paolokos Zgłoś #21 Napisano 20 Grudnia 2019 Nic się nie bój, przejechali już pewnie miliony kilometrów na tej oponie podczas testów. Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
mkpol Zgłoś #22 Napisano 20 Grudnia 2019 A ja się nie boję bo oponki pewnie pierwsza klasa. Zastanawia mnie natomiast na jakiej podstawie ktoś poleca opony, które są nowością tak dla klientów jak i serwisów ogumienia 1 Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
paolokos Zgłoś #23 Napisano 20 Grudnia 2019 Pewnie oparł się na testach ADAC i innych, a że takie testy już były przed zimą, to faktycznie opony w nich wyszły rewelacyjnie. Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
Freddie Zgłoś #24 Napisano 20 Grudnia 2019 12 godzin temu, mkpol napisał: No to ciekawy ten specjalista skoro poleca niesprawdzoną w praktyce nowość ... Widocznie w przeciwieństwie do Ciebie mam zaufanie do kogoś kto kształcił się w tym kierunku i od 25 lat pracuje w tej branży. Poczytaj opinie o poprzedniej wersji (LM001), co dodano w nowej LM005, porównaj wzór bieżnika. Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
kito Zgłoś #25 Napisano 29 Grudnia 2019 Panowie klasa na mokrym A to już jest coś gdzie zestaw na 18stkach kosztuje 2500zł , gdzie porównywalny michelin alpin 5 ma klasę B a kosztuje 600zł więcej. Zostaje kwestia ścieralności. Jeździłem sporo czasu na michałkach alpin 5 i nie mogę złego słowa powiedzieć...zostaje jeździć obserowować Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
komandos80 Zgłoś #26 Napisano 6 Października 2020 Czesc, Mam takie pytanie, na ktore nie znalazlem odpowiedzi na forum. Mianowicie mam passata bi-turbo 240KM, ale z podstawowymi felgami 17". Teraz szukam opon zimowych i mam problem, bo wszystkie, ktore znajduje maja indeks predkosci niewiekszy niz "V". Jest tylko jeden model TOYO Snowprox S954, ktory ma indeks "W". Jak Wy rozwiazaliscie ten problem u siebie? Nie wierze, ze wszyscy jezdza na 18 i 19" Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
korexus Zgłoś #27 Napisano 6 Października 2020 V- czyli do 240 km/h to za mało? Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
komandos80 Zgłoś #28 Napisano 6 Października 2020 14 minut temu, korexus napisał: V- czyli do 240 km/h to za mało? malo, bo wedlug homologacji pownny byc "W" Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
qba1986 Zgłoś #29 Napisano 6 Października 2020 (edytowane) ja kupiłem w zeszłym roku Nokian Wr Snowproof 215/55R17 98H XL więc indeks mam do 210km/h , mam tego świadomość ale naprawdę w zimę nie muszę jechać powyżej ten prędkości więc takie opony mi w zupełności wystarczą. Wg prawa opony zimowe mogą mieć niższy indeks prędkości niż homologacja. Edytowane 6 Października 2020 przez qba1986 Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
komandos80 Zgłoś #30 Napisano 6 Października 2020 13 minut temu, qba1986 napisał: Wg prawa opony zimowe mogą mieć niższy indeks prędkości niż homologacja. to chyba rozwiazuje moje problemy, dzieki Jakos wczesniej o tym przepisie nie slyszalem Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
korexus Zgłoś #31 Napisano 6 Października 2020 Cytat W przypadku opon zimowych pozwala się na używanie opon o niższym dopuszczalnym indeksie prędkości, ale nie mniejszym niż do 160 km/h (oznaczenie Q), co reguluje dyrektywa UE 92/23/EWG. Jednakże należy wtedy pamiętać o umieszczeniu (w widocznym miejscu) nalepki ostrzegawczej, informującej o maksymalnej dopuszczalnej prędkości 1 Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
twinsen Zgłoś #32 Napisano 7 Października 2020 Hej, z opon, profili i ET jestem... dętka. Fabrycznie w moim aucie zamontowane są: Obręcze aluminiowe Pretoria 8J x 19 czarne Opony samouszczelniające się 235/40 R19 I teraz czy: - mam kupować osobne felgi? - jeśli tak, to jakie, na zimę chyba węższe są potrzebne? I jakie do nich opony? - jeśli nie, to jakie zimówki zmieszczą się na te felgi? - czy moge kupić stalówki i jeśli tak to jakie? jakie do nich opony wtedy? Pytam bo pewnie w ASO otrzymam propozycję za pierdyliard złotych Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
Dreed Zgłoś #33 Napisano 1 Listopada 2020 Wszystko zależy od tego czy chce mieć drugi komplet kół na zimę czy też nie. Jeśli nie, to kup tylko opony w takim rozmiarze jak masz teraz i nie będzie żadnych problemów. Jak chcesz mieć drugi komplet to znajdź sobie felgi, które Ci odpowiadają i albo będą w nich standardowe rozmiary zalecane przez producenta albo coś pomożemy dobrać Ja wczoraj założyłem zimówki Nokian WR A4 215/55R17, które miałem prawie nówki na samochodzie w momencie zakupu w lutym W poprzedni sezonie zrobione na nich około 2tys km to ciężko coś więcej powiedzieć, tym bardziej, że zimy to na południu nie było. Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
Franek B Zgłoś #34 Napisano 17 Listopada 2020 (edytowane) On 12/20/2019 at 9:46 AM, mkpol said: A ja się nie boję bo oponki pewnie pierwsza klasa. Zastanawia mnie natomiast na jakiej podstawie ktoś poleca opony, które są nowością tak dla klientów jak i serwisów ogumienia Na takiej samej jak wszystkie polecone opony tutaj. Z całym szacunkiem, ale opinia w stylu 'jeżdżę i jest super' jest dla mnie bezwartościowa. Można się zaskoczyć, np. pozycją Dębicy, wg mnie tylko testy cokolwiek mówią o oponie - https://www.adac.de/rund-ums-fahrzeug/tests/reifen/winterreifen/175-65-r14t/ Ja od wielu lat kupuję tylko opony z top 3 wg testów ADAC https://www.adac.de/rund-ums-fahrzeug/tests/reifen/winterreifen/ Jak widać z testów, różnice są olbrzymie, i to nawet pomiędzy markami premium. Inna kwestia jest na czym nam zależy, ponieważ jedna opona będzie dobra na mokrym ale słaba na śniegu, inna będzie cicha jednak będzie słabo hamowała na suchym i będziem miała duży aquaplaning, więc warto dobrać oponę do naszych oczekiwań. Ja wychodzę z założenia, że każde warunki mogą mnie spotkać, więc staram się na tym nie oszczędzać, w końcu chodzi o zdrowie. @twinsen sam bym kupił mniejsze felgi alu (stalowe oem kosztują tyle co niefirmowe alu) i celowałbym w 17" i do nich kupił opony. Bardzo podobają mi się 19'' jednak, nawet na moich 17'' jest dla mnie twardo, więc jeszcze jeżdżenia zimą na takich naleśnikach (19''), średnio to widzę. Zależy też gdzie będziesz jeździł, jak tylko DK i autostrady, to może i 19'' będą ok, ja zawsze ze 2 razy w górach jestem (alpy), więc wolę być porządnie przygotowany. Edytowane 17 Listopada 2020 przez Franek B 1 Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
jary21 Zgłoś #35 Napisano 2 Stycznia 2021 Panowie znalazłem dobre zimówki ale rozmiar 235/55/17 - czy nic nie bedzie wadzic itd ? czy beda ok na zime ? Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
jihad Zgłoś #36 Napisano 2 Stycznia 2021 Ale co, na śmietniku znalazłeś? Skąd taki rozmiar? Przecież masz jakieś opony założone i jest na nich podany rozmiar. Nie można zwyczajnie kupić takich samych, albo skorzystać z jednego z setek "kalkulatorów opon" w internecie i przeliczyć jakie inne rozmiary są zamienne dla oryginalnego? Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
Dreed Zgłoś #37 Napisano 2 Stycznia 2021 Licznik będzie przekłamywał o jakieś 3km/h, auto będzie delikatnie wyżej stało, przez grubszą oponę i będzie to mniej estetycznie wyglądać, bo opona będzie się "wylewać" z felgi, obcierać raczej nic nie powinno, ale za to na plus to felga będzie bardziej chroniona. Twój wybór, ja bym do siebie nie założył. Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
IgnisDriver Zgłoś #38 Napisano 4 Lutego 2021 (edytowane) Siema, pytanie w sprawie ciśnienia w oponach (poprzedni temat admin wywalił do kosza - może był niepotrzebny ale ja chciałbym się dowiedzieć). Mój Passek wyszedł z fabryki na 18tkach więc jak mniemam wlepa przy drzwiach dotyczy 235/45/18. Założyłem zimowe 215/60/16 i teraz mam problem jakie ma być w nich ciśnienie? Ma ktoś jakąś tabelkę? W instrukcji odsyłają na wlepkę w drzwi... PS. nie ma innej wlepy np przy wlewie paliwa. Silnik tdi 190KM ośka. Edytowane 4 Lutego 2021 przez IgnisDriver Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
Dreed Zgłoś #39 Napisano 4 Lutego 2021 Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
mkpol Zgłoś #40 Napisano 4 Lutego 2021 12 godzin temu, IgnisDriver napisał: poprzedni temat admin wywalił do kosza - może był niepotrzebny ale ja chciałbym się dowiedzieć to tak jest jak już nauczyli pisać, ale jeszcze nie nauczyli czytać .... 1 Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach