Skocz do zawartości
tygrys1111

Codzienne wypalanie dpf

Rekomendowane odpowiedzi

Witam,

Tak jak w temacie, autko za każdym razem jak odpalam po nagrzaniu silnika zaczyna procedurę wypalania dpf. Dpf był pół roku temu regenerowany, na kompie zero błędów, nie wiem już o co chodzi, jak mam diagnozować usterkę. Wrzucam parę fotek z wypalania dpf może ktoś coś znajdzie nie prawidłowego.

IMG_20180606_203802.jpg

IMG_20180606_203815.jpg

IMG_20180606_203736.jpg

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

To nie DPF ci się wypala tylko regulator napięcia podnosi obroty, żeby wydolić z prądem na klimę. 

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Cholera, no takiej odpowiedzi w życiu bym się nie spodziewał, pojechałeś po bandzie chyba tylko po to żeby sobie posty klepać.

Zapomniałem dodać że jest nieszczelność, jak wypala dpfa to dymy idą z pod maski, może to mieć wpływ na częste wypalanie dpfa?

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Moja wypowiedź był śmiertelnie poważna. Ludzie bardzo często mylą jedno z drugim, zapominając że paski mają autonomiczne zarządzanie energią. Masz trochę dużą różnicę ciśnień przed i za DPF-em, ale wartości zapełnienia nie kwalifikują się do wypalania. Jeśli DPF się wypala to cbab wydaje bardzo charakterystyczny odgłos na postoju przy spadaniu obrotów z ok 1400 do 1000. W ostateczności podepnij kompa w czasie tego "wypalania" i sprawdź czy wartości faktycznie spadają.

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Kolego, co do wypalania to jestem pewien że w danej chwili wypala go, po zatym zdjęcia są zrobione wczoraj jak zaczął go wypalać i widać dokładnie na nich że auto jest w stanie wypalania dpfa. Może na kompie coś odwaliłem sam już nie wiem.

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Panowie, nikt nic nie doradzi w sprawie tego wypalania? Może co sprawdzić, zrobić? Jest to dosyć uciążliwe jak trzeba czekać aż skończy wypalać.

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Ja jedyne co mogę doradzić to nie czekać, tylko jeździć. Wypalanie na postoju jest bardzo niezdrowe dla silnika

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Chyba wiem gdzie tkwi problem, za co odpowiada grupa 100 blok 4, bo zawsze tam mam 3 bary tak jakby to było zepsute.

To będzie pewno czujnik różnicy ciśnień do wymiany, g450 dobrze mówię ?

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

G450 czujnik różnicy ciśnień

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Ostatnio wymieniłem ten czujnik G450 i mam takie pytanko w jaki sposób mam zrobić jego adaptację, w sumie wiem że mam vcds włączyć adaptację (już to zrobiłem) ale chodzi mi o to czy teraz mam pojeździć trochę żeby się z adaptował czy on od razu to zrobi na postoju. Nie wiem na jakiej to zasadzie działa, wczoraj bez adaptacji podczas jazdy wyskoczył mi żółty silniczek i po podłączeniu kompa wyskoczył błąd różnicy ciśnień i domyśliłem się że muszę adoptować go tylko chciałbym to dobrze zrobić ;)

Jeszcze mam pytanko po regeneracji dpfa co trzeba zrobić w vcdsie żeby go wyzerować? Bo nie wiem czy na pewno wszystko dobrze zrobiłem.

Edytowane przez tygrys1111

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

A w moim temacie cisza ?

Po wymianie czujnika G450 teraz wygląda to tak:

chyba szału nie ma.

IMG_20180625_084709.jpg

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Czy może ktoś mi powiedzieć jak wykonać prawidłowo tą adaptację czujnika G450?

Ponieważ wpisuję kodowanie, wyłączam zapłon na 30sek i nic się nie zmienia!!!!

Pomocy!!!!!!!! Bo już mam dosyć tego przeklętego dpfa!!!!!!  Czujnik NÓWKA, jak go adoptować?

Ciągle wywala taki błąd:

 

IMG_20180625_162133.jpg

IMG_20180625_162138.jpg

IMG_20180625_162829_1.jpg

Edytowane przez tygrys1111

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Sprawdź bezpiecznik, okablowanie i rurki przy czujniku.

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

@tygrys1111

Poradziłeś sobie z tym dpfem? 

U mnie też ciągle się wypala, po wymianie czujnika mialem spokój może na 150km. 

 

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Na zdjęciu odnośnie procedury/warunków aktywacji/dezaktywacji jest napisane, że tempomat (cruise control) musi być wyłączony!

ćzy tak jest u Ciebie?

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

W uwagach: Drugie zdanie po nawiasie z nr czujnika.

Cruise Control, the Ignition has to be switched OFF for at least 30 Seconds.

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Niestety sobie nie poradziłem, ale co do czujnika to okazało się że zły kupiłem ale udało się wymienić w sklepie na dobry i działa bez zarzutu tak samo jak ten stary. 130zł poszło się ..... .

Dpf nadal mi codziennie wypala nawet wczoraj zrobiłem zdjęcie zaraz po wypaleniu i wydaje mi się że chyba za duże ciśnienie jest przed dpfem, jednym słowem będę próbował go wyczyścić preparatami bez wyciągania go, jak to nie pomoże to niestety będzie trzeba go wyciągnąć i wyczyścić, jak i to nie pomoże to kupię nówkę sztukę i zamontuję. Koszt 1850zł.

 

IMG_20180722_184742.jpg

A i jeszcze jedno, zauważyłem że bardzo szybko idzie w górę grupa 108, blok 3 gdzie jest wartość 4,5 i pewno dlatego zaczyna wypalać jak dojdzie do jakiejś tam wartości. Chyba poprostu jest zapchany, mam kamerkę i będę tam zaglądał ale teraz jadę na urlop także dopiero za dwa tygodnie będę się bawił z tym.

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Witam Kolego, mam podobny problem z częstym wypalaniem. U mnie nie ma żadnych błędów, natomiast dpf wypala się co niecałe 100 kilometrów. Jestem właśnie po regeneracji dpf-a, kosztowało mnie to 900zł i niestety, ale niewiele się zmieniło. W serwisie, gdzie go czyścili znaleźli mi błąd klap kolektora, którego wcześniej nie było i powiedzieli, że to jest przyczyna częstego wypalania się po regeneracji. Błędu klap wcześniej nie było i też się często wypalał. Znajomy podłączał mi komputer w trakcie wypalania, na koniec ocenił, że wartości są ok i może będzie już dobrze. Przejechałem 60 kilometrów i dpf znowu zaczął się wypalać. Nie bardzo wiem, co z tym zrobić, natomiast u mnie problemem jest zwiększający się poziom oleju przy częstym wypalaniu.

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Siemka,

po dłuższej przerwie nadal bez zmian, auto codziennie wypala dpfa, poziom oleju rośnie itd. Jedynie co się zmieniło to, to że kolega podsunął mi pomysła że wina nie leży w dpfie tylko w silniku lub jego oprzyrządowaniu ponieważ silnik wydziela dużo sadzy i po osiągnięciu 24g zaczyna automatycznie wypalać, sam to sprawdzałem. W sumie ja się uwziąłem na tego dpfa ( chociaż jest po regeneracji i wszystkie parametry jego wskazują że jest ok ) a wina leży zupełnie gdzie indziej.

I teraz chciałbym się zapytać dlaczego tak się dzieje że silnik wydobywa tyle spalin że szybko wzrasta poziom sadzy w dpfie?  Które podzespoły należy sprawdzić w pierwszej kolejności, wczoraj sprawdzałem Egr wydaje się być w porządku, a co dalej sprawdzać?

 

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Witam.

Ja również walczę z tym DPF-em... to jest mega wkurzające jak zaczyna wypalać się co 120 km. Do tego nie mam CR - więc musze jeździć - tracić czas i paliwo.

Filtr po czyszczeniu (demontaż). Dalej to samo - jedyne co to szybciej się wypala. Czujniki ok.

Też rozmyślam o tym EGR - trzeba sprawdzić.... bo już po mału mam chęć to wywalić całkiem :(

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Dołącz do dyskusji

Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.

Gość
Dodaj odpowiedź do tematu...

×   Wklejono zawartość z formatowaniem.   Przywróć formatowanie

  Dozwolonych jest tylko 75 emoji.

×   Odnośnik został automatycznie osadzony.   Przywróć wyświetlanie jako odnośnik

×   Przywrócono poprzednią zawartość.   Wyczyść edytor

×   Nie możesz bezpośrednio wkleić grafiki. Dodaj lub załącz grafiki z adresu URL.


×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Korzystając ze strony akceptujesz nasz Warunki użytkowania oraz Polityka prywatności