Skocz do zawartości
genesis

Jaki rodzaj DSG7 montowany jest w passacie?

Rekomendowane odpowiedzi

Sucha 7b DQ200 jest montowana do silników o max mom. obr. 250Nm, mokra 6b DQ250 jest montowana w autach z m.o. ponad 250Nm, nie znam parametru od kiedy wchodzi DQ500, ale na pewno jeśli auto ma fabrycznie ponad 250Nm i 7 biegów to jest DQ500 :) jeśli 6b to DQ250

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

2.0 TSI 280KM/350Nm - DQ250 6 biegów? Momentu więcej niż 250, biegów 6.

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

dokładnie tak napisałem :)

ponad 250Nm i 7 biegów to jest DQ500 jeśli 6b to DQ250

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Była też mowa o nowej dq380/381, na pewno do tdi, nie wiem czy nie będzie też do tsi, skoro dq250 jest i w tdi i tsi.

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach
Była też mowa o nowej dq380/381, na pewno do tdi, nie wiem czy nie będzie też do tsi, skoro dq250 jest i w tdi i tsi.

 

Golf R już ją ma.

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Na stronie vw w konfiguratorze pojawił się silnik 190 km tdi z 7 biegową skrzynią  ,a nie jak do tej  pory z 6 biegowa dsg.Z tego co ustaliłem jest to sucha skrzynia (wiec brak konieczości wymiany oleju)

Czy ktoś może wie jak różnica może być w obrotach silnika na najwyższym biegu , miedzy jedną a drugą?

 

 

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach
21 godzin temu, Marek3 napisał:

Na stronie vw w konfiguratorze pojawił się silnik 190 km tdi z 7 biegową skrzynią  ,a nie jak do tej  pory z 6 biegowa dsg.Z tego co ustaliłem jest to sucha skrzynia (wiec brak konieczości wymiany oleju)

 

 

To ktoś cię oszukał w wielu aspektach. W 190tdi jest DQ380 która jest "mokra", po drugie te "suche" skrzynie nie oznacza że nie mają oleju!. To oznacza tylko że sprzęgła nie pracują w oleju, jak w manualu.

Nie sprawdzałem tylko czy w DQ380 wyeliminowali błąd w postaci wspólnego oleju dla mechatroniki i reszty skrzyni co powodowało usterki.

Biegi w dieslach mogą być bez zmian, w Golfie R przełożenia są chyba identyczne a 7-my bieg jest kolejnym przełożeniem którego brakowało w trasie.

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Ja zamawiając auto w połowie września (tdi 190 KM dsg) już MY 2018:D mam 6b. Więc to jakoś nie dawno musiało wejść.

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach
13 minut temu, kemmot napisał:

Ja zamawiając auto w połowie września (tdi 190 KM dsg) już MY 2018:D mam 6b. Więc to jakoś nie dawno musiało wejść.

Nowy cennik jest z 03.10.2017 i w nim jest 7b. Dotyczy aut wyprodukowanych od 45 tygodnia. 

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach
11 minut temu, brono napisał:

Nowy cennik jest z 03.10.2017 i w nim jest 7b. Dotyczy aut wyprodukowanych od 45 tygodnia. 

No tak...nie popatrzyłem na cennik. Jest droższy HL o 3100 zł niż we wrześniu, z racji skrzyni 7b.

Edytowane przez kemmot

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Ja tak sobie analizuję te nowe skrzynie DSG7 pod kątem osiągów względem DSG6 i wyniki mnie raczej nie radują.
Mając okazję jeździć Arteonem TSI280 ta nowa skrzynia DSG7 denerwowała mnie utrzymywaniem ciągle bardzo niskich obrotów, tylko w trybie S dało się jakoś normalnie jeździć.

Nie miałem okazji jeździć Passatem TSI280, ale widziałem na YT filmik z przyśpieszenia Superba TSI280 0-200.

Suberb z DSG6 robi 0-200kmh w 20,5sekundy, Arteon z DSG7 i niby tym samym silnikiem robi 0-200kmh o całe 2 sekundy dłużej. Jako że czasy 0-100kmh mają praktycznie takie same to wszystko rozgrywa się w przedziale prędkości autostradowych.

Porównywałem też parametry silnika (niby tego samego) i zarówno moc jak i moment obrotowy są trochę inaczej wyskalowane, gorzej w Arteonie DSG7 vs Superba DSG6:
DSG6: 280 KM (206 kW) przy 5600 obr/min; 350 Nm przy 1500-5600 obr/min

DSG7: 280 KM (206 kW) przy 6000 obr/min; 350 Nm przy 1500-4400 obr/min

czyli generalnie max moment obrotowy dostępny jest w mniejszym zakresie obrotów (i to aż o 1200 obr/min), a max moc osiąga później.

Moje wnioski są takie że to "nowe" DSG7 może wpływać na (marginalnie) niższe zużycie paliwa, ale kastruje nieco osiągi i elastyczność auta.

Czy orientujecie się czy można bez większych problemów zmienić program DSG tak aby nawet ta nowa DSG7 optymalniej operowała biegami? Np. tak jak w DSG 6 osiagała 100kmh jeszcze na 2biegu?

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Poteierdzam, skrzynia w trybie D dziala jak w passacie w trybie eko... tryb sport daje dopiero rade

natomiast nie wiem skad wziales te zakresy momentu. W niemieckim konfiguratorze jest miedzy 1700 a 5600 i to czuc, w 220 km od 4500 slabl tu ciagnie do odciecia

Edytowane przez kriss555

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Masz rację z tym zakresem obrotów, ja zerżnąłem z AutoCentrum, ale jak się okazuje nie jest to wiarygodne źródło, wygodnie było mi porównać te silniki tam. Wychodzi na to, że faktycznie silnik jest ten sam i tak samo zestrojony. Choć jak widzisz, chyba głównie na "S" trzeba jeździć żeby komfortowo wykorzystać tą moc, ew. na autostradzie "D" :)

A powiedz proszę ile Ci się udało maksymalnie wlać PB do Arteona? Ja jestem bardzo zadowolony z tych bonusowych 6-7litrów w baku 2.0TSI w Passacie i zwykle wlewam 70, czasem do 73l.

Ciekawi mnie czy Arteon, albo Passat 280TSI, spalając z pewnością nieco więcej, mają ten zapas również wbudowany.

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Jak odebralem samochod to weszlo 69 litrow, ile bylo to nie wiem ale zasieg 10km sie wyswietlal tak ze mysle ze to ten sam bak

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach
Dnia 21.10.2017 o 21:23, dziki_pl napisał:

To ktoś cię oszukał w wielu aspektach. W 190tdi jest DQ380 która jest "mokra", po drugie te "suche" skrzynie nie oznacza że nie mają oleju!. To oznacza tylko że sprzęgła nie pracują w oleju, jak w manualu.

Nie sprawdzałem tylko czy w DQ380 wyeliminowali błąd w postaci wspólnego oleju dla mechatroniki i reszty skrzyni co powodowało usterki.

Biegi w dieslach mogą być bez zmian, w Golfie R przełożenia są chyba identyczne a 7-my bieg jest kolejnym przełożeniem którego brakowało w trasie.

Zdaje sobie sprawe w że suchej skrzyni  olej jest ale 1.1olej przekładniowy (nie musi być wymieniany) oraz drugi olej przekładnowy do sterowania przełączaniem biegów.Wiec przy takiej skrzyni oszczędności są . W starej dsg na wymiane ok.6 litrów +filtr = 600zł +ew koszt wymiany i to co drugi przegląd longlife.

Mnie bardziej interesuje ten 7 bieg ,ponieważ jadąc szybko autostradą nawet tdi sporo pali ,wiec licze że ta 7 -ka dość sporo zmniejszy obroty silnika i zarazem zurzycie paliwa.

Lecz zastanawiam się czy ta 7b dsg może być tylko  z siednioma przełożeniami tyle że z krótszymi niż w dsg 6b

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Panowie krótko proszę o informację czy stojąc w korku kilka minut mamy zmieniać w DSG na luz czy zostawiamy na D.

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach
25 minut temu, entrep napisał:

Panowie krótko proszę o informację czy stojąc w korku kilka minut mamy zmieniać w DSG na luz czy zostawiamy na D.

Napęd jest rozłączany zaraz po zatrzymaniu się, więc chyba przekładanie na N nie ma najmniejszego sensu.

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Nigdy nie wrzucamy na luz, N służy tylko do sytuacji awaryjnych jak holowanie czy przepchanie samochodu. 

  • Like 1

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Gdy skrzynia jest w N albo P auto mniej wibruje co czuć szczególnie na zimnym silniku. Domyślam się, że wtedy sprzęgła są spięte ale biegi rozłączone przez co może jakoś jest lepiej wyważony. Ale to tylko moje domysły...

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Dołącz do dyskusji

Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.

Gość
Dodaj odpowiedź do tematu...

×   Wklejono zawartość z formatowaniem.   Przywróć formatowanie

  Dozwolonych jest tylko 75 emoji.

×   Odnośnik został automatycznie osadzony.   Przywróć wyświetlanie jako odnośnik

×   Przywrócono poprzednią zawartość.   Wyczyść edytor

×   Nie możesz bezpośrednio wkleić grafiki. Dodaj lub załącz grafiki z adresu URL.


×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Korzystając ze strony akceptujesz nasz Warunki użytkowania oraz Polityka prywatności