Mistel79 Zgłoś #21 Napisano 3 Stycznia 2017 Witam, Przerabiałem te same objawy w ubiegłym roku. Silniczki i panel sprawne - u kilku mechaników sprawdzane. Pomogło przeczyszczenie nagrzewnicy ( pod ciśnieniem) zrobiło się ciepło i dmuchało fajnie z każdego nawiewu. W tym sezonie niestety temat powrócił i znów ta sama procedura łącznie ze sprawdzeniem elektroniki i mechaniki(silniczki i panel oraz termostat) , przepychanie znowu polepszyło nawiew. Ciepłym dmucha ,ale już nie tak fajnie jak rok temu. Na przyszły sezon wymiana nagrzewnicy się kłania. Dodam że za każdym razem trochę syfu wypłukali ale już większe ciśnienie pewnie uszkodziło by układ. Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
Bio Zgłoś #22 Napisano 4 Stycznia 2017 Miałem dokładnie to samo rok temu. Najpierw mechanik stwierdził ze do wymiany silnik nastawny po prawej stronie. Mowił że potrzebuje do wymiany jakies 2 godz,po 40min zadzwonił i stwierdził że wymienił.Koszt 450zł.Teraz wiem że mnie oszukał,nic nie wymienił/prawdopodobnie zresetował nastawienie klapek i ciepłe powietrze wróciło/ w tym roku problem powrócił,wcześniej auto stalo 6 miesięcy. Troche szalał mi czujnikj temp nie pokazywał 90 tylko jakies 85.Pojeżdziłem troche za wysokich obrotach temp zaczął łapać na 90,ale ogrzewania na prawą stronę brak. Podjął decyzje mechanik że wymiana nagrzewnicy/chciałem najpierw wymienic czujnik temp silnika/ twierdził ze bzdura i on tu jest mechanik z odpowiednia wiedzą. /Tez jestem mechanikiem tylko 20 lat nie pracuje w zawodzie./ Ok zgodziłem sie na wymiane nagrzewnicy.Stwierdził ze musi wywalic calą deske aby tam dojść.Po moich instrukcjach jak ma to wymienić w 2 godz,że nagrzewnica znajduje sie w okolicach pedału gazu glupio mu się zrobiło i powiedział że się pomylił itp.Teraz wiem juz na bank że chciał mnie walnąć na kase,ale tym razem na jakieś 1500-2000zł. Wczoraj odebrałem samochód stwierdził że ogrzewanie działa. No jest różnica leci ciepło z prawej strony.Pytałem czy jak stoi na postoju to się nagrzewa?.mowi mi super mechanik że takich opcji w passatach nie ma.Wcześniej było wszystko ok.Po zapaleniu silnika na postoju zaraz leciało ciepłe powietrze i temp po pół godz na baczność 90stopni. Wczoraj odebrałem auto z nową nagrzewnicą hmm jest lepiej aleeeee.... Po 45min wkażnik stoi na dole na 50 i ani nie drgnął,,,zacząłem gazować powyżej 3 tys obrotów raprtownie temp skoczyla na 55 stopni i po minucie znowu na 50 na sam dół.Nastawiam na 29 i powinno być gorące powietrze a jest ciepłe a z prawej strony wyrażnie chłodniejsze niż od kierowcy..Z mojego mechanika rezygnuje bo to kretyn.Oszukal mnie na pare zł ale nic nie poradze. Czy ktoś mi może pomóc co można jeszcze wymienić? Paskiem jeżdzi syn i dziś wieczorem jak wrócił do domu stwierdził ze u mnie w skodzie octavi II jest lepsze ogrzewanie.To fakt jest lepsze. Ktos może coś doradzić ? Pamiętajmy że nowa nagrzewnica powinno byc ciepłe jak z farelki.Dzieki i Pozdrawiam. Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
Firing Zgłoś #23 Napisano 4 Stycznia 2017 Mi też nie utrzymywał temperatury i nie chciał się nagrzać, wymieniłem termostat i jak ręką odjął. Spróbuj, koszta groszowe a może pomoże. Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
endriuxtr Zgłoś #24 Napisano 4 Stycznia 2017 (edytowane) O nagrzewnicy słyszałem. Fakt już taki że zamówiłem nowy panel lecz od B7. Wymienię go sobie. Chociaż będzie nowszy. Tyle z tego będę mial. Edytowane 5 Stycznia 2017 przez endriuxtr Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
atmosferyczny Zgłoś #25 Napisano 4 Stycznia 2017 O nagrzewnicy słyszałem. Fakt już taki że zamówiłem nowy panel lecz od B7. Wymienię go sobie. Chociaż będzie nowszy. Tyle z tego będę mial. Moje auto też pokazuje niska temperaturę silnika. Muszę naprawdę go mocno cisnąć na każdym biegu do 4 tyś i to przez dłuższy czas aby było jakieś 85 stopni. Stawiam na termostat. Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
wiesiok81 Zgłoś #26 Napisano 7 Stycznia 2017 (edytowane) podobny przypadek zauwazyłem dzisiaj u siebie. Błedow w kompie brak, reset klap robiłem lecz nie pomogło. ja mam farelke wiec zanim silnik sie dobrze nagrzeje leci wszedzie gorące powietrze i reaguje na pokretła,ale jak juz sie nagrzeje i jade sobie jakąs tam drogą to ewidentenie czuć że od kier leci gorace z krtki srod l gorące z kratki p ciepłe a nogi i kratka pasazera takie letnie powietrze, mimo ze przekręce na maxa pokrętło czyli hi nic sie nie zmienia, jak leciało tak leci ciepłe złamane powietrze. gdy zmniejsze temp na 18 z lewej a z prawj ustawie 20 to wtedy z lewej leci chlodne takie złamane a z prawej ciut cieplejsze. wydaje mi sie że nagrzewnica zakamieniona ale pewien nie jestem bo nic innego mi nie wychodzi zrobiłem teraz mały test auto jest juz wychłodzone wiec ogrzewanie chodziło z farelki, robiłem różne kombinacje pokretłami , tzn max zimne z lewej max ciepłe z prawej i odwrotnie i jednakowe temp wyzsze i nizsze i raczej wszystko wyglądało ze działa poprawnie, problem jest gdy farelka sie wyłacza i działa juz tylko ogrzewanie z nagrzewnicy. ale tak biorąc na logike to nie bardzo mi to wychodzi na zakamienioną nagrzewice jak tu niektórzy sugerują, a dlaczego... przeciez nagrzewnioca jest jedna i jesli by była zakamieniona czyli ogranioczony przepływ to i chłodniej powinno byc na wszystkich kratkach jednakowo lub cieplej, ogólnie to powietrze chyba i tak później idzie przez jakis mieszalnik i tam reguluje sie temp na wyzsza i nizszą po czym leci do kratek. przeciez wysokośc temperatur nie reguluje sie na przepływie cieczy w nagrzewnicy tylko w jakimś mieszalniku wychodzi jakby nagrzewnica byla przytkana dlatego slabo grzeje ale na logike nie moge pojąc dlaczego w polowie auta jednak grzeje bardzo dobrze czyli nagrzewnica jest dobra a w drugiej poowie auta juz nie grzeje poprzez winną nagrzewnice Edytowane 7 Stycznia 2017 przez wiesiok81 Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
atmosferyczny Zgłoś #27 Napisano 7 Stycznia 2017 ja mam farelke wiec zanim silnik sie dobrze nagrzeje leci wszedzie gorące powietrze i reaguje na pokretła,ale jak juz sie nagrzeje i jade sobie jakąs tam drogą to ewidentenie czuć że od kier leci gorace z krtki srod l gorące z kratki p ciepłe a nogi i kratka pasazera takie letnie powietrze, mimo ze przekręce na maxa pokrętło czyli hi nic sie nie zmienia, jak leciało tak leci ciepłe złamane powietrze. gdy zmniejsze temp na 18 z lewej a z prawj ustawie 20 to wtedy z lewej leci chlodne takie złamane a z prawej ciut cieplejsze. wydaje mi sie że nagrzewnica zakamieniona ale pewien nie jestem bo nic innego mi nie wychodzi zrobiłem teraz mały test auto jest juz wychłodzone wiec ogrzewanie chodziło z farelki, robiłem różne kombinacje pokretłami , tzn max zimne z lewej max ciepłe z prawej i odwrotnie i jednakowe temp wyzsze i nizsze i raczej wszystko wyglądało ze działa poprawnie, problem jest gdy farelka sie wyłacza i działa juz tylko ogrzewanie z nagrzewnicy. ale tak biorąc na logike to nie bardzo mi to wychodzi na zakamienioną nagrzewice jak tu niektórzy sugerują, a dlaczego... przeciez nagrzewnioca jest jedna i jesli by była zakamieniona czyli ogranioczony przepływ to i chłodniej powinno byc na wszystkich kratkach jednakowo lub cieplej, ogólnie to powietrze chyba i tak później idzie przez jakis mieszalnik i tam reguluje sie temp na wyzsza i nizszą po czym leci do kratek. przeciez wysokośc temperatur nie reguluje sie na przepływie cieczy w nagrzewnicy tylko w jakimś mieszalniku wychodzi jakby nagrzewnica byla przytkana dlatego slabo grzeje ale na logike nie moge pojąc dlaczego w polowie auta jednak grzeje bardzo dobrze czyli nagrzewnica jest dobra a w drugiej poowie auta juz nie grzeje poprzez winną nagrzewnice Nagrzewnice (wodna i elektryczna) mają stosunkowo duże wymiary (dużą powierzchnię) i jednak powietrze się nie wymiesza - z lewej jest wlot u góry i ten róg grzeje a z prawej już nie dochodzi - niestety jest jak z rasowym kaloryferem. Nagrzewnica elektryczna grzeje praktycznie cała. Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
PAPAJ Zgłoś #28 Napisano 7 Stycznia 2017 Dzien doberek wiesiok81. Tutaj masz zdiecie jak wygladala moja nagrzewnica po rozcieciu. Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
wiesiok81 Zgłoś #29 Napisano 7 Stycznia 2017 ok, dzieki za info , widze ze wymina nie jest tez straszna i raczej szybka tylko czy ktos moglby mi powiedziec jaką mam nagrzewnice bez rozbierania osłony bocznej. widze że sa dwa rodzaje denso 3C0819031A i valeo 1K0819031B. patrzac na ich fotki jedna od drugej znacząco sie różni i napewno nie bedzie zamienna. pewnie kiedys tam bede musiał kupić tą nagrzewice i wolalbym to zrobić przed rozbieraniem wszystkiego niz rozbierać i dopiero zamawiać. ktoś pomoże? - - - - - aktualizacja - - - - - Dzien doberek wiesiok81. Tutaj masz zdiecie jak wygladala moja nagrzewnica po rozcieciu. [ATTACH=CONFIG]150463[/ATTACH] czy u ciebie objawem było to samo o czym my tu piszemy, czyli pasarzer miał zimno a kierowca sie pocił?. kuźwa niby plyn a zarasta lepiej niz po wodzie z kraanu Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
PAPAJ Zgłoś #30 Napisano 7 Stycznia 2017 Nawet z lewej strony to powietrze nie bylo za gorace. Poczytaj tutaj -http://forum.vw-passat.pl/threads/63983-Brak-ogrzewania/page6 Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
wiesiok81 Zgłoś #31 Napisano 7 Stycznia 2017 ale ogólnie różne, z lewej cieplejsze z prawej zimniejsze , czy wszedzie jednakowo? Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
PAPAJ Zgłoś #32 Napisano 7 Stycznia 2017 Z lewej cieple , srodek letnie a z prawej zimne. Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
endriuxtr Zgłoś #33 Napisano 10 Stycznia 2017 Więc u mnie będzie również nagrzewnica do wymiany. Mam identyczny problem co Wy Panowie. Z prawej strony nawet gorzej mi szyba odparowuje bo powietrze leci w mniejszej dawce i rzecz jasna chłodniejsze Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
wektor Zgłoś #34 Napisano 11 Stycznia 2017 Dziwne z tą nagrzewnicą.To jak z kolei wytłumaczyć zimne powietrze od pasażera, ale wyłącznie lecące na nogi? Oczywiście błędów brak, test silników ok. Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
atmosferyczny Zgłoś #35 Napisano 11 Stycznia 2017 Dziwne z tą nagrzewnicą.To jak z kolei wytłumaczyć zimne powietrze od pasażera, ale wyłącznie lecące na nogi?Oczywiście błędów brak, test silników ok. Można to wytłumaczyć w ten sam sposób. Dlaczego nie?! Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
grabson7 Zgłoś #36 Napisano 11 Stycznia 2017 Dziwne z tą nagrzewnicą.To jak z kolei wytłumaczyć zimne powietrze od pasażera, ale wyłącznie lecące na nogi?Oczywiście błędów brak, test silników ok. Kolego miałem identyczny problem - zimne powietrze na nogi od strony pasażera (błędów brak, silniczki chodzą bez zarzutu). Dziś po wymianie nagrzewnicy (tej małej chłodniczki lub jak kto woli wymiennika ciepła) grzeje aż miło, jak ktoś tu już opisał kotłownia. Także wektor 99% wymiana nagrzewnicy i po kłopocie Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
Mistel79 Zgłoś #37 Napisano 13 Stycznia 2017 Krótkie pytanie, do wymiany zrzucamy całą deskę czy jednak można bez takiego demontażu ogarnąć ? Bo już tyle opini było że sam nie wiem ? Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
dee_jay Zgłoś #38 Napisano 13 Stycznia 2017 A jest ktoś z Was w stanie powiedzieć jaka nagrzewnice kupić do 2.0 TDI 140km cr 2010r ? Jest ich sporo i każda inna Vin WVWZZZ3CZAP045030 wg ETKi: 3C0819031A ale niech potwierdzi Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
grabson7 Zgłoś #39 Napisano 13 Stycznia 2017 (edytowane) Krótkie pytanie, do wymiany zrzucamy całą deskę czy jednak można bez takiego demontażu ogarnąć ? Bo już tyle opini było że sam nie wiem ? Nie trzeba zrzucać deski dokładną instrukcję opisał PAPAJ tu: http://forum.vw-passat.pl/threads/63983-Brak-ogrzewania/page6 (post 112). Czytajcie trochę uważnie ludziska, w poście 30 (troszkę wyżej) PAPAJ wyjaśnia i daje link, który tu skopiowałem. wg ETKi: 3C0819031A ale niech potwierdzi Ja mogę potwierdzić, że dokładnie taką miałem (Denso). Edytowane 13 Stycznia 2017 przez grabson7 Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
waski1 Zgłoś #40 Napisano 17 Stycznia 2017 Passat 2005 problem z ogrzewaniem po stronie prawej. W śroku jest 10 śrub do odkręcenia i wymiennik wypada z auta. Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach