tygrys1111 Zgłoś #1 Napisano 6 Czerwca 2018 Witam, Tak jak w temacie, autko za każdym razem jak odpalam po nagrzaniu silnika zaczyna procedurę wypalania dpf. Dpf był pół roku temu regenerowany, na kompie zero błędów, nie wiem już o co chodzi, jak mam diagnozować usterkę. Wrzucam parę fotek z wypalania dpf może ktoś coś znajdzie nie prawidłowego. Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
mkpol Zgłoś #2 Napisano 7 Czerwca 2018 To nie DPF ci się wypala tylko regulator napięcia podnosi obroty, żeby wydolić z prądem na klimę. Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
tygrys1111 Zgłoś #3 Napisano 7 Czerwca 2018 Cholera, no takiej odpowiedzi w życiu bym się nie spodziewał, pojechałeś po bandzie chyba tylko po to żeby sobie posty klepać. Zapomniałem dodać że jest nieszczelność, jak wypala dpfa to dymy idą z pod maski, może to mieć wpływ na częste wypalanie dpfa? Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
mkpol Zgłoś #4 Napisano 7 Czerwca 2018 Moja wypowiedź był śmiertelnie poważna. Ludzie bardzo często mylą jedno z drugim, zapominając że paski mają autonomiczne zarządzanie energią. Masz trochę dużą różnicę ciśnień przed i za DPF-em, ale wartości zapełnienia nie kwalifikują się do wypalania. Jeśli DPF się wypala to cbab wydaje bardzo charakterystyczny odgłos na postoju przy spadaniu obrotów z ok 1400 do 1000. W ostateczności podepnij kompa w czasie tego "wypalania" i sprawdź czy wartości faktycznie spadają. Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
tygrys1111 Zgłoś #5 Napisano 7 Czerwca 2018 Kolego, co do wypalania to jestem pewien że w danej chwili wypala go, po zatym zdjęcia są zrobione wczoraj jak zaczął go wypalać i widać dokładnie na nich że auto jest w stanie wypalania dpfa. Może na kompie coś odwaliłem sam już nie wiem. Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
tygrys1111 Zgłoś #6 Napisano 18 Czerwca 2018 Panowie, nikt nic nie doradzi w sprawie tego wypalania? Może co sprawdzić, zrobić? Jest to dosyć uciążliwe jak trzeba czekać aż skończy wypalać. Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
mkpol Zgłoś #7 Napisano 18 Czerwca 2018 Ja jedyne co mogę doradzić to nie czekać, tylko jeździć. Wypalanie na postoju jest bardzo niezdrowe dla silnika Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
tygrys1111 Zgłoś #8 Napisano 18 Czerwca 2018 Chyba wiem gdzie tkwi problem, za co odpowiada grupa 100 blok 4, bo zawsze tam mam 3 bary tak jakby to było zepsute. To będzie pewno czujnik różnicy ciśnień do wymiany, g450 dobrze mówię ? Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
mkpol Zgłoś #9 Napisano 18 Czerwca 2018 G450 czujnik różnicy ciśnień Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
tygrys1111 Zgłoś #10 Napisano 24 Czerwca 2018 (edytowane) Ostatnio wymieniłem ten czujnik G450 i mam takie pytanko w jaki sposób mam zrobić jego adaptację, w sumie wiem że mam vcds włączyć adaptację (już to zrobiłem) ale chodzi mi o to czy teraz mam pojeździć trochę żeby się z adaptował czy on od razu to zrobi na postoju. Nie wiem na jakiej to zasadzie działa, wczoraj bez adaptacji podczas jazdy wyskoczył mi żółty silniczek i po podłączeniu kompa wyskoczył błąd różnicy ciśnień i domyśliłem się że muszę adoptować go tylko chciałbym to dobrze zrobić Jeszcze mam pytanko po regeneracji dpfa co trzeba zrobić w vcdsie żeby go wyzerować? Bo nie wiem czy na pewno wszystko dobrze zrobiłem. Edytowane 24 Czerwca 2018 przez tygrys1111 Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
tygrys1111 Zgłoś #11 Napisano 25 Czerwca 2018 A w moim temacie cisza ? Po wymianie czujnika G450 teraz wygląda to tak: chyba szału nie ma. Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
tygrys1111 Zgłoś #12 Napisano 25 Czerwca 2018 (edytowane) Czy może ktoś mi powiedzieć jak wykonać prawidłowo tą adaptację czujnika G450? Ponieważ wpisuję kodowanie, wyłączam zapłon na 30sek i nic się nie zmienia!!!! Pomocy!!!!!!!! Bo już mam dosyć tego przeklętego dpfa!!!!!! Czujnik NÓWKA, jak go adoptować? Ciągle wywala taki błąd: Edytowane 25 Czerwca 2018 przez tygrys1111 Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
