Skocz do zawartości
lep

benzyna Passat b7 1.8 TSI po remoncie - stukanie i inne......

Rekomendowane odpowiedzi

Witam.

Jestem po remoncie silnika 1.8TSI.

Auto po prostu zgasło na skrzyżowaniu - diagnoza - przeskoczył rozrząd silnik do remontu.

Zostało zrobione:

  • Głowica - regeneracja
  • Pierścienie - wymiana
  • Uszczelniacz wału korbowego
  • Rozrząd - kompletny
  • Uszczelka głowicy
  • Uszczelka kolektora ssącego
  • Uszczelka kolektora wydechowego
  • Uszczelka pokrywy zaworów
  • Olej, płyn chłodniczy

Po przejechaniu ok 1000 km - wymiana popychaczy hydraulicznych 16szt.

Po zrobieniu ok 4000 km spalił sporo oleju - stan na bagnecie poniżej min.

No i najważniejsze stuka coś w silniku przy 2000 obr/s - nagrałem krótkie wideo poglądowe.

Od razu podkreślam że jestem laikiem i totalnie nie znam się na mechanice.

Czy taka sytuacja kwalifikuje się do reklamacji? Co z tym dalej robić?

Będę wdzięczny za rady.

Dziękuję. Pozdrawiam.

 

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

on jak diesel chodzi :/

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Stuka jak sworzeń tłokowy albo panewka. Jeśli "żre" olej to znaczy, że to żaden remont tylko partactwo.

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Jakie zużycie tego oleju masz ?

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach
4 minuty temu, sianko23 napisał:

Jakie zużycie tego oleju masz ?

Po przejechaniu ok 4000 km bagnet ledwo co zamoczony - poniżej min.

Jeździłem bardzo delikatnie do -  2500 obr/s

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Wydaję mi się że któraś korba jest ugięta plus swożeń taką ma dziwną pracę reklamuj to jak najszybciej zanim tłok nie wyjdzie bokiem 

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Dziękuję bardzo wszystkim. Jutro jadę na reklamację.

Pozdrawiam.

 

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Czyli około litr ci wszedł ... to trochę dużo, jeżeli chodzi o dźwięk tego silnika to tak jak koledzy piszą problem może leżeć po stronie korbowo tlokowym lub obróciła się panewka na wale... nie ma co gdybać  bo tu raczej nie uzyskasz pełnej diagnozy tylko bardziej wskazówki, dopóki nie odwiedzisz warsztatu nie będziesz wiedział co jest grane ,więc lepiej jedz jak najszybciej do tego warsztatu zanim ci motor stanie i będziesz miał dopiero kłopot . A jeżeli chodzi o pierścienie to przerabiales tłok? Czy tylko zakładałeś nowe pierścienie ?

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach
2 minuty temu, sianko23 napisał:

 A jeżeli chodzi o pierścienie to przerabiales tłok? Czy tylko zakładałeś nowe pierścienie ?

Nie mam zielonego pojęcia. A jak powinno być? To może jutro coś podpowiem mechanikowi.

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Powinni dać tłoki do przerobienia i nowe pierścienie (opcja tańsza) ewentualnie wymienić tłoki, korby i pierścienie na wersję po zmianach (wersja droższa).

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Dzięki.

 

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Witam. Jestem po wizycie w warsztacie - diagnoza - wałek wydechowy i ssący do wymiany.Coś tam z krzywkami się stało.

Co do tłoków to są po przeróbkach.

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Tam jest łańcuch.

Tak czy inaczej trochę dziwna diagnoza. Z tego co pamiętam, w tym silniku po takiej opcji powinno się wymienić całą głowicę bo nie ma tam panewek na wałkach, a na 99% wałki nie będą teraz wyosiowane.

Kolejna sprawa to jak mocno dostały tłoki, bo że dostały to raczej pewne.

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Nadzieja umiera ostatnia - jeśli już na tym etapie tak zje****li to szukałbym drugiego motoru.

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

W przyszłym tygodniu mają to składać, to się odezwę. Puki co dziękuję wszystkim za pomoc. Pozdrawiam i spokojnych świąt.

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Witam.

Odebrałem auto. Jest gorzej niż było.Auto nie przyspiesza równomiernie. Między 2 a 3 tys obrotów muli strasznie.

Ale warsztat podjął się wyjęcia silnika i sprawdzenia dołu silnika.Jak myślicie jest szansa na zrobienie tego?

Orientujecie się może jakie są koszta takiego silnika z małym przebiegiem? Są jakieś pewne źródła zakupu.

No bo ryzyko przy takim zakupie też jest. 

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

i jaka diagnoza po wyciągnięciu silnika?

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach
5 minut temu, rosol napisał:

i jaka diagnoza po wyciągnięciu silnika?

Tłoki do wymiany. Podobno miały spore luzy. Będą coś poszerzać i zakładać nowe.

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Skoro maja luzy to raczej powinno się je wymienić na nowe, a nie "coś powiększać"...

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Będą nowe. Z tym powiększaniem to chyba chodzi o regeneracje głowicy?

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Dołącz do dyskusji

Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.

Gość
Dodaj odpowiedź do tematu...

×   Wklejono zawartość z formatowaniem.   Przywróć formatowanie

  Dozwolonych jest tylko 75 emoji.

×   Odnośnik został automatycznie osadzony.   Przywróć wyświetlanie jako odnośnik

×   Przywrócono poprzednią zawartość.   Wyczyść edytor

×   Nie możesz bezpośrednio wkleić grafiki. Dodaj lub załącz grafiki z adresu URL.


×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Korzystając ze strony akceptujesz nasz Warunki użytkowania oraz Polityka prywatności