Jericho Zgłoś #301 Napisano 3 Marca 2014 uwaga na pana mirkaomijac z daleka ten serwis z wwy jest opisywany juz na necie nie bez powodu Podrzuc linka do tych opinii. Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
passeratti Zgłoś #302 Napisano 4 Marca 2014 Witam , u mnie z kolei jest problem na wolnych obrotach , auto jak by nie wiedziało co zrobić, przerzucić bieg czy nie jak sie da gazu to elegancko zapina do końca. Co proponujecie ? Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
betagoo Zgłoś #303 Napisano 5 Marca 2014 Miałem podobnie. Po wymianie koła dwumasowego taki efekt już nie występuje. Natomiast zdarza się że po agresywnej jeździe jeszcze chwilę pamięta ten typ jazdy i wtedy jest narowiste, trzyma obroty i niski bieg. Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
Jericho Zgłoś #304 Napisano 6 Marca 2014 koła dwumasowegoDwumasa jest w DSG, a nie tiptronicu w B5. Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
pasektdi Zgłoś #305 Napisano 10 Marca 2014 No to po 4 latach od wymiany kosza sprzęgłowego, padł najprawdopodobniej konwerter. Być może również pompa, ale to się okaże. W trakcie jazdy zaczął lekko szarpać, w trakcie jazdy na biegu bez gazu mocno szarpnął po dodaniu gazu. W pewnym momencie wpadła skrzynia w tryb awaryjny i samochód zgasł. Ze skrzyżowania ruszył tak jakby ślizgało się sprzęgło ( w manualu), ledwo ciągnął.Dojechałem do kolegi, zajmującego się diagnostyka komputerową. Podłączyliśmy do VAS-a, ale po diagnozie kolega skasował błędy. Podłączyliśmy jeszcze raz, i już miałem się przejechać ( po skasowani znikły) i zdiagnozować w trakcie jazdy, kiedy zatrzymał mnie, bo zobaczył plamę oleju. Po wjechaniu na kanał widać wyciek między skrzynią, a silnikiem. Podejrzewamy, że wyciekło sporo oleju. na szczęście od momentu pierwszych oznak, do momentu dojechania do kolegi minęło kilka minut, a przejechany odcinek był niewielki.Po kontakcie z mechanikiem, padła diagnoza konwerter. Inny powiedział konwerter i pompa. I teraz kilka pytań przed demontażem : 1. Ile wchodzi oleju - trzeba będzie wymienić cały olej z filtrem rzecz jasna, bez sensu jest tylko uzupełnić. I co powiecie na olej syntetyczny Ravenol http://www.ravenol.pl/plyny-atf-do-przekladni-automatycznych/15-ravenol-atf-fluid-54-hp.html zamiast dotychczas stosowanego Mobil ATF LT 71141, wcześniej produkowany przez ESSO Skąd diagnoza, że padła pompa oleju skrzyni ? W przyszłym tygodniu skrzynia będzie demontowana. Wszelkie sugestie mile widziane Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
Jericho Zgłoś #306 Napisano 11 Marca 2014 Ile wchodzi oleju9 l. Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
pasektdi Zgłoś #307 Napisano 11 Marca 2014 to już znalazłem w ETCE. Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
Marcin1968 Zgłoś #308 Napisano 11 Marca 2014 Jeśli nastąpił wyciek to raczej na pewno do wymiany (regeneracji) sprzęgło do wymiany pompa oleju ze względu na możliwe uszkodzenie panewki sprzęgła oraz do bardzo dokładnego sprawdzenia chłodnica skrzyni. Należy przedmuchać chłodnicę w obie strony do czystego pojemnika i zobaczyć czy nie ma fragmentów okładziny lock-upu wyglądających jak grube fusy od kawy. Jeśli coś takiego znajdziesz chłodnica również do wymiany. No i przy wymianie pompy potrzebny jest oring pompy oring statora podkładki uszczelniające pod śruby statora (9sztuk) oraz trochę oleju przekładniowego na dolewkę do przekładni głównej bo trzeba ją rozszczelnić przy rozbiórce skrzyni. No i oczywiście trochę umiejętności żeby to wszystko złożyć w całość. A olej Ravenola jak najbardziej w porządku.Powodzenia. Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
Jericho Zgłoś #309 Napisano 12 Marca 2014 Należy przedmuchać chłodnicę w obie strony do czystego pojemnika i zobaczyć czy nie ma fragmentów okładziny lock-upu wyglądających jak grube fusy od kawy. Jeśli coś takiego znajdziesz chłodnica również do wymiany.To moze juz lepiej nowa chlodnice. Koszt ok 300zl, a spokoj bedzie z nia w przyszlosci. W dwoch passkach z 2003 i 2004 roku mialem chlodnice do wymiany z powodu rozszczelnienia. Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
pasektdi Zgłoś #310 Napisano 12 Marca 2014 (edytowane) ciekawe, czy nie taniej byłoby zrobić przekładkę na manualną. - - - - - aktualizacja - - - - - do wymiany pompa oleju ze względu na możliwe uszkodzenie panewki sprzęgła Panewka pompy jest wymienna jeśli o to chodzi. W Midparts posiadają na stanie, natomiast chłodnicy nie widziałem. Nowa pompa 570, panewka 28 zł. http://www.midparts.com.pl/pl/p/5HP19-Panewka-pompy/2194 Edytowane 12 Marca 2014 przez pasektdi Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
Jericho Zgłoś #311 Napisano 12 Marca 2014 ciekawe, czy nie taniej byłoby zrobić przekładkę na manualną.Jak sie cofniesz w temacie, to zobaczysz ze przekladki robili z powodzeniem, taniej niz naprawa automata. Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
Marcin1968 Zgłoś #312 Napisano 12 Marca 2014 Panewka pompy jest wymienna jeśli o to chodzi. W Midparts posiadają na stanie, natomiast chłodnicy nie widziałem. Nowa pompa 570, panewka 28 zł. http://www.midparts.com.pl/pl/p/5HP19-Panewka-pompy/2194 Warunek że panewka nie obróciła się w pompie bo jeśli tak to nie ma mowy o wstawieniu nowej. Jeśli tylko jest porysowana to jak najbardziej można wymienić chociaż stawiam jednak na to że przy wyciągnięciu sprzęgła wyjdzie cały zestaw tzn panewka odrzutnik i uszczelniacz. Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
pasektdi Zgłoś #313 Napisano 18 Marca 2014 jak na razie, to dziś spuszczono olej i wylał się totalny syf. Ponoć zmieliła się pompa, ale jeszcze skrzynia całkowicie nie zdemontowana nie leży na warsztacie. Jeżeli tylko pompa ( wszystkie biegi chodziły do końca) to co jeszcze ewentualnie mogło polecieć ? No i cała skrzynia chyba do płukania z konwerterem włącznie . Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
Marcin1968 Zgłoś #314 Napisano 18 Marca 2014 Pompa nie siada sama z siebie tylko zaciera się panewka na skutek wydostających się zanieczyszczeń ze sprzęgła hydrokinetycznego. Rozerwij filtr oleju i zobacz czy nie ma w nim kawałków okładziny lock-upu. Jeśli są to konwerter do regeneracji lub wymiany wymiana pompy (lub panewki w co raczej nie wierzę). No ażeby wymienić pompę to trzeba skrzynię rozebrać co najmniej do połowy i później poskładać wszystko z wykorzystaniem nowych uszczelnień. Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
pasektdi Zgłoś #315 Napisano 19 Marca 2014 Marcin, sytuacja wygląda następująco, aczkolwiek przestaję już wierzyć w diagnozę tego mechanika. Chyba go przerosła sytuacja. No cóż, bywa. Ponoć zmielone są również jakieś tarczki, wszystko zapieprzone i poddał się. Mam dwie opcje : regeneracja w Midparts sprzęgła hydrokinetycznego z gwarancja 36-miesięcy i skrzynię po regeneracji z roczna gwarancją pod warunkiem, że będzie montowana u sprzedawcy skrzyni lub kupno, skrzyni kompletnej z konwerterem, po wymianie oleju wyjętej z samochodu po wypadku. ( znak zapytanie, i gwarancja rozruchowa) lub pokusić sie o przekładkę na manualną. Czy zna ktoś chłopaków z Poznania z Baranowa na Radosnej ? Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
Marcin1968 Zgłoś #316 Napisano 19 Marca 2014 Trudno mi coś konkretnego doradzić ale rozumiem że pierwsza opcja z regeneracją konwertera i zakupem skrzyni w midparts i montażem u nich pewnie zabija cenowo. Druga opcja to oczywiście wielka niewiadoma bo w końcu używaną skrzynię to masz swoją a co do przeróbki na manuala to musisz też przeliczyć cenowo i poczytać na forum jak to wygląda. Jedyne co mogę to życzyć Ci powodzenia w reaktywacji passata. Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
Jericho Zgłoś #317 Napisano 19 Marca 2014 Czy zna ktoś chłopaków z Poznania z Baranowa na Radosnej ?Tu masz gosci z Poznania i w dobrej cenie, ale niestety w wakacje nic nie znalazlem na ich temat.http://www.skrzynie-tiptronic.pl/ Kolo Poznania trzeba uwazac, bo jest paru naciagaczy partaczy. Teomotors z okolic poznania ma bdb opinie: http://www.teomotors.pl/ Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
bullet Zgłoś #318 Napisano 19 Marca 2014 Przemek zadzwoń do mnie jutro to naświetle ci temat. Jestem po przekładce i baaaardzo sobie chwale i polecam wszystkich. Mam nadzieje Cię jutro tez "przekabacic" Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
pasektdi Zgłoś #319 Napisano 20 Marca 2014 Łukasz, nie musisz mnie zbyt usilnie namawiać. jestem chętny na przekładkę na manuala, ale nie mogę znaleźć kompletu. Ja jest to 5-ciobiegowa, a jeden zestaw jest, ale od angola, więc pedały z pompą i co tam jeszcze jest, plus przewody do dokupienia. Zadzwonię jutro do Ciebie. jak masz dobry namiar i jeszcze jak dysponują wszystkim na gotowo, to chętnie. Na allegro się ogłaszają z kompleksową usługą, ale albo Kraków, albo mazury. Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
pasektdi Zgłoś #320 Napisano 21 Marca 2014 Nie wiem, czy uwierzycie w to co zobaczycie, ale tak odebrałem dziś samochód od mechanika, który się podjął dokonania naprawy. To jest jak dla mnie niewyobrażalne. https://picasaweb.google.com/111685924712685706048/21Marca2014?authkey=Gv1sRgCIOjq5et4In0bQ Pytanie, co jeszcze mogę znaleźć pod samochodem. Nawet kable od rozrusznika jest u*****y przy samej końcówce. Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach