Skocz do zawartości
Gość gliniarzxxl

Problem z automatyczną skrzynią biegów

Rekomendowane odpowiedzi

uwaga na pana mirka

omijac z daleka ten serwis z wwy jest opisywany juz na necie nie bez powodu

Podrzuc linka do tych opinii.

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Witam , u mnie z kolei jest problem na wolnych obrotach , auto jak by nie wiedziało co zrobić, przerzucić bieg czy nie jak sie da gazu to elegancko zapina do końca. Co proponujecie ?

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Miałem podobnie.

Po wymianie koła dwumasowego taki efekt już nie występuje.

Natomiast zdarza się że po agresywnej jeździe jeszcze chwilę pamięta ten typ jazdy i wtedy jest narowiste, trzyma obroty i niski bieg.

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach
koła dwumasowego
Dwumasa jest w DSG, a nie tiptronicu w B5.

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

No to po 4 latach od wymiany kosza sprzęgłowego, padł najprawdopodobniej konwerter.

Być może również pompa, ale to się okaże.

W trakcie jazdy zaczął lekko szarpać, w trakcie jazdy na biegu bez gazu mocno szarpnął po dodaniu gazu. W pewnym momencie wpadła skrzynia w tryb awaryjny i samochód zgasł. Ze skrzyżowania ruszył tak jakby ślizgało się sprzęgło ( w manualu), ledwo ciągnął.Dojechałem do kolegi, zajmującego się diagnostyka komputerową.

Podłączyliśmy do VAS-a, ale po diagnozie kolega skasował błędy. Podłączyliśmy jeszcze raz, i już miałem się przejechać ( po skasowani znikły) i zdiagnozować w trakcie jazdy, kiedy zatrzymał mnie, bo zobaczył plamę oleju. Po wjechaniu na kanał widać wyciek między skrzynią, a silnikiem. Podejrzewamy, że wyciekło sporo oleju. na szczęście od momentu pierwszych oznak, do momentu dojechania do kolegi minęło kilka minut, a przejechany odcinek był niewielki.Po kontakcie z mechanikiem, padła diagnoza konwerter. Inny powiedział konwerter i pompa.

 

I teraz kilka pytań przed demontażem :

1. Ile wchodzi oleju - trzeba będzie wymienić cały olej z filtrem rzecz jasna, bez sensu jest tylko uzupełnić. I co powiecie na olej syntetyczny Ravenol

http://www.ravenol.pl/plyny-atf-do-przekladni-automatycznych/15-ravenol-atf-fluid-54-hp.html zamiast dotychczas stosowanego

Mobil ATF LT 71141, wcześniej produkowany przez ESSO

Skąd diagnoza, że padła pompa oleju skrzyni ? W przyszłym tygodniu skrzynia będzie demontowana.

Wszelkie sugestie mile widziane

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach
Ile wchodzi oleju
9 l.

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

to już znalazłem w ETCE.

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Jeśli nastąpił wyciek to raczej na pewno do wymiany (regeneracji) sprzęgło do wymiany pompa oleju ze względu na możliwe uszkodzenie panewki sprzęgła oraz do bardzo dokładnego sprawdzenia chłodnica skrzyni. Należy przedmuchać chłodnicę w obie strony do czystego pojemnika i zobaczyć czy nie ma fragmentów okładziny lock-upu wyglądających jak grube fusy od kawy. Jeśli coś takiego znajdziesz chłodnica również do wymiany. No i przy wymianie pompy potrzebny jest oring pompy oring statora podkładki uszczelniające pod śruby statora (9sztuk) oraz trochę oleju przekładniowego na dolewkę do przekładni głównej bo trzeba ją rozszczelnić przy rozbiórce skrzyni. No i oczywiście trochę umiejętności żeby to wszystko złożyć w całość. A olej Ravenola jak najbardziej w porządku.Powodzenia.

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach
Należy przedmuchać chłodnicę w obie strony do czystego pojemnika i zobaczyć czy nie ma fragmentów okładziny lock-upu wyglądających jak grube fusy od kawy. Jeśli coś takiego znajdziesz chłodnica również do wymiany.
To moze juz lepiej nowa chlodnice. Koszt ok 300zl, a spokoj bedzie z nia w przyszlosci. W dwoch passkach z 2003 i 2004 roku mialem chlodnice do wymiany z powodu rozszczelnienia.

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

ciekawe, czy nie taniej byłoby zrobić przekładkę na manualną.

 

- - - - - aktualizacja - - - - -

 

do wymiany pompa oleju ze względu na możliwe uszkodzenie panewki sprzęgła
Panewka pompy jest wymienna jeśli o to chodzi. W Midparts posiadają na stanie, natomiast chłodnicy nie widziałem. Nowa pompa 570, panewka 28 zł. http://www.midparts.com.pl/pl/p/5HP19-Panewka-pompy/2194 Edytowane przez pasektdi

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach
ciekawe, czy nie taniej byłoby zrobić przekładkę na manualną.
Jak sie cofniesz w temacie, to zobaczysz ze przekladki robili z powodzeniem, taniej niz naprawa automata.

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Panewka pompy jest wymienna jeśli o to chodzi. W Midparts posiadają na stanie, natomiast chłodnicy nie widziałem. Nowa pompa 570, panewka 28 zł. http://www.midparts.com.pl/pl/p/5HP19-Panewka-pompy/2194

Warunek że panewka nie obróciła się w pompie bo jeśli tak to nie ma mowy o wstawieniu nowej. Jeśli tylko jest porysowana to jak najbardziej można wymienić chociaż stawiam jednak na to że przy wyciągnięciu sprzęgła wyjdzie cały zestaw tzn panewka odrzutnik i uszczelniacz.

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

jak na razie, to dziś spuszczono olej i wylał się totalny syf. Ponoć zmieliła się pompa, ale jeszcze skrzynia całkowicie nie zdemontowana nie leży na warsztacie. Jeżeli tylko pompa ( wszystkie biegi chodziły do końca) to co jeszcze ewentualnie mogło polecieć ? No i cała skrzynia chyba do płukania z konwerterem włącznie .

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Pompa nie siada sama z siebie tylko zaciera się panewka na skutek wydostających się zanieczyszczeń ze sprzęgła hydrokinetycznego. Rozerwij filtr oleju i zobacz czy nie ma w nim kawałków okładziny lock-upu. Jeśli są to konwerter do regeneracji lub wymiany wymiana pompy (lub panewki w co raczej nie wierzę). No ażeby wymienić pompę to trzeba skrzynię rozebrać co najmniej do połowy i później poskładać wszystko z wykorzystaniem nowych uszczelnień.

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Marcin, sytuacja wygląda następująco, aczkolwiek przestaję już wierzyć w diagnozę tego mechanika. Chyba go przerosła sytuacja. No cóż, bywa.

Ponoć zmielone są również jakieś tarczki, wszystko zapieprzone i poddał się.

Mam dwie opcje : regeneracja w Midparts sprzęgła hydrokinetycznego z gwarancja 36-miesięcy i skrzynię po regeneracji z roczna gwarancją pod warunkiem, że będzie montowana u sprzedawcy skrzyni lub kupno, skrzyni kompletnej z konwerterem, po wymianie oleju wyjętej z samochodu po wypadku. ( znak zapytanie, i gwarancja rozruchowa) lub pokusić sie o przekładkę na manualną.

 

Czy zna ktoś chłopaków z Poznania z Baranowa na Radosnej ?

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Trudno mi coś konkretnego doradzić ale rozumiem że pierwsza opcja z regeneracją konwertera i zakupem skrzyni w midparts i montażem u nich pewnie zabija cenowo. Druga opcja to oczywiście wielka niewiadoma bo w końcu używaną skrzynię to masz swoją a co do przeróbki na manuala to musisz też przeliczyć cenowo i poczytać na forum jak to wygląda. Jedyne co mogę to życzyć Ci powodzenia w reaktywacji passata.

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach
Czy zna ktoś chłopaków z Poznania z Baranowa na Radosnej ?
Tu masz gosci z Poznania i w dobrej cenie, ale niestety w wakacje nic nie znalazlem na ich temat.

http://www.skrzynie-tiptronic.pl/

 

Kolo Poznania trzeba uwazac, bo jest paru naciagaczy partaczy.

 

 

Teomotors z okolic poznania ma bdb opinie:

http://www.teomotors.pl/

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Przemek zadzwoń do mnie jutro to naświetle ci temat.

Jestem po przekładce i baaaardzo sobie chwale i polecam wszystkich. Mam nadzieje Cię jutro tez "przekabacic"

:)

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Łukasz, nie musisz mnie zbyt usilnie namawiać. jestem chętny na przekładkę na manuala, ale nie mogę znaleźć kompletu. Ja jest to 5-ciobiegowa, a jeden zestaw jest, ale od angola, więc pedały z pompą i co tam jeszcze jest, plus przewody do dokupienia. Zadzwonię jutro do Ciebie. jak masz dobry namiar i jeszcze jak dysponują wszystkim na gotowo, to chętnie. Na allegro się ogłaszają z kompleksową usługą, ale albo Kraków, albo mazury.

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Nie wiem, czy uwierzycie w to co zobaczycie, ale tak odebrałem dziś samochód od mechanika, który się podjął dokonania naprawy.

To jest jak dla mnie niewyobrażalne. https://picasaweb.google.com/111685924712685706048/21Marca2014?authkey=Gv1sRgCIOjq5et4In0bQ

 

Pytanie, co jeszcze mogę znaleźć pod samochodem. Nawet kable od rozrusznika jest u*****y przy samej końcówce.

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Dołącz do dyskusji

Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.

Gość
Dodaj odpowiedź do tematu...

×   Wklejono zawartość z formatowaniem.   Przywróć formatowanie

  Dozwolonych jest tylko 75 emoji.

×   Odnośnik został automatycznie osadzony.   Przywróć wyświetlanie jako odnośnik

×   Przywrócono poprzednią zawartość.   Wyczyść edytor

×   Nie możesz bezpośrednio wkleić grafiki. Dodaj lub załącz grafiki z adresu URL.


×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Korzystając ze strony akceptujesz nasz Warunki użytkowania oraz Polityka prywatności