Miszka Report post #1 Posted April 25, 2016 Witam Forumowiczów. Zakładam nowy temat "Hak holowniczy B8 - fabryczny" bo nie znalazłem takiego a może innym się przyda. Moje obserwacje/pytania. - Hak odblokowuje się elektrycznie ( przycisk w bagażniku ) Po przytrzymaniu przycisku wypada sobie luźno i trzeba go ręką zablokować. Na tym filmie widać jak to działa - Po podłączeniu platformy rowerowej ( złącze 13 pinów ) -- w części gdzie jest obrotomierz pojawia się dodatkowa kontrolka kierunkowskazów przyczepki ( dwie strzałki z jedynką w środku ) -- wyłączone są czujniki cofania z tyłu ale tylna kamera działa -- wyłączone jest tylne światło cofania w samochodzie / włączone w przyczepce -- wyłączone jest tylne światło przeciwmgłowe / NIE DZIAŁA W PRZYCZEPCE -- pojawia się w nawigacji ( DM ) dodatkowo informacja o ograniczeniach prędkości z przyczepą Mam prośbę o sprawdzenie czy komuś działa światło przeciwmgłowe w przyczepce. Nie wiem czy tak ma być, czy może u mnie jest coś popsute ? Pozdrawiam Michał Quote Share this post Link to post Share on other sites
Akronaut Report post #2 Posted April 25, 2016 mam zamontowany hak Westfalia dedykowany do VW (montaż pionowo od dołu). Moje obserwacje dotyczące świateł są takie jak opisujesz. Sprawdzę jeszcze znaki ograniczenia z przyczepą. Hak montowany w serwisie jeszcze przed odbiorem auta, oryginalny moduł i wiązka. Z kodowaniem było trochę problemów - udało się za drugim podejściem. Jest dobrze. Nie znam ceny - "utopione w rabacie" razem z alarmem i drobiazgami. U innych dealerów cena wahała się od 1.600 - 2.300 PLN brutto. Quote Share this post Link to post Share on other sites
mles Report post #3 Posted April 29, 2016 Dzisiaj akurat zagadnąłem serwis (VW Gdynia) w temacie montażu haka przy okazji wizyty i dowiedziałem się, że VW już nie montuje haków Westfali bo są ponoć w sporze sądowym i ma chodzić o kasę. VW (Niemcy) chciał żeby Westfalia partycypowała w kosztach kodowania samochodu obniżając ceny swoich zestawów dla VW. Orientacyjna cena haka "oryginalnego" to około 3000 zł z montażem, wiązką i kodowaniem. Znając życie jest to pewnie cena minimalna. Kolego Akronaut, kiedy odbierałeś samochód? Może ktoś coś słyszał więcej. Quote Share this post Link to post Share on other sites
jot Report post #4 Posted April 29, 2016 Może komuś się przyda. Standardowa cena katalogowa brutto haka Westfalia do B8: - hak: 1419 zł - wiązka 13 pin: 811 zł lub wiązka 7 pin: 734 zł Dodatkowo trzeba zamówić w ASO jeden drobiazg - środkowy ślizg zderzaka (nr części 3G9807663B). Quote Share this post Link to post Share on other sites
Akronaut Report post #5 Posted April 29, 2016 Kolego Akronaut, kiedy odbierałeś samochód? 2016-03-24 Quote Share this post Link to post Share on other sites
KapitanHak Report post #6 Posted May 12, 2016 Może komuś się przyda. Standardowa cena katalogowa brutto haka Westfalia do B8:- hak: 1419 zł - wiązka 13 pin: 811 zł lub wiązka 7 pin: 734 zł Dodatkowo trzeba zamówić w ASO jeden drobiazg - środkowy ślizg zderzaka (nr części 3G9807663B). Nie strasz tymi cenami! :-) Cena najprostszego haka Westfalii do Passata B8 jest znacznie niższa 572 zł za wersję odkręcaną na dwie śruby. W przypadku bardziej zaawansowanego systemu (wypinany pionowo bez użycia narzędzi), koszt wzrasta do 1000 zł. Do zestawu oczywiście konieczna jest wiązka - dedykowana dla B8 albo uniwersalna. Quote Share this post Link to post Share on other sites
MadMax911 Report post #7 Posted August 2, 2016 Cześć, mam zamontowany fabryczny hak wysuwany elektrycznie. Przymierzam sie do zakupu platformy na 4 rowery. Wiecie jaka jest nosnosc dopuszczalna takiego haka? Czytałem gdzieś ze 75kg. Czy jeśli to jest rzeczywiście 75kg to ile moge rowerów załadować ? Jakaś podpowiedz jak to liczyć ? Pozdrawiam Quote Share this post Link to post Share on other sites
Akronaut Report post #8 Posted August 2, 2016 gdzieś (chyba w instrukcji) znalazłem info, że max. 3 rowery ale to nijak się ma do tych 75 kg może chodzi o długość takiej platformy i moment spowodowany bujaniem na nierównościach 4 rowery to z całą pewnością dłuższa platforma Quote Share this post Link to post Share on other sites
okiemserca Report post #9 Posted August 2, 2016 średnia waga roweru to jakieś 17 kg x 4 = to masz 68. a platforma tez pewnie wazy z 20 kg :-) wiec na nosność 75 kg - odpada (nomen omen) Quote Share this post Link to post Share on other sites
MadMax911 Report post #10 Posted August 2, 2016 Dzięki ! Platforma wyglada ze ma koło 17, rowery rzeczywiście po 17, na szczęście dwa tylko duże do tego dwa dla dzieciaków to będzie 11x2, to chyba damy rady. Sent from my iPad using Tapatalk Quote Share this post Link to post Share on other sites
Jacek N. Report post #11 Posted August 2, 2016 Maksymalny nacisk na hak to 90kg, jednak w instrukcji obsługi w przypadku platformy podana jest maksymalna jej masa 75kg. Moja platforma z 4 rowerami waży 76kg. Jazda 4 osoby, pełen bagażnik plus platforma bezproblemowa. (Przelotowo 120-130 km/h, 150 maksymalnie) Quote Share this post Link to post Share on other sites
MadMax911 Report post #12 Posted August 2, 2016 Maksymalny nacisk na hak to 90kg, jednak w instrukcji obsługi w przypadku platformy podana jest maksymalna jej masa 75kg. Moja platforma z 4 rowerami waży 76kg. Jazda 4 osoby, pełen bagażnik plus platforma bezproblemowa. (Przelotowo 120-130 km/h, 150 maksymalnie) Właśnie taki jest plan, dzięki! Sent from my iPad using Tapatalk Quote Share this post Link to post Share on other sites
paolokos Report post #13 Posted August 3, 2016 ewentualnie kupic lzejsze rowery, trzeba tylko pamietac, ze 90 kg to naciska pionowy. Jezeli masa sie nam przesuwa w poziomie to nacisk nam sie zwieksza. Quote Share this post Link to post Share on other sites
Akronaut Report post #14 Posted August 3, 2016 Różnica wynika z tego, że przyczepa mocowana jest przegubowo i mamy do czynienia z siłą pionową (dodatkowo poziomymi przy zmianie prędkości lub kierunku). Przy platformie mamy montaż na sztywno, zróbcie prosty eksperyment jeżeli macie odchylaną platformę: w pozycji do jazdy "zmierzcie" np. wysokość do nadkola i porównajcie wynik po odchyleniu platformy aby dostać się do bagażnika. Zdziwicie się. Stąd właśnie ograniczenie do 75kg, 3 rowerów lub 700mm - chodzi o ramię siły związane z momentem. Quote Share this post Link to post Share on other sites
okiemserca Report post #15 Posted August 5, 2016 mam zamontowany hak Westfalia dedykowany do VW (montaż pionowo od dołu).... Czy wiesz może czy musieli fizycznie ingerowac w auto. W B7 chyba trzeba było podcinac jakies elementy zderzaka aby domontowac hak, - mam nadzieje że w B8 montujac hak dedykowany nie ma takich szopek? Quote Share this post Link to post Share on other sites
Akronaut Report post #16 Posted August 5, 2016 Szczegółów nie znam ale wygląda na fachową robotę. Z zewnątrz nie widać, że jest coś zmienione - oczywiście jeśli nie zajrzysz POD zderzak. Quote Share this post Link to post Share on other sites
sas Report post #17 Posted August 5, 2016 Potwierdzam. Ja również w tym tygodniu miałem montaż haka z Westfalii. Nic nie widać, wszystko pod zderzakiem. Hak zakładałem w ASO. koszt po negocjacjach to 3050 zł. Męczyli się z kodowaniem, ale dali radę. Wszystko działa jak trzeba. Quote Share this post Link to post Share on other sites
Pasterz Report post #18 Posted August 5, 2016 A czy ktoś z Was ma easy open i dołożył hak? W konfiguratorze chyba te opcję się wykluczały, ale może ktoś to ogarnął? Quote Share this post Link to post Share on other sites
okiemserca Report post #19 Posted August 5, 2016 w MY 2017 się nie wykluczają Quote Share this post Link to post Share on other sites
Macmaciek Report post #20 Posted August 5, 2016 w MY16 też się nie wykluczały. Easy open wyklucza(ł) się z r-line. Quote Share this post Link to post Share on other sites