Jump to content
judam

Szybko zużywające się klocki tył

Recommended Posts

Mam problem z klockami tył.  Nowe klocki na starych tarczach starczyły na 15 tys km. Wymieniłem na nowe innej firmy i znowu skończyły się po 10 tys. Teraz znowu muszę wymienić. Szukam przyczyny problemu dlaczego tak szybko zużywają się klocki. Teraz wymienię klocki razem z tarczami i zobaczę ale pytanie cały czas pozostaje.

Z przodu klocki mam ceramiczne a tarcze zwykłe. Stan idealny po 30 tys zero zużycia. Czy to możliwe że przednie klocki są za twarde albo zwykła tarcza do ceramicznych klocków się przegrzała i skuteczność hamowania przodu jest niewielka i całą siłę hamowania przejmuję tył? Fakt jest taki iż jeżdżę bardzo bardzo dynamicznie i szybko. Auto mam zrobione na 200Kucy i ciągle ta moc jest wykorzystywana więc wiem że klocki bardzo szybko się zużywają ale 10 tys km to mega za mało dla mnie. Bardzo dużo jeżdżę też z lawetą i auto mega ciężko ma do hamowania związku z tym też wiem że częsta wymiana klocków ale aby co miesiąc wymieniać klocki z tyłu to troszkę przesada. Jakieś porady wskazówki?

Share this post


Link to post
Share on other sites

przed założeniem nowych oczyść jarzma i sprawdź tłoczek.... 

Share this post


Link to post
Share on other sites

oczywiście to wszystko robione. Mam swój warsztat samochodowy więc błędy typu zapieczone zaciski czy coś takiego w ogóle nie wchodzą w grę. 

Share this post


Link to post
Share on other sites

a jakiej firmy wsadzałeś? Może kup na tył całość oryginałów i wtedy zobacz ile taki zestaw pojeździ....

Share this post


Link to post
Share on other sites

Witam.Dodam coś od siebie.Klocki zwykłe ATE z tyłu poszły mi po 14 tys km.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Ja kupiłem teraz nowe wentylowane tarcze + ceramiczne klocki. Zobaczymy ile pojeździ na tym zestawie. Na razie zrobione 6 tys km i jeszcze jest dobrze. Ale to dopiero niecały miesiąc i wakacje wiec dużo nie jeździłem.

Share this post


Link to post
Share on other sites
Dnia 13.08.2018 o 21:59, judam napisał:

wentylowane tarcze + ceramiczne klocki

kto ci doradził ceramiczne klocki do wentylowanych tarcz?

Share this post


Link to post
Share on other sites

Nikt sam sobie tak wymyśliłem. A uważasz że to źle?

Share this post


Link to post
Share on other sites

I to bardzo. Klocki ceramiczne stosuje się do gładkich tarcz. @truna z tego co pamiętam przerabiał to już u siebie.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Klocki ceramiczne tylko do gładkich tarcz. W innym wypadku nie spełniają swojej roli i możesz zniszczyć tarcze

Share this post


Link to post
Share on other sites

Hej

Odgrzewam kotleta, mam ten sam problem, udało się znaleźć rozwiązanie ?

Przód tarcze gładkie ATE, klocki ATE,

tył tarcze gładkie EBC, klocki czarne EBC

Tył już mi się skończył a przód może zużyłem w 20-30%.

Chyba nie powinno być tak, że klocki z przodu wytrzymują cztery razy krótszy dystans niż tył.

Ma ktoś jakiś pomysł ?

Pozdrawiam

 

Share this post


Link to post
Share on other sites

Tak, ja mam pomysł. 

Na razie w fazie weryfikacji. Odpowiem za około 35 tkm czyli za pół roku. 

Share this post


Link to post
Share on other sites

U mnie też się tył dużo szybciej zużywa niż przód. Miałem już różne firmy ale po prostu wymieniam co 30 tys. klocki z tyłu i tyle. Przebieg 120 tys. a już 4 komplet klocków prawie zajeździłem na tyle, za to z przodu dopiero chyba 2 zestaw

Share this post


Link to post
Share on other sites
21 minut temu, ANDRIUBIKER napisał:

a niby z jakiego powodu nie można używać tarcz wentylowanych z klockami ceramicznymi?? 

 

Dnia 17.08.2018 o 10:04, truna napisał:

Klocki ceramiczne tylko do gładkich tarcz. W innym wypadku nie spełniają swojej roli i możesz zniszczyć tarcze

Kluczem jest tutaj fakt, że w tarczy są dziury lub nacięcia co po pierwsze powoduje zwiększony hałas, a po drugie nie ma szans, żeby wytworzyła się warstwa transferowa, która zwiększa twardość tarcz. Innymi cała para idzie w gwizdek

Share this post


Link to post
Share on other sites
Dnia 13.08.2018 o 21:44, pasek489 napisał:

Witam.Dodam coś od siebie.Klocki zwykłe ATE z tyłu poszły mi po 14 tys km.

Witam ponownie.Założyłem klocki ceramiczne TRW GDB1763DTE,zrobiłem ok 10tys.km. i klocka mi zostało jakieś 2/3.

Wcześniej ATE były założone zwykłe i do samochodu bez funkcji AUTOHOLD,nie sprawdzałem tego ale klocki były źle dobrane przez poprzedniego właściciela a ja się  wzorowałem właśnie na tych starych.Funkcje AUTOHOLD ja posiadam i używam cały czas,klocki są ciche i nie pylą a efektywność hamowania raczej ta sama.

  

Share this post


Link to post
Share on other sites

@judam Zobacz ostatni post tutaj 

Ja przy 40k jest na czwartym komplecie klocków z tyłu... ? Samochód jest obecnie na warsztacie, generalnie jest dramat z tylnymi zaciskami, regeneracja jest droga, zaciski jeszcze droższe.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Być może w waszym przypadku klocki na tyle zużywają się szybciej bo często jeździcie na tempomacie. Jak masz ustawiony tempomat i przyśpieszasz,a potem zdejmujesz nogę z gazu auto zwalnia do prędkości ustawionej na tempomacie. Siła hamowania idzie na tylną oś w celu uniknięcia "nurkowania" przodu. 

Share this post


Link to post
Share on other sites

Ja mam wrażenie, że auto i bez tempomatu jest tak ustawione, że ma nie nurkować.

Ostatnio miałem problem, po roku i 25 tysiącach skonczył mi sie lewy tylny hamulec. Trochę byłem zaskoczony, rano trochę hałasowało, ale delikatne szuranie. Po trasie 200 km przy hamowaniu już tarło na tyle, że na cito do warsztatu po nowe. Klocki praktycznie tak samo zużyte, równiutko, jarzma, zaciski chodzą idealne.

Co zauważyłem - przy większej prędkości na początku nie było słychać tego hałasu, w miarę hamowania tył zaczynał być głośny. Ewidentnie zatem układ jest tak nastawiony, aby auto nie nurkowało. A że tył ma cieńsze klocki jak przód to szybciej idzie. Plus pewnie jakość klocków.

Teraz od 2 miesięcy mam ferodo zamiast ATE, zobaczymy. Na ten moment obserwuję, że tył bardziej pyli i jest trochę cieplejszy jak przód. Po dynamicznej jeździe oba tylne koła są ciepłe na tyle, że wyczuwam to z kilkunastu centymetrów zbliżając rękę. Przód jest chłodniejszy, muszę zbliżyć rękę na 4-5 centymetrów aby poczuć ciepło.

Zobaczymy w listopadzie jak wyglądają te ferodo, jak znów będą szybko szły to wezmę ceramiczne tak jak @pasek489

Share this post


Link to post
Share on other sites
Dnia 2.06.2019 o 09:58, Sylwekm napisał:

Jak masz ustawiony tempomat i przyśpieszasz,a potem zdejmujesz nogę z gazu auto zwalnia do prędkości ustawionej na tempomacie. Siła hamowania idzie na tylną oś w celu uniknięcia "nurkowania" przodu. 

Eeee, coś chyba pomerdałeś i to ostro. Zwykły tempomat aktywny (nie ACC) nie używa układu hamulcowego do zwalniania, a jedynie hamuje silnikiem. Dlatego, pomimo aktywnego tempomatu, auto potrafi przyśpieszać zjeżdżając ze stromej górki.

Share this post


Link to post
Share on other sites
Dnia 2.03.2019 o 20:43, pasek489 napisał:

Witam ponownie.Założyłem klocki ceramiczne TRW GDB1763DTE,zrobiłem ok 10tys.km. i klocka mi zostało jakieś 2/3.

Wcześniej ATE były założone zwykłe i do samochodu bez funkcji AUTOHOLD,nie sprawdzałem tego ale klocki były źle dobrane przez poprzedniego właściciela a ja się  wzorowałem właśnie na tych starych.Funkcje AUTOHOLD ja posiadam i używam cały czas,klocki są ciche i nie pylą a efektywność hamowania raczej ta sama.

  

Witam.Wymieniłem dzisiaj klocki z tyłu po 30tys km.Lewa strona 2mm a prawa 3mm grubości,tyle mi zostało okładziny,jazda na taxi po Wawie.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Guest
Reply to this topic...

×   Pasted as rich text.   Restore formatting

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.


×
×
  • Create New...

Important Information

Korzystając ze strony akceptujesz nasz Terms of Use oraz Privacy Policy