Danek75 Zgłoś #21 Napisano 17 Lipca 2010 Mam podobny problem i z zaciekawieniem czytałem ten wątek, ale nie ma w nim zakończenia! Poczytaj dokładnie w poniższym link-u :fajny Wentylator klimy - reanimacja ---- klik Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
WojtekX S Zgłoś #22 Napisano 18 Lipca 2010 Jeżeli chodzi o wentylator klimy(ten przy chłodnicy) to regeneracja jest jak najbardziej możliwa,- trzeba kupić szczotki o wym 7x8x16mm lub zbliżony większy wymiar. zdemontować wentylator jeden wkręt w górnym mocowaniu wentylatora,zdemontować wlot-kanał zasysanego powietrza ( trzy wkręty) odkręcić jedną śrubę mocowania zamka klapy(pionowy pręt biegnący do dołu osłony silnika) odciągnąć dolne zabezpieczenie wentylatora -taki wypust widoczny i wyczuwalny przy dolnej łapie wentylatora i przekręcić w prawo cały wentylator - wykonać ruchy lewo,prawo kilkakrotnie wreszcie wyskoczy z mocowań. Duży problem jest z przewodem zasilającym (dużo zaczepów w niewygodnych miejscach) ja zamontowałem wtykę i gniazdo ho4 (hermetyczne samochodowe) w miejscu obok zamka klapy skraca czas całego montażu i demontażu. Troczę trzeba się pogimnastykować żeby wysunąć wentylator do góry (dobra pomoc drugiej osoby ) Po wyjęciu odkręcić wiatrak (uwaga lewy gwint nakrętki) , rozkuć wąsy mocujące i rozdzielić silnik, wyrównać drobnym papierem ściernym komutator,stare szczotki odciąć pozostawiając około 15mm starej linki szczotek-łatwiej przylutować nowe. Doszlifować nowe szczotki -mają poruszać się swobodnie w szczotkotrzymaczu. Przygotować nakrętkę z wody mineralnej ustawić między szczotkami i wsunąć na komutator wirnika dokładnie spasować obudowę ( na znaki przed demontażem). Po zmontowaniu sprawdzić działa nie silnika podłączyć pod aku. uwaga silnikiem szarpnie trzeba trzymać zdecydowanie i pewnie.Całość złożyć w odwrotnej kolejności i cieszyć się działającym wentylatorem. Czas całości operacji - 2 osoby- 3 godziny i upał 37* w cieniu. pozdrawiam . Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
piwo Zgłoś #23 Napisano 19 Lipca 2010 a jakie mieliście objawy przy niedziałającym wiatraku na chłodnicy ? Skąd wiedzieliście, że nie działa (pytam o jakies pierwsze symptomy, oprócz tego, ze ktoś zajrzał pod maskę i zobaczył, ze się nie kręci :manga) Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
mjuka Zgłoś #24 Napisano 19 Lipca 2010 a jakie mieliście objawy przy niedziałającym wiatraku na chłodnicy przeraza mnie ilość tematów odnośnie tego nieszczesnego wiatraka econo- nie kreci sie - w kazdym innym przypadku się kręci a objaw taki najbardziej typowy bez zagladania pod maskę to otwórz drzwi kierowcy jak będzie cieplo i posluchaj, ten inny dzwiek to wlasnie witrak klimki. a jeszcze inny bez zagladania pod maskę to jak staniesz w korku i klmike właczysz i poczekasz chwilkę to bedzie coraz słabiej i słabiej i słabiej az przestanie w ogole działać. i ku twojemu zdziwieniu juz nie bedzie chlodzić, i nie uslyszysz juz tego dzwieku pssssssssss jak zgasisz motorek, Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
piwo Zgłoś #25 Napisano 19 Lipca 2010 (edytowane) ok ,pytam dlatego, ze mi na postoju w upał wywalało przez zawor bezp. cześć odczynnika (nigdy całość), zanim zauważyłem, ze nie kręci się wentylator. Jak jechałem, to nawet fajnie chłodziło, choć wydajność nie była zbyt wielka i do tego od czasu do czasu dmuchnęło ciepłym wilgotnym powietrzem. Zastanawiam się (teraz auto jest u mechanika) czy jak to zrobią, to już będzie ok, czy coś jeszcze bedzie sie działo Edytowane 19 Lipca 2010 przez piwo Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
mjuka Zgłoś #26 Napisano 20 Lipca 2010 czy coś jeszcze bedzie sie działo zalezy od mechanika, jak cie bedzie chcial naciagnac na cos to pewnie cie naciagnie. zasugeruj kolesiowi ze jak ma juz wszystko na wierzchu to niech Ci obniży ile sie da osuszacz klmki (wada fabryczna) bo sie lubi przetrzec i wtedy rówinez czynnik w powietrze ucieka Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
meriam3 Zgłoś #27 Napisano 20 Lipca 2010 a jakie mieliście objawy przy niedziałającym wiatraku na chłodnicy ? Po włączeniu zapłonu panel klimatronika zaczął mrugać a następnie nawet działał i klima chłodziła . Ale te mruganie mnie zainteresowało więc zacząłem czytać o klimie dość sporo na forum , zdiagnozowałem panel manualnie i podjechałem do serwisu klimy a tam facet popatrzył i odrazu powiedział że wiatrak mi nie chodzi i z tąt problem - kazał zrobic wiatrak a potem ewentualnie do niego to posprawdza resztę . klima mi chodziła tylko dla tego że ja jeździłem w trasie - mało korków i pracy na sucho bez jazdy . Dalszego sprawdzania już nie było bo po wymianie również opornicy wszystko zaczeło chodzić cacy . Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach