jarsyb Zgłoś #81 Napisano 13 Kwietnia 2013 (edytowane) No właśnie jakbyś miał gdzie zrobić test klimy na vagu, byłoby wiadomo dokładnie co się stało, z tego co było u mnie to on cały czas chodził, było słychać takie cykanie. Ty mówisz że on w ogóle się nie rusza, to może nie padł potencjometr tylko silniczek. Jakby co to silniczek mam. Ale sprawdź to na vagu dokładnie. Potencjometr latwiej wymienic niż cały silniczek. poszukaj kogos na forum z okolic swojej miejscowosci to Ci zrobi test, bo do jakiegos doktora to nie warto jechać weżmie 100 PLN to juz lepiej kupic w ciemno cały silniczek z ta cene. Edytowane 13 Kwietnia 2013 przez jarsyb Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
bialy57 Zgłoś #82 Napisano 14 Kwietnia 2013 Mechanik robił test i kazał kupić lewy silniczek od temperatury czyli wychodzi że 3C1907511. Tylko czy taki będzie pasował bo na moim nie ma takiego numeru chociaż klima DENSO. Natomiast jest numer CZ116880-2872 a na tych używanych np. z allegro: http://allegro.pl/silniczek-nagrzewnicy-vw-passat-b6-golf-3c1907511-i3149768993.html jest numer CZ116880-2880. Czy to jest to samo? Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
jarsyb Zgłoś #83 Napisano 14 Kwietnia 2013 Tak to jest to. Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
batman Zgłoś #84 Napisano 15 Kwietnia 2013 jak to naprawic nastawnik klapy regulacji temperatury strona lewa v158 01809 ktory to silnik dziekuje Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
zarembaz Zgłoś #85 Napisano 16 Kwietnia 2013 Jestem już po półmetku :marecek Lewa strona zrobiona :marecek została prawa- która mniej stuka ale jednak stuka Z mojego doświadczenia mogę napisać że z lewej jest prze....e dostać się do tego co stuka, a jeszcze gorzej do "dawcy" potencjometru. Jak już rozebrałem lewą stronę to żeby nie zmarnować czasu przełożyłem potencjometr na ten od strony pasażera- ten jest najłatwiejszy do wyjęcia. Odkręcamy tylko schowek i wyjmujemy silniczek. Teraz kupię na allegro taki sam silniczek jak jest za schowkiem i ogarnę prawą stronę. Jeśli chodzi o czas to zeszło mi się od 14 do 17 z pozbieraniem wszystkich narzędzi- robiłem to pod blokiem Bimbasz dzięki za pomoc ---------- Dodano o 17:34 ---------- Poprzednia wiadomość o 17:23 ---------- kto wie czym różni się silniczek 3C1907511 od 3C1907511B? Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
zarembaz Zgłoś #86 Napisano 21 Kwietnia 2013 Mechanik robił test i kazał kupić lewy silniczek od temperatury czyli wychodzi że 3C1907511. Tylko czy taki będzie pasował bo na moim nie ma takiego numeru chociaż klima DENSO. Natomiast jest numer CZ116880-2872 a na tych używanych np. z allegro: http://allegro.pl/silniczek-nagrzewnicy-vw-passat-b6-golf-3c1907511-i3149768993.html jest numer CZ116880-2880. Jędrek kupiłeś ten silniczek z allegro? Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
waldek79 Zgłoś #87 Napisano 1 Maja 2013 No naprawiłem w końcu stukającą klime jakby coś to pomogę Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