Krawcol82 Zgłoś #13 Napisano 25 Czerwca 2018 Sprawdź bezpiecznik, okablowanie i rurki przy czujniku. Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
kongo245 Zgłoś #14 Napisano 23 Lipca 2018 @tygrys1111 Poradziłeś sobie z tym dpfem? U mnie też ciągle się wypala, po wymianie czujnika mialem spokój może na 150km. Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
hrabia Zgłoś #15 Napisano 23 Lipca 2018 Na zdjęciu odnośnie procedury/warunków aktywacji/dezaktywacji jest napisane, że tempomat (cruise control) musi być wyłączony! ćzy tak jest u Ciebie? Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
hrabia Zgłoś #16 Napisano 23 Lipca 2018 W uwagach: Drugie zdanie po nawiasie z nr czujnika. Cruise Control, the Ignition has to be switched OFF for at least 30 Seconds. Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
tygrys1111 Zgłoś #17 Napisano 23 Lipca 2018 Niestety sobie nie poradziłem, ale co do czujnika to okazało się że zły kupiłem ale udało się wymienić w sklepie na dobry i działa bez zarzutu tak samo jak ten stary. 130zł poszło się ..... . Dpf nadal mi codziennie wypala nawet wczoraj zrobiłem zdjęcie zaraz po wypaleniu i wydaje mi się że chyba za duże ciśnienie jest przed dpfem, jednym słowem będę próbował go wyczyścić preparatami bez wyciągania go, jak to nie pomoże to niestety będzie trzeba go wyciągnąć i wyczyścić, jak i to nie pomoże to kupię nówkę sztukę i zamontuję. Koszt 1850zł. A i jeszcze jedno, zauważyłem że bardzo szybko idzie w górę grupa 108, blok 3 gdzie jest wartość 4,5 i pewno dlatego zaczyna wypalać jak dojdzie do jakiejś tam wartości. Chyba poprostu jest zapchany, mam kamerkę i będę tam zaglądał ale teraz jadę na urlop także dopiero za dwa tygodnie będę się bawił z tym. Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
mario_wawa Zgłoś #18 Napisano 10 Września 2018 Witam Kolego, mam podobny problem z częstym wypalaniem. U mnie nie ma żadnych błędów, natomiast dpf wypala się co niecałe 100 kilometrów. Jestem właśnie po regeneracji dpf-a, kosztowało mnie to 900zł i niestety, ale niewiele się zmieniło. W serwisie, gdzie go czyścili znaleźli mi błąd klap kolektora, którego wcześniej nie było i powiedzieli, że to jest przyczyna częstego wypalania się po regeneracji. Błędu klap wcześniej nie było i też się często wypalał. Znajomy podłączał mi komputer w trakcie wypalania, na koniec ocenił, że wartości są ok i może będzie już dobrze. Przejechałem 60 kilometrów i dpf znowu zaczął się wypalać. Nie bardzo wiem, co z tym zrobić, natomiast u mnie problemem jest zwiększający się poziom oleju przy częstym wypalaniu. Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
tygrys1111 Zgłoś #19 Napisano 13 Września 2018 Siemka, po dłuższej przerwie nadal bez zmian, auto codziennie wypala dpfa, poziom oleju rośnie itd. Jedynie co się zmieniło to, to że kolega podsunął mi pomysła że wina nie leży w dpfie tylko w silniku lub jego oprzyrządowaniu ponieważ silnik wydziela dużo sadzy i po osiągnięciu 24g zaczyna automatycznie wypalać, sam to sprawdzałem. W sumie ja się uwziąłem na tego dpfa ( chociaż jest po regeneracji i wszystkie parametry jego wskazują że jest ok ) a wina leży zupełnie gdzie indziej. I teraz chciałbym się zapytać dlaczego tak się dzieje że silnik wydobywa tyle spalin że szybko wzrasta poziom sadzy w dpfie? Które podzespoły należy sprawdzić w pierwszej kolejności, wczoraj sprawdzałem Egr wydaje się być w porządku, a co dalej sprawdzać? Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
cinek1987cinek Zgłoś #20 Napisano 14 Września 2018 Witam. Ja również walczę z tym DPF-em... to jest mega wkurzające jak zaczyna wypalać się co 120 km. Do tego nie mam CR - więc musze jeździć - tracić czas i paliwo. Filtr po czyszczeniu (demontaż). Dalej to samo - jedyne co to szybciej się wypala. Czujniki ok. Też rozmyślam o tym EGR - trzeba sprawdzić.... bo już po mału mam chęć to wywalić całkiem Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach