Skocz do zawartości
andrzejx

Passat B6 - sprężarka klimatyzacji

Rekomendowane odpowiedzi

Mi tez zdechł kompresor auto jest tego samego rocznika i mam przejechane 85 tys km

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Witam 

Głośno pracuje mi koło pasowe kompresora chyba sprzęgło się rozleciało 

Mam pytanie w sprzedaży są cale kola pasowe ze sprzęgłem 

Jest może możliwość kupić samo sprzęgło są tam jakieś gumki co można wymienić 

Jak sprawdzałem ręką koło bez paska kręcą w jedną stronę pozniej w drugą słychać że coś stuka 

Moje auto to vw cc 2.0 test 2012r 

Może jak ktoś wie jakiej firmy jest tam kompresor 

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach
15 minut temu, rakud29 napisał:

Jest może możliwość kupić samo sprzęgło

Jest

 

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Cześć 

Ale są tam jakieś gumki czy wystarczy wymienić samo sprzęgło bo mi głośno pracuje 

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

To zależy co się stało. Po zewnętrznej części koła pasowego nie ma gumek, ale są blaszki, które mogą być zerwane i hałasować. 

Zaglądnij od przodu auta przez jakieś lusterko i odczytaj oznaczenie kompresora. 

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Czyli tam nie ma żadnych gumek i trzeba wymienić cale kolo jak blaszki będą dobre 

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Po wewnętrznej części koła są pewnie  jakieś elementy montażowe, może metalowo-gumowe poduszki do których są wkręcone śruby od sprzęgła. To zależy od producenta kompresora. 

Przykład:

IMG_20210130_103728.thumb.jpg.f75115b54c3add7eda371ab7c634bb6b.jpg

Zaglądnij do sprzęgła. Sprawdź czy nie brakuje którejś z 4 śrub. 

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Ok sprawdzę ale raczej całe koło trzeba wymienić 

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Kolego ntomek trochę namieszales w temacie przez ciebie uszkodziłem sobie koło pisałeś że wykręca się śrubę która jest w osi ale tsk nie jest do tego doradzasz nie znając się w temacie wiec po co te posty nabijasz 

U mnie jest kompresor denso 7seu17c 

Ja pytalem wyrazie podałem wszystkie dane auta przenosisz temat i bez wiedzy pomagasz 

Masakra!!!!!!!!!!!

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Od czytania oznaczenia kompresora i oględzin sprzęgła, koło pasowe się nie psuje. Nie pisałem rozbieraj i niszcz tylko zaglądnij czyli sprawdź wzrokowo.

Wygląda na to, że masz inny kompresor niż u mnie, więc budowa sprzęgła też jest inna.

Dane auta, które podałeś nic nie mówią. Nawet gdybyś podał VIN, pytałbym o numer kompresora, który masz aktualnie zamontowany, bo niekoniecznie musi być taki, jaki wyjechał z fabryki...

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Może ktoś miał podobny przypadek ? Moja klimatazacja, jeśli samochód postoi dłużej niż 12h sratuje po przejechaniu ok 4km. Jeśli postój był krótki np. 4h to rusza odrazy po odpaleniu samochodu. Dziś zrobiłem sobie przegląd parametrów na obdeleven i wyszły mi następujące wyniki:

Przed odpaleniem samochodu ciśnienie w ukladzie 4 bar

Po dpaleniu samochodu napiecie na zaworze sterujacym 670-680A, obciążenie sprężarki 1Nm

Ciśnienie mozolnie rosło po ok. 1 bar na 1km w momencie kiedy złapało 7-8 bar na 4km klima ruszyła i załączły się wiatraki.

Po niedługim czasie temp na parowniku 1 stopien, temp na kratkach nawiewu 4-5 stopni. 

Wtedy było 570A i 3Nm.

Później postał 4h chwile po dpaleniu 8bar i temp na parowniku w niedługim czasie 1 stopie. 

Kończy się kompresor czy może sam zawór ? Dziwne tylko że zawsze startuje mniej więcej po takim samym dystansie.

Kompresor sonden PXE16 1K0820859F

Edytowane przez thorig

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Kompresor do wymiany. 

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Ok. a jak mam dobrać na wymiane pasuje każdy pxe16 czy musi być to samo oznaczenie tzn. 1K0820859F ewentualnie jak sprawdzic które oznaczenia pasują zamiennie ?

Edytowane przez mkpol
nie cytujemy posta pod którym bezpośrednio odpisujemy...

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

A może tak zadasz sobie odrobinę trudu i poczytasz ten temat....

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

 

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Wracam z tematem... zakupiłem sobie cudowną sprężareczke po regeneracji i wyminiłem, dziś klima nabita iii lipa :) wstaje odrazu po dopaleniu momentalnie dobija do 8-9 bar i zaczyna chłodzić po czym zaczynają się problemy. Na manomentrach pokazywało 9 bar na wysokim i ok. 3 na niskim, zeszło na kratkach do 10 stopni. Wyjechałem z nabicia przez chwile nic nie chłodziło, potem prze chwile leciało zimne z nawiewów , potem znowu przerwa, później znowu chłodziło. Pod domem sprawdziłem i jest tak czasem chłodzi czasem nie, temp na czujniki za parownikiem na obdeleven nie spadła poniżej 14 stopni, przy 22 na zewnatrz. Ciśnienie pokazuje na spoczynku 5/6 bar. Po odpaleniu wskakuje na 8-9 a później spada do 7-8. Na low natężenia na sterowaniu są ciągle wysokie ok 800 mA, pokazuje obiążenie 3-4 Nm i tak chłodzi z przerwami - sprężarka którą mi przysłali jest zrąbana ? Niby ma wykresiki, gwarancje itd. ale troche mnie marwi perspektywa ponownego odsysanie czynika z układu, wrzucania starej i odsyłania "nowej" na gwarncje... 

Edytowane przez thorig

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Za wysokie ciśnienie dolne. Powinno być bliżej 2 bar.

Poprzednia sprężarka zatarta? Układ płukany? Zawór rozprężny sprawdzony/umyty?

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach
4 hours ago, radekrp90 said:

Za wysokie ciśnienie dolne. Powinno być bliżej 2 bar.

Poprzednia sprężarka zatarta? Układ płukany? Zawór rozprężny sprawdzony/umyty?

Poprzednia chodzi bez żadnego oporu, spuściłem trochę oleju i nawet ładnie wygląda żadnych opiłków ani brokatu nie widziałem. Nowa kupiona razem z zaworem niby po testach na stole. Układ nie płukany.
 

Jestem po trasie z podglądem parametrów na obd11 i nie bardzo to rozumiem. Jak się stoi na światłach na luzie ciśnienie rośnie do 8bar ale temp za parownikiem tez do zewnętrznej. Ruszam temp powoli spada do 10 stopni za parownikiem, niżej nie złapało, ale ciśnienie które pokazuj obd/vcds to wtedy tylko 4-5 bar puki się jedzie chłodzi, ponowne zatrzymanie i obroty jałowe wzrost do 8 bar i brak chłodzenia. 
 

Napięcia sterujące na jałowym 820mA i obciążenie sprężarki niby 3-4 Nm a przy jeździ 2000-2500 rmp ok 570 mA i 1Nm , Klima cały czas ustawiona na LO i nawiew na 3-4 stopień prędkości. 
 

Jeszcze z ciekawych rzeczy to jak klima akurat działa to oba przewody wysokiego i niesionego ciśnienia są równomiernie zimne. 

Edytowane przez thorig

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach
Godzinę temu, thorig napisał:

Jak się stoi na światłach na luzie ciśnienie rośnie do 8bar ale temp za parownikiem tez do zewnętrznej. Ruszam temp powoli spada do 10 stopni za parownikiem

Wentylator na chłodnicy/skraplaczu na pewno kręci? 

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach
5 minutes ago, nTomek said:

Wentylator na chłodnicy/skraplaczu na pewno kręci? 

Tak wentylator kręci praktycznie chwile po włączeniu klimy na panelu. 
 

Tak sobie czytam w necie i te małe różnice ciśnień i zimne obie rurki na wyjściu i powrocie mogą sugerować problem z zaworem rozprężnym ? 

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Dołącz do dyskusji

Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.

Gość
Dodaj odpowiedź do tematu...

×   Wklejono zawartość z formatowaniem.   Przywróć formatowanie

  Dozwolonych jest tylko 75 emoji.

×   Odnośnik został automatycznie osadzony.   Przywróć wyświetlanie jako odnośnik

×   Przywrócono poprzednią zawartość.   Wyczyść edytor

×   Nie możesz bezpośrednio wkleić grafiki. Dodaj lub załącz grafiki z adresu URL.


×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Korzystając ze strony akceptujesz nasz Warunki użytkowania oraz Polityka prywatności