elmi_k Zgłoś #161 Napisano 19 Stycznia 2017 O kurde - ale masz sposób na ciepełko z rana... Nic poczekam na Twój wpis o problemach z DPF. Chyba, że kolejny raz go wymienisz. Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
Morhol Zgłoś #162 Napisano 19 Stycznia 2017 erwsze dopalanie jak sie zacznie z rana to w moment zagrzeje silnik do 90. A co do 1000 obr, dokladnie jak kolega napisal. W b7 jest inaczej. Wylacze z rana nawiew, dodam gazu i po chwili znowu 800 A z nawiewem dopiero wskoczy na 800 gdy 90 st w pionie bedzie. Szkoda że w b6 tak to nie działa, szybciej by się zagrzewał z rańca. Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
Orson Zgłoś #163 Napisano 19 Stycznia 2017 Szkoda że w b6 tak to nie działa, szybciej by się zagrzewał z rańca. Jak wieczorem niedopali to rano powinien skończyć Wysłane z mojego LG-K220 przy użyciu Tapatalka Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
Mlody_tm Zgłoś #164 Napisano 20 Stycznia 2017 O kurde - ale masz sposób na ciepełko z rana... Nic poczekam na Twój wpis o problemach z DPF. Chyba, że kolejny raz go wymienisz. w sumie dpf nowy.... dlatego olewam. ale jak coś go zaboli... masz racje znowu wymienie. do tych passatów wszystko grosze kosztuje. nowy dpf 600 zł to śmiech na sali w porónaniu z ceną nówki w aso. Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
elmi_k Zgłoś #165 Napisano 20 Stycznia 2017 No masz rację śmieszne pieniądze, ale czy nie lepiej mieć te 600 w kieszeni i prawidłowo eksploatować dpf? Lepiej kup Kujawski zamiast milera - odłóż pieniądze na profilaktyczną wymianę. Bo lepszy będzie najtańszy olej niż miler zmieszany z ropą. Wysłane z ekranu Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
tomnik Zgłoś #166 Napisano 20 Stycznia 2017 do tych passatów wszystko grosze kosztuje. nowy dpf 600 zł to śmiech na sali w porónaniu z ceną nówki w aso."Szeset" -...?Zamontowałeś tzw. zamiennik ? Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
Mlody_tm Zgłoś #167 Napisano 20 Stycznia 2017 Nie, Gosc allegro mial idento paska jak moj - ten sam model rocznik wrecz nawet tapicerka. Prawie wszystko kupilem do auta caly silnik drugi mam Haldex, Wszystko wrecz. Przebieg auta 7 tys km byl. Ale ja uwazam ze prawidłowo go eksploatuje, po prostu zdarza sie ze dopala gdy dojezdzam do pracy. I wtedy nie ma bata nie jade. Po pracy dopala elegancko. Wiec nie jest tak ze zle eksploatuje. A trasy duzo jezdze. Sprawdzalem go ostatnio, wartosci wciaz jak nowy. Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
elmi_k Zgłoś #168 Napisano 20 Stycznia 2017 To daj zrzuty tych wartości. Chcę zobaczyć jakie są wartości w nowym dpfie. Wysłane z ekranu Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
Mlody_tm Zgłoś #169 Napisano 20 Stycznia 2017 Dokladnie napiszesz jak to zrobic ? Bo mi sprawdzali w aso niedawno kolega ktory tam pracuje. Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
Orson Zgłoś #170 Napisano 20 Stycznia 2017 no mi się też nie wydaje ażebym przez 250tys km go źle eksploatował. Ot po prostu czasem dopalanie się zdarzy w "dziwnym" miejscu i nie mam zamiaru jeździć w kółko aż się skończy a jak mi się zaczyna dopalać na wyjeździe z miasta przy prędkościach ostatnimi czasy rzędu 20-40km/h to też są niezbyt optymalne warunki. Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
Mlody_tm Zgłoś #171 Napisano 20 Stycznia 2017 Mi ostatnio po prostu czesciej w sytuacjach takich ze nie ma szans zebym pojechal na przejazdzke znowu bo nie i juz ) ale zawsze sobie dopalil przy nastepnym odpaleniu. Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
artmin Zgłoś #172 Napisano 20 Stycznia 2017 Elmik - mądrego to i dobrze posłuchać A reszta - jak kto woli. Wolisz przerywać proces dopalania dpf? Twoja wola. Ale nie nawołuj do tego innych bo "śmiech na sali koszt nowego dfp'a". Chyba że bedziesz sponsorować I jeszcze jedno - jak dopala to nie trzeba jeździć wokół komina wystarczy posiedzieć w aucie z 10 min i wtedy też skończy. Ja ostatnio (7tys km temu) przetestowałem aktywne dopalanie dpf'a na postoju. Spadek zapełnienia z 0,22 na 0,11. Muszę sprawdzić ile teraz mam oraz powtórzyć ponownie aktywny proces regeneracji. Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
Orson Zgłoś #173 Napisano 20 Stycznia 2017 W CR masz dopalanie na postoju PD niestety nie z tego co mi wiadomo Wysłane z mojego LG-K220 przy użyciu Tapatalka Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
Mlody_tm Zgłoś #174 Napisano 20 Stycznia 2017 (edytowane) Ja nie namawiam, mowie ze ktos madry to wymyslil w ten sposob a nie inny i gdy sie przerwie dopalanie to potem autko wie ze ma znowu probowac az do skutku. I ja zamiast tracic te 10 min dojezdzajac do roboty, Wiem ze sobie to zrobi pozniej.... Tyle. - - - - - aktualizacja - - - - - Aaa i w mrozne dni szybciej sie autko zagrzeje Czy to niemądrego słuchanie ? Możliwe. Na tym skończę bo piątek i czas na piwko. Miłego weekendu panowie ! Edytowane 20 Stycznia 2017 przez Mlody_tm Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
SZYLO Zgłoś #175 Napisano 20 Stycznia 2017 A mi na PD zaczyna dopalać przy 30 stopniach i wtedy chmura dymu z tyłu silnika, coś się zepsuło podczas robienia flash jak zmieniali silnik na BMM to zostawili stary sterownik. Co do dopalania to raz na jakiś czas ruszam na autobane z kompem i robie dopalanie serwisowe, najlepszą temperature na prostej drodze mam 730 stopni na turbo, 650 na dpf przy 90-100km/h 6biegu, testowałem to już kilkanaście razy i największa temp. osiągam przy takiej prędkości Wysłane z mojego SM-N910F przy użyciu Tapatalka Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
tomery Zgłoś #176 Napisano 20 Stycznia 2017 (edytowane) Działania sterownika silnika podczas regeneracji aktywnej, które zwiększają temperaturę spalin:- Zespół sterujący przepustnicy dławi dopływ powietrza do cylindra. Główny wtrysk paliwa jest opóźniany. Krótko po nim następuje pierwszy wtrysk dodatkowy, który zwiększa temperaturę spalania. - W większym odstępie czasu po wtrysku głównym następuje drugi wtrysk dodatkowy. To paliwo nie spala się już w cylindrze, lecz jedynie odparowuje. Ładnie to opisałeś, widać że orientujesz się w temacie. Ale jeśli tak to rzeczywiście działa, to na mój "chłopski" rozum jest tu błąd logiczny w projektowaniu tego ustrojstwa. Zmniejszona dawka powietrza (tlenu) , podwojone dawkowanie ropy (węglowodorów , czyli węgla) - z tego musi powstać wywrotka sadzy. Co się z nią dzieje ? Zapycha dalej DPF-a ??????????? PS w sumie dpf nowy.... dlatego olewam. nowy dpf 600 zł to śmiech na sali + ostatnie wątki o walce z mechatroniką Młody, jak dla mnie jesteś tak egzotycznym egzemplarzem, że na forum zaglądam ze względu na ciebie . Pamiętasz jak kiedyś pytałem ile już włożyłeś w swojego paseczka ? Nadal jesteś takim bezkrytycznym fanem VW ? Nie zaglądam nikomu w kieszeń, ale powiedz gdzie w twoim przypadku są te oszczędności z jazdy dizlem ? Edytowane 20 Stycznia 2017 przez tomery Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
Mlody_tm Zgłoś #177 Napisano 20 Stycznia 2017 Wlozylem malo bo czesci tanie jak barszcz, Mechatronika tez grosze a oszczednosci z diesla... Brak. Bo zamiast kupic nowy, nabyłem używanego grzmota z ktorego zrobilem nówkę A co do oszczednosci... mam dwa elektryczne auta w domu. W tym Tesle passat teraz to juz prawie nie jeździ. Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
SZYLO Zgłoś #178 Napisano 20 Stycznia 2017 (edytowane) Ładnie to opisałeś, widać że orientujesz się w temacie.Ale jeśli tak to rzeczywiście działa, to na mój "chłopski" rozum jest tu błąd logiczny w projektowaniu tego ustrojstwa. Zmniejszona dawka powietrza (tlenu) , podwojone dawkowanie ropy (węglowodorów , czyli węgla) - z tego musi powstać wywrotka sadzy. Co się z nią dzieje ? Zapycha dalej DPF-a ??????????? PS + ostatnie wątki o walce z mechatroniką Młody, jak dla mnie jesteś tak egzotycznym egzemplarzem, że na forum zaglądam ze względu na ciebie [emoji38]. Pamiętasz jak kiedyś pytałem ile już włożyłeś w swojego paseczka ? Nadal jesteś takim bezkrytycznym fanem VW ? Nie zaglądam nikomu w kieszeń, ale powiedz gdzie w twoim przypadku są te oszczędności z jazdy dizlem ? Ja w PDam inaczej jak jade bez dopalania to przepływka pokazuje mi od 300 do 700 zasysanego powietrza a jak sie dopala to od 700 do 1200. Czyli silnik dostaje prawie 2 razy tyle powietrza co przy normalnej jeździe Mało tego nigdy nie osiągniesz takiej temperatury bez tlenu jak z tlenem dlatego dziwi mnie to że tam jest napisane że zmniejszona dawka powietrza No chyba że dławi powietrze po to żeby się mieszanka nie spaliła w cylindrze a została wyrzygania do partikelfilter i tam się dopaliła Wysłane z mojego SM-N910F przy użyciu Tapatalka Edytowane 20 Stycznia 2017 przez SZYLO Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
Mlody_tm Zgłoś #179 Napisano 21 Stycznia 2017 Tak oto passat mnie lubi.... dziś rano musiałem jechać do Niemiec,500 km trasa tam i z powrotem bo na lotnisko... wziąłem passacika, on lubi trasy. a rzadko jeździ ostatnio. wracam pod dom, i dopalanie się włączyło. Mówiłem że chce mi coś powiedzieć i ma jakiś problem haha wg opisu elmika powinna się odbyć ta regeneracja bierna pasywna. ale czemu tak jest że nie mógł mi dopalić na autobanie ? tylko już dojeżdzając do domu ? tym razem koniec jazdy na kilka dni, więc nie zgasiłem auta. pochodził tak jak pisaliście, ok 15 minut. wiatraki sobie pracowały... ale z obu kominów z tyłu buchało białą parą... dość mocno. już raz tak miałem i tak jak dziś był duży mróz, ok -8. czy to normalne ? Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
SZYLO Zgłoś #180 Napisano 21 Stycznia 2017 No i tak bywa, sterownik czeka do zapełnienia 40% i wtedy zaczyna procedure dopalania nie zwracając uwagi czy już dojeżdżasz do domu, mi raz tak zrobil jak jechałem z polski do domu 830km 2km do domu mam PD i słysze buczy mówie dopala i znowu musiałem się cofać na autobane, od tej pory odpalam kompa 40 km przed domem i serwisowe dopalanie i mam spokój na długi czas Wysłane z mojego SM-N910F przy użyciu Tapatalka Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach