Skocz do zawartości
nicqo

Wypalanie DPF proces regeneracji

Rekomendowane odpowiedzi

O kurde - ale masz sposób na ciepełko z rana... Nic poczekam na Twój wpis o problemach z DPF. Chyba, że kolejny raz go wymienisz.

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach
erwsze dopalanie jak sie zacznie z rana to w moment zagrzeje silnik do 90.

 

A co do 1000 obr, dokladnie jak kolega napisal. W b7 jest inaczej. Wylacze z rana nawiew, dodam gazu i po chwili znowu 800

 

A z nawiewem dopiero wskoczy na 800 gdy 90 st w pionie bedzie.

Szkoda że w b6 tak to nie działa, szybciej by się zagrzewał z rańca.

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach
Szkoda że w b6 tak to nie działa, szybciej by się zagrzewał z rańca.

Jak wieczorem niedopali to rano powinien skończyć:)

 

Wysłane z mojego LG-K220 przy użyciu Tapatalka

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach
O kurde - ale masz sposób na ciepełko z rana... Nic poczekam na Twój wpis o problemach z DPF. Chyba, że kolejny raz go wymienisz.

 

:) w sumie dpf nowy.... dlatego olewam.

 

ale jak coś go zaboli... masz racje :) znowu wymienie.

 

do tych passatów wszystko grosze kosztuje. nowy dpf 600 zł to śmiech na sali w porónaniu z ceną nówki w aso.

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

No masz rację śmieszne pieniądze, ale czy nie lepiej mieć te 600 w kieszeni i prawidłowo eksploatować dpf? Lepiej kup Kujawski zamiast milera - odłóż pieniądze na profilaktyczną wymianę. Bo lepszy będzie najtańszy olej niż miler zmieszany z ropą.

 

Wysłane z ekranu

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach
do tych passatów wszystko grosze kosztuje. nowy dpf 600 zł to śmiech na sali w porónaniu z ceną nówki w aso.
"Szeset" -...?

Zamontowałeś tzw. zamiennik ?

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Nie,

 

Gosc allegro mial idento paska jak moj - ten sam model rocznik wrecz nawet tapicerka.

 

Prawie wszystko kupilem do auta :) caly silnik drugi mam :)

 

Haldex,

 

Wszystko wrecz.

 

Przebieg auta 7 tys km byl.

 

Ale ja uwazam ze prawidłowo go eksploatuje, po prostu zdarza sie ze dopala gdy dojezdzam do pracy. I wtedy nie ma bata :) nie jade.

Po pracy dopala elegancko. Wiec nie jest tak ze zle eksploatuje.

A trasy duzo jezdze. Sprawdzalem go ostatnio, wartosci wciaz jak nowy.

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

To daj zrzuty tych wartości. Chcę zobaczyć jakie są wartości w nowym dpfie.

 

Wysłane z ekranu

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Dokladnie napiszesz jak to zrobic ? Bo mi sprawdzali w aso niedawno kolega ktory tam pracuje.

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

no mi się też nie wydaje ażebym przez 250tys km go źle eksploatował. Ot po prostu czasem dopalanie się zdarzy w "dziwnym" miejscu i nie mam zamiaru jeździć w kółko aż się skończy a jak mi się zaczyna dopalać na wyjeździe z miasta przy prędkościach ostatnimi czasy rzędu 20-40km/h to też są niezbyt optymalne warunki.

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Mi ostatnio po prostu czesciej w sytuacjach takich ze nie ma szans zebym pojechal na przejazdzke znowu bo nie i juz :):):) ale zawsze sobie dopalil przy nastepnym odpaleniu.

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Elmik - mądrego to i dobrze posłuchać :)

 

A reszta - jak kto woli.

Wolisz przerywać proces dopalania dpf? Twoja wola. Ale nie nawołuj do tego innych bo "śmiech na sali koszt nowego dfp'a". Chyba że bedziesz sponsorować :)

 

I jeszcze jedno - jak dopala to nie trzeba jeździć wokół komina ;) wystarczy posiedzieć w aucie z 10 min i wtedy też skończy.

 

Ja ostatnio (7tys km temu) przetestowałem aktywne dopalanie dpf'a na postoju. Spadek zapełnienia z 0,22 na 0,11. Muszę sprawdzić ile teraz mam oraz powtórzyć ponownie aktywny proces regeneracji.

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

W CR masz dopalanie na postoju PD niestety nie z tego co mi wiadomo

 

Wysłane z mojego LG-K220 przy użyciu Tapatalka

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Ja nie namawiam, mowie ze ktos madry to wymyslil w ten sposob a nie inny i gdy sie przerwie dopalanie to potem autko wie ze ma znowu probowac az do skutku.

 

I ja zamiast tracic te 10 min dojezdzajac do roboty,

Wiem ze sobie to zrobi pozniej....

 

 

Tyle.

 

- - - - - aktualizacja - - - - -

 

Aaa i w mrozne dni szybciej sie autko zagrzeje :)

 

 

Czy to niemądrego słuchanie ?

 

Możliwe.

 

Na tym skończę bo piątek i czas na piwko.

 

Miłego weekendu panowie !

Edytowane przez Mlody_tm

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

A mi na PD zaczyna dopalać przy 30 stopniach i wtedy chmura dymu z tyłu silnika, coś się zepsuło podczas robienia flash jak zmieniali silnik na BMM to zostawili stary sterownik. Co do dopalania to raz na jakiś czas ruszam na autobane z kompem i robie dopalanie serwisowe, najlepszą temperature na prostej drodze mam 730 stopni na turbo, 650 na dpf przy 90-100km/h 6biegu, testowałem to już kilkanaście razy i największa temp. osiągam przy takiej prędkości

 

Wysłane z mojego SM-N910F przy użyciu Tapatalka

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach
Działania sterownika silnika podczas regeneracji aktywnej, które zwiększają temperaturę spalin:

- Zespół sterujący przepustnicy dławi dopływ powietrza do cylindra.

 

Główny wtrysk paliwa jest opóźniany. Krótko po nim następuje pierwszy wtrysk dodatkowy, który zwiększa temperaturę spalania.

 

- W większym odstępie czasu po wtrysku głównym następuje drugi wtrysk dodatkowy. To paliwo nie spala się już w cylindrze, lecz jedynie odparowuje.

 

Ładnie to opisałeś, widać że orientujesz się w temacie.

Ale jeśli tak to rzeczywiście działa, to na mój "chłopski" rozum jest tu błąd logiczny w projektowaniu tego ustrojstwa.

 

Zmniejszona dawka powietrza (tlenu) , podwojone dawkowanie ropy (węglowodorów , czyli węgla) - z tego musi powstać wywrotka sadzy.

Co się z nią dzieje ?

Zapycha dalej DPF-a ???????????

 

PS

w sumie dpf nowy.... dlatego olewam.
nowy dpf 600 zł to śmiech na sali

 

+ ostatnie wątki o walce z mechatroniką

 

Młody, jak dla mnie jesteś tak egzotycznym egzemplarzem, że na forum zaglądam ze względu na ciebie :lol.

Pamiętasz jak kiedyś pytałem ile już włożyłeś w swojego paseczka ?

Nadal jesteś takim bezkrytycznym fanem VW ?

Nie zaglądam nikomu w kieszeń, ale powiedz gdzie w twoim przypadku są te oszczędności z jazdy dizlem ?

Edytowane przez tomery

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Wlozylem malo :) bo czesci tanie jak barszcz,

 

Mechatronika tez grosze :) a oszczednosci z diesla...

Brak. Bo zamiast kupic nowy, nabyłem używanego grzmota z ktorego zrobilem nówkę:)

 

A co do oszczednosci... mam dwa elektryczne auta w domu. W tym Tesle :) passat teraz to juz prawie nie jeździ.

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach
Ładnie to opisałeś, widać że orientujesz się w temacie.

Ale jeśli tak to rzeczywiście działa, to na mój "chłopski" rozum jest tu błąd logiczny w projektowaniu tego ustrojstwa.

 

Zmniejszona dawka powietrza (tlenu) , podwojone dawkowanie ropy (węglowodorów , czyli węgla) - z tego musi powstać wywrotka sadzy.

Co się z nią dzieje ?

Zapycha dalej DPF-a ???????????

 

PS

 

 

 

+ ostatnie wątki o walce z mechatroniką

 

Młody, jak dla mnie jesteś tak egzotycznym egzemplarzem, że na forum zaglądam ze względu na ciebie [emoji38].

Pamiętasz jak kiedyś pytałem ile już włożyłeś w swojego paseczka ?

Nadal jesteś takim bezkrytycznym fanem VW ?

Nie zaglądam nikomu w kieszeń, ale powiedz gdzie w twoim przypadku są te oszczędności z jazdy dizlem ?

Ja w PDam inaczej jak jade bez dopalania to przepływka pokazuje mi od 300 do 700 zasysanego powietrza a jak sie dopala to od 700 do 1200. Czyli silnik dostaje prawie 2 razy tyle powietrza co przy normalnej jeździe

 

Mało tego nigdy nie osiągniesz takiej temperatury bez tlenu jak z tlenem dlatego dziwi mnie to że tam jest napisane że zmniejszona dawka powietrza

 

No chyba że dławi powietrze po to żeby się mieszanka nie spaliła w cylindrze a została wyrzygania do partikelfilter i tam się dopaliła

 

Wysłane z mojego SM-N910F przy użyciu Tapatalka

Edytowane przez SZYLO

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Tak oto passat mnie lubi....

 

dziś rano musiałem jechać do Niemiec,500 km trasa tam i z powrotem bo na lotnisko... wziąłem passacika, on lubi trasy. a rzadko jeździ ostatnio.

 

wracam pod dom,

 

i dopalanie się włączyło. Mówiłem że chce mi coś powiedzieć i ma jakiś problem haha :)

 

 

wg opisu elmika powinna się odbyć ta regeneracja bierna pasywna.

 

 

ale czemu tak jest że nie mógł mi dopalić na autobanie ? tylko już dojeżdzając do domu ?

 

tym razem koniec jazdy na kilka dni,

więc nie zgasiłem auta.

 

pochodził tak jak pisaliście,

 

ok 15 minut. wiatraki sobie pracowały... ale z obu kominów z tyłu buchało białą parą... dość mocno.

 

już raz tak miałem i tak jak dziś był duży mróz, ok -8.

 

czy to normalne ?

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

No i tak bywa, sterownik czeka do zapełnienia 40% i wtedy zaczyna procedure dopalania nie zwracając uwagi czy już dojeżdżasz do domu, mi raz tak zrobil jak jechałem z polski do domu 830km 2km do domu mam PD i słysze buczy mówie dopala i znowu musiałem się cofać na autobane, od tej pory odpalam kompa 40 km przed domem i serwisowe dopalanie i mam spokój na długi czas

 

Wysłane z mojego SM-N910F przy użyciu Tapatalka

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Dołącz do dyskusji

Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.

Gość
Dodaj odpowiedź do tematu...

×   Wklejono zawartość z formatowaniem.   Przywróć formatowanie

  Dozwolonych jest tylko 75 emoji.

×   Odnośnik został automatycznie osadzony.   Przywróć wyświetlanie jako odnośnik

×   Przywrócono poprzednią zawartość.   Wyczyść edytor

×   Nie możesz bezpośrednio wkleić grafiki. Dodaj lub załącz grafiki z adresu URL.


×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Korzystając ze strony akceptujesz nasz Warunki użytkowania oraz Polityka prywatności