Skocz do zawartości
genesis

Jaki rodzaj DSG7 montowany jest w passacie?

Rekomendowane odpowiedzi

Dnia 29.12.2017 o 22:23, Marek3 napisał:

Mnie bardziej interesuje ten 7 bieg ,ponieważ jadąc szybko autostradą nawet tdi sporo pali ,wiec licze że ta 7 -ka dość sporo zmniejszy obroty silnika i zarazem zurzycie paliwa.

Lecz zastanawiam się czy ta 7b dsg może być tylko  z siednioma przełożeniami tyle że z krótszymi niż w dsg 6b

7 biegów to nadal dość mało, szczególnie dla diesla, w nim więcej biegów to dużo lepsze osiągi i niższe spalanie. Teraz jeździłem większym samochodem który ma 9 biegów i spalanie przy wyższych prędkościach jest zdumiewające. 

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Jutro odbieram B8 TDI 150 km DSG6. Trochę się wkurzyłem, bo okazało się , że dla tego silnika jest już dostępna skrzynia DSG7. W pierwszym odruchu chciałem wycofać się z kupna samochodu, ale zanim to zrobiłem, zacząłem wertować wszystkie możliwe informacje. Podobno odczucia z jazdy z DSG6 są lepsze od DSG7 w tym silniku. W DSG7 obroty zrzucane są szybciej i, przy spokojnej jeździe, zrzucane są bardzo nisko (w każdym bądź razie niżej niż w DSG6)- przez co bardziej odczuwalne jest załączanie turbiny. Jazda podobno jest bardziej "szarpana" i mniej płynna. Mało jest osób, które dłużej jeździły jedną i drugą wersją, więc ciężko o obiektywne porównanie tych dwóch konfiguracji. Nie mniej jednak, po przewertowaniu coś ok. miliona stron w różnego rodzaju internetach, doszedłem do wniosku, że auto zostaje i w moim nowym aucie B8 TDI 150km będzie skrzynia DSG6.

Czy jest ktoś na tym forum, kto mógłby mnie pogłaskać po grzywce i powiedzieć mi, że dobrze wydałem swoje pieniądze ? 

 

P.S.

Domyślam się, że w roku produkcyjnym 2018 TDI 190km oraz 150km będą miały tą samą skrzynie DSG7 DQ380. 

I jeszcze jedno. DSG7 jest łączone z silnikiem AdBlue. Podejrzewamwięc, że wprowadzenie nowej skrzyni ma na celu nie tyle poprawić przyjemność z jazdy, ile dostosować auta do nowych norm emisji spalin. A wiemy przecież, że WV nie może pozwolić sobie na kolejną wpadkę w tym zakresie. 

 

Edytowane przez Bix

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Bix 

 

mialem passata tdi 150 hp i dsg 6. Mam passata bitdi 240 hp i dsg 7. W moim odczuciu wolal bym dsg 6. Dsg 7 bardzo nisko obroty trzyma, i czesto wlasnie czuc to szarpniecie.

 

pozatym w tdi 150 hp mial bys zapewnie sucha dsg 7, ktora nie nalezy do najtrwalszych.

 

Na plus dla dsg 7 to obroty przy wyzszych predkosciach.

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Witajcie, nie wiecie jakie obecnie są montowane skrzynie DSG 7 od roku 2018, obecnie najnowsze do Passata 2.0 150 i 190 KM ? "Suchej" nie chce na pewno ;)

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach
10 godzin temu, kamskam napisał:

Witajcie, nie wiecie jakie obecnie są montowane skrzynie DSG 7 od roku 2018, obecnie najnowsze do Passata 2.0 150 i 190 KM ? "Suchej" nie chce na pewno ;)

Na 99% mokra DQ380

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Diler mówi, że 190 i 150 KM 2.0 TDI to mokra DQ380, wprowadzona w 2014/2015.

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

A jak jest obecnie w 1.8 tsi? Nadal DQ200? Jeśli tak, to nadal z dotychczasowymi problemami? 

Planujemy właśnie zakup z tym silnikiem i zastanawiam się czy właśnie ze względu na DSG7 nie zmienić na 2.0 tsi (DQ250). Gdyby była to różnica ok 10k zl w zakupie, to ma sens? Dodam, że wykupujemy safe+ na 5 lat + pakiet przeglądów 2+2, a auto chcemy użytkować raczej dlugoterminowo. Średnio robimy 22k km rocznie, 70% jazda w mieście. 

Dzięki! 

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Poczekaj, moze po lifcie dadza 2.0 tsi 190km z mokrym 7 dsg dq381. Dq 200 jeszcze przy jezdzie po miescie glownie odpuscilbym, gwarsncja gwarancja a ile nerwow stracisz to twoje...

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

A lift jeszcze w tm roku? Gdzieś wyczytałem, że właśnie koniec 2018. Może dlatego właśnie teraz w salonach na paska są rabaty... 

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Czy wszystkie skrzynie DSG  w B8 maja funkcje jazdy na luzie po szybkim odpuszczeniu gazu, czy auto musi miec opcje trybu wyboru jazdy?

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Skrzynie może i mają taką funkcję, ale auta nie mają tego pstryczka z wyborem trybu jazdy. Musi być, bo inaczej nic nie zrobisz aby uruchomić tryb eko . Taki pstryczek z montażem to nie są tanie rzeczy i byle kto tego nie zamontuje i zakoduje.

  • Like 1

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach
2 godziny temu, ktry napisał:

Skrzynie może i mają taką funkcję, ale auta nie mają tego pstryczka z wyborem trybu jazdy. Musi być, bo inaczej nic nie zrobisz aby uruchomić tryb eko . Taki pstryczek z montażem to nie są tanie rzeczy i byle kto tego nie zamontuje i zakoduje.

O taka odpowiedź mi chodzilo, bo nie wiedzialem z jaką opcja wyposażenia mam szukac. Szkoda ze malo aut na Autoscout 24 ma ta opcje.

Ktoś robil porównanie zwyklej wersji do bluemotion? Duza roznica w spalaniu? Kiedys to wiem ze skrzynia biegów miala dłuższe przełożenia, inne opony, a o passku b8 nic nie znalazłem.

Edytowane przez Jericho

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Ja mam blu ,ale czy skrzynia ma dłuższe biegi to nie wiem. Myślę że nie. Wiem tylko tyle że są dłuższe od Skody super którą sprzedałem kilka dni temu. Skoda była z 2011 r i biegi by dużo krótsze . Passat ma praktycznie na każdym biegu niższe obroty przy danej prędkości, co skutkuje cichszą pracą silnika, mniejszym spalaniem przy wyższych prędkościach, ale kosztem mocy i momentu. Mowa o DSG ,ale silniki i skrzynie pewnie inne, przez różnicę wieku aut.  

W B7 miałem tryb eko i żeglowanie. Przyznam że brakuje mi tej funkcji jak jadę turystycznie i bezsensownie, aby tylko wyrwać się z domu. Wtedy jadę bardzo eko i to żeglowanie pozwalało zaoszczędzić trochę paliwka przy jeżdzie bez potrzeby.

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Temat może troszkę stary, ale chyba cały czas aktualny.
 

Orientuje się może ktoś jakie skrzynie siedzą w Passatach B8 poliftowych w przypadku Variant 2.0TDI 190PS 4motion? 

Kolega ma Audi A4 z takim silnikiem (Quatro i dwusprzęgłowe s-tronic) z końca 2016 i w krótkim czasie już drugi raz naprawiał skrzynię i nie wiem czy w Passatach z roczników 2019 i wzwyż siedzi taka sama skrzynia czy nie...

Edytowane przez mareks6

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Pewnie 7 biegowa mokra. Nowszy typ.

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach
W dniu 2.08.2021 o 23:00, Jericho napisał:

Pewnie 7 biegowa mokra. Nowszy typ.

No to jest chyba oczywiste, ?

Pytałem raczej, czy ktoś się może nie orientuje jaki model dokładnie. W poniższym temacie który de facto dotyczy silnika 150PS (dlatego tam nie pisze), w 8 poście jeden z kolegów opisał dostępne skrzynie biegów w Passatach B8. Dotyczyło to jednak wersji sprzed liftu więc w lifcie mogło się coś zmienić, stąd moje pytanie...
 



Robię rocznie średnio 70tyś km (w moim aktualnym passacie B5FL mam już 770tyś na liczniku) i o ile raz w roku wymienić olej w skrzyni mnie nie boli, o tyle wymieniać lub naprawiać skrzynię non stop mi się nie marzy... Z tych tras które robię, ok 45-50tyś to autostrady, reszta to drogi krajowe gdzie z całą pewnością każdy jeżdżący tam samochód dostaje wycisk - trasa Opole <-> Monachium przez lekko górzysty i kręty teren w kłodzku, Kudowie i Czechach.

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

To ja bym poszukal 2.0TSI z mokra skrzynia i zagazowal. Zaoszczedzone pieniadze na paliwie (a wyjdzie taniej niz dieslem) bedzie mozna przeznaczyc na serwis skrzyni.

 

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Panienki to jest dział techniczny, a temat jest o skrzyniach, a nie o gazie i kuchenkach.

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach
38 minut temu, mkpol napisał:

Panienki to jest dział techniczny, a temat jest o skrzyniach, a nie o gazie i kuchenkach.

Dobra maruderze.  Odpowiedziałem tylko koledze i tym zakończyłem kwestię gazu.

 

A wracając do tematu - już znalazłem na innym forum odpowiedź jaka skrzynia jest montowana w 2.0TDI B8FL 4motion - DQ381. Jakby ktoś chciał poczytać i rozumie niemiecki to proszę :

 

https://www.motor-talk.de/forum/getriebeschungel-dsg-was-gibt-es-so-t6222440.html?page=3

  • Like 1

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Dołącz do dyskusji

Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.

Gość
Dodaj odpowiedź do tematu...

×   Wklejono zawartość z formatowaniem.   Przywróć formatowanie

  Dozwolonych jest tylko 75 emoji.

×   Odnośnik został automatycznie osadzony.   Przywróć wyświetlanie jako odnośnik

×   Przywrócono poprzednią zawartość.   Wyczyść edytor

×   Nie możesz bezpośrednio wkleić grafiki. Dodaj lub załącz grafiki z adresu URL.


×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Korzystając ze strony akceptujesz nasz Warunki użytkowania oraz Polityka prywatności