maciag83 Zgłoś #88 Napisano 1 Maja 2013 U mnie mam nadzieje ze też zagości spokój bo też podmieniłem obydwa potencjometry. dziekuje forumowiczowi który wrzucil zdjecia z operacji strony pasażera. dzieki nim było duzo latwiej. poszedłem również za wskazówkami gościa który podpowiedział zeby nie wyciągać całego silniczka od strony kierowcy tylko go rozebrać na górze i tam też zrobic podmianke samego potencjometru. niemniej musiałem i tak kombinować jak odbezpieczyć zatrzask na wtyczce i posłużyłem sie zrobionym na szybko drutem 4mm zawinietym w małe L. Po odblokowaniu cały montaż juz nie był taki ciezki. najwiecej problemów spowodował tak naprawde montaż tych silników w dmuchawie. jakoś nie mogłem ich poustawiać bo dopiero pozniej spojrzałem jak powinny być one umiejscowione, po klapce zabezpieczającej je. całość zajeła mi jak nic 5 godz, może wiecej. zdążyłem przesłuchac 2 płyty ACDC, jedną Adel, i dwie jakieś viva future. tak wiec czasu troche to zajeło w najbliższej przyszłości oczekuje na kuriera z pastami do polerowania, i musze kupić jakąś polerke. jest tego troche na rynku ale nie potrafie sie zdecydować. moze macie jakieś doświadczenie co jest dobre do użytku własnego. Pozdrawiam wszystkich paszczakowców Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
Lideek Zgłoś #89 Napisano 24 Maja 2013 (edytowane) Najlepsze jest to ze u mnie jak to wszystko poskladalem do kupy/to wtedy ewentualny demontaz wydal mi sie taki prosty.... EDIT: aha pd momentu wyczyszczenia potencjometrow jest cisza.to tak dla tych ktorzy pisza ze czyszczenie pomaga na ktorka chwile Edytowane 24 Maja 2013 przez Lideek Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
wisienka1 Zgłoś #90 Napisano 1 Czerwca 2013 Witam. Również zabrałem się za zamianę potencjometrów w silniczkach. Zajęło mi to ok. 5 godz., kupę nerwów i obtarte dłonie, ale UDAŁO SIĘ :jupi Na razie cisza w aucie jak po śmierci organisty, wszystko wporzo, tylko jedno mocowanie silniczka od strony kierowcy nie wytrzymało odgięcia w celu lepszego obejrzenia montażu. Przy okazji wyczyściłem z kurzu nawiewy i schowek :ok Wielkie dzięki kolegom za opis i zdjęcia. M Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
Robert1987 Zgłoś #91 Napisano 11 Czerwca 2013 Witam.Również zabrałem się za zamianę potencjometrów w silniczkach. Możesz napisać czy zamieniałeś dolnego z górnym czy lewego z prawym? Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
major125 Zgłoś #92 Napisano 14 Czerwca 2013 (edytowane) Witam wszystkich forumowiczów, i ja dzisiaj podjąłem próbę wymiany silniczka V158. Tak naprawdę to wymieniłem sam potencjometr. Wyjęcie samego silnika graniczy chyba z cudem ale nie jest niemożliwe pod warunkiem całkowitego demontażu stalowego profilu, który przedstawia zdjęcie z pierwszego postu. Jednak kilka informacji, które mogą pomóc innym. A mianowicie : 1. odkręcamy osłonę pod kolumną kierownicy - 3 wkręty 2. odpinamy wtyczkę serwisową oraz lampkę oświetlenia nóg o ile ją posiadamy 3. demontujemy mały schowek po lewej stronie tak aby dostać się do wkrętu mocującego plastikowy element nadmuchu na nogi. 3. odkręcamy nadmuch na nogi umożliwia on większy dostęp i przestrzeń do pracy. 4. demontujemy osłonę tunelu - mocowanie na jednym wkręcie oraz kilku zatrzaskach. Aby go zdemontować należy max. osunąć fotel. Zdjąć z zatrzasków znajdujących się przy fotelu. Jak tutaj się wysunie to następnie przesuwamy całość w kierunku fotela kierowcy. Osłona zdjęta. 5. Odkręcamy wkręty mocujące stalowy profil zastawiający nam dostęp do silniczków. W tym celu odpinamy z metalowej belki gateway i przestawiamy go tak aby nie przeszkadzał. następnie odkręcamy wkręty trzymając metalowy profil. Mi udało się odkręcić 3 z 4 tak sądzę. A mianowicie z pierwszą nie ma problemów bo jest widoczna. Pozostałe juz nie tak bardzo. Druga znajduje się tuż za plastikowym uchwytem po prawej stronie /leżąc na podłodze bo to jedyna słuszna pozycja / zobaczymy ją. wcześniej zasłaniał ją geteway. Trzecia i czwarta znajdują się w górnej części profilu. Trzecia jest zaraz za zagięciem profilu podążając w kierunku komory silnika. Ją odkręciłem Czwartą tylko lekko popuściłem tak aby mieć możliwość max. odchylenia profilu. Finalnie profil przesunąłem max. jak się dało i podparłem go drewnianym klockiem /jak na fotce wyżej./ 6. Demontujemy plastikową osłonę rurek klimatyzacji - 3 wkręty. Mamy już dostęp do silniczków. Fotka poniżej. 