PeterX Zgłoś #21 Napisano 8 Stycznia 2020 Po wymianie tylnych kloców trzeba zrobić adaptację hamulca, bez tego klocki będą znikać zbyt szybko. Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
judam Zgłoś #22 Napisano 8 Stycznia 2020 Jak to zrobić? Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
Kowal_ Zgłoś #23 Napisano 11 Stycznia 2020 (edytowane) Podstawową przyczyną dość szybkiego zużywania się tylnych klocków są nastawy w sterowniku ABS. Tył w tych autach hamuje dość mocno, aby był stabilny i niwelował podsterowność. Druga, nie mniej istotna rzecz to niewentylowana tarcza przy masie jakie mają te auta - te hamulce się zwyczajnie mocno grzeją i słabo oddają ciepło przez co zużywają się szybciej. 345 założyłem dużo wcześniej, ale po założeniu "problem się nasilił" bo lubię sobie poheblować, a jak tył się całkowicie poddał na Salmopolu w wakacje postanowiłem założyć 310 z passata b8 na tył. Nie wiem jak zużycie klocków bo mam za krótko, ale temperaturowo jest przepaść. Fakt, auto znacznie mocniejsze niż seria i hamulce mają ciężej. Edytowane 11 Stycznia 2020 przez Kowal_ Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
rosol Zgłoś #24 Napisano 11 Stycznia 2020 B6 bez autohold fabryczne klocki tyl wymione po 74tys.km Aktualnie 22tys.km na ATE i fabrycznych jeszcze tarczach z tylu. Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
Kowal_ Zgłoś #25 Napisano 11 Stycznia 2020 (edytowane) Autohold nie ma żadnego wpływu na zużycie klocków, ja mam stale wyłączony, używam tylko jak faktycznie jest potrzeba czyli bardzo rzadko, ale on się uruchamia tylko jak auto stoi i odpuszcza po ruszeniu. Edytowane 12 Stycznia 2020 przez mkpol nie cytujemy posta pod którym bezpośrednio odpisujemy... Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
PeterX Zgłoś #26 Napisano 12 Stycznia 2020 W dniu 8.01.2020 o 16:10, judam napisał: Jak to zrobić? Tym samym narzędziem, którym cofasz tłoczki do wymiany klocków, jest tam wbita procedura adaptacji. Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
rosol Zgłoś #27 Napisano 12 Stycznia 2020 @PeterX nie robilem adaptacji i jakos klocki zyja Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
PeterX Zgłoś #28 Napisano 12 Stycznia 2020 Spoko, ale przeżyją znacznie krócej niż mogłyby. Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
pitbul455 Zgłoś #29 Napisano 29 Maja 2020 Mi również klocki z tyłu szybko lecą, generalnie wymiana co lekko ponad rok, oczywiście wyczyszczone jarzma do lustra, prowadnice świecą się jak siłowniki w koparce, posmarowane smarem do hamulców, klocki ATE z blaszkami rozprężającymi (po prostu ciągnie je żeby odsunąć od tarczy) po wymianie oczywiste wykonywana adaptacja, dwa zaciski po regeneracji. Samochod toczy się bez problemu, zawsze po wymianie i dotarciu klocków dźwigam samochód i sprawdzam rękami jak się kręcą, chodzą lekko, i teraz ale! Jeżdżąc na myjnie, oczywiste jak do mycia używanie hamulca bardzo delikatnie przy dojeździe do myjni, krótkie odczekanie (w razie wu) żeby ostygły, no i do mycia, przód bez efektów, tył natomiast zawsze puści parę z kontaktem z wodą, więc wydaje mi się że to słabe odprowadzenie ciepła, zawsze jak to widziałem jak głupi zaś koło w górę i sprawdzam rękami czy nie trzyma, no i nie trzyma, po kilku razach dałem sobie spokój i stwierdziłem że to po prostu już tak ma. Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
judam Zgłoś #30 Napisano 30 Maja 2020 Ja założyłem tył 310 od golfa 7 gti cały komplet z silnikami przewodami itp. W między czasie doczytałem iż powodem tego jest ustawienia w adaptacji auta tak aby przy hamowaniu auto nie "nurkowało" I faktycznie auto hamuje większa siła na tył aby temu zapobiec. Poza tym jeżdżę praktycznie cały czas na AAC wiec i w tym przypadku to się sprawdza. Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
Dariusz1983 Zgłoś #31 Napisano 4 Czerwca 2021 (edytowane) Moje klocki z tyłu też się skoń czyły wiec kupiłem nowe Brembo, podczas wymiany mechanik powiedział mi, że zacisk jest zblokowany z jednej strony bo nawet do wymiany nie mógł cofnąc komputerem. Jakoś się udało rozruszał go i wymienił ale powiedział żebym kupił zacisk nowy bo szybko się te też skończą. I prawda. Nie wiem czy zrobiłem 5 tyś km (ok 1,5 miesiąca) i klocki do wymiany. Trzeba kupić nowe tylko jaka firma? Chodzi mi o zacisk i klocki. Czy zacisk marki Maxgiear czy Kamoka pojeździ z 50 tys km? Edytowane 4 Czerwca 2021 przez Dariusz1983 Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
MadB7 Zgłoś #32 Napisano 1 Lipca 2021 Panowie ja mam dokładnie to samo. Jak kupiłem to auto 5 lat temu klocki wytrzymały mi 100 tys km i równomiernie się wyjechały. Wymieniłem wszystko (tarcze i klocki) w ASO na nowe TRW. Po 35 tys km tył został zużyty a przód jak nowy, zamontowali TRW klocki. Po kolejnych 30 tys km koniec klocków tył ! Wymieniłem teraz na kolejne TRW. Wymiany wg procedur z pełnym smarowaniem jarzm. Nie wiem co jest grane. Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
judam Zgłoś #33 Napisano 2 Lipca 2021 Ja zrobiłem swapa całych hamulcy od Golfa 7 GTI chyba 300mm ale i tak to zbytnio nie pomogło. Wyjaśnienie na które gdzieś tam się natknąłem to jest takie iż pompa ABS jest tak zakodowana aby auto podczas hamowania nie "nurkowało". I rzeczywiście moje auto nawet przy mocniejszym hamowaniu nie ma efektu nurkowania. A to może być spowodowane właśnie tylko poprzez zwiększoną siłę hamowania tylnej osi. Podobno można to w kodowaniu pompy ABS zmienić ale ja zaakceptowałem ten fakt i przestałem z tym walczyć. Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
Wojtek_B5 Zgłoś #34 Napisano 4 Listopada 2022 Koledzy może ktoś pomoże z moim problemem , fakt klocki z tyłu zużywają się szybciej , ale problemem z jakim ja się borykam to znaczne zużycie tylnych klocków od strony mostu , po jednej i drugiej stronie plus dziwny dźwięk tak jakby buczenie podczas hamowania z tylnej osi . zaciski sprawdzone prowadnice chodzą , już któryś komplet z kolei i dalej ten sam problem wewnętrzne zużyte do blachy zewnętrzne 60%. B7 Alltrack Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach