Skocz do zawartości
Bimbasz

Terminy realizacji zamówień B8

Rekomendowane odpowiedzi

No i stało się zamówiłem Passata. Miała być benzyna 220KM, a nagle w ostatniej chwili zamówiłem diesla 190KM. Dobra decyzja ?? Przekonało mnie jednak sporo mniejsze spalanie. Termin produkcji - 18 tydzień 2016 roku

 

Dobra. Ten diesel będzie znacznie żwawszy. Moment 400Nm robi swoje.

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach
Dobra. Ten diesel będzie znacznie żwawszy. Moment 400Nm robi swoje.

 

Kolego żwawszy bedzie bitdi :) o 190 zapomnij, 350Nm w Benzynie i niższa masa zje ropniaka, z wąskim zakresem momentu i niewyrabijacym DSG. Bez urazy oczywiście ;)

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach
Kolego żwawszy bedzie bitdi :) o 190 zapomnij, 350Nm w Benzynie i niższa masa zje ropniaka, z wąskim zakresem momentu i niewyrabijacym DSG. Bez urazy oczywiście ;)

 

Wystarczy spojrzeć na dane ;)

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach
Wystarczy spojrzeć na dane ;)

 

Dane to dane - moment na korzyść diesla, sprint do 100 na korzyść TSI.

Ciekawe że VW nie podaje danych o elastyczności silników z użyciem DSG.

 

Jeżdże TSI o mocy 20KM niższej jak Twój i w dodatku z DSG7 oraz znacznie słabszym dieslem i odczucia z jazdy są zabawne bo na korzyść diesla właśnie ze względu na moment. Ten TSI pokazuje swoją siłę ale dopiero po chwili, jak go wrzucisz w obroty (i rzeczywiście nie słabnie tylko ciągnie jak zły) ale niestety wyje wtedy już niemiłosiernie.

 

To trochę taka dyskusja o gustach :)

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Odczucie, że diesel ciągnie lepiej jest subiektywne kolego. Moment może większy, ale zakres w benzynie jest szerszy i nie ma tak mocnego efektu kopniaka z diesla :) A benzyna idzie ogniem od 1500 do końca :) W Cuprze przyspieszając nie powiedziałoby się, że tak super ciągnie, dopóki nie spojrzało się na wskazówkę prędkościomierza, która cały czas pięła się w górę jednostajnie. 1.8 TSI ok trochę zamula, ale nie 220ka.

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Jakoś ciężko mi się zgodzić z tezą, że subiektywne odczucia w tej samej budzie auta nie mają znaczenia. Albo coś daje g i wciska w fotel, albo nie daje i nie wciska. Rozumiem jeszcze inne budy i zawieszenia - w jednej bardziej czuć prędkość i w innej mniej. Generalnie dużo zależy od warunków testowych, czy są to porównania sprinterskie czy użytkowe, manual czy dsg. I można tak sobie w nieskończoność przytaczać argumenty i kontrargumenty. Raz jeszcze podkreślę - mnie chodzi o wyniki średniego cyklu użytkowego, tj. przyspieszanie z różnych prędkości wyjściowych na różnych biegach, z możliwością zmiany biegu, a nie jakimś ciąganiem pod czerwone pola z wyciem jak w rakiecie. Nie twierdzę, że nie wyjdą te dwa silniki podobnie, ale określenie, że 220 objedzie 190 jest chyba lekko na wyrost.

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

No na papierze przynajmniej 0-100 jest spora różnica na korzyść TSI

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Jeśli chodzi o zwykły pomiar sprinterski przy DSG w trybie Sport, to TDI robi 100-200kmh w czasie w jakim TSI 0-200kmh :)

Wydaje mi się subiektywnie, że raczej w każdych warunkach te auta w tej samej budzie z DSG będą się tak plasowały.

Różnica masy między obydwoma nie jest aż tak duża bo TDI ledwo o 45kg cięższe, w porównaniu do BiTDI aż o 216kg! Wydaje mi się że właśnie cechą charakterystyczną TSI jest elastyczność, nie trzeba tak często zmieniać biegów a krzywa momentu jest szeroko rozłożona.

Ewidentną zaletą TDI190 nad TSI220 na pewno jest jednak spalanie :)

Ale oczywiście każdemu wg. upodobań, jestem pewien że zarówno użytkownicy 190 jak i 220 nie narzekają na swoje silniki :P

 

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach
Jeżdże TSI o mocy 20KM niższej jak Twój i w dodatku z DSG7 oraz znacznie słabszym dieslem i odczucia z jazdy są zabawne bo na korzyść diesla właśnie ze względu na moment. Ten TSI pokazuje swoją siłę ale dopiero po chwili, jak go wrzucisz w obroty (i rzeczywiście nie słabnie tylko ciągnie jak zły) ale niestety wyje wtedy już niemiłosiernie.

Miałem ostatnimi czasy możliwość pośmigania Paskiem CC 2.0 TSI 210 na Autostradzie i powiem, że różnica jest ogromna (in minus) w porównaniu do CHHB 220. W B8 to jakby inny silnik, ciągnie od samego dołu. Kto jeździł obydwoma na pewno potwierdzi.

Edytowane przez szylton

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach
Miałem ostatnimi czasy możliwość pośmigania Paskiem CC 2.0 TSI 210 na Autostradzie i powiem, że różnica jest ogromna (in minus) w porównaniu do CHHB 220. W B8 to jakby inny silnik, ciągnie od samego dołu. Kto jeździł obydwoma na pewno potwierdzi.

 

Nie jeździłem tymi TSI w B8. Z tego co piszesz wygląda, że zgodnie z trendem odchodzenia od diesla popracowali nad nimi i nie trzeba być w drugiej połowie obrotomierza żeby coś poczuć.

 

A co do wyższości wrażeń nad wskazaniem stopera - był o tym nawet taki program - nazywał się "Top Gear" :)

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Ja miałem 2.0 tfsi i jak było fabryczne to trzeba było je kręcić tak czy siak a przesiadłem sie z diesla którego nie musiałem kręcić a miał odejście przy benzynie skrzynia mocno redukowała i mocno kręcił dopiero jak zrobiłem go na 280 koni i 500 nm to była duża roznica i podobna jazda do diesla, dlatego teraz przesiadam sie na silnik wykokoprezny bo mimo palowania drastycznie spalanie sie nie podnosi a w benzynie znacznie wyniki rzędu 14-15 litrów bez wielkiego wysiłku wychodziły.

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach
to dalej wątek "Terminy realizacji... " czy już o wyższości świąt BN nad Wielkanocą?

rzeczywiscie może nie to miejsce ale temat dla wielu bardzo istotny.

Proponuję by Admin go oczyścił i przykleił.

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach
Miałem ostatnimi czasy możliwość pośmigania Paskiem CC 2.0 TSI 210 na Autostradzie i powiem, że różnica jest ogromna (in minus) w porównaniu do CHHB 220. W B8 to jakby inny silnik, ciągnie od samego dołu. Kto jeździł obydwoma na pewno potwierdzi.

Ja potwierdzam w calosci, mam dalej B7 2.0TSI 210km ( jezdzi nim teraz zona) aktualne 2.0 TSI jest duzo szybsze przy wiekszych predkosciach, za to pali ok1,5 do 2 litrow wiecej niz poprzednie 2.0 TSI. Duze znaczenie ma tu moment obrotowy, mocy jest wiecej tylko 10 km ale monentu jest 70Nm a to juz czuc

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Panowie, jak mi teraz mówią, że 3 miesiące na realizację i że to jest pewny, niezmienny termin (a dopiero zamówię, jeszcze nie złożyłem zamówienia), to czy mnie czarują, czy teraz są faktycznie takie terminy i są raczej dotrzymywane?

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Jeśli 2.0 TSI 280 w zależności od wyposażenia wchodzą aktualne zamówienia na ok. 20 tydzień.

 

Dużo zależy od wyposażenia.

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Zamierzam sporo tam dorzucić... wiadomo jakie rzeczy mają duży wpływ na opóźnienie?

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Na ten moment felgi Dartford i Monterey mają obostrzenia, ale z tym to jak w kalejdoskopie.

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Ja zamówiłem kilka dni temu i mam w umowie wpisany koniec maja. Silnik TDI 190KM plus sporo dodatków, coś koło 30 tyś.

Właśnie podobno felgi mają obecnie jakieś długie terminy, u mnie na standardowych 17".

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Ja zamawiałem 29.01. Dziś dostałem info, że produkcja juz potwierdzona na 13 tydz :)

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Dołącz do dyskusji

Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.

Gość
Dodaj odpowiedź do tematu...

×   Wklejono zawartość z formatowaniem.   Przywróć formatowanie

  Dozwolonych jest tylko 75 emoji.

×   Odnośnik został automatycznie osadzony.   Przywróć wyświetlanie jako odnośnik

×   Przywrócono poprzednią zawartość.   Wyczyść edytor

×   Nie możesz bezpośrednio wkleić grafiki. Dodaj lub załącz grafiki z adresu URL.


×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Korzystając ze strony akceptujesz nasz Warunki użytkowania oraz Polityka prywatności