paolokos Report post #21 Posted December 20, 2019 Nic się nie bój, przejechali już pewnie miliony kilometrów na tej oponie podczas testów. Quote Share this post Link to post Share on other sites
mkpol Report post #22 Posted December 20, 2019 A ja się nie boję bo oponki pewnie pierwsza klasa. Zastanawia mnie natomiast na jakiej podstawie ktoś poleca opony, które są nowością tak dla klientów jak i serwisów ogumienia 1 Quote Share this post Link to post Share on other sites
paolokos Report post #23 Posted December 20, 2019 Pewnie oparł się na testach ADAC i innych, a że takie testy już były przed zimą, to faktycznie opony w nich wyszły rewelacyjnie. Quote Share this post Link to post Share on other sites
Freddie Report post #24 Posted December 20, 2019 12 godzin temu, mkpol napisał: No to ciekawy ten specjalista skoro poleca niesprawdzoną w praktyce nowość ... Widocznie w przeciwieństwie do Ciebie mam zaufanie do kogoś kto kształcił się w tym kierunku i od 25 lat pracuje w tej branży. Poczytaj opinie o poprzedniej wersji (LM001), co dodano w nowej LM005, porównaj wzór bieżnika. Quote Share this post Link to post Share on other sites
kito Report post #25 Posted December 29, 2019 Panowie klasa na mokrym A to już jest coś gdzie zestaw na 18stkach kosztuje 2500zł , gdzie porównywalny michelin alpin 5 ma klasę B a kosztuje 600zł więcej. Zostaje kwestia ścieralności. Jeździłem sporo czasu na michałkach alpin 5 i nie mogę złego słowa powiedzieć...zostaje jeździć obserowować Quote Share this post Link to post Share on other sites
komandos80 Report post #26 Posted October 6, 2020 Czesc, Mam takie pytanie, na ktore nie znalazlem odpowiedzi na forum. Mianowicie mam passata bi-turbo 240KM, ale z podstawowymi felgami 17". Teraz szukam opon zimowych i mam problem, bo wszystkie, ktore znajduje maja indeks predkosci niewiekszy niz "V". Jest tylko jeden model TOYO Snowprox S954, ktory ma indeks "W". Jak Wy rozwiazaliscie ten problem u siebie? Nie wierze, ze wszyscy jezdza na 18 i 19" Quote Share this post Link to post Share on other sites
korexus Report post #27 Posted October 6, 2020 V- czyli do 240 km/h to za mało? Quote Share this post Link to post Share on other sites
komandos80 Report post #28 Posted October 6, 2020 14 minut temu, korexus napisał: V- czyli do 240 km/h to za mało? malo, bo wedlug homologacji pownny byc "W" Quote Share this post Link to post Share on other sites
qba1986 Report post #29 Posted October 6, 2020 (edited) ja kupiłem w zeszłym roku Nokian Wr Snowproof 215/55R17 98H XL więc indeks mam do 210km/h , mam tego świadomość ale naprawdę w zimę nie muszę jechać powyżej ten prędkości więc takie opony mi w zupełności wystarczą. Wg prawa opony zimowe mogą mieć niższy indeks prędkości niż homologacja. Edited October 6, 2020 by qba1986 Quote Share this post Link to post Share on other sites
komandos80 Report post #30 Posted October 6, 2020 13 minut temu, qba1986 napisał: Wg prawa opony zimowe mogą mieć niższy indeks prędkości niż homologacja. to chyba rozwiazuje moje problemy, dzieki Jakos wczesniej o tym przepisie nie slyszalem Quote Share this post Link to post Share on other sites
korexus Report post #31 Posted October 6, 2020 Cytat W przypadku opon zimowych pozwala się na używanie opon o niższym dopuszczalnym indeksie prędkości, ale nie mniejszym niż do 160 km/h (oznaczenie Q), co reguluje dyrektywa UE 92/23/EWG. Jednakże należy wtedy pamiętać o umieszczeniu (w widocznym miejscu) nalepki ostrzegawczej, informującej o maksymalnej dopuszczalnej prędkości Quote Share this post Link to post Share on other sites
twinsen Report post #32 Posted October 7, 2020 Hej, z opon, profili i ET jestem... dętka. Fabrycznie w moim aucie zamontowane są: Obręcze aluminiowe Pretoria 8J x 19 czarne Opony samouszczelniające się 235/40 R19 I teraz czy: - mam kupować osobne felgi? - jeśli tak, to jakie, na zimę chyba węższe są potrzebne? I jakie do nich opony? - jeśli nie, to jakie zimówki zmieszczą się na te felgi? - czy moge kupić stalówki i jeśli tak to jakie? jakie do nich opony wtedy? Pytam bo pewnie w ASO otrzymam propozycję za pierdyliard złotych Quote Share this post Link to post Share on other sites
Dreed Report post #33 Posted November 1, 2020 Wszystko zależy od tego czy chce mieć drugi komplet kół na zimę czy też nie. Jeśli nie, to kup tylko opony w takim rozmiarze jak masz teraz i nie będzie żadnych problemów. Jak chcesz mieć drugi komplet to znajdź sobie felgi, które Ci odpowiadają i albo będą w nich standardowe rozmiary zalecane przez producenta albo coś pomożemy dobrać Ja wczoraj założyłem zimówki Nokian WR A4 215/55R17, które miałem prawie nówki na samochodzie w momencie zakupu w lutym W poprzedni sezonie zrobione na nich około 2tys km to ciężko coś więcej powiedzieć, tym bardziej, że zimy to na południu nie było. Quote Share this post Link to post Share on other sites
Franek B Report post #34 Posted November 17, 2020 (edited) On 12/20/2019 at 9:46 AM, mkpol said: A ja się nie boję bo oponki pewnie pierwsza klasa. Zastanawia mnie natomiast na jakiej podstawie ktoś poleca opony, które są nowością tak dla klientów jak i serwisów ogumienia Na takiej samej jak wszystkie polecone opony tutaj. Z całym szacunkiem, ale opinia w stylu 'jeżdżę i jest super' jest dla mnie bezwartościowa. Można się zaskoczyć, np. pozycją Dębicy, wg mnie tylko testy cokolwiek mówią o oponie - https://www.adac.de/rund-ums-fahrzeug/tests/reifen/winterreifen/175-65-r14t/ Ja od wielu lat kupuję tylko opony z top 3 wg testów ADAC https://www.adac.de/rund-ums-fahrzeug/tests/reifen/winterreifen/ Jak widać z testów, różnice są olbrzymie, i to nawet pomiędzy markami premium. Inna kwestia jest na czym nam zależy, ponieważ jedna opona będzie dobra na mokrym ale słaba na śniegu, inna będzie cicha jednak będzie słabo hamowała na suchym i będziem miała duży aquaplaning, więc warto dobrać oponę do naszych oczekiwań. Ja wychodzę z założenia, że każde warunki mogą mnie spotkać, więc staram się na tym nie oszczędzać, w końcu chodzi o zdrowie. @twinsen sam bym kupił mniejsze felgi alu (stalowe oem kosztują tyle co niefirmowe alu) i celowałbym w 17" i do nich kupił opony. Bardzo podobają mi się 19'' jednak, nawet na moich 17'' jest dla mnie twardo, więc jeszcze jeżdżenia zimą na takich naleśnikach (19''), średnio to widzę. Zależy też gdzie będziesz jeździł, jak tylko DK i autostrady, to może i 19'' będą ok, ja zawsze ze 2 razy w górach jestem (alpy), więc wolę być porządnie przygotowany. Edited November 17, 2020 by Franek B 1 Quote Share this post Link to post Share on other sites
jary21 Report post #35 Posted January 2 Panowie znalazłem dobre zimówki ale rozmiar 235/55/17 - czy nic nie bedzie wadzic itd ? czy beda ok na zime ? Quote Share this post Link to post Share on other sites
jihad Report post #36 Posted January 2 Ale co, na śmietniku znalazłeś? Skąd taki rozmiar? Przecież masz jakieś opony założone i jest na nich podany rozmiar. Nie można zwyczajnie kupić takich samych, albo skorzystać z jednego z setek "kalkulatorów opon" w internecie i przeliczyć jakie inne rozmiary są zamienne dla oryginalnego? Quote Share this post Link to post Share on other sites
Dreed Report post #37 Posted January 2 Licznik będzie przekłamywał o jakieś 3km/h, auto będzie delikatnie wyżej stało, przez grubszą oponę i będzie to mniej estetycznie wyglądać, bo opona będzie się "wylewać" z felgi, obcierać raczej nic nie powinno, ale za to na plus to felga będzie bardziej chroniona. Twój wybór, ja bym do siebie nie założył. Quote Share this post Link to post Share on other sites