Skocz do zawartości
Barteko

Dziwne buczenie podczas jazdy

Rekomendowane odpowiedzi

Cześć,  przesyłem wątek bo też już miałem dość buczenia. Mój passat to 2015 2.0 tdi 150KM. Mój poprzedni passat to b6 i nigdy nie miałem problemów z brzęczeniem więc jestem rozczarowany jakością b8. Spiełem "trytytką" rurki od nagrzewnicy, łapacz powietrza też był luźny więc usztywnilem go filcem - akurat pod ręką miałem tylko naklejki do mebli samoprzylepne. Działają bardzo dobrze :) Zabezpieczyłem też rurki od klimy panką do rur i spiełem opaskami. Zbiorniczek na płyn chlodniczy też był luźny więc też go podkleiłem filcem. Efekt - cisza w samochodzie. Zajęło mi to około 1h ale było warto.

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

@Jericho w benzynie faktycznie pod maską jest tylko jeden taki silniczek i jest to właśnie wspomniona pompa od chłodzenia turbo. Nie patrz na to, że silnik jest zimny w Twoim przekonaniu. Turbo nagrzewa się zdecydowanie szybciejod silnika a jej chłodzenie może trwać nawet kilka minut po wyłączeniu zapłonu. Musisz znaleźć tą pompę i posłuchać czy to na pewno ona. U mnie chodzi tak cicho, że nawet nie wiem gdzie dokładnie jest zamontowana (nigdy mi to nie było potrzebne do szczęścia).
Upewnij się, że hałas dobiega spod maski. Alternatywą jest, że słyszysz dźwięk wiatraczka chłodzącego radio. Była pewna wadliwa partia która wysiadała, a dźwięk dochodzi jakby z głębi deski rozdzielczej. 

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Wiatraczka od radia nie slyszalem. Discovery pro2.

Silniczek pod maską prawie namierzony..jest przy grodzi silnika i słychać i czuć jak w wężach tloczy borygo.

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Czy ktoś, kto ma benzynowe 1.5TSI może się podzielić opinią na temat dźwięku w tym aucie. Mój nowy (poliftowy) variant mocno mnie rozczarował akustycznie i to po golfie 1.4tsi. Jest jakiś taki buczący, wszystkie dźwięki (silnika, opon, zawieszenia) rezonują w zakresie basów i szczególnie koncentrują się na miejscu kierowcy. Także wiatr tu słychać. Z pozycji pasażera akustyka ma się znacznie lepiej. Do tego drżenie kierownicy (dwa razy w różnych warsztatach wyważałem opony - nowe, dunlop 16"). Czy to normalne, że benzyna jest gorsza akustycznie od diesla? Słyszałem, że w dieslach przednia szyba jest jakaś specjalna. Moje pytanie jest nastepujące - czy passat 1,5tsi robi wrażanie samochodu dobrze zrobionego w zakresie NVH (noise-vibrations-harshness) - czy moje oczekiwanie, że będzie lepszy od golfa 7 jest uzasadnione? Przewagę widzę tylko przy przejeżdżaniu przez wyboje oraz cichszym szumie, opon ale porównuję auto i opony czteroletnie z nowym. Golf jest gładki, choć z szumem, a passat buczący i wibrujący.

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Ten sam silnik siedzi w octavii 4, ktory jest bardzo chwalony za niski halas.

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Witam wszystkich.Mam problem z moim passatem 2.0 tdi 150 ps dsg 2019 rok przebieg 31tkm auto bez różnicy na porę roku ciepło zimno po przekroczeniu 2000 obr po prostu wyje i po minięciu 2300obr cichnie jego praca silnika.Czasem jest tak że pracuje w miarę cicho a czasem jest aż nie do zniesienia,robiłem uszczelnienie filtra powietrza,rurek klimy,sprawdzałem osłony pod silnikiem,prędkość nie istotna każdy bieg tak samo do 2000obr super a od 2000obr do 2300obr jaki taki buczek mocny że nawet pasażer to słyszy.Jazda pod górę czy jakieś obciążenie i dziek jeszcze bardziej wyraźny twardy buczący.Auto od nowości mam i taki problem zaczynam mieć od kilku miesięcy.Czy ktoś się z tym spotkał???Jeźdźiłem 3 innymi passatami i superbą i turanem z tymi silnikami i dsg i tam przejście 2000obrotów prawie nie widoczne i nie słyszalne.Bardzo proszę o jakieś podpowiedzi bo pomysłów brak a jak pisałem wcześniej zrobiłem wszystko co w postach po wyżej.Dodam że na postoju na n czy p po dodaniu gazu w tym zakresie obrotów nie dzieje się nic głośniej tylko w czasie jazdy

Edytowane przez sebastiangda

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach
W dniu 29.09.2019 o 20:12, adam.a napisał:

Witam. Nie jestem pewny czy udało się już komuś rozwiązać problem burczenia przy ciepłym silniku. Ja po wymianie poduszek silnika, wtryskiwacza, cudach z opatulaniem różnych rurek pod maską, podginaniu osłon termicznych pod samochodem , oraz wielu innych zabiegach ....znalazłem przyczynę...wewnątrz. Jedna z rurek ciepłej wody wchodząca do nagrzewnicy, pod wpływem ciepła minimalnie zmienia kształt i dotyka od tyłu do obudowy . Wystarczy odgiąć ją od obudowy o kilka milimetrów i temat zamknięty (przynajmniej u mnie )

Screenshot_20190929-195956_Photos.jpg

Screenshot_20190929-200035_Photos.jpg

Hello Adam, 

 

how did you remove the side panel? I only found the torx srew but didn't wanted to use force. 

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Dołącz do dyskusji

Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.

Gość
Dodaj odpowiedź do tematu...

×   Wklejono zawartość z formatowaniem.   Przywróć formatowanie

  Dozwolonych jest tylko 75 emoji.

×   Odnośnik został automatycznie osadzony.   Przywróć wyświetlanie jako odnośnik

×   Przywrócono poprzednią zawartość.   Wyczyść edytor

×   Nie możesz bezpośrednio wkleić grafiki. Dodaj lub załącz grafiki z adresu URL.


×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Korzystając ze strony akceptujesz nasz Warunki użytkowania oraz Polityka prywatności