Skocz do zawartości
Krzysiek_WW

Wypalanie DPF - 2.0 biTDI - częstotliwość.

Rekomendowane odpowiedzi

Ja korekty miałem podobne . Na jednym było 0,29 i 0,19 . Po wymianie tego 0,29 właśnie się tak poprawiło.  Nie znam się czy to mało czy dużo, ale poprawa nastąpiła, więc to chyba było dużo te 0,29. Póżniej wymieniłem kolejny, ale to już była poprawa minimalna.

Dodam tylko że na starych wtryskach żadnych innych problemów nie był, typu utrata mocy, kopcenie, grzanie, szarpanie. Tylko jedyny problem to częste wypalanie.

Ja pomiary robiłem tylko na wpelni rozgrzanym silniku.

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach
8 godzin temu, ktry napisał:

więc to chyba było dużo te 0,29

Obawiam się, że ktoś cię zrobił w konia. 0,29 to jest minimalna korekcja i w żadnym wypadku nie kwalifikuje wtrysku do wymiany.

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach
22 godziny temu, mkpol napisał:

Korekty sprawdza się na rozgrzanym silniku i najlepiej po tym jak silnik popracuje kilka minut na wolnych obrotach (tak sprawdzałeś?). Te korekty są bardzo dobre.

Czy sprawdzałeś skąd wziął się ten syf na rurze. Może masz jakąś nieszczelność

Korekty robiłem na zimnym silniku ażeby były gorsze wartości. Zrobię następnym razem na zimnym. Ale muszę jakiś sprzęt sobie do odczytu zorganizować, bo VCDSa koledze oddałem, bo był pożyczony. Chyba że ktoś wie jak zrobić korekty VagCom bo coś tam bym zorganizował.

Nieszczelność mieli sprawdzić na warsztacie ostatnio , ale zapomnieli ,katastrofa. Czekam teraz na nowy termin.

Czasami mi jeszcze ciezko odpala.na zimnym ,ale widziałem już podobny temat, więc tam szukam rozwiązania.

21 godzin temu, ktry napisał:

Ja korekty miałem podobne . Na jednym było 0,29 i 0,19 . Po wymianie tego 0,29 właśnie się tak poprawiło.  Nie znam się czy to mało czy dużo, ale poprawa nastąpiła, więc to chyba było dużo te 0,29. Póżniej wymieniłem kolejny, ale to już była poprawa minimalna.

Dodam tylko że na starych wtryskach żadnych innych problemów nie był, typu utrata mocy, kopcenie, grzanie, szarpanie. Tylko jedyny problem to częste wypalanie.

Ja pomiary robiłem tylko na wpelni rozgrzanym silniku.

Rozumiem, żeby sprawdzić dokładnie wtryski ,trzeba wymontować i naawzy ie sprawdzic ? Czy jalis test przelewowy powie coś więcej ?

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach
48 minut temu, krispassat napisał:

Korekty robiłem na zimnym silniku ażeby były gorsze wartości

Bez urazy, ale to jakbyś się nawpierdzielał czekolady, żeby ci wyszedł gorszy wynik badania poziomu cukru.... Takie sprawdzanie jest kompletnie niemiarodajne. A co ciężkiego odpalania to że tak zapytam kiedy doładowywałeś aku?

 

50 minut temu, krispassat napisał:

Rozumiem, żeby sprawdzić dokładnie wtryski ,trzeba wymontować

Chłopie nic nie wykręcaj. Masz wtryski zdrowiutkie. Stracisz tylko czas i pieniądze

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

No ja właśnie straciłem czas i pieniądze na wymianę czujników, ciśnienia dpfa, wypalanie serwisowe, wymianę oleju po tym zabiegu, bo ktoś zasugerował że może olej nieprawidłowy zalany i sadza powstaje z oleju. Dużo nie brakowało a wyciągał bym dpfa i czyścił za kilka stówek plus robota ze 200 zł. Wszelkiego rodzaju dodatki tajemne na oczyszczanie układu paliwowego, wtrysków. Skończywszy na cudach do poprawy wypalania dpfa.  Męczyłem się z tym z dobre 2 miesiące, a wystarczyło tylko wymienić wtryski i momentalnie pierwsze wypalanie już było po 250 km, Ile kasy poszło niepotrzebnie.  

Skoro mówisz że 0,29 to minimalna korekta, to znaczy że wtryski trzeba sprawdzać na stole po wyjęciu z auta, a te korekty to nie dotyczą wtrysków tylko na przykład ciśnienia w cylindrach, lub innych parametrów, które te korekty poprawiają dla równiejszej pracy silnika.    Dodam że po wymianie na nowe, a raczej używane wtryski korekty się poprawiły i dpf przestał się wypalać za często i spalanie średnie spadło o prawie litr.

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Przede wszystkim ten pomiar można sobie olać jak silnik nie był rozgrzany. Tak więc temat wtrysków narazie bym olał a zainteresował się to sadzą co jest na zdjęciu bo ewidentnie jest tam jakaś nieszczelność.

Od tego trzeba zacząć.

Edytowane przez mkpol
nie cytujemy posta pod którym bezpośrednio odpisujemy...

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Korekty.... trzeba tylko pamiętać, że to jest pomiar korekcji wyrównania biegu jałowego. Wtryski mogą być nowe, a korekcje dalej będą kiepskie bo wydajność danego cylindra będzie skopana przez pęknięcie tłoka, UPG, pierścienie... Ten parametr nie mówi nic o kondycji wtrysków.

Powiedział by o niej gdybyś: zmierzył kompresję i zmierzył tzw. powroty. Dopiero mając te 3 parametry można się zabierać z czystym sumieniem za demontaż wtrysków i danie ich na stół.

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach
5 godzin temu, BoBiPL napisał:

Przede wszystkim ten pomiar można sobie olać jak silnik nie był rozgrzany. Tak więc temat wtrysków narazie bym olał a zainteresował się to sadzą co jest na zdjęciu bo ewidentnie jest tam jakaś nieszczelność.

Od tego trzeba zacząć.

Już mam termin w warsztacie na sprawdzenie tej sadzy. Zobaczymy

  • Like 1

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Korekty jak i BIP-y dużo mówią o kondycji wtrysków . W serwisie np.Boscha sprawdzą te wtryski na stole ale korekty i BIP-y  typują które są do sprawdzenia. Pęknięcia tłoków i pierścienie to marginalne przypadki. Pierwszeństwo mają błędy częściej występujące .

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach
1 minutę temu, zibi1961 napisał:

jak i BIP-y

Taaaa Nooooo zwłaszcza BIP-y w B8

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Obserwował ktoś na bieżąco zapełnianie filtra szadzą ? U mnie na zimnym silniku, parametr zmierzonej masy sadzy bardzo szybko się zwiększa. Jak się nagrzeje silnik -rośnie powoli. Przez to bardzo czesto się wypala podczas jazdy w mieście. Też tak macie ?

Screenshot_2020-04-08-15-58-02-099_com.voltasit.obdeleven.jpg

Edytowane przez krispassat

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Witam

Odświeżę trochę temat.

Czy można powiedzieć, że wypalanie filtra dpf z silnikiem bitdi następuje w przedziale 250 - 350 kilometrów? Czy jest to standard dla tego modelu?

Moje wcześniejsze auta były to Passaty B6 i B7. Nawet nie myślałem o DPFie. Teraz mam wrażenie, że ciągle się wypala ;)

U mnie trasa powiatowa to około 350 kilometrów.

Krótkie trasy w mieście to około 200 kilometrów.

Pytanie czy szukać przyczyny dlaczego tak jest, czy tak po prostu ma być??

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Dołącz do dyskusji

Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.

Gość
Dodaj odpowiedź do tematu...

×   Wklejono zawartość z formatowaniem.   Przywróć formatowanie

  Dozwolonych jest tylko 75 emoji.

×   Odnośnik został automatycznie osadzony.   Przywróć wyświetlanie jako odnośnik

×   Przywrócono poprzednią zawartość.   Wyczyść edytor

×   Nie możesz bezpośrednio wkleić grafiki. Dodaj lub załącz grafiki z adresu URL.


×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Korzystając ze strony akceptujesz nasz Warunki użytkowania oraz Polityka prywatności