wajda83 Zgłoś #401 Napisano 15 Grudnia 2014 wlasnie zdemontowalem skrzynie.podejscie mialem kiepskie gdyz marnie to widzialem,problem z dojsciem do srub.ale nie poddawalem sie i w 4 godz wyjolem ja.jutro rozbieranko.widzialem na necie jak sie ja rozbiera i powiem wam ze nic strasznego.nawet takie mlode mechaniki nie daleko mnie powiedzieli mi ze moment sie wyciaga te kosze.niby pompe.potem jeden kosz,drugi,trzeci i czwarty,niewiem dokladnie ile ich jest,przed kazdym zabezpieczenie trzeba jeszcze sciagnac. i oni wlasnie maja 3 takie skrzynie ,ponoc w jednej jest kosz wstecznego dobry.50 zl lub 100zl ich szefo bedzie chcial.licze na to ze uda mi sie szczescliwie ja zlozyc. ale przy wkladaniu skrzyni musze cos wymyslec bo bedzie ciezko.moze lawe odkrece zeby opadla. ciekawe w jakim stanie jest konwektor (bycze jajo).wyczytalem ze niby do 200 000 tys wytrzymyja. u mnie czasami jest tak ze jak jade po miescie i sie nagle zatrzymam to cos po chwili mocno uderzy,niewiem co to moze byc.moze to bycze jajo co?jakby ktos cos wiedzial niech napisze. z gory dziekuje.bede pisal jak tam postepy Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
Jericho Zgłoś #402 Napisano 16 Grudnia 2014 wyczytalem ze niby do 200 000 tys wytrzymyjaPrzewalilem duzo tematow o tiptronicu i nigdzie takiej informacji nie znalazlem. Moja skrzynia ma juz 250kkm i pracuje OK. Czasami troche sa wyczuwalne (nie sa to zadne uderzenia) zmiany biegow przy mniejszym niz srednie obciazenie silnika, ale mam je od momentu zakupu, czyli od 208kkm. czasami jest tak ze jak jade po miescie i sie nagle zatrzymam to cos po chwili mocno uderzyWinny moze byc ktorys elektrozawor. Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
wajda83 Zgłoś #403 Napisano 17 Grudnia 2014 rozebralem. kosz jest uszkodzony i oring na tloku. robota prosta ze nie wiem Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
Jericho Zgłoś #404 Napisano 17 Grudnia 2014 rozebralem. kosz jest uszkodzony i oring na tloku. robota prosta ze nie wiemTo jakas fotoporade zrob Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
wajda83 Zgłoś #405 Napisano 17 Grudnia 2014 wstawilem link jako porade. skrzynia z bmw ale to samo w srodku. teraz jak bym mial drugi raz wymieniac skrzynie to 4 godz na wyjecie jej moze szybciej i 1 godz na wymiane kosza. nie dawajcie zarabiac tym serwisom od skrzyn,chcieli ode mnie za wymiane kosza 1700zl. lepiej dajcie ten film mechanikowi i niech sam wam wymieni za pare groszy. moj koszt wynosi narazie 150zl.nie licze oleju bo i tak bym musial go wymienic. a olej kupilem renavol na alegro za 140 z przesylka. - - - - - aktualizacja - - - - - 4 litry za ta kwote a wchodzi 8 - - - - - aktualizacja - - - - - a tu jak rozebrac ten kosz - - - - - aktualizacja - - - - - nawet plyte sterujaca rozebralem w drobny mak wyczyscilem i zlozylem - - - - - aktualizacja - - - - - takze skrzynie sobie przywiozlem do piwnicy bo mieszkam w bloku i laptopa odpalilem. potem krok po kroku rozbieralem tak jak na tych filmach jest. dobre co ?:kciuki - - - - - aktualizacja - - - - - tu macie dokladny film jak zlozyc wraz z pistonami. piston to tlok te dwie tarcze z oringami. u mnie wlasnie jeden oring pekl dlatego ze ten tlok za daleko wyszedl.a wyszedl dlatego ze na zabezpieczeniu ten kosz peka i tlok wypychany jest za daleko - - - - - aktualizacja - - - - - praktycznie wszystko w tej skrzyni jest z metalu,tylko ten jeden kosz zrobili aluminiowy i peka. jak bedziecie mieli jakies objawy to rozbierajcie i wymieniajcie.u mnie akurat ten kosz pekl z przedniej strony i mialem slaby wsteczny z tego powodu.ale pekaja z drugiej strony i beda objawy z przednimi biegami. Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
wajda83 Zgłoś #406 Napisano 17 Grudnia 2014 musze jeszcze napisac ze pekniecie tego kosza jest bardzo stare.i mysle ze najpierw ono bylo i dlatego po zatrzymaniu czasami mi cos uderzylo.jakby kamien w bagazniku. i tak pewnie jezdzilem dlugo dopuki ten oring z tloka sie nie zerwal. dopiero zaczelem czuc objawy wstecznego bo przez oring cisnienie tracil i ciagnal jak na sprzegle. ten kosz to takie sprzeglo. ciekawe czy jest jakis slusarz ktory by zrobil metalowy taki kosz Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
Jericho Zgłoś #407 Napisano 17 Grudnia 2014 "takze skrzynie sobie przywiozlem do piwnicy bo mieszkam w bloku i laptopa odpalilem. potem krok po kroku rozbieralem tak jak na tych filmach jest. dobre co ?" to teraz mozesz sie oglaszac w sprawie naprawy 5HP19 A ktory element moze byc odpowiedzialny za to iz czasami na postoju na zapietym D wyczuwalne sa mocniejsze drgania na calej budzie auta, a innym razem nie. Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
wajda83 Zgłoś #408 Napisano 17 Grudnia 2014 (edytowane) wszystko pokazane macie jak na dloni. 1 rada; nie jezdzijcie po elektrykach i nie sluchajcie bzdur. ja tam nigdzie nie jezdzilem. 2 rada to jest oczywiste ze to jest blacha robota i ze te serwisy od skrzyn nabijaja kase,powiedza duzo roboty,i nawciskaja kity co oni nie wymienili. potem sumka 3000zl. takze ja nadal wole automata . powody. wygodna jazda,latwa szybka i tania naprawa w stosunku do mnie,manuala nie dalo by sie tak rozebrac,prosta budowa,dwumas w manualach jest w stosunku do mnie drozszy o ok 2000zl. niewiem ile dokladnie naprawa dwumasu kosztuje,ale kolegi tesciu wydal w fordzie mondeo 4000zl,masakra. jestem pewny ze co nie ktorzy na tym forum wiedza o tym wszystkim tylko nie zdradzaja tajemnicy bo stracili by klientow.naprawde jesli ktos ma gdzie i jakies nie duze pojecie o kluczu do krecenia zrobi to sam. albo otwozyc serwis skrzyn ? - - - - - aktualizacja - - - - - na tych filmach nie jest pokazane zeby wyciagnac polos.ona idzie przez srodek i nie wyciagniecie koszy.odkredzcie ze strony bez ukladu roznicowego i wyjdzie. ja nie wiedzialem i tak sobie szarpalem,ale po chwili wpadlem na to. ten gosc na filmie rozbiera od bmw,a ona ma naped na tyl i niema pólosi Edytowane 17 Grudnia 2014 przez wajda83 Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
Jericho Zgłoś #409 Napisano 17 Grudnia 2014 (edytowane) Karol wrzuc swoj opis i filmiki na typowe forum poswiecone automatom, to pewnie komus sie krew zagotuje. Dobra robota http://www.prnd.pl/forum/ http://www.autojozefow.com/forum/viewforum.php?f=2 Sam zostalem oszukany przy naprawie skrzyni, tzn. naciagniety na koszta. Mialem usterke szaroania przy wbijaniu D i do wymiany byl tylko jeden elektrozawor. Mechanik po rozebraniu skrzyni do mnie zadzownil i mowi ze w sumie trzy sa do wymiany. Po wszystkim spytalem sie na jakiej podstawie stwierdzil, ze trzeba wymienic trzy a nie jeden, ktory byl odpowiedzialny za powstala usterke to uslyszalem, ze diagnoza byla postawiona na sluch, tzn. inaczej pracowaly niz pozostale i nie tak wyraznie jak nowe. Elektrozawory wzialem do roboty pod prostownik i jak dla mnie to te dwa dodatkowe pracowaly bdb, a jeden slabiutko. Do tego olej po 50zl/l, gdzie samemu mozna bylo juz kupic po 23zl/l ATF Mobila 71141. Oczywiscie mojej skargi nie przyjeli, bo oni sie "znaja" na automatach. Edytowane 17 Grudnia 2014 przez Jericho Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
wajda83 Zgłoś #410 Napisano 17 Grudnia 2014 jeszcze info poradnicze dla tych ktorzy maja nadzieje ze to nie kosz,jezeli maja podobne problemy do mnie. otorz wjedzcie na kanal czy podnosnik,zdejmijcie miske i zobaczcie czy niema tam odlamkow aluminiowych .jezeli nie to odkredzcie plyte sterowania, tam tez sa odlamki. u mnie tak wszystko wygladalo jak pisze. znajdzcie sobie taka plyte sterujaca na alegro,z kopjujcie zdjecie,wydrukujcie i patrzac na nie bedziecie wiedzieli ktore sruby od niej odkrecic,bo jest tam ich mnustwo i nie bedziecie wiedzieli ktore to.bo w przeciwnym razie rozkrecicie plyte na pol. a w tedy lipa.jezeli nie bedzie odlamkow to trzeba szukac przyczyny gdzie indziej,moze elektrozawory,moze plyta zapchana,moze jakis kabel przerwany. Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
Jericho Zgłoś #411 Napisano 17 Grudnia 2014 Dwa razy mialem wymianiany filtr i olej (przy 208kkm i 228kkm) i opilki zawsze byly na magnesach. Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
wajda83 Zgłoś #412 Napisano 17 Grudnia 2014 u mnie na magnesach byl tylko szlam. ja pisze o kawalkach zebow z tego kosza,one maja po ok 1,5 cm. nie idzie ich nie zauwazyc, z drugiej strony nie ktore odlamki aluminiowe tego kosza mogly zostac zmielone,ale to i tak magnes aluminum nie przyciagnie. co do drgan na d u ciebie to niewiem,az tak sie nie znam na wszystkim.ogolnie ja bym najpierw sciagnal miske ,plyte sterujaca,i jakbynie bylo zadnych odlamkow to bym szukal przyczyny w elektrozaworach,a jak masz duzo tych opilkow a nie masz duzych odlamkow to bym jeszcze plyte sterujaca rozebral. widziales na filmie ile tam jest kanalikow,mogl sie ktorys zapchac,a tam jest jeszcze malutkie itko ktore jak sie zapcha to niewiem jakie tego sa przyczyny.napewno wolalbym zrobic tak jak pisze a jezeli nic by nie pomoglo to w tedy do jakiegos fachowca,ale w niej niema cudow.plyta ,elektrozawory i kosz.plyte idzie zbadac ,kosz tez,a elektrozawory to nie wiem,moze po prostownikiem.moje ustami przedmuchalem to nie sa zapchane,te zielone. a czarne nie idzie przedmuchac,chyba pod napieciem sie otwieraja Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
tauka Zgłoś #413 Napisano 18 Grudnia 2014 Chciałem ostatnio wyciągnąć płytę sterująca do czyszczenia, ale poleglem na odpinaniu wtyczek z elektrozaworów. Nie chcą puścić z zabezpieczeń jeden mi pękł i dałem sobie spokój. Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
wajda83 Zgłoś #414 Napisano 18 Grudnia 2014 mozesz sciagnac zabezpieczenie z glownej wtyki tej okraglej i wyciagnac tak jak ja,cala plyte z okablowaniem. pozniej to juz sobie poodpinasz wtyczki Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
Jericho Zgłoś #415 Napisano 19 Grudnia 2014 Chciałem ostatnio wyciągnąć płytę sterująca do czyszczenia, ale poleglem na odpinaniu wtyczek z elektrozaworów. Nie chcą puścić z zabezpieczeń jeden mi pękł i dałem sobie spokój. a twoj automat to nie 4o biegowy? Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
wajda83 Zgłoś #416 Napisano 19 Grudnia 2014 piecio 5 Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
tauka Zgłoś #417 Napisano 19 Grudnia 2014 a twoj automat to nie 4o biegowy? Tak 4 biegi. Ale elektro zawory są tak samo mocowane Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
wajda83 Zgłoś #418 Napisano 21 Grudnia 2014 w piatek skrzynie wrzucilem i jest gitara.zrobilem jeden blad, blache na laczeniu skrzyni z silnikiem nie wywalilem a trzeba wywalic bo mi teraz troche trze o kolo zebate,te ktore kreci rozrusznik.mialem problem z jej wrzuceniem bo ten prosiak jest strasznie ciezki ale ogolnie fajnie sie jezdzi.wsteczny jest taki jaki powinien byc.musze ostrozniej z automatem postepowac zeby znow kosz nie poszedl a przyznam ze czasami zdarzalo mi sie szybko zmieniac biegi gdy sie spieszylem i muswialem zawracac itd.w poniedezialek zaczolem naprawe i w piatek skonczylem,w tym w sumie 2 dni przerwy z uwagi na to ze musialem czekac na zamowiony kosz. i zobaczcie jestem kierowca,jezdze tirem.akurat mam urlop i udalo mi sie to zrobic samemu,,z tego powodu jestem bardzo zadowolony.pisalem wczesniej ze jestem mechanikiem,ale tak naprawde to kiedys nim bylem.glownie zajmowalem sie blacharka.wiec kto chce to moze duzo zdzialac. to mochanik nie daleko mnie 3 razy wyciagal skrzynie bo cos poszlo mu nie tak z tym koszem. a ja 1 podejscie,100 procen precyzji.a serwis czy tram naprawy skrzyn co? za ok 3 , 4 kola ci to zrobia, bo wszystko niby trzeba wymieniac.moja maszyna ma 310000 km najechane i widzialem tarczki mojej skrzyni,sa dobre,lozyska sa dobre.wiec po co naciagac na koszty? zawsze sam sobie naprawiam wszystko bo wiem co robia mechanicy,sam nim bylem,spadla mi np sprezarka od klimy ,pogielo sie kolo,szef do klienta ; kolo bylo krzywe,a w mercedesie ml szefo skrzynie automat tak zamontowal ze zerwalo klin na walku tam gdzie konwerter wchodzi i tez sciemnil ze skrzynia byla walnieta.takze sam naprawiam.powodzenia ze wszystkim. paaaaaaaaaaaaaaaa Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
kazek77 Zgłoś #419 Napisano 21 Grudnia 2014 witam, ja mam paska 1,9 afn skrzynia automat dmx i mam taki problem jak przełączę na D lub 3 wyskakuje błąd 293 od przełącznika wielofunkcyjnego na pozostałych biegach jest ok, jak wyskoczy ten błąd to biegi zmienia jakby się sprzęgło ślizgało, proszę o pomoc co może być przyczyną i gdzie znajdę ten przełącznik Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
Jericho Zgłoś #420 Napisano 23 Grudnia 2014 przyznam ze czasami zdarzalo mi sie szybko zmieniac biegi gdy sie spieszylem i muswialem zawracac Ja zawsze zmieniam dzwignie szybko, ale zawsze na postoju. Gazu dodaje w momencie gdy poczuje, ze bieg sie zalaczyl, czyli jakas sekunde po zmianie dzwigni. Gdy na wstecznym dam od raz duzo gazu to bedzie szarpniecie, gdy gaz bede dodawal w miare szybko ale stopniowo to jest ok. Czasami wrzucam na luz gdy auto toczy sie ok 5km w korku. Tak juz jezdze prawie 3 lata. moja maszyna ma 310000 km najechane i widzialem tarczki mojej skrzyni,sa dobre,lozyska sa dobre. Przy jakim przebiegu miales 1sza wymiane oliwy i pozniej jak czesto byla zmieniana? Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach