TFB Zgłoś #801 Napisano 8 Sierpnia 2017 Powloka bez odzywiania i mycia na dwa wiadra umrze i sie normalnie w swiecie pozapycha:) mysle ze jesli dobrze nalozona to dobre mycie na dwa wiaderka i wiekszosc sie by odetkala.:-) niestety o powloke dbac tez trzeba. A w obecne folie bezbarwne sa juz na takim poziomie ze nie kestes w stanie odroznic czy jest czy jej nie ma na danym elemencie jesli polozona jest po calosci:-) Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
mrw Zgłoś #802 Napisano 9 Sierpnia 2017 folie bezbarwne sa juz na takim poziomie ze nie kestes w stanie odroznic czy jest czy jej nie ma Może tak jest na jasnych lakierach, ale na czarnym - nie ma cudów - to widać. Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
M77 Zgłoś #803 Napisano 9 Sierpnia 2017 Znam jeden samochód cały oklejony folią - wygląda świetnie i nawet przy dokładnych oględzinach trudno zgadnąć, że oryginalnie był innego koloru. Natomiast do oklejania częściowego nie mam przekonania, bo to po prostu widać. Ja po odbiorze z salonu dałem powłokę, z której po roku niewiele zostało, być może dlatego, że nie jestem z tych, dla których mycie samochodu to przyjemność. widzialem oklejona maske do ok. 40 cm od linii swiateł i powiem ze wyglada to dobrze a jesli nawet to troche widac to lepszy taki widok niz dziury w lakierze Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
adamoz Zgłoś #804 Napisano 9 Sierpnia 2017 widzialem oklejona maske do ok. 40 cm od linii swiateł i powiem ze wyglada to dobrze a jesli nawet to troche widac to lepszy taki widok niz dziury w lakierze Zastanowię się nad folia. Może rzeczywiście warto ochronić przód auta przed odpryskami. Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
multisync Zgłoś #805 Napisano 9 Sierpnia 2017 A jaki to może być koszt dla takiego B8? Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
TFB Zgłoś #806 Napisano 9 Sierpnia 2017 (edytowane) Zaleznie od foli i jak wiele chcesz okleic:-) sama polerka okolo 800-1000zl zaleznie tez od tego jak p lakier dbales(szczotki rowna sie 3etapy i wyzszy koszt)plus powloka od 2k do 3tys no i folia zderzak maska do 2k to max a caly przod z blotnikami lusterkami to jakies 4k. Calosc wychodzila okolo 8k w pakiecie z folia pelna korekta oraz powlokami 9h plus dodajacymi wygladu/-) ale najlepiej znalezc i wybrac studio ktore Ci to bedzie robic i wyslac zapytanie:-) shinefactory np robi folie i slyszalem swietne opinie i sam mialem wstawiac x6 (niestety autko ciagle jezdzi ostatnio i nie ma czasu:-() Edytowane 9 Sierpnia 2017 przez TFB Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
adamoz Zgłoś #807 Napisano 9 Sierpnia 2017 Zaleznie od foli i jak wiele chcesz okleic:-) sama polerka okolo 800-1000zl zaleznie tez od tego jak p lakier dbales(szczotki rowna sie 3etapy i wyzszy koszt)plus powloka od 2k do 3tys no i folia zderzak maska do 2k to max a caly przod z blotnikami lusterkami to jakies 4k. Calosc wychodzila okolo 8k w pakiecie z folia pelna korekta oraz powlokami 9h plus dodajacymi wygladu/-) ale najlepiej znalezc i wybrac studio ktore Ci to bedzie robic i wyslac zapytanie:-) shinefactory np robi folie i slyszalem swietne opinie i sam mialem wstawiac x6 (niestety autko ciagle jezdzi ostatnio i nie ma czasu:-() 8 tysięcy? Dla mnie to nieporozumienie. Za taką kasę to pewnie można całe auto pomalować. Cały ten detailing zmierza do jakiegoś absurdalnego poziomu na co zresztą wskazują wybujale nazwy firm tym się zajmujących typu klinika, studio itp. Goście którzy zajmują się polerowaniem i woskowaniem aut chyba mają jakieś niespełnione ambicje. Zaraz będą się porównywać do chirurgów plastycznych i żądać 15 tysi za nałożenie hiper odpornej, magicznej i niewidzialnej warstwy, której działania w praktyce nie sposób zweryfikować. Nie wątpię, że chętni się znajdą... Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
TFB Zgłoś #808 Napisano 9 Sierpnia 2017 (edytowane) Nie musis tego roUmiec ale same szkolenia i pozwolenia zajmuja kupe czasu nie mowiac o tym ze po profesjonalnej porelce plus powloce autko wyglada zupelnie inaczej czesto lepiej niz z fabryki. Folia jest droga al za to obtarcia kamienie nie robia nic lakierowi:-) dla niektorych to dosc fajna sprawa.:-) jedni ida na szczotki i maja lakier w d. Kolejni pojda na myjke reczna i mowia ze maja czysty samochod i jestesmy ny czyli fajni detailngu gdzie po myciu na dwa wiadra dalej bym go dopucowal^^, takie hobby a tak w sumie to po lakierowaniu tez polerujesz lakier tylko warsztaty robia to tak nieudolnie e pozniej widac autko ktore sa czyste ale widac ze lakier jest w strasznym stanie [ATTACH=CONFIG]154522[/ATTACH] pazdziernik 2005 a moze wygladac porzadnie?:-) Edytowane 9 Sierpnia 2017 przez TFB Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
adamoz Zgłoś #809 Napisano 9 Sierpnia 2017 Nie musis tego roUmiec ale same szkolenia i pozwolenia zajmuja kupe czasu nie mowiac o tym ze po profesjonalnej porelce plus powloce autko wyglada zupelnie inaczej czesto lepiej niz z fabryki. Folia jest droga al za to obtarcia kamienie nie robia nic lakierowi:-) dla niektorych to dosc fajna sprawa.:-) jedni ida na szczotki i maja lakier w d. Kolejni pojda na myjke reczna i mowia ze maja czysty samochod i jestesmy ny czyli fajni detailngu gdzie po myciu na dwa wiadra dalej bym go dopucowal^^, takie hobby a tak w sumie to po lakierowaniu tez polerujesz lakier tylko warsztaty robia to tak nieudolnie e pozniej widac autko ktore sa czyste ale widac ze lakier jest w strasznym stanie:-) - - - - - aktualizacja - - - - - No tak rozumiem, że trzeba co najmniej doktorat zrobić aby umieć wypolerowac auto. Nie mam nic przeciwko pasjonatom utrzymania auta w idealnym stanie, ale te ceny za detailing są mocno wygórowane. Ile dni poleruje się auto, nakłada jakąś warstwę i okleja trochę folia aby brać za to 8 tys?Bo materiały z pewnością nie kosztują więcej niż 1.000 zł. Oczywiście są też inne stałe koszty prowadzenia firmy, ale to się rozkłada na ileś aut wypucowanych w miesiącu. Póki co może mało jest jeszcze takich firm więc mogą narzucać ceny, ale z tego co widzę biznes staje się coraz popularniejszy. Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
TFB Zgłoś #810 Napisano 9 Sierpnia 2017 Folia sama w sobie jest faktycznie drogia i to okolo 4k ze wzgledu na jej jakosc i fakt ze robisz ja zwykle na autach premium jak nie super hyper autach:-) tutajcena jest wysoka ale dostajesz juz idealnie docieta fole do milimetrow na auto. polerka 20-30h zwykle a nawet 50h jak trafisz na straszny lakier.. fole naklejasz dzien no a powloka to kolejny dzien ale aby dostac certyfikat to juz cykl szkolen odpowiednie wanuki itp otd:-) buteleczka powloki to jakoes 300-400 zl jak masz juz szkolenie.ja narazie robilem wszystko sam ale sama polerka to 400zl minimum bez padow past i przygotowania. Inna sprawa se studio podejmujac sie polerki auta zwykle ma maszyny za 2k zl liczac je w 3-4 sztukach nie mowiac o myce cisnieniowej padach pastach peacy detailera miejscu szmatkach ktore nie sa zwyklymi scierami z tesco itp:-) Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
mrw Zgłoś #811 Napisano 9 Sierpnia 2017 ale te ceny za detailing są mocno wygórowane Dlatego ja powłokę robiłem dwa razy: pierwszy i ostatni. Przy odbiorze aż mi dech zaparło, bo samochód rzeczywiście lśnił o wiele lepiej niż wtedy, gdy dwa tygodnie wcześniej odbierałem go z salonu, ale że rzecz miała miejsce w grudniu, to niedługo się tym blaskiem cieszyłem. Przeglądałem kiedyś na pewnym forum dyskusję, czy jakiś tam środek obniża trwałość wosku i ktoś napisał, że niestety tak, bo u niego wosk leżał tylko miesiąc. Na co dostał odpowiedź, że miesiąc to i tak bardzo długo, bo ktoś tam nie wyobraża sobie, żeby tak długo nie dopieszczał lakieru w swoim samochodzie. I tacy ludzie, uważam, są w pełni zadowoleni z wydanych pieniędzy, bo cotygodniowymi zabiegami wydobywają ten blask wciąż na nowo. Ja co najwyżej pojadę na bezdotykową myjnię, a i w tym nie mam zamiaru sięgać po mistrzostwo, więc samochód wygląda jak wygląda i w moim przypadku pieniądze wydane na powłokę to stuprocentowe marnotrawstwo. Nawet, jeśli ta powłoka, prócz blasku, daje dodatkową ochronę lakieru (nie wiem, czy daje, czy nie, bo mam ciekawsze zajęcia niż latanie z latarką wokół samochodu i szukanie rysek). Tak czy owak: najlepsze w detailingu jest to, że nie jest obowiązkowy. Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
adamoz Zgłoś #812 Napisano 9 Sierpnia 2017 Folia sama w sobie jest faktycznie drogia i to okolo 4k ze wzgledu na jej jakosc i fakt ze robisz ja zwykle na autach premium jak nie super hyper autach:-) tutajcena jest wysoka ale dostajesz juz idealnie docieta fole do milimetrow na auto. polerka 20-30h zwykle a nawet 50h jak trafisz na straszny lakier.. fole naklejasz dzien no a powloka to kolejny dzien ale aby dostac certyfikat to juz cykl szkolen odpowiednie wanuki itp otd:-) buteleczka powloki to jakoes 300-400 zl jak masz juz szkolenie.ja narazie robilem wszystko sam ale sama polerka to 400zl minimum bez padow past i przygotowania. Inna sprawa se studio podejmujac sie polerki auta zwykle ma maszyny za 2k zl liczac je w 3-4 sztukach nie mowiac o myce cisnieniowej padach pastach peacy detailera miejscu szmatkach ktore nie sa zwyklymi scierami z tesco itp:-)Ok.rozumiem. jednak jak dla mnie wydanie 8 tys na zabezpieczenie lakieru passata to gruba przesada. Gdybym miał jakiś zabytek w który warto inwestować to co innego. Ale wtopienie 8 tyś w passata, czyli codzienne auto które ktoś i tak prędzej czy później na parkingu przerysuje albo zrobi wgniote drzwiami to już jak kupowanie pereł świni[emoji2] Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
TFB Zgłoś #813 Napisano 9 Sierpnia 2017 KaDy ma inne potrzeby:-) sam bym na paska folii nie kleil (jedynie na swoatla przednie zeby kamienie nie piaskowaly ich:-)) tak jak i powlokii nie kladl bo lubie uzywac wosk:-) tak jak napisal mrw nic nie jest obowiazkowe jedni lubia miec czystke autko inni kezdza syfiastym i jest im ok. A jeszcze inni wyddza wsYstko zeby lsnil jak psu jajca^^, 8k to folia i powloka z polerka, sama powloka i polerka to 3.5 do 4 max. :-) Konczac offtop jakby ktos chcial o autko zadbac chetnie pomoge a mojego byc moze paska odbiore jak bedzie lifcik:-( lepiej zeby byl szybko:-) Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
biokd Zgłoś #814 Napisano 9 Sierpnia 2017 Ja już zaczynam się zastanawiac czy warto. Bo dzwonili do mnie i przepraszali, że nie mogli przyjąć wtedy auta juz jako nowe i zaprosili ponownie godząc sie wstępnie na zaproponowana przeze mnie niższą cenę niż za używane auto czyli ok 3tys a nie prawie 4. 3 tys to i tak dużo więc może uda się za ok tysiaka coś mniej zaawansowanego położyć. Muszę dopytać o szczegóły w kilku miejscach w Krakowie. Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
adamoz Zgłoś #815 Napisano 9 Sierpnia 2017 A folie na światłach jak często trzeba by zmieniać? Bo skoro lampy się piaskuja to folia na pewno też i zakładam że może mieć to wpływ na jakość oświetlenia. Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
TFB Zgłoś #816 Napisano 9 Sierpnia 2017 Najwazniejsza jest jakosc polerki a powloka to sama w sobie jesli noe umoesz sam myc autka lub nie masz zamiaru jezdzic aby ktos Ci myl autko ale bedziesz latal na myjki cisnieniowe szkoda zachodu na powloke bo zapchasz jak w try miga:-) co to jakosc powloki sa albo twarde chroniace i na to kladziesz zwykle jeszcze jedna nadajaca polsk kropling i odpychanie lub te tansze ktore daja glownie wyglad inwlasciowscinale bez super ochrony lakieru:-) a jak pojedziesz na szczotk to nic nie rob szkoda kasy na cokolwiek:) w teorii folia ma wlasciwosci samoreperujace mikrozanieczyszczenoa i dziala jak membrana (guma) kamien sie odbija a nie wybija dziury w plastiku. O ilosc kmow musialbys zapytac juz w firmie jaka daja gwarancje na folie:-) Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
mrw Zgłoś #817 Napisano 9 Sierpnia 2017 w teorii folia ma wlasciwosci samoreperujace W teorii... owszem. Gdy odbierałem swój samochód, zauważyłem sporą dziurę wyrwaną w folii na samym środku maski samochodu szefa firmy detailingowej. Zapytałem go o pochodzenie tego uszkodzenia i dowiedziałem się, że to od kamienia. Nie mam pewności, czy to była folia z tych super ochronnych, czy może taka, która zmienia kolor samochodu (o ile to są różne gatunki). Trzeba po prostu pamiętać, że nic nie ma nieskończonej wytrzymałości i że shit happens. To ewidentny off topic, więc albo przenieśmy się do wątku o detailingu, albo z mojej strony koniec na ten temat. Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
r222 Zgłoś #818 Napisano 10 Sierpnia 2017 No to wracamy do tematu Wszystkie samochody ktore beda wyprodukowane po 45tyg roku obejmie wzrost cen od 1-2% wiadomosc pewna i sprawdzona ;( Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
multisync Zgłoś #819 Napisano 10 Sierpnia 2017 No to wracamy do tematu Wszystkie samochody ktore beda wyprodukowane po 45tyg roku obejmie wzrost cen od 1-2% wiadomosc pewna i sprawdzona ;( Ciekawe czy coś będzie dodane w ramach tego czy raczej inflacja. Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
tjord Zgłoś #820 Napisano 10 Sierpnia 2017 No to wracamy do tematu Wszystkie samochody ktore beda wyprodukowane po 45tyg roku obejmie wzrost cen od 1-2% wiadomosc pewna i sprawdzona ;( dodadzą 1-2% - odejmiesz u dilera po negocjacjach. i wyjdzie na zero. chodzi o drzwiganie kwoty wyjsciowej - zeby marka byla coraz bardziej "premium" Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach