, z opon, profili i ET jestem... dętka. Fabrycznie w moim aucie zamontowane są:

Obręcze aluminiowe Pretoria 8J x 19 czarne
Opony samouszczelniające się 235/40 R19

I teraz czy:

- mam kupować osobne felgi?

- jeśli tak, to jakie, na zimę chyba węższe są potrzebne? I jakie do nich opony?

- jeśli nie, to jakie zimówki zmieszczą się na te felgi?

- czy moge kupić stalówki i jeśli tak to jakie? jakie do nich opony wtedy?

 

Pytam bo pewnie w ASO otrzymam propozycję za pierdyliard złotych ;-) 

Share this post


Link to post
Share on other sites

Wszystko zależy od tego czy chce mieć drugi komplet kół na zimę czy też nie. Jeśli nie, to kup tylko opony w takim rozmiarze jak masz teraz i nie będzie żadnych problemów. Jak chcesz mieć drugi komplet to znajdź sobie felgi, które Ci odpowiadają i albo będą w nich standardowe rozmiary zalecane przez producenta albo coś pomożemy dobrać :) 

Ja wczoraj założyłem zimówki Nokian WR A4 215/55R17, które miałem prawie nówki na samochodzie w momencie zakupu w lutym :)  W poprzedni sezonie zrobione na nich około 2tys km to ciężko coś więcej powiedzieć, tym bardziej, że zimy to na południu nie było.

Share this post


Link to post
Share on other sites
On 12/20/2019 at 9:46 AM, mkpol said:

A ja się nie boję bo oponki pewnie pierwsza klasa. Zastanawia mnie natomiast na jakiej podstawie ktoś poleca opony, które są nowością tak dla klientów jak i serwisów ogumienia :)

Na takiej samej jak wszystkie polecone opony tutaj. Z całym szacunkiem, ale opinia w stylu 'jeżdżę i jest super' jest dla mnie bezwartościowa. Można się zaskoczyć, np. pozycją Dębicy, wg mnie tylko testy cokolwiek mówią o oponie - https://www.adac.de/rund-ums-fahrzeug/tests/reifen/winterreifen/175-65-r14t/ 

Ja od wielu lat kupuję tylko opony z top 3 wg testów ADAC https://www.adac.de/rund-ums-fahrzeug/tests/reifen/winterreifen/
Jak widać z testów, różnice są olbrzymie, i to nawet pomiędzy markami premium. Inna kwestia jest na czym nam zależy, ponieważ jedna opona będzie dobra na mokrym ale słaba na śniegu, inna będzie cicha jednak będzie słabo hamowała na suchym i będziem miała duży aquaplaning, więc warto dobrać oponę do naszych oczekiwań. Ja wychodzę z założenia, że każde warunki mogą mnie spotkać, więc staram się na tym nie oszczędzać, w końcu chodzi o zdrowie. 

@twinsen sam bym kupił mniejsze felgi alu (stalowe oem kosztują tyle co niefirmowe alu) i celowałbym w 17" i do nich kupił opony. Bardzo podobają mi się 19'' jednak, nawet na moich 17'' jest dla mnie twardo, więc jeszcze jeżdżenia zimą na takich naleśnikach (19''), średnio to widzę. Zależy też gdzie będziesz jeździł, jak tylko DK i autostrady, to może i 19'' będą ok, ja zawsze ze 2 razy w górach jestem (alpy), więc wolę być porządnie przygotowany. 

Edited by Franek B
  • Like 1

Share this post


Link to post
Share on other sites

Panowie znalazłem dobre zimówki ale rozmiar 235/55/17 - czy nic nie bedzie wadzic itd ? czy beda ok na zime ?

Share this post


Link to post
Share on other sites

Ale co, na śmietniku znalazłeś?

Skąd taki rozmiar? Przecież masz jakieś opony założone i jest na nich podany rozmiar. Nie można zwyczajnie kupić takich samych, albo skorzystać z jednego z setek "kalkulatorów opon" w internecie i przeliczyć jakie inne rozmiary są zamienne dla oryginalnego?

Share this post


Link to post
Share on other sites

Licznik będzie przekłamywał o jakieś 3km/h, auto będzie delikatnie wyżej stało, przez grubszą oponę i będzie to mniej estetycznie wyglądać, bo opona będzie się "wylewać" z felgi, obcierać raczej nic nie powinno, ale za to na plus to felga będzie bardziej chroniona. Twój wybór, ja bym do siebie nie założył.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Guest
Reply to this topic...

×   Pasted as rich text.   Restore formatting

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.


×
×
  • Create New...

Important Information

Korzystając ze strony akceptujesz nasz Terms of Use oraz Privacy Policy