7. Odpinamy wtyczkę z silniczka i demontujemy oslonę. Fotka niżej. Winowajca stukania rozebrany do naga . Zakładamy nowy lub podmieniony - wcześniej wyczyszczony potencjometr i składamy wszystko. Czas pracy jakieś 2,5 godziny. Poobcierane dłonie ale za to błoga cisza !!!! Ps. tak przy okazji może któryś z kolegów wie gdzie znajduje się czujnik czystości powietrza G238 - nr błędu 1592. VCDS pokazuje mi jego uszkodzenie ale niestety nie wiem gdzie on się znajduje i ile kosztuje. Z góry dziekuję. Edytowane 14 Czerwca 2013 przez major125 Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
Bimbasz Zgłoś #93 Napisano 14 Czerwca 2013 Ps. tak przy okazji może któryś z kolegów wie gdzie znajduje się czujnik czystości powietrza G238 - nr błędu 1592 na podszybiu przy wlocie powietrza do kabiny, demontaz wycieraczek, plastikowej maskownicy pod wycieraczkami i zobaczysz go po prawej stronie na podszybiu Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
major125 Zgłoś #94 Napisano 14 Czerwca 2013 ok. dzięki za info. W takim razie czeka mnie jeszcze mała robótka z tym czujnikem. Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
major125 Zgłoś #95 Napisano 14 Czerwca 2013 Mam jeszcze pytanko tj. czy oznaczenie katalogowe tego czujnika G 238 to 1K0907659 ? Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
Bimbasz Zgłoś #96 Napisano 14 Czerwca 2013 tak. Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
Robert1987 Zgłoś #97 Napisano 15 Czerwca 2013 major125 a ty potencjometr miałeś nowy czy zamieniałeś go z z potencjometrem z innego silniczka?? Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
major125 Zgłoś #98 Napisano 15 Czerwca 2013 (edytowane) major125 a ty potencjometr miałeś nowy czy zamieniałeś go z z potencjometrem z innego silniczka?? Miałem z innego silnika z końcówką B - kupiłem go na allegro. Wyczyściłem potencjometr preparatem do czyszczenia(regeneracji) potencjometrów, sprawdziłem na mierniku czy płynnie zmienia się oporność. Był ok więc nie musiałem rozbierać innego z mojego samochodu. I jeszcze jedno, jeden zaczep - chyba norma, że pęka przy rozbieraniu. Edytowane 15 Czerwca 2013 przez major125 Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
wisienka1 Zgłoś #99 Napisano 17 Czerwca 2013 robert1987 Ja wymieniłem potencjometry: z silniczków za schowkiem poszły do silniczków od str. kierowcy i pasażera. M Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
Mati86 Zgłoś #100 Napisano 26 Czerwca 2013 no to czyli ten v158 to jest ten dolny silniczek?? jeżeli tak to sie może za niego wezne bo do górnego to chyba bez fleksa dojścia nie ma miał ktoś może problem z tym górnym silniczkiem i do czego on służy??? u mnie problem polega na tym że klima nie działa po stronie kierowcy(cały czas ciepłym powietrzem dmucha). jak robie test climatronica to po lewej 71 a po prawej 00 (po prawej chłodzi) trykotenie co prawda mi nie przeszkacha chodzi mi żeby chłodziło i nagrzewało jednakowo po obu stronach przy danej temperaturze Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach