adamoz Zgłoś #881 Napisano 19 Sierpnia 2017 Nie przejmuj się. Tu panuje opinia, że najładniejszy jest passat kombi na 20 calowych felgach, bo ma tak sportowy wygląd, że nawet z bliska od ferrari nie odróżnisz. Mnie to nie przeszkadza, ale czasem to jest aż nudne.Spoko. Mój passat na 17 tak pływa w zakrętach że już 2 razy w rowie byłem[emoji3] jutro lecę zamieniać na 19 bo nie da się jeździć na tych przy małych 17. Nie wiem dlaczego VW odważył się wypuścić to auto na 17. Powinno być tylko na 19 a najlepiej na 20 aby wyeliminować to niebezpieczne pływanie. Na 17 boję się wchodzić w zakręty szybciej niż 40 km/h. Grozi wyplynieciem w pole. Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
multisync Zgłoś #882 Napisano 19 Sierpnia 2017 Jasne że większe ładniejsze ale wziąłem 17 z premedytacją i pełna świadomością co do wyglądu. A zdradzisz co Tobą powodowało? Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
biokd Zgłoś #883 Napisano 19 Sierpnia 2017 A zdradzisz co Tobą powodowało? Ja też wziąłem 17 z premedytacja z prostej przyczyny bo były bez dopłaty To tylko samochód. Na 17 mi nic nie pływa, zresztą w B6 miałem 16 i tez nie narzekłem, bo jeździł i się nie psul:) Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
adamoz Zgłoś #884 Napisano 19 Sierpnia 2017 Ja też wziąłem 17 z premedytacja z prostej przyczyny bo były bez dopłaty To tylko samochód. Na 17 mi nic nie pływa, zresztą w B6 miałem 16 i tez nie narzekłem, bo jeździł i się nie psul:)Wzialem swiadomie 17 bo:Po pierwsze bez dopłaty. Zamiast większych felg wolałem wziąć np. Hak. Po drugie nie jestem purystą jeśli chodzi o wygląd auta. Uważam że na 17 wygląda dobrze. Po trzecie niższy profil opony to mniejszy komfort jazdy, a także większe napięcie u kierowcy związane z tym, że trzeba bardziej uważać na dziurach i ogólnie przy kraweznikach itp. W Focusie miałem 18 z niskim profilem opony i niestety zdarzyło mi się zarysowac krawędzie felg i już tak dobrze nie wyglądały. Przesiadlem się potem na stalowe 16 i nie było dramatu jeśli chodzi o prowadzenie. Owszem przy agresywnej jeździe czułem różnicę na korzyść 18 ale taka jazda to może 5% mojego czasu za kółkiem, a odkąd w trasie mam przeważnie dzieci na pokładzie ,to agresywnej jazdy u mnie prawie zero. Po czwarte na te 17 zamierzam zakładać także opony zimowe, które będą tańsze niż 18 czy 19. Po piąte uważam, że 17 spisują się bardzo dobrze. Jak napisałem nie mam sportowych ambicji w tym aucie, nie pojade nim na tor ani nie bede katował na zakretach. Takie katowanie zresztą szybko niszczy opony a przy 18 czy 19 to spory wydatek. Po szóste 17 pozwalają na dynamiczną jazdę. Nie ma z tym problemu. Nie jest tak, że trzeba jechać zachowawczo w zakretach itp. Oczywiscie margines przyczepnosci na suchej jezdni w 18 bedzie wiekszy, ale przy 17 z pewnością nie ma żadnego pływania w zakrętach. Zresztą co to znaczy, że auto pływa w zakrętach? Opony slizgaja się po asfalcie, czy auto przesuwa się względem opon? Czy opony pracują na boki? O co w ogóle chodzi? Może to kwestia wadliwych opon lub za niskiego cisnienia, ewentualnie wadliwego zawieszenia? Może w dieslach jest takie wrażenie, bo jednak przód auta jest cięższy niż w tsi, co na pewno wpływa na zachowanie w zakrętach. Podsumowując, poza względami estetycznymi nie widzę zalet większych felg. Przy normalnej jeździe 17 sprawdzają się w 100%. Za to koszt dopłaty do większych felg oraz późniejsze inwestycje w opony są znaczne. Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
biokd Zgłoś #885 Napisano 19 Sierpnia 2017 Zgadzam się z Adamem. Passat to nie sportowe auto. A jeżdżąc po mieście trzeba się liczyć z często dość wysokimi kraweznikami tudzież dziurami, gdzie niższy profil opony, czyli wieksza felga to większe ryzyko. I też na zimę kupię same opony, które założę na 17 calowe felgi, na których mam obecnie letnie opony. Po co przepłacać? To są względy estetyczne głównie. Lepiej dołożyć do praktycznych rzeczy, jak np wspomniany hak, jeśli ktoś ma zamiar używać przyczepy. Rozsądnie. Ostatnio też doszedłem do wniosku że nie będę płacił ponad 3 tys za detailing bo to byłoby głupie, to tylko samochód. Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
Thomsoon Zgłoś #886 Napisano 19 Sierpnia 2017 Ja mam 18" felgi i czuję się pewnie. Jechałem na 17" u kolegi (ale w combi) i nie widziałem większej różnicy. Mój mkuzyn ma 19" i mawia że czasami się czuje jakby jechał wozem drabiniastym . Walor estetyczny przy 18" z pewnością na "+". Jednak sam szukam już jakiejś felgi 17" na koła pod zimę. Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
Delic Zgłoś #887 Napisano 20 Sierpnia 2017 Zrobił się mały offtop ale dodam jeszcze od siebie, że obecnie jeżdżę na 17 (w grand scenicu) i w nowym alltracku też będą 17. Też, podobnie jak Adam, z premedytacją, bo 70% jazdy to miasto, gdzie dziury i krawężniki. A wracając to tematu: w piątek otrzymałem info, że auto już wyprodukowane i czeka na transport. Do odbioru, najprawdopodobniej, 1 września. Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
DrTroll Zgłoś #888 Napisano 25 Sierpnia 2017 Ponad 2 tygodnie temu dostałem informację, że mój B8 jest juz w produkcji. Dzisiaj zadzwoniłem do dealera z nadzieją, że usłyszę, że auto już przyjechało, ewentualnie jedzie z fabryki. Ku memu zdziwieniu poinformowano mnie, że status zamówienia nie uległ zmianie. Czy oprócz osób, które zamówiły BiTDI i mieli ostatnio problem jest ktoś, czyjego Passata produkcja trwała tak długo? Zamówiłem 2.0 TDI 190 PS Highline. Dealer twierdzi, że przyczyną może być brak jakiejś części w fabryce... Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
kriss555 Zgłoś #889 Napisano 26 Sierpnia 2017 Brak jakiejś cześci albo samochód trafił na kontrolę jakości. Co troche 25 szt z jakiejś tam wybranej partii trafiają na wewnętrzną kontrole jakości w vw i wtedy może sie opóźnic nawet o 2miesiące... Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
adamoz Zgłoś #890 Napisano 26 Sierpnia 2017 Brak jakiejś cześci albo samochód trafił na kontrolę jakości. Co troche 25 szt z jakiejś tam wybranej partii trafiają na wewnętrzną kontrole jakości w vw i wtedy może sie opóźnic nawet o 2miesiące...Nie wiem dlaczego ale nie wierzę w to opóźnienie z powodu kontroli jakości. Bajeczka. Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
kriss555 Zgłoś #891 Napisano 27 Sierpnia 2017 To nie bajeczka, to wiem od osob z centrali z Wienia ktotym podlega cześć dilerow z Polski Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
Tomo80 Zgłoś #892 Napisano 27 Sierpnia 2017 Spoko. Mój passat na 17 tak pływa w zakrętach że już 2 razy w rowie byłem[emoji3] jutro lecę zamieniać na 19 bo nie da się jeździć na tych przy małych 17. Nie wiem dlaczego VW odważył się wypuścić to auto na 17. Powinno być tylko na 19 a najlepiej na 20 aby wyeliminować to niebezpieczne pływanie. Na 17 boję się wchodzić w zakręty szybciej niż 40 km/h. Grozi wyplynieciem w pole. To może coś nie tak z zawieszeniem? Ja mam wrażenie że auto jest przyklejone do drogi. Żadnego pływania czy tym bardziej poczucia lub idąc dalej utraty kontroli w zakrętach nie zauważyłem, a jeżdżę dość dynamicznie raczej. Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
Jacek N. Zgłoś #893 Napisano 27 Sierpnia 2017 Ale Kolega Adamoz żartował Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
adamoz Zgłoś #894 Napisano 28 Sierpnia 2017 Ale Kolega Adamoz żartowałDokladnie[emoji3] Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
zabierzow Zgłoś #895 Napisano 28 Sierpnia 2017 Mój B8 2.0 tdi city zamówiony 4.07 ma być produkowany "od 28.08", do odbioru 25.09. Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
pawel85wroc Zgłoś #896 Napisano 28 Sierpnia 2017 2.0 tdi comfortline variant zamówiony 25.08 odbiór początek listopada, oficjalnego potwierdzenia nie mam Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
Robertsas Zgłoś #897 Napisano 28 Sierpnia 2017 2.0 tdi comfortline variant zamówiony 25.08 odbiór początek listopada, oficjalnego potwierdzenia nie mam Witam Ja zamówiłem 1.8 tsi comfortline 31.07, odbiór do 19 października, niestety tez brak potwierdzenia i to mnie martwi. Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
multisync Zgłoś #898 Napisano 28 Sierpnia 2017 WitamJa zamówiłem 1.8 tsi comfortline 31.07, odbiór do 19 października, niestety tez brak potwierdzenia i to mnie martwi. Ja też mam zamówiony 31.07 i wstępnie termin produkcji był na 38 tydzień jednak po zmianach w konfiguracji aktualny termin produkcji to 40 tydzień. W sumie jak dostanę na koniec października to będzie OK, ponieważ wtedy kończy się leasing auta, którym jeżdżę obecnie. Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
pawel85wroc Zgłoś #899 Napisano 28 Sierpnia 2017 nie mam żadnej presji czasowej, w zamówieniu mam termin do 30.11.2017. Wystarczy mi odbiór przed Bożym Narodzeniem. Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
tjord Zgłoś #900 Napisano 30 Sierpnia 2017 U mnie wyszło ostatecznie tak: auto zamówione 3.06 - produkcja zakończona 18.08, jest juz w Poznaniu - ma być u dilera 4-6.09. wiec delikatnie mowiac poślizg 2-3 tyg niż mialem w papierach 1.8 tsi variant DSG HL z paroma bajerami typu AID, kolor mangan Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach