jarek.zloty Zgłoś #941 Napisano 6 Września 2019 Mi tez zdechł kompresor auto jest tego samego rocznika i mam przejechane 85 tys km Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
rakud29 Zgłoś #942 Napisano 30 Stycznia 2021 Witam Głośno pracuje mi koło pasowe kompresora chyba sprzęgło się rozleciało Mam pytanie w sprzedaży są cale kola pasowe ze sprzęgłem Jest może możliwość kupić samo sprzęgło są tam jakieś gumki co można wymienić Jak sprawdzałem ręką koło bez paska kręcą w jedną stronę pozniej w drugą słychać że coś stuka Moje auto to vw cc 2.0 test 2012r Może jak ktoś wie jakiej firmy jest tam kompresor Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
nTomek Zgłoś #943 Napisano 30 Stycznia 2021 15 minut temu, rakud29 napisał: Jest może możliwość kupić samo sprzęgło Jest Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
rakud29 Zgłoś #944 Napisano 30 Stycznia 2021 Cześć Ale są tam jakieś gumki czy wystarczy wymienić samo sprzęgło bo mi głośno pracuje Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
nTomek Zgłoś #945 Napisano 30 Stycznia 2021 To zależy co się stało. Po zewnętrznej części koła pasowego nie ma gumek, ale są blaszki, które mogą być zerwane i hałasować. Zaglądnij od przodu auta przez jakieś lusterko i odczytaj oznaczenie kompresora. Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
rakud29 Zgłoś #946 Napisano 30 Stycznia 2021 Czyli tam nie ma żadnych gumek i trzeba wymienić cale kolo jak blaszki będą dobre Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
nTomek Zgłoś #947 Napisano 30 Stycznia 2021 Po wewnętrznej części koła są pewnie jakieś elementy montażowe, może metalowo-gumowe poduszki do których są wkręcone śruby od sprzęgła. To zależy od producenta kompresora. Przykład: Zaglądnij do sprzęgła. Sprawdź czy nie brakuje którejś z 4 śrub. Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
rakud29 Zgłoś #948 Napisano 30 Stycznia 2021 Ok sprawdzę ale raczej całe koło trzeba wymienić Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
rakud29 Zgłoś #949 Napisano 30 Stycznia 2021 Kolego ntomek trochę namieszales w temacie przez ciebie uszkodziłem sobie koło pisałeś że wykręca się śrubę która jest w osi ale tsk nie jest do tego doradzasz nie znając się w temacie wiec po co te posty nabijasz U mnie jest kompresor denso 7seu17c Ja pytalem wyrazie podałem wszystkie dane auta przenosisz temat i bez wiedzy pomagasz Masakra!!!!!!!!!!! Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
nTomek Zgłoś #950 Napisano 30 Stycznia 2021 Od czytania oznaczenia kompresora i oględzin sprzęgła, koło pasowe się nie psuje. Nie pisałem rozbieraj i niszcz tylko zaglądnij czyli sprawdź wzrokowo. Wygląda na to, że masz inny kompresor niż u mnie, więc budowa sprzęgła też jest inna. Dane auta, które podałeś nic nie mówią. Nawet gdybyś podał VIN, pytałbym o numer kompresora, który masz aktualnie zamontowany, bo niekoniecznie musi być taki, jaki wyjechał z fabryki... Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
thorig Zgłoś #951 Napisano 27 Marca 2021 (edytowane) Może ktoś miał podobny przypadek ? Moja klimatazacja, jeśli samochód postoi dłużej niż 12h sratuje po przejechaniu ok 4km. Jeśli postój był krótki np. 4h to rusza odrazy po odpaleniu samochodu. Dziś zrobiłem sobie przegląd parametrów na obdeleven i wyszły mi następujące wyniki: Przed odpaleniem samochodu ciśnienie w ukladzie 4 bar Po dpaleniu samochodu napiecie na zaworze sterujacym 670-680A, obciążenie sprężarki 1Nm Ciśnienie mozolnie rosło po ok. 1 bar na 1km w momencie kiedy złapało 7-8 bar na 4km klima ruszyła i załączły się wiatraki. Po niedługim czasie temp na parowniku 1 stopien, temp na kratkach nawiewu 4-5 stopni. Wtedy było 570A i 3Nm. Później postał 4h chwile po dpaleniu 8bar i temp na parowniku w niedługim czasie 1 stopie. Kończy się kompresor czy może sam zawór ? Dziwne tylko że zawsze startuje mniej więcej po takim samym dystansie. Kompresor sonden PXE16 1K0820859F Edytowane 27 Marca 2021 przez thorig Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
mkpol Zgłoś #952 Napisano 28 Marca 2021 Kompresor do wymiany. Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
thorig Zgłoś #953 Napisano 28 Marca 2021 (edytowane) Ok. a jak mam dobrać na wymiane pasuje każdy pxe16 czy musi być to samo oznaczenie tzn. 1K0820859F ewentualnie jak sprawdzic które oznaczenia pasują zamiennie ? Edytowane 28 Marca 2021 przez mkpol nie cytujemy posta pod którym bezpośrednio odpisujemy... Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
mkpol Zgłoś #954 Napisano 28 Marca 2021 A może tak zadasz sobie odrobinę trudu i poczytasz ten temat.... Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
nTomek Zgłoś #955 Napisano 28 Marca 2021 Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
thorig Zgłoś #956 Napisano 14 Maja 2021 (edytowane) Wracam z tematem... zakupiłem sobie cudowną sprężareczke po regeneracji i wyminiłem, dziś klima nabita iii lipa wstaje odrazu po dopaleniu momentalnie dobija do 8-9 bar i zaczyna chłodzić po czym zaczynają się problemy. Na manomentrach pokazywało 9 bar na wysokim i ok. 3 na niskim, zeszło na kratkach do 10 stopni. Wyjechałem z nabicia przez chwile nic nie chłodziło, potem prze chwile leciało zimne z nawiewów , potem znowu przerwa, później znowu chłodziło. Pod domem sprawdziłem i jest tak czasem chłodzi czasem nie, temp na czujniki za parownikiem na obdeleven nie spadła poniżej 14 stopni, przy 22 na zewnatrz. Ciśnienie pokazuje na spoczynku 5/6 bar. Po odpaleniu wskakuje na 8-9 a później spada do 7-8. Na low natężenia na sterowaniu są ciągle wysokie ok 800 mA, pokazuje obiążenie 3-4 Nm i tak chłodzi z przerwami - sprężarka którą mi przysłali jest zrąbana ? Niby ma wykresiki, gwarancje itd. ale troche mnie marwi perspektywa ponownego odsysanie czynika z układu, wrzucania starej i odsyłania "nowej" na gwarncje... Edytowane 14 Maja 2021 przez thorig Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
radekrp90 Zgłoś #957 Napisano 15 Maja 2021 Za wysokie ciśnienie dolne. Powinno być bliżej 2 bar. Poprzednia sprężarka zatarta? Układ płukany? Zawór rozprężny sprawdzony/umyty? Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
thorig Zgłoś #958 Napisano 15 Maja 2021 (edytowane) 4 hours ago, radekrp90 said: Za wysokie ciśnienie dolne. Powinno być bliżej 2 bar. Poprzednia sprężarka zatarta? Układ płukany? Zawór rozprężny sprawdzony/umyty? Poprzednia chodzi bez żadnego oporu, spuściłem trochę oleju i nawet ładnie wygląda żadnych opiłków ani brokatu nie widziałem. Nowa kupiona razem z zaworem niby po testach na stole. Układ nie płukany. Jestem po trasie z podglądem parametrów na obd11 i nie bardzo to rozumiem. Jak się stoi na światłach na luzie ciśnienie rośnie do 8bar ale temp za parownikiem tez do zewnętrznej. Ruszam temp powoli spada do 10 stopni za parownikiem, niżej nie złapało, ale ciśnienie które pokazuj obd/vcds to wtedy tylko 4-5 bar puki się jedzie chłodzi, ponowne zatrzymanie i obroty jałowe wzrost do 8 bar i brak chłodzenia. Napięcia sterujące na jałowym 820mA i obciążenie sprężarki niby 3-4 Nm a przy jeździ 2000-2500 rmp ok 570 mA i 1Nm , Klima cały czas ustawiona na LO i nawiew na 3-4 stopień prędkości. Jeszcze z ciekawych rzeczy to jak klima akurat działa to oba przewody wysokiego i niesionego ciśnienia są równomiernie zimne. Edytowane 15 Maja 2021 przez thorig Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
nTomek Zgłoś #959 Napisano 15 Maja 2021 Godzinę temu, thorig napisał: Jak się stoi na światłach na luzie ciśnienie rośnie do 8bar ale temp za parownikiem tez do zewnętrznej. Ruszam temp powoli spada do 10 stopni za parownikiem Wentylator na chłodnicy/skraplaczu na pewno kręci? Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
thorig Zgłoś #960 Napisano 15 Maja 2021 5 minutes ago, nTomek said: Wentylator na chłodnicy/skraplaczu na pewno kręci? Tak wentylator kręci praktycznie chwile po włączeniu klimy na panelu. Tak sobie czytam w necie i te małe różnice ciśnień i zimne obie rurki na wyjściu i powrocie mogą sugerować problem z zaworem rozprężnym ? Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach