szylton Zgłoś #101 Napisano 29 Sierpnia 2017 Sucha 7b DQ200 jest montowana do silników o max mom. obr. 250Nm, mokra 6b DQ250 jest montowana w autach z m.o. ponad 250Nm, nie znam parametru od kiedy wchodzi DQ500, ale na pewno jeśli auto ma fabrycznie ponad 250Nm i 7 biegów to jest DQ500 jeśli 6b to DQ250 Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
daniel_ Zgłoś #102 Napisano 29 Sierpnia 2017 2.0 TSI 280KM/350Nm - DQ250 6 biegów? Momentu więcej niż 250, biegów 6. Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
szylton Zgłoś #103 Napisano 29 Sierpnia 2017 dokładnie tak napisałem ponad 250Nm i 7 biegów to jest DQ500 jeśli 6b to DQ250 Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
bartekpion Zgłoś #104 Napisano 29 Sierpnia 2017 Była też mowa o nowej dq380/381, na pewno do tdi, nie wiem czy nie będzie też do tsi, skoro dq250 jest i w tdi i tsi. Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
dziki_pl Zgłoś #105 Napisano 29 Sierpnia 2017 Była też mowa o nowej dq380/381, na pewno do tdi, nie wiem czy nie będzie też do tsi, skoro dq250 jest i w tdi i tsi. Golf R już ją ma. Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
Marek3 Zgłoś #106 Napisano 20 Października 2017 Na stronie vw w konfiguratorze pojawił się silnik 190 km tdi z 7 biegową skrzynią ,a nie jak do tej pory z 6 biegowa dsg.Z tego co ustaliłem jest to sucha skrzynia (wiec brak konieczości wymiany oleju) Czy ktoś może wie jak różnica może być w obrotach silnika na najwyższym biegu , miedzy jedną a drugą? Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
bartekpion Zgłoś #107 Napisano 21 Października 2017 w tdi190 będzie mokra skrzynia dq380. Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
dziki_pl Zgłoś #108 Napisano 21 Października 2017 21 godzin temu, Marek3 napisał: Na stronie vw w konfiguratorze pojawił się silnik 190 km tdi z 7 biegową skrzynią ,a nie jak do tej pory z 6 biegowa dsg.Z tego co ustaliłem jest to sucha skrzynia (wiec brak konieczości wymiany oleju) To ktoś cię oszukał w wielu aspektach. W 190tdi jest DQ380 która jest "mokra", po drugie te "suche" skrzynie nie oznacza że nie mają oleju!. To oznacza tylko że sprzęgła nie pracują w oleju, jak w manualu. Nie sprawdzałem tylko czy w DQ380 wyeliminowali błąd w postaci wspólnego oleju dla mechatroniki i reszty skrzyni co powodowało usterki. Biegi w dieslach mogą być bez zmian, w Golfie R przełożenia są chyba identyczne a 7-my bieg jest kolejnym przełożeniem którego brakowało w trasie. Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
kemmot Zgłoś #109 Napisano 22 Października 2017 Ja zamawiając auto w połowie września (tdi 190 KM dsg) już MY 2018 mam 6b. Więc to jakoś nie dawno musiało wejść. Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
brono Zgłoś #110 Napisano 22 Października 2017 13 minut temu, kemmot napisał: Ja zamawiając auto w połowie września (tdi 190 KM dsg) już MY 2018 mam 6b. Więc to jakoś nie dawno musiało wejść. Nowy cennik jest z 03.10.2017 i w nim jest 7b. Dotyczy aut wyprodukowanych od 45 tygodnia. Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
kemmot Zgłoś #111 Napisano 22 Października 2017 (edytowane) 11 minut temu, brono napisał: Nowy cennik jest z 03.10.2017 i w nim jest 7b. Dotyczy aut wyprodukowanych od 45 tygodnia. No tak...nie popatrzyłem na cennik. Jest droższy HL o 3100 zł niż we wrześniu, z racji skrzyni 7b. Edytowane 22 Października 2017 przez kemmot Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
szylton Zgłoś #112 Napisano 8 Listopada 2017 Ja tak sobie analizuję te nowe skrzynie DSG7 pod kątem osiągów względem DSG6 i wyniki mnie raczej nie radują. Mając okazję jeździć Arteonem TSI280 ta nowa skrzynia DSG7 denerwowała mnie utrzymywaniem ciągle bardzo niskich obrotów, tylko w trybie S dało się jakoś normalnie jeździć. Nie miałem okazji jeździć Passatem TSI280, ale widziałem na YT filmik z przyśpieszenia Superba TSI280 0-200. Suberb z DSG6 robi 0-200kmh w 20,5sekundy, Arteon z DSG7 i niby tym samym silnikiem robi 0-200kmh o całe 2 sekundy dłużej. Jako że czasy 0-100kmh mają praktycznie takie same to wszystko rozgrywa się w przedziale prędkości autostradowych. Porównywałem też parametry silnika (niby tego samego) i zarówno moc jak i moment obrotowy są trochę inaczej wyskalowane, gorzej w Arteonie DSG7 vs Superba DSG6: DSG6: 280 KM (206 kW) przy 5600 obr/min; 350 Nm przy 1500-5600 obr/min DSG7: 280 KM (206 kW) przy 6000 obr/min; 350 Nm przy 1500-4400 obr/min czyli generalnie max moment obrotowy dostępny jest w mniejszym zakresie obrotów (i to aż o 1200 obr/min), a max moc osiąga później. Moje wnioski są takie że to "nowe" DSG7 może wpływać na (marginalnie) niższe zużycie paliwa, ale kastruje nieco osiągi i elastyczność auta. Czy orientujecie się czy można bez większych problemów zmienić program DSG tak aby nawet ta nowa DSG7 optymalniej operowała biegami? Np. tak jak w DSG 6 osiagała 100kmh jeszcze na 2biegu? Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
kriss555 Zgłoś #113 Napisano 9 Listopada 2017 (edytowane) Poteierdzam, skrzynia w trybie D dziala jak w passacie w trybie eko... tryb sport daje dopiero rade natomiast nie wiem skad wziales te zakresy momentu. W niemieckim konfiguratorze jest miedzy 1700 a 5600 i to czuc, w 220 km od 4500 slabl tu ciagnie do odciecia Edytowane 9 Listopada 2017 przez kriss555 Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
szylton Zgłoś #114 Napisano 14 Listopada 2017 Masz rację z tym zakresem obrotów, ja zerżnąłem z AutoCentrum, ale jak się okazuje nie jest to wiarygodne źródło, wygodnie było mi porównać te silniki tam. Wychodzi na to, że faktycznie silnik jest ten sam i tak samo zestrojony. Choć jak widzisz, chyba głównie na "S" trzeba jeździć żeby komfortowo wykorzystać tą moc, ew. na autostradzie "D" A powiedz proszę ile Ci się udało maksymalnie wlać PB do Arteona? Ja jestem bardzo zadowolony z tych bonusowych 6-7litrów w baku 2.0TSI w Passacie i zwykle wlewam 70, czasem do 73l. Ciekawi mnie czy Arteon, albo Passat 280TSI, spalając z pewnością nieco więcej, mają ten zapas również wbudowany. Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
kriss555 Zgłoś #115 Napisano 14 Listopada 2017 Jak odebralem samochod to weszlo 69 litrow, ile bylo to nie wiem ale zasieg 10km sie wyswietlal tak ze mysle ze to ten sam bak Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
Marek3 Zgłoś #116 Napisano 29 Grudnia 2017 Dnia 21.10.2017 o 21:23, dziki_pl napisał: To ktoś cię oszukał w wielu aspektach. W 190tdi jest DQ380 która jest "mokra", po drugie te "suche" skrzynie nie oznacza że nie mają oleju!. To oznacza tylko że sprzęgła nie pracują w oleju, jak w manualu. Nie sprawdzałem tylko czy w DQ380 wyeliminowali błąd w postaci wspólnego oleju dla mechatroniki i reszty skrzyni co powodowało usterki. Biegi w dieslach mogą być bez zmian, w Golfie R przełożenia są chyba identyczne a 7-my bieg jest kolejnym przełożeniem którego brakowało w trasie. Zdaje sobie sprawe w że suchej skrzyni olej jest ale 1.1olej przekładniowy (nie musi być wymieniany) oraz drugi olej przekładnowy do sterowania przełączaniem biegów.Wiec przy takiej skrzyni oszczędności są . W starej dsg na wymiane ok.6 litrów +filtr = 600zł +ew koszt wymiany i to co drugi przegląd longlife. Mnie bardziej interesuje ten 7 bieg ,ponieważ jadąc szybko autostradą nawet tdi sporo pali ,wiec licze że ta 7 -ka dość sporo zmniejszy obroty silnika i zarazem zurzycie paliwa. Lecz zastanawiam się czy ta 7b dsg może być tylko z siednioma przełożeniami tyle że z krótszymi niż w dsg 6b Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
entrep Zgłoś #117 Napisano 30 Grudnia 2017 Panowie krótko proszę o informację czy stojąc w korku kilka minut mamy zmieniać w DSG na luz czy zostawiamy na D. Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
Dean Zgłoś #118 Napisano 30 Grudnia 2017 25 minut temu, entrep napisał: Panowie krótko proszę o informację czy stojąc w korku kilka minut mamy zmieniać w DSG na luz czy zostawiamy na D. Napęd jest rozłączany zaraz po zatrzymaniu się, więc chyba przekładanie na N nie ma najmniejszego sensu. Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
paolokos Zgłoś #119 Napisano 31 Grudnia 2017 Nigdy nie wrzucamy na luz, N służy tylko do sytuacji awaryjnych jak holowanie czy przepchanie samochodu. 1 Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
Tobol Zgłoś #120 Napisano 2 Stycznia 2018 Gdy skrzynia jest w N albo P auto mniej wibruje co czuć szczególnie na zimnym silniku. Domyślam się, że wtedy sprzęgła są spięte ale biegi rozłączone przez co może jakoś jest lepiej wyważony. Ale to tylko moje domysły... Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach