danieljakimowicz1978 Zgłoś #3261 Napisano 17 Listopada 2018 Dnia 8.11.2018 o 19:14, brono napisał: Brzęczało mi w lewych drzwiach przednich i tylnich w okolicy aluminiowych listew ozdobnych. Słyszałem tez czasem lekkie stuki z lewego przedniego koła. Oddałem wczoraj do serwisu. Podkleili boczki jakaś taśma filcowa. Stuki dochodziły z przekładni kierowniczej. Zamówili i będą wymieniać na nową. W jakim serwisie podklejali boczki? Też mam ten problem, serwis szuka i nie może znaleźć przyczyny. Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
brono Zgłoś #3262 Napisano 17 Listopada 2018 (edytowane) Nie wiem dokładnie co podklejali. Ale dziś zauważyłem na kostce, że z tylu jeszcze lekko brzęczy. Edytowane 17 Listopada 2018 przez brono Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
Jarod84 Zgłoś #3263 Napisano 20 Listopada 2018 Jak działa sprawdzanie poziomu płynu do spryskiwaczy? Zwykły pływak czy jakoś eletrycznie? Opróżniłem zbiorniczek i wlałem full płynu zimowego i auto go "nie widzi", pamiętam, że rok temu miałem podobną sytuację. Płyn firmy PLAK Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
galux20 Zgłoś #3264 Napisano 20 Listopada 2018 Z Plakiem może być problem ? Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
adam.s Zgłoś #3265 Napisano 21 Listopada 2018 Od kilku dni zacząłem słyszeć dziwne "pyknięcia" z kierownicy po lekkim jej ruchu, głównie w lewa stronę. Delikatne ruszenie kierownicy podczas jazdy i dziwny odgłos, zaczyna to być irytujące. Dzieje się to rownież jak ruszę delikatnie w prawa stronę ale rzadziej. Nie wiecie co to może być? Jadę na serwis we wtorek i z "miszczem" serwisu mam odbyć jazdę aby posłuchał.. Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
kriss555 Zgłoś #3266 Napisano 22 Listopada 2018 Dnia 20.11.2018 o 13:53, Jarod84 napisał: Jak działa sprawdzanie poziomu płynu do spryskiwaczy? Zwykły pływak czy jakoś eletrycznie? Opróżniłem zbiorniczek i wlałem full płynu zimowego i auto go "nie widzi", pamiętam, że rok temu miałem podobną sytuację. Płyn firmy PLAK Nie ma plywaka, jest czujnik ktory mierzy oporem elektrycznym. Niektore plyny tak maja, chociaz ka z musu wlalem ostatnio plyn za 7zl i zgasla kontrolka. Dolej koncentratu, moze pomoze Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
brono Zgłoś #3267 Napisano 22 Listopada 2018 Dziś zostawiłem auto w serwisie. Dostałem zastępczego up’a. Zawieszenie dużo bardziej ciche i żadnych trzasków plastików w środku jestem zaskoczony Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
radekrp90 Zgłoś #3268 Napisano 23 Listopada 2018 Ale w UP nie ma co trzeszczeć, bo tak tylko kilko plastików w środku się zmieściło Ja jeździłem Skodą Citigo (fakt w wersji 2osobowej z kratą) ale do miasta autko genialne tylko skrzynia mnie trochę drażniła (dość głośna) ale może to kwestia wygłuszenia (a raczej jego braku). W trasie jednak porównanie nawet do Passata B4 wypada kiepsko Jest głośno i tyle. Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
brono Zgłoś #3269 Napisano 23 Listopada 2018 A mi właśnie w mieście jest za głośno bo słychać 3 cylindrowy silnik. Tak od 100 km/h silnika już nie słychać a szum wcale nie jest głośny. Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
radekrp90 Zgłoś #3270 Napisano 23 Listopada 2018 Z popękanymi bębenkami mało słychać Każdy lubi co innego - mi tam ten warkot się nawet podobał, bo w prowadzeniu to jak gokart prawie choć trochę za wysoko się w nim siedzi. Jak dla mnie oczywiście Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
adam.s Zgłoś #3271 Napisano 23 Listopada 2018 Koledzy, czy ktoś może coś wie w tym temacie? Od kilku dni zacząłem słyszeć dziwne "pyknięcia" z kierownicy po lekkim jej ruchu, nie ma znaczenia czy w lewa czy prawa strona. Delikatne ruszenie kierownicy podczas jazdy i dziwny odgłos, zaczyna to być irytujące. Nie wiecie co to może być? Jadę na serwis we wtorek i z "miszczem" serwisu mam odbyć jazdę aby posłuchał.. dziekuje za wszystkie sugestie Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
Franciszek2013 Zgłoś #3272 Napisano 25 Listopada 2018 Szanowni formułowicze. Być może ktoś z Was spotkał się z podobnym problemem: Drgania na kierownicy przy prędkości od 70km/h. najbardziej odczywalne przy około 120-130km/h. Nie - to nie kwestia wyważenia kół (17cali).W ASO nie wiedzą jak sobie z tym poradzić, a byłem już kilkarotnie. Czy ktoś miał podobny problem? Jaki może powód? Może to wina zawieszenia ? ( być może końcówka drążka kierowniczego- nie mam pojęcia).Jak może być przyczyna takiego stanu rzeczy? Czy test drogowy coś ewentulanie zmieni? Za wszelkie sugestie z góry dzięki. Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
paolokos Zgłoś #3273 Napisano 25 Listopada 2018 Jeśli jest to przy 70 i 120, to sprawdź koła tam gdzie mają o tym pojęcie. Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
SeBa_ Zgłoś #3274 Napisano 25 Listopada 2018 Hej, jeżeli samochód jest nadal na gwarancji to oddawaj do ASO, niech się z tym męczą. I nie ma, że "nie mogą sobie poradzić" niech wymieniają nawet pół samochodu ale niech to zrobią. Jeśli drgania masz przy prędkości 70 i 120 to tak jak wspomniał @paolokos wskazuje to jednak na problem z kołami. Koła mogą być wyważone ale jednak może któraś z felg jest delikatnie skrzywiona, a jak felgi ok to to czasami opona jest felerna: trzeba kołem zakręcić na wyważarce i obserwować czy przypadkiem bieżnik nie 'lata' na boki lub góra i doł. Czasami zdarzają się uszkodzenia wewnątrz opony i są zupełnie nie widoczne i niewykrywalne standardowymi metodami (np gdy opona w jednym miejscu jest bardziej miękka i podczas jazdy bardziej ugina się w tym jednym miejscu, w efekcie karoseria drga). Najlepiej byłoby gdybyś zamienił całe koła i opony na inny zestaw dla testu. Jeśli jednak nie koła to z uszkodzeń w samochodzie jaki mogą powodować taki efekt to skrzywienie półośki. Ja gdybym miał takie problemy - pojechałbym na wyważanie kół z doważaniem na samochodzie, (tak to wygląda: https://www.youtube.com/watch?v=ayK5Si59f3E ) Najpierw panowie wyważają koła tradycyjnie, później zakładają na samochód, pod wahacz koła zakładają czujnik wstrząsów i rozkręcają koło. Na tej podstawie dostałbyś informację z której strony auta pochodzą wibracje. Może udałoby się je zminimalizować dodatkowymi odważnikami na kole a jak nie to wiedziałbyś, że np półośka lub inna połączona część jest podejrzana. Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
marcin232 Zgłoś #3275 Napisano 25 Listopada 2018 Miałem to samo w poprzednim samochodzie. Koła idelanie wyważone (masowo). Zimówki cisza, letnie 'biły'. Winna była jedna letnia opona która była 'trafiona'. U mnie zaczynało się od 50km/h do około 120km/h. W pozostałym przedziale - cisza. Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
brono Zgłoś #3276 Napisano 25 Listopada 2018 Dnia 8.11.2018 o 19:14, brono napisał: Brzęczało mi w lewych drzwiach przednich i tylnich w okolicy aluminiowych listew ozdobnych. Słyszałem tez czasem lekkie stuki z lewego przedniego koła. Oddałem wczoraj do serwisu. Podkleili boczki jakaś taśma filcowa. Stuki dochodziły z przekładni kierowniczej. Zamówili i będą wymieniać na nową. Wymienili mi przekładnie kierowniczą i stuki ucichły W końcu mam spokój Wymieniany będzie jeszcze wyświetlacz od radia bo pod szybką widać jakiś pył. Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
radekrp90 Zgłoś #3277 Napisano 26 Listopada 2018 20 godzin temu, Franciszek2013 napisał: Szanowni formułowicze. Być może ktoś z Was spotkał się z podobnym problemem: Drgania na kierownicy przy prędkości od 70km/h. najbardziej odczywalne przy około 120-130km/h. Nie - to nie kwestia wyważenia kół (17cali).W ASO nie wiedzą jak sobie z tym poradzić, a byłem już kilkarotnie. Czy ktoś miał podobny problem? Jaki może powód? Może to wina zawieszenia ? ( być może końcówka drążka kierowniczego- nie mam pojęcia).Jak może być przyczyna takiego stanu rzeczy? Czy test drogowy coś ewentulanie zmieni? Za wszelkie sugestie z góry dzięki. Drgania cały czas przy danej prędkości? Jaki efekt przy hamowaniu lub przyspieszaniu? Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
Franciszek2013 Zgłoś #3278 Napisano 27 Listopada 2018 Dnia 26.11.2018 o 07:27, radekrp90 napisał: Drgania cały czas przy danej prędkości? Jaki efekt przy hamowaniu lub przyspieszaniu? Wydaje mi sie ,że są jednostajne. Cały czas takie same.....z tym,że bardziej odczuwalne przy prędkości 80-140, ale zaczynają się juz od 70km/h. Dnia 25.11.2018 o 13:31, marcin232 napisał: Miałem to samo w poprzednim samochodzie. Koła idelanie wyważone (masowo). Zimówki cisza, letnie 'biły'. Winna była jedna letnia opona która była 'trafiona'. U mnie zaczynało się od 50km/h do około 120km/h. W pozostałym przedziale - cisza. U mnie to raczej nie wina opon, ponieważ zarówno na zimowych jak na letnich efekt jest ten sam. Dnia 25.11.2018 o 13:07, SeBa_ napisał: Hej, jeżeli samochód jest nadal na gwarancji to oddawaj do ASO, niech się z tym męczą. I nie ma, że "nie mogą sobie poradzić" niech wymieniają nawet pół samochodu ale niech to zrobią. Jeśli drgania masz przy prędkości 70 i 120 to tak jak wspomniał @paolokos wskazuje to jednak na problem z kołami. Koła mogą być wyważone ale jednak może któraś z felg jest delikatnie skrzywiona, a jak felgi ok to to czasami opona jest felerna: trzeba kołem zakręcić na wyważarce i obserwować czy przypadkiem bieżnik nie 'lata' na boki lub góra i doł. Czasami zdarzają się uszkodzenia wewnątrz opony i są zupełnie nie widoczne i niewykrywalne standardowymi metodami (np gdy opona w jednym miejscu jest bardziej miękka i podczas jazdy bardziej ugina się w tym jednym miejscu, w efekcie karoseria drga). Najlepiej byłoby gdybyś zamienił całe koła i opony na inny zestaw dla testu. Jeśli jednak nie koła to z uszkodzeń w samochodzie jaki mogą powodować taki efekt to skrzywienie półośki. Ja gdybym miał takie problemy - pojechałbym na wyważanie kół z doważaniem na samochodzie, (tak to wygląda: https://www.youtube.com/watch?v=ayK5Si59f3E ) Najpierw panowie wyważają koła tradycyjnie, później zakładają na samochód, pod wahacz koła zakładają czujnik wstrząsów i rozkręcają koło. Na tej podstawie dostałbyś informację z której strony auta pochodzą wibracje. Może udałoby się je zminimalizować dodatkowymi odważnikami na kole a jak nie to wiedziałbyś, że np półośka lub inna połączona część jest podejrzana. W ASO wpadli właśnie na taki pomysł- aby wymienić całe koła do testów. Zobaczymy jaki będzie efekt. Myślę ,że to jednak nie wina felg ( chyba ,że były krzywy od nowości). Bardziej poszedłbym w te półośki. To dość cenna dla mnie uwaga- do tej pory nikt żaden z "miszczy" nie wpadł na ten pomysł. Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
Franciszek2013 Zgłoś #3279 Napisano 27 Listopada 2018 Zastanawiam się również , czy może to być wina końcówki drążka kieroniczego. Dodoatkowo, zauważyłem ,że podczas jazdy po łuku (skrętu kierownicy) drgania nasilają się ( może to być wina przegubów?). Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
radekrp90 Zgłoś #3280 Napisano 27 Listopada 2018 To raczej łożysko albo piasta ale wtedy znów przy hamowaniu był by inny dźwięk. Półoś to dobry trop ale też nie taki jednoznaczny, bo typowo daje on inne objawy. Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach