Gość eine Zgłoś #21 Napisano 1 Czerwca 2008 Miałem te same obiawy, jakby stare drzwi się otwierały Przyczyna pęknięta osłona gumowa na wachaczu Na początku pomagało WD40:) Pozdrawiam BRON BOŻE WD 40 ! wd40 nie jest smarem a fluidem którego zadaniem jest odrdzewić zardzewiałą śrubę tak aby można było ja odkręcić, oczywiście złudnie możesz odnieść wrażenie usunięcia usterki ale tylko złudnie wd40 jest tłusty i na chwile uciszy skrzypienie, ale po dniu wypłuka ci resztki smaru które pozostały. To samo mialem u siebie, jedna rada zasuwajcie do sklepu rowerowego i poproscie smar w plynie (oleisty) do smarowania łańcuchów rowerowych, miejsce które u mnie wymagało obfitego zakroplenia to łączenie kierownicy z kolumna (zakraplamy zaraz za kierownica, pomiędzy kierownicą a plastikiem obudowy kolumny kierowniczej). I sprawa rozwiązana, skrzypieć przestało Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
macc Zgłoś #22 Napisano 1 Czerwca 2008 Cytat: "To samo mialem u siebie, jedna rada zasuwajcie do sklepu rowerowego i poproscie smar w plynie (oleisty) do smarowania łańcuchów rowerowych, miejsce które u mnie wymagało obfitego zakroplenia to łączenie kierownicy z kolumna (zakraplamy zaraz za kierownica, pomiędzy kierownicą a plastikiem obudowy kolumny kierowniczej)." Witam , mam to samo skrzypienie w srodku auka gdzies przy kierownicy.Mam pytanie czy trzeba cos rozbierac jakas oslone czy cos takiego , by moc to nasmarowac? Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
Gość eine Zgłoś #23 Napisano 1 Czerwca 2008 Cytat: "Witam , mam to samo skrzypienie w srodku auka gdzies przy kierownicy.Mam pytanie czy trzeba cos rozbierac jakas oslone czy cos takiego , by moc to nasmarowac? Ja pokapałem bezpośrednio za kierownicą i działa do dziś. Nadmienię iż pierwszy skrzypek pojawił się kilka miesięcy temu ale już go nie ma Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
Gość darekw6 Zgłoś #24 Napisano 2 Czerwca 2008 a u mnie przy skręcaniu nie skrzypi tylko jest taki dzwięk jakby koło o cos ocierało, sprawdzalem to dokladnie i niemam pojęcia co to może być, a koło napewno nie ociera nigdzie bo jest dużo miejsca Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
Gość eine Zgłoś #25 Napisano 2 Czerwca 2008 a u mnie przy skręcaniu nie skrzypi tylko jest taki dzwięk jakby koło o cos ocierało, sprawdzalem to dokladnie i niemam pojęcia co to może być, a koło napewno nie ociera nigdzie bo jest dużo miejsca Drążek od maglownicy (przekładni) zaraz za kołem wchodzi w plastikową obudowę. Spotkałem się już z przypadkami że ten plastik robił właśnie taki hałas. Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
Gość darekw6 Zgłoś #26 Napisano 3 Czerwca 2008 ale to nie dzieje sie w momencie kiedy skrecam kolami tylko jak juz skrece i ruszam powoli Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
kopik99 Zgłoś #27 Napisano 14 Czerwca 2008 Przykleje sie do tematu trzaskow i piskow . Wczoraj wymienilem maglownice bo ciekla ale nowa (regenerowana) trzeszczy przy skrecaniu . Generalnie na postoju trzeszczy jak dobijam kola do konca ale podzczas jazdy przy delikatnych manewrach tez trzeszczy.Na pewno to nie wina koncowek drazkow bo nowe. Zawieszenie 2 tyg po przegladzie tez ok. Zaczelo sie od razu po wymianie.Generalnie to mam to w powazaniu bo mam gwarancje ale jezeli przyczyna tego moze byc naprzyklad to ze samochod wisial na podnosniku 24 h i pod wplywem odciazenia zawieszenia ruszyly sie elementy wachaczy ktore teraz trzeszcza to bylbym wdzieczny za porade . Nietety musze jezdzic do piatku tym samochodem(B5)i ewentualnie na sobote wykopac na warsztat.Maglownica pracuje bardziej miekko od poprzedniej ale tamta nie trzeszczala tylko ciekla. Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
kononowicz Zgłoś #28 Napisano 23 Czerwca 2008 ... To samo mialem u siebie, jedna rada zasuwajcie do sklepu rowerowego i poproscie smar w plynie (oleisty) do smarowania łańcuchów rowerowych, miejsce które u mnie wymagało obfitego zakroplenia to łączenie kierownicy z kolumna (zakraplamy zaraz za kierownica, pomiędzy kierownicą a plastikiem obudowy kolumny kierowniczej). Oczywiscie to sie tyczy mojego skrzypienia ktore mialem wenatrz autka. eine ściągałeś plastik obudowy kolumny kierowniczej czy wstrzyknąłeś olej pomiędzy kierownice a plastik bez rozbierania ? Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
Gość pablooki Zgłoś #29 Napisano 23 Czerwca 2008 ja skromnie radzę wizytę w solidnym warsztacie bo to trzeszczenie może być oznaką końca wahacza coś takiego mnie spotkało - zlekceważyłem i skończyło się urwaniem i lądowaniem Bogu dzięki na poboczu. Od tego czasu mam więcej szacunku do wielo-wahaczowych wynalazków szczególnie na naszych doskonałych drogach Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
Gość Fred Zgłoś #30 Napisano 24 Czerwca 2008 proponuję sprawdzić przeguby i stan osłon gumowych Pozdrawiam Fred Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
ChangHemp Zgłoś #31 Napisano 24 Czerwca 2008 u mnie to była koncówka drazka wymienilem odrazu 2 na lemfordera po 100 zl za szt i swieto nic nie skrzypi przy skrecaniu Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
altus Zgłoś #32 Napisano 29 Czerwca 2008 Witam, Też miałem takie same objawy, skrzypienie i treszczenie podczas skrętu kierownicą, czasami również podczas jazdy wprost na nierównym asfalcie, czasami ustępuje przez kilka dni a potem powraca. Pojechałem do p. Darka (http://forum.vw-passat.pl/showthread.php?t=3263) a on po jeździe próbnej stwierdził, że w wahaczach nie ma luzów, a to skrzypienie to gumowe tulejki, które się sparciały po zimowej soli. Kiedy jest wyższa wilgotność powietrza, jak np. po deszczu wczoraj w Warszawie, myciu lub po prostu po przejechaniu przez kałużę, cichną na parę dni, a potem, kiedy zrobi się sucho, znowu się odezwą. Doraźnym środkiem na to jest smarowanie tulejek wazeliną techniczną lub innym smarem. Wymiana wahaczy lub końcówek oczywiście pomoże, lecz tylko do następnego spotkania gumek z jakąś niefortunną większą partią soli. Taki urok jazdy po polskich drogach. Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
-devil- Zgłoś #33 Napisano 30 Czerwca 2008 Witam, Też miałem takie same objawy, skrzypienie i treszczenie podczas skrętu kierownicą, czasami również podczas jazdy wprost na nierównym asfalcie, czasami ustępuje przez kilka dni a potem powraca. Pojechałem do p. Darka (http://forum.vw-passat.pl/showthread.php?t=3263) a on po jeździe próbnej stwierdził, że w wahaczach nie ma luzów, a to skrzypienie to gumowe tulejki, które się sparciały po zimowej soli. Kiedy jest wyższa wilgotność powietrza, jak np. po deszczu wczoraj w Warszawie, myciu lub po prostu po przejechaniu przez kałużę, cichną na parę dni, a potem, kiedy zrobi się sucho, znowu się odezwą. Doraźnym środkiem na to jest smarowanie tulejek wazeliną techniczną lub innym smarem. Wymiana wahaczy lub końcówek oczywiście pomoże, lecz tylko do następnego spotkania gumek z jakąś niefortunną większą partią soli. Taki urok jazdy po polskich drogach. U mnie objawy podobne jak u kolegów, wpadłem do Darka i stwierdził że to poduszki pod amortyzatorami Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
