lep Zgłoś #1 Napisano 25 Marca 2018 Witam. Jestem po remoncie silnika 1.8TSI. Auto po prostu zgasło na skrzyżowaniu - diagnoza - przeskoczył rozrząd silnik do remontu. Zostało zrobione: Głowica - regeneracja Pierścienie - wymiana Uszczelniacz wału korbowego Rozrząd - kompletny Uszczelka głowicy Uszczelka kolektora ssącego Uszczelka kolektora wydechowego Uszczelka pokrywy zaworów Olej, płyn chłodniczy Po przejechaniu ok 1000 km - wymiana popychaczy hydraulicznych 16szt. Po zrobieniu ok 4000 km spalił sporo oleju - stan na bagnecie poniżej min. No i najważniejsze stuka coś w silniku przy 2000 obr/s - nagrałem krótkie wideo poglądowe. Od razu podkreślam że jestem laikiem i totalnie nie znam się na mechanice. Czy taka sytuacja kwalifikuje się do reklamacji? Co z tym dalej robić? Będę wdzięczny za rady. Dziękuję. Pozdrawiam. Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
rosol Zgłoś #2 Napisano 25 Marca 2018 on jak diesel chodzi Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
radekrp90 Zgłoś #3 Napisano 25 Marca 2018 Stuka jak sworzeń tłokowy albo panewka. Jeśli "żre" olej to znaczy, że to żaden remont tylko partactwo. Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
sianko23 Zgłoś #4 Napisano 25 Marca 2018 Jakie zużycie tego oleju masz ? Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
lep Zgłoś #5 Napisano 25 Marca 2018 4 minuty temu, sianko23 napisał: Jakie zużycie tego oleju masz ? Po przejechaniu ok 4000 km bagnet ledwo co zamoczony - poniżej min. Jeździłem bardzo delikatnie do - 2500 obr/s Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
studzien Zgłoś #6 Napisano 25 Marca 2018 Wydaję mi się że któraś korba jest ugięta plus swożeń taką ma dziwną pracę reklamuj to jak najszybciej zanim tłok nie wyjdzie bokiem Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
lep Zgłoś #7 Napisano 25 Marca 2018 Dziękuję bardzo wszystkim. Jutro jadę na reklamację. Pozdrawiam. Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
sianko23 Zgłoś #8 Napisano 25 Marca 2018 Czyli około litr ci wszedł ... to trochę dużo, jeżeli chodzi o dźwięk tego silnika to tak jak koledzy piszą problem może leżeć po stronie korbowo tlokowym lub obróciła się panewka na wale... nie ma co gdybać bo tu raczej nie uzyskasz pełnej diagnozy tylko bardziej wskazówki, dopóki nie odwiedzisz warsztatu nie będziesz wiedział co jest grane ,więc lepiej jedz jak najszybciej do tego warsztatu zanim ci motor stanie i będziesz miał dopiero kłopot . A jeżeli chodzi o pierścienie to przerabiales tłok? Czy tylko zakładałeś nowe pierścienie ? Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
lep Zgłoś #9 Napisano 25 Marca 2018 2 minuty temu, sianko23 napisał: A jeżeli chodzi o pierścienie to przerabiales tłok? Czy tylko zakładałeś nowe pierścienie ? Nie mam zielonego pojęcia. A jak powinno być? To może jutro coś podpowiem mechanikowi. Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
radekrp90 Zgłoś #10 Napisano 25 Marca 2018 Powinni dać tłoki do przerobienia i nowe pierścienie (opcja tańsza) ewentualnie wymienić tłoki, korby i pierścienie na wersję po zmianach (wersja droższa). Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
lep Zgłoś #11 Napisano 25 Marca 2018 Dzięki. Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
lep Zgłoś #12 Napisano 29 Marca 2018 Witam. Jestem po wizycie w warsztacie - diagnoza - wałek wydechowy i ssący do wymiany.Coś tam z krzywkami się stało. Co do tłoków to są po przeróbkach. Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
radekrp90 Zgłoś #13 Napisano 29 Marca 2018 Tam jest łańcuch. Tak czy inaczej trochę dziwna diagnoza. Z tego co pamiętam, w tym silniku po takiej opcji powinno się wymienić całą głowicę bo nie ma tam panewek na wałkach, a na 99% wałki nie będą teraz wyosiowane. Kolejna sprawa to jak mocno dostały tłoki, bo że dostały to raczej pewne. Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
radekrp90 Zgłoś #14 Napisano 29 Marca 2018 Nadzieja umiera ostatnia - jeśli już na tym etapie tak zje****li to szukałbym drugiego motoru. Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
lep Zgłoś #15 Napisano 29 Marca 2018 W przyszłym tygodniu mają to składać, to się odezwę. Puki co dziękuję wszystkim za pomoc. Pozdrawiam i spokojnych świąt. Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
lep Zgłoś #16 Napisano 13 Kwietnia 2018 Witam. Odebrałem auto. Jest gorzej niż było.Auto nie przyspiesza równomiernie. Między 2 a 3 tys obrotów muli strasznie. Ale warsztat podjął się wyjęcia silnika i sprawdzenia dołu silnika.Jak myślicie jest szansa na zrobienie tego? Orientujecie się może jakie są koszta takiego silnika z małym przebiegiem? Są jakieś pewne źródła zakupu. No bo ryzyko przy takim zakupie też jest. Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
rosol Zgłoś #17 Napisano 20 Kwietnia 2018 i jaka diagnoza po wyciągnięciu silnika? Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
lep Zgłoś #18 Napisano 20 Kwietnia 2018 5 minut temu, rosol napisał: i jaka diagnoza po wyciągnięciu silnika? Tłoki do wymiany. Podobno miały spore luzy. Będą coś poszerzać i zakładać nowe. Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
radekrp90 Zgłoś #19 Napisano 20 Kwietnia 2018 Skoro maja luzy to raczej powinno się je wymienić na nowe, a nie "coś powiększać"... Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
lep Zgłoś #20 Napisano 20 Kwietnia 2018 Będą nowe. Z tym powiększaniem to chyba chodzi o regeneracje głowicy? Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach