Jump to content
radekrp90

1.4 TSI CAXA i pochodne - zestaw łańcucha rozrządu

Recommended Posts

Serwisy Skody mają "zakaz", a może raczej nakaz nie montowania tego zestawu do innych aut niż Skoda. Kompletnie nie zrozumiała polityka tym bardziej, że wada silnika jest w każdym VW, Audi czy innym Seacie.

Sprawę należy rozwiązać nieco inaczej - musisz zapytać w serwisie Skody czy zestaw pasuje do danego numeru silnika, jeśli tak oni dają na to gwarancję (na części). Montaż musi być wtedy w warsztacie, na fakturę etc.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Ok, dzięki tak trzeba będzie zrobić. Napisałem emaila do skody z prośbą o wypowiedź mechanika na temat tego co nie pasuje, ale nie podjęli nawet próby. Skwitowali nie pasuje do tego modelu i tyle.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Podaj datę produkcji silnika (z wklejki na silniku) albo wyślij mi na PW zdjęcia tej wklejki oraz wklejki z bagażnika. Ustalimy czy faktycznie coś nie pasuje ;)

Share this post


Link to post
Share on other sites

Poszło

 

Witam, ponownie czy ktoś może poratować instrukcją do wymiany rozrządu  (kolejność działań, momenty dociągania itp). Finał będzie taki że chyba sam będę wymieniać rozrząd bo wychodzi na to że mechanicy nie chcą mieć do czynienia z klientami co mają za dużą wiedzę o samochodzie.

Share this post


Link to post
Share on other sites
38 minut temu, sebus504 napisał:

 Finał będzie taki że chyba sam będę wymieniać rozrząd bo wychodzi na to że mechanicy nie chcą mieć do czynienia z klientami co mają za dużą wiedzę o samochodzie.

Jeżeli klient przychodzi do warsztatu i jest teoretycznie mądrzejszy od mechanika to się nie dziw. 

  • Like 2

Share this post


Link to post
Share on other sites

@sylmicha To zależy - jak ktoś jest świadomym, wie co mówi, to zazwyczaj mechanik inaczej do tego podchodzi.

Problem zaczyna się w dwóch scenariuszach: gdy to właściciel wie więcej niż mechanik - wtedy ten drugi nie chce auta dotykać, bo wie że i tak coś spier*** lub gdy właściciel udaje, że coś wie i próbuje przekonać do swoich mądrości mechanika. Wtedy wiadomo, że co się nie zrobi będzie problem i lepiej zwyczajnie dla takiego mechanika będzie odmówić naprawy ;)

@sebus504 Co do instrukcji, w załączniku instrukcja serwisowa dla 1.4 TSI-CAXA, w języku angielskim. Jeśli potrzebne będzie coś w PL to daj znać, zrzucę z ELSY ale nie całość, bo to karkołomne zadanie :D

K0059101820-4-cylinder_injection_engine_(1_4_l_direct_injection_engine__turbocharger).pdf

Share this post


Link to post
Share on other sites

Dzięki wielkie. Pytanko jeszcze podałbyś namiar na działającą ELSE.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Dawno temu "kupiłem" na PirateBay ;) Teraz można szukać gdzieś na Mega itp. Nie mam linków niestety.

To co wysłałem to kupione ze strony VW.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Witam,

dźwięki wydobywające się spod maski po odpaleniu utwierdziły mnie w przekonaniu, że czas najwyższy wymienić rozrząd w aucie tj. VW Passat B7 Variant 2011 r. VIN WVWZZZ3CZCE074943.

Poszukuje najlepiej dopasowanego zestawu pod mój kod silnika CAXA. Oczywiście ważne, aby cena była również atrakcyjna :D

 

Dziękuję i pozdrawiam

20190702_160343.jpg

Share this post


Link to post
Share on other sites

Jak wyżej - CAXA w B7 to już wersja "C" wchodzi bez zająknięcia. Niestety ceny w ASO podskoczyły, więc jak to mówią - tanio to już było :D

Share this post


Link to post
Share on other sites

w dobrym sklepie taki komplet OE około 1200-1300zł

Share this post


Link to post
Share on other sites

Ostatnio jak widziałem podskoczyły nawet w normalnych sklepach (do około 1600) ale te inne to pewnie kwestia zapasów.

Share this post


Link to post
Share on other sites

To była cena po rabatach jeszcze z pół roku temu ;)

Share this post


Link to post
Share on other sites

745 zł warto wziąć... sprzedaje ASO Skoda/VW..... pół darmo :)

Share this post


Link to post
Share on other sites

Pasuje do każdego B7.

Nie pasowanie to kwestia Golfa V, Passata B6 z rocznika 2008 lub innych podobnych z pierwszym rzutem 1.4 TSI.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Mam pytanie odnośnie czasu w którym należy już wymienić rozrząd. Mój egzemplarz jest 2014r. z polskiego salonu z aktualnym przebiegiem 74 tyś. km. Przy codziennym porannym odpaleniu nie słychać rozrządu. Natomiast gdy auto postoi 2 lub 3 doby nieużywane to przy pierwszym odpaleniu przez ok. 1 sekundę słychać delikatnie łańcuch potem już ok. Czytałem, że nawet nowe egzemplarze, które stały na placu tak się zachowywały. Proszę o opinię.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Nie ma reguły. Należy pamiętać, że te "nowe salonowe" po 20-30 tyś km potrzebowały często wymiany zestawu rozrządu ;)

Jedyna opcja na bycie pewnym to kontrola ustawienia wałków ale bez blokad się nie da.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Guest
Reply to this topic...

×   Pasted as rich text.   Restore formatting

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.


×
×
  • Create New...

Important Information

Korzystając ze strony akceptujesz nasz Terms of Use oraz Privacy Policy