Gość wicked83 Zgłoś #34 Napisano 30 Czerwca 2008 mialem to samo, przy wymianie amorow mechanik zauwazyl ze na 3 ramionach wachaczy byly powybijane gumki, wymienil wahacze na nowe i jak reka odjal.. pozdrawiam Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
altus Zgłoś #35 Napisano 30 Czerwca 2008 U mnie objawy podobne jak u kolegów, wpadłem do Darka i stwierdził że to poduszki pod amortyzatorami Widać (a raczej słychać ) skrzypienie skrzypieniu nierówne. Wahacze i końcówkę drążka mam wymienione niespełna rok (6kkm) temu, więc dopóki nie będę miał pewności dlaczego gumki tak szybko się zużyły nie będę ich wymieniał co roku. Póki co wazelina pomaga. Aha jak już jesteśmy przy tym, czy ktoś z Was kiedyś próbował konserwować te tulejki jakimś środkiem do konserwacji gumy zamiast wazeliny/smaru/oleju? Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
Gość wicked83 Zgłoś #36 Napisano 30 Czerwca 2008 nie jestem pewien nazwy, ale chyba jest to smar grafitowy, dokladnie ten sam ktorym zapewniasz smarowanie przegubom.. jest idealny, a wrecz wskazany do takich celow Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
craszan Zgłoś #37 Napisano 14 Września 2008 (edytowane) Witam. Naczytałem sie na tym forum o różnych przypadkach z układem wspomagania, ja z nim walczę od jakiegoś czasu i jak na razie przegrywam. Na wiosnę kupiłem Passata 1.9 TDI 110 KM, niedługo potem musiałem wymienić maglownicę bo przeciekała. Kupiłem regenerowną, od jakiegoś czasu zaczęło coraz bardziej trzeszczeć ( jak bym słuszał przekaźnik hydrauliczny) przy skręcaniu kołami w lewo i prawo. No i ciche ale wkurzjące buczenie na prostych kołach. Kupiłem nową pompę wspomagania. I dalej to samo. Przyszła kolej na sprzęgło alternatora, i tu było bingo, ale tylko w 50%. Teraz sprawa wygląda następująco. Płynu hydraulicznego jest odpowiednia ilość. Jak odpalę samochód, wszystko jest zimne, układ wspomagania chodzi jak ta lala, jest cichutko, ale jak się rozgrzeje powraca skrzypienie na skrętach kołami i buczenie na wyprostowanych kołach. Jedyne co przychodzi mi do głowy to wymienić maglownicę, bo jeszcze na gwarancji, ale to bym chciał zrobić w ostateczności. Czytałem że można wpuścić jakiś środek do płynu hydraulicznego. Za wszelkie sugestie będę bardzo wdzięczny. Proszę o pomoc. Edytowane 16 Września 2008 przez craszan Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
craszan Zgłoś #38 Napisano 18 Września 2008 Nie to żebym nabijał posty, ale ten temat zanika, a zależy mi żeby ktoś coś pomyslowego podpowiedział. Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
jopasek Zgłoś #39 Napisano 20 Września 2008 Tak dla przypomnienia napisze ze u mnie skrzypialo tylko jak skrecalem w lewo, okazało sie ze padla końcówka drążka kierowniczego... Po wymianie jak reka odioł Wystarczyło podjechac do mechanika (dobrego zaufanego) on odrazu stwierdził co mu dolega Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
animalx Zgłoś #40 Napisano 29 Stycznia 2009 Witam Panowie.U mnie tez trzeszczy podczas krecenia kierownica!Co radzicie Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach