Jump to content
radekrp90

1.4 TSI CAXA i pochodne - zestaw łańcucha rozrządu

Recommended Posts

Mam pytanie do posiadaczy aut z 1.4 TSI. Póki co nie widzę objawów związanych z układem rozrządu ale lepiej dmuchać na zimne i przygotować się zawczasu.

 

Czy ktoś ma może doświadczenie z montażem do silników w B6 zestawu naprawczego pochodzącego od Skody (jak to opisano na innych forach) o numerze 03C198229C?

Zawiera on cały kompletny rozrząd razem z wariatorem/nastawnikiem ale jest dużo tańszy niż zakup jako pojedyncze elementy.

 

ETKA podaje, że zestaw pasuje do CAX z rocznika 2015 ale ja widzę tam jedynie różnicę w napędzie pompy oleju (łańcuch, napinacz i koło) oraz w obudowie rozrządu. Pozostałe elementy (blok, głowica, wałki, wał korbowy, pompa oleju) są takie same jak w CAX z roczników '09-'14.

 

Jeśli ktoś ma jakieś info na ten temat proszę się podzielić, bo serwis proponuje oczywiście zestaw za ~3.500 PLN :D

Share this post


Link to post
Share on other sites

Właśnie widziałem tą stronę, Rosjanie też piszą, że pasuje (tylko w pierwszych rocznikach trzeba wymienić napęd pompy oleju co moim zdaniem i tak warto wykonać). VW i Skoda jednak uznają, że nie pasuje...

Share this post


Link to post
Share on other sites
VW i Skoda jednak uznają, że nie pasuje...

 

Ich technologia naprawy tego zabiegu nie przewiduje.

Share this post


Link to post
Share on other sites

A praktyka? :) według mnie tylko obudowa rozrządu może robić jakiś problem ale zgodnie z informacjami na forach nic z tych rzeczy.

Podsumowując, w razie konieczności można użyć zestawu naprawczego bez obaw o "kompatybilność".

Share this post


Link to post
Share on other sites

Pasuje. Sprzedałem już kilka tych zestawów do CAXA i zawsze pasował.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Odświeżę troszkę temat, 
po krótkiej przerwie z Passatem wracam do B7 z 2012 roku CAXA.

Czy ten silnik ma już poprawiony rozrząd? Auto ma 61 kkm przebiegu, polski salon, jeden właściciel - wszystko udokumentowane.
IMG_20190226_204719.thumb.jpg.5aa9a28c8efff88f189737862932be9b.jpg

IMG_20190223_113449.thumb.jpg.89f6f1bfb4a9cc4c5aef525bdf4dd20d.jpg

Silnik pracuje równo, na zimnym cicho.
W serwisie nic się dowiedzieć nie można.... sensownego.

Wymieniać dla świętego spokoju... czy zestawy naprawcze są te same co już siedzą u mnie w silniku.

Orientuje się ktoś może ?

 

Share this post


Link to post
Share on other sites

W żadnym B6/7 nie siedział "seryjnie" zestaw naprawczy (w rozumieniu montażu zestawu w tzw. rewizji C). Masz tylko lub aż ostatni możliwy napinacz dla łańcucha starego typu oraz inną zębatkę na wale dzięki czemu pompa oleju ma większy wydatek ale... to tez mam u siebie seryjnie więc żadna to zmiana ;) Ale fakt jest taki, że są to już części lepsze niż te z początku produkcji.

Zestawy poprawione seryjnie były montowane tylko do aut z rocznika 2015 (Skody i chyba Tiguan).

Jak nie ma hałasów i błędów to nie zamartwiaj się. 60 tyś to jeszcze mały przebieg więc przy dobrych olejach powinien do 120 tyś wytrzymać ;)

Share this post


Link to post
Share on other sites

Dzięki za info. 

Tak też zrobiłem, pilnuje oleju i się nie zamartwiam .

Share this post


Link to post
Share on other sites

Przy okazji - auto ma zapewne Start&Stop? Polecam kompletne wyłączenie tego ustrojstwa, bo w autach z łańcuchem to szczególnie "szkodliwa" funkcjonalność zespołu napędowego.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Właśnie tego nie mam, chyba w 122 KM nie było.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Było, ale w wersji "Bluemotion" W B6, w B7 nigdy nie sprawdzałem - stąd pytanie ;)

Share this post


Link to post
Share on other sites

Witam, jestem po rozmowie z aso vw (poznan obornicka) i aktualne ceny to 3700 wymiana rozrządu z wariatorem plus robocizna daje sumę "tylko" ok 7500 zł (dobrze że jechałem samochodem i aktualnie siedzialem). Na język przyszło mi k....j....b.... ja  p......  samochód można wyrwać za powiedzmy 30 tyś a rozrząd raptem 7,5 tyś przecież to masakra jakaś. Na pytanie o zestaw naprawczy  pan po drugiej stronie słuchawki skwitował: tak ale to do skody - nie miałem więcej pytań. Mechanikiem nie jestem ale rozrząd w starym awx ogarnąłem sam po tym jak ze mnie mechanik "ostatnie skarpetki zdarł" na pierwszej wymianie i uważam że nie jest to jakaś technologia kosmiczna. Benzyniaka nie ruszałem jeszcze poprawcie mnie - może się nie znam przecież to są te same silniki skoda/vw to dlaczego taka odpowiedź ze strony serwisu? 

 

Dobra wyżaliłem się już mi lepiej trochę, wracając do tematu kto ogarnie w Poznaniu rozrząd za normalne pieniądze z moimi częściami - poradzi ktoś?

Share this post


Link to post
Share on other sites

"to do skody" ... skoda sprzedaje do tego silnika poprawioną wersję wariatora.. VW jakoś nie heh

Share this post


Link to post
Share on other sites
14 minut temu, rosol napisał:

"to do skody" ... skoda sprzedaje do tego silnika poprawioną wersję wariatora.. VW jakoś nie heh

Tylko problem polega na tym że w Poznaniu nie ma samodzielnej skody(przynajmniej nie rzuciło mi się w oczy). Z zakupem nie ma problemu bo pewnie sprzedadzą ten zestaw ale z założeniem tym bardziej w cenie ponad 3tyś to tak nie bardzo mi się uśmiecha.

Share this post


Link to post
Share on other sites

@sebus504 Nie spinaj się :P  - mi VW zaśpiewało podobną kwotę. Oddałem do polecanego warsztatu, zamówili części w Skodzie (nawet sprawdzili po numerze silnika czy pasuje, choć w salonie VW twierdzili, że nie da rady..) i zamontowali. Skoda nawet gwarancję na części daje ;) Cena za same części to chyba 1100 zł (zestaw za niecałe 800 zł plus uszczelki, plus śruby).

Share this post


Link to post
Share on other sites

Wracamy do tematu: już miałem w skodzie robić za dużo niższą cenę umówiony termin i nagle odpisują że jednak nie pasuje. W związku z tym szukam warsztatu sprawdzonego godnego polecenia w Poznaniu 

Edited by sebus504

Share this post


Link to post
Share on other sites

Podali przyczynę dlaczego nie pasuje? Jedyna rzecz jaka może nie pasować to napęd pompy oleju (dodatkowe chyba 350 zł).

Share this post


Link to post
Share on other sites

Przedstawiciel vw jak rozmawiałem o zestawie zamiennym skwitował "ale to do skody" stwierdziłem że dalsza rozmowa nie ma sensu. Znalazłem serwis skody cena ugadana wizyta również i tego samego dnia email przyszedł że jednak nie da rady po konsultacji z serwisem vw (między wierszami czytaj "zapraszamy do vw"). Wysłałem email z prośbą o sprecyzowanie przez mechanika co konkretnie nie pasuje. Zobaczymy co odpiszą

Share this post


Link to post
Share on other sites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Guest
Reply to this topic...

×   Pasted as rich text.   Restore formatting

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.


×
×
  • Create New...

Important Information

Korzystając ze strony akceptujesz nasz Terms of Use oraz Privacy Policy