Stach Zgłoś #1 Napisano 1 Kwietnia 2018 Czy ktoś miał problem z filtrem cząstek stałych, proszę o kontakt Czy warto poddawać regeneracji filtr, czy go usunąć Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
Stach Zgłoś #2 Napisano 1 Kwietnia 2018 Proszę o opinie co do filtra cząstek stałych Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
flankie Zgłoś #3 Napisano 1 Kwietnia 2018 (edytowane) Żadnych problemów (przejechane 120 tys km). Opinia pozytywna. Edytowane 1 Kwietnia 2018 przez flankie Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
brono Zgłoś #4 Napisano 1 Kwietnia 2018 Mój ojciec ma b6 2.0, jakieś 160 tys i żadnych problemów. Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
Stach Zgłoś #5 Napisano 1 Kwietnia 2018 Mój pasat b8 ma 232 tyś. przejechanych kilometrów i dostaję alarm z komputera o niewłaściwej pracy DPF, może być sytuacja taka, że samochód stanie a wtedy tylko laweta. Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
galux20 Zgłoś #6 Napisano 2 Kwietnia 2018 Ja mam pytanie odnośnie innego auta Chodzi o citroena jumper 2.2 hdi Ma przejechanie 135 tyś km Regularnie robi trasy Takie po 500km z konina także głównie autostrady. Regularnie dolewam dodatki do paliwa ligui moly Olej wymieniam co 15 tyś km Tak co 5 tyś km dolewam dodatku do paliwa ligui moly który ma ułatwić wypalanie dpf. Ostatnio mechanik sprawdził mi przy okazji dpf kompem Wypalanie średnio 200 km Stopień wypełnienia sądzą niecały 1procent 0.35 Grama sadzy na litr. Co myślicie o tych parametrach? Dzięki z góry za odpowiedzi Aha filtr suchy Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
kubek197878 Zgłoś #7 Napisano 4 Kwietnia 2018 U mnie passat taki jak Twój wypala co 200 km i w zimie już zapaliła się kontrolka DPF, musiałem jechać 80/h przez około 15 min czyli wypalić zapełniony filtr bo nie nadążał się regenerować z racji krótkich odcinków i niskich temperatur naz zewnątrz. Zauważyłem, że jak się przerwie kilka razy procedurę regeneracji to potem zapala się kontrolka czyli filtr zapełniony. Co do mnie to leję diesla zawsze tego lepszego np. na BP. Z racji częstego wypalania wymieniam olej co 10 tyś. Jednym słowem udręka z tym DPF ale nie wiem czemu u niektórych z mniejszą częstotliwością się wypala. Jak auto będzie miało powyżej 200-300 tyś to olej może być już przepuszczany przez pierścienie i spalany to chyba wtedy musi być masakra z DPF. Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
galux20 Zgłoś #8 Napisano 5 Kwietnia 2018 Muszę podjechać pod kompa i sprawdzić passata Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
Eurotoman Zgłoś #9 Napisano 9 Czerwca 2018 B8 150KM Zrobione 90 tys. km na teraz zero problemów. Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
perzu126 Zgłoś #10 Napisano 15 Lipca 2018 My mamy 47tys km i żadnych problemów. Ostatnio auto jeździło dużo na krótkich trasach. Zauważyłem dziwną sytuację, że po kilku km jazdy, po zgaszeniu silnika pracują wentylatory silnika. Bardzo rzadko sie tak dzieje, niekiedy mieliśmy tak samo w B7. Otworzyłem maskę i poczułem gorące powietrze w okolicy turbo. Połączyłem tę sytuację właśnie z próbą wypalenia Dpf. Generalnie za kilka dni jechałem 180km S8 i wentylatory po trasie juz sie nie włączają. Podłączenie pod Vcds potwierdziło, że silnik regenerował filtr. Muszę wyczaić przy jakim progu zapełnienia samochód próbuje regenerować DPF. Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
kubek197878 Zgłoś #11 Napisano 15 Lipca 2018 mi regeneruje dość często 2x w tyg. jak robię odcinki po mieście po 5 km. od paliwa chyba też coś zależy. Bardzo to wkur...ące jest. Ogólnie też miałem 2 razy kiedy mi się zapaliła kontrolka ostrzegawcza i musiałem przeprowadzić oczyszczanie filtra jadąc 15km z prędkością około 80/h . Jak to się oleje to zapali sie check engine, wtedy wizyta w ASO. Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
Eurotoman Zgłoś #12 Napisano 8 Marca 2019 Mam ok.110 tys. przebiegu. Nie było żadnych problemów. Nigdy nie zapaliła mi się nawet kontrolka. Aż pewnego pięknego dnia sprawdziłem sobie poziom oleju przed dłuższą trasą (ok. 18 tys po wymianie) i okazało się że mam bardzo wysoki stan oleju. Dużo ponad maks. Umówiłem się na serwis a tam stwierdzono że DPF się nie mógł wypalić do końca. Skończyło się na wypalaniu na serwisie oraz przedterminową wymianą oleju. Teraz sprawdzam olej profilaktycznie raz w tygodniu i na razie jest ok. 1 Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
RogalPraga Zgłoś #13 Napisano 16 Marca 2019 Dnia 8.03.2019 o 10:12, Eurotoman napisał: Mam ok.110 tys. przebiegu. Nie było żadnych problemów. Nigdy nie zapaliła mi się nawet kontrolka. Aż pewnego pięknego dnia sprawdziłem sobie poziom oleju przed dłuższą trasą (ok. 18 tys po wymianie) i okazało się że mam bardzo wysoki stan oleju. Dużo ponad maks. Umówiłem się na serwis a tam stwierdzono że DPF się nie mógł wypalić do końca. Skończyło się na wypalaniu na serwisie oraz przedterminową wymianą oleju. Teraz sprawdzam olej profilaktycznie raz w tygodniu i na razie jest ok. Przedterminową?.....hehehe, jak się jeździ swoim a nie w leasingu to olej się robi co max 15 tysi żeby nie było problemów a nie się słucha ASO VW. Longlife olejowy i inne wymiany filtrów co 60 tysi......gówno polityka VW Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
1285 Zgłoś #14 Napisano 16 Marca 2019 1 godzinę temu, RogalPraga napisał: Przedterminową?.....hehehe, jak się jeździ swoim a nie w leasingu to olej się robi co max 15 tysi żeby nie było problemów a nie się słucha ASO VW. Longlife olejowy i inne wymiany filtrów co 60 tysi......gówno polityka VW Dokładnie!Serwis co 30 tyś polegający na wymianie oleju i filtra.Filtr paliwa co 60 tyś!!masakra.A awarie nazywane "ten typ tak ma" 1 Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
Losec Zgłoś #15 Napisano 18 Marca 2019 Mój Passat - 78000 km. 1 rok jeździłem głównie sam - długie trasy - zero problemów. Potem auto przejęła żona do codziennej jazdy głównie miasto i DPF wypalał się 2 x miesiąc. czasami 1x tydzień. Zawsze wypalany sumiennie. Nigdy nie zaświeciła się kontrolka. Teraz znowu samochód przejąłem i robię głównie trasy. Problemy zniknęły. Co do serwisów to olej wymieniam zawsze co 15 tyś km. pomimo, że auto jest w leasingu. Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
Eurotoman Zgłoś #16 Napisano 25 Marca 2019 Dnia 16.03.2019 o 17:01, RogalPraga napisał: Przedterminową?.....hehehe, jak się jeździ swoim a nie w leasingu to olej się robi co max 15 tysi żeby nie było problemów a nie się słucha ASO VW. Longlife olejowy i inne wymiany filtrów co 60 tysi......gówno polityka VW Auto w leasingu. Gdyby było prywatne to olej co 15 tys. Tyle w temacie. Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
ktry Zgłoś #17 Napisano 20 Kwietnia 2019 Zakupiłem B8 z 2016 r. z miesiąca września. Wprawdzie ma przejechane 220 tys. km. i wypalanie włącza się zawsze co ok. 200 km. Trochę często jak to porównam do swojej Super z 2011 r. która ma wprawdzie 350 tys. ale wypalanie co ok. 700 km. Skoda jest bez akcji serwisowej, a Passat z 2016 r ,to już chyba wyszedł z fabryki jako poprawiony i nie wymaga tej poprawki? Są to dwa różne silniki choć pojemność ta sama i moc podobna. Skoda po tuningu na 180 km . Czy ten rocznik wymagał poprawki i czy w tych modelach to normalne że co ok. 200 km. wypalanie. Nie trwa to długo, bo ok. 15 min i ok. 15 km. Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
1285 Zgłoś #18 Napisano 21 Kwietnia 2019 Te silniki nie wymagały poprawek VW.A co do częstotliwości wypalania to zależy to od tego jakie trasy robisz.Ja robię takie do max 35 km drogami powiatowymi i krajowymi ale także krótkie po 2 km i wypala mi średnio co 350 km choć ostatnio robiłem dużo krótkich odcinków i wypalać chciał już po 280km.Więc jeżeli jeździsz krótkie trasy to wypalanie co 200 jest chyba raczej ok ale jeśli robisz długie trasy to może oznaczać że filtr jest już w sporej części zapełniony. Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
artur1991 Zgłoś #19 Napisano 6 Lipca 2019 Witam mam pytanie odnośnie wypalania DPF pojawia sie jakaś kontrolka czy cos podczas wypalania? Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
1285 Zgłoś #20 Napisano 7 Lipca 2019 8 godzin temu, artur1991 napisał: Witam mam pytanie odnośnie wypalania DPF pojawia sie jakaś kontrolka czy cos podczas wypalania? Nie ma żadnej kontrolki która informuję o procesie wypalania.Możesz to jednak poznać po podnoszących się obrotach czy troszkę większym spalaniu na postoju.W czasie wypalania silnik ma taki charakterystyczny dźwięk podczas jazdy?Obroty podnoszą się również kiedy masz załączoną klimatyzację lub np.gdy rano w zimie auto chce szybciej się nagrzać??Więc trzeba to poprostu wyczuć?Kontrolka zapali się jak filtr będzie mocno zapchany wtedy zostaje dobra jazda na autostradzie. Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach