Skocz do zawartości
Prim

B8 1.4 TSI - wrażenia z jazdy/użytkowanie silnika

Rekomendowane odpowiedzi

Kolego ja mam 1.4 tsi dsg7 i srednia z 12kkm to 7l/100km.

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

We wtorek odbieram sedana 1.4 tsi 125KM nerwowy weekend się zapowiada, może jakiś posiadacz w/w silnika uspokoi mnie i napisze ze silnik daje rade... :-)

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Wszystko zależy od tego czego oczekujesz i czym jeździłeś wcześniej. Ja po kilku dieslach 140 konnych rok temu kupiłem Hondę Civic 1.8 142 km bez turbo. I przez 10 miesięcy nie mogłem się przyzwyczaić do tego ze auto nie jedzie. Za duży kontrast w porównaniu do poprzednich aut. Pewnie gdybym wcześniej miał auta o podobnej charakterystyce silnika, Honda by mi odpowiadała :) a tak musiałem sprzedać i kupiłem Passata 1.8. I teraz to już jestem zadowolony :)

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Miałem Astrę 2.0 Cdti zrobiona na 200KM (sprzedana 1 miesiąc temu) obecnie jeżdżę mamusi Yarisem 100KM na początku wydawało się że kompletnie nie przyspiesza, a z czasem docenilem dobrze zestopniowana skrzynie biegów i daje rade w miarę dynamicznie jeździć. Astra ważyła 1670kg, Passat ok 1370kg myślę że tragedii nie będzie, przynajmniej do 120km/h :-) 

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach
58 minut temu, Induktor napisał:

We wtorek odbieram sedana 1.4 tsi 125KM nerwowy weekend się zapowiada, może jakiś posiadacz w/w silnika uspokoi mnie i napisze ze silnik daje rade... :-)

Co prawda jezdzilem tylko samochodem testowym 1.4 tsi 150 KM, bylo przyzwoicie. 

Moim zdaniem silnik da rade uciagnac sedana.

Jedynie osiagi w stosunki do 1.8 tsi beda inne.

Podaje przyklad:

Przyspieszenie w zakresie 60-140 km/h ( na 3 biegu)to spora roznica.

1.4 tsi (125 km)potrzebuje okolo 13 sec

1.8 tsi potrzebuje tylko 9,5 sec

 

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Ja jeżdzę 125 konnym już prawie rok. Przesiadłem sią z B7 160. I muszę powiedzieć że spodziewałem się większej różnicy. Ogólnie daje radę i jeżdzi się całkiem przyjemnie, pewnie dlatego że jest lżejszy. Jedynie przy dużym obciążeniu i upałach czuło się zadyszkę. Spalanie średnie po roku,  75% po mieście 7,3 l.

Ogólnie fajne auto rodzinne, sporo miejsca, wygodnie, światła LED robią robotę, aktywny tempomat fajnie działa nawet z manualem, DM gra całkiem nieźle.

Minusy: głośne zawieszenie, (wg mnie nie do zaakceptowania w tej kalsie), navi, które w mieście w centrum pokazuje dozwolone prędkości jak poza miastem.

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Bardzo długo zastanawiałem się nad 1.8, jednak finalnie za 93.000zł mam auto z top ledami, 8calowa navi, wygodnymi fotelami, aktywnym tempomatem, gwarancja i serwisem na 4 lata, oraz przyspieszeniem do 100km/h poniżej 10sek, nie widzę odpowiednika klasy d.

6 minut temu, pdzieniew napisał:

Ja jeżdzę 125 konnym już prawie rok. Przesiadłem sią z B7 160. I muszę powiedzieć że spodziewałem się większej różnicy. Ogólnie daje radę i jeżdzi się całkiem przyjemnie, pewnie dlatego że jest lżejszy. Jedynie przy dużym obciążeniu i upałach czuło się zadyszkę. Spalanie średnie po roku,  75% po mieście 7,3 l.

Ogólnie fajne auto rodzinne, sporo miejsca, wygodnie, światła LED robią robotę, aktywny tempomat fajnie działa nawet z manualem, DM gra całkiem nieźle.

Minusy: głośne zawieszenie, (wg mnie nie do zaakceptowania w tej kalsie), navi, które w mieście w centrum pokazuje dozwolone prędkości jak poza miastem.

Dziękuję za uspokojenie, spalanie jest na pewno atutem, ja spodziewam się średnio 6,5l 50/50 miasto/trasa

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

ja tez od sierpnia mam taka wersje w kombi do miasta idealne auto, duzo miejsca dla osob z tylu plus 3 strefa klimy robi robote, na trasie troche jest czasem zadyszki ale jest magiczny 3 bieg :)

 

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Miałem dwa lata temu 1,4 125 km (teraz ma 1,8) ogólnie nie jest najgorzej, niskie spalanie, 10s. do setki też ok. Jedynie trochę łapie zadyszke na wyższych obrotach lub pod większym obciążeniem. Czasami gorzej z wyprzedzeniem jak mało miejsca. Ale w sumie da się tym jeździć. Gdyby jednak w przyszłości było trochę więcej kasy to lepiej dołożyć do 1,8. Ale na ta chwilę będzie ok.

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

To moj pierwszy post  na tym forum, wiec witam wszystkich serdecznie. 

Od soboty 25.11  ujezdzam varianta 1.4 tsi 150 KM ACT  comfortline. Przed zakupem mialem wielkie obawy co do tego silnika. Celowalem w 1.8 tsi, ale ze jako budzet byl skromny, bardziej na octavie niz passata, to stanelo na 1.4. Przed zakupem dealer udostepnil mi dosc wypasionego passata z 1.4 tsi i dsg - auto  zrobilo na mnie dobre wrazenie. Po pierwszej trasie moim autem(300 km), moge powiedziec ze nie jest zle. Mimo duzej "budy" silnik  daje rade. Nie ma problemu z wyprzedzaniem itp. Wczesniej jezdzilem octavia II fl 1.9 tdi, wiec tez nie byl to demon predkosci, a dalo sie tym w miare sprawnie jezdzic. 

Passatem jezdzi sie przyjemnie, duzo miejsca, cicho w kabinie. Jedynie delikatnie mnie rozczarowaly zawiechy- przy jezdzie po nedznej jakosci drogach. Bardzo przyjemne spalanie. Srednia z 300 km, glownie trasa , w tym sporo ekspresowki : 6.7 l( normalna jazda bez psj).  Zaj.. swiatla ledowe, chyba najfajniejsza rzecz w tym aucie. Ogolnie fajne auto.

Na razie jestem zadowolony:-)

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

No to autko odebrane (1.4 125KM sedan), na razie 300km spokojnej jazdy i na pewno auto nie zamula, jest leciutkie 1300kg średnie spalanie 6,5l. Zobaczymy jak będzie "po dotarciu"

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach
3 godziny temu, Induktor napisał:

No to autko odebrane (1.4 125KM sedan), na razie 300km spokojnej jazdy i na pewno auto nie zamula, jest leciutkie 1300kg średnie spalanie 6,5l. Zobaczymy jak będzie "po dotarciu"

Cyknij jakaś fotkę :)

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

to i ja po wielu przemyśleniach ostatecznie zdecydowałem się na passata 1.4 TSI moje obawy są ogromne zważywszy na to, że całe życie jeżdżę dieslami i jestem ich fanem. 

druga rzecz, że przymusowo mam wariant 125 km i do wyboru skrzynie manual lub DSG. Wybrałem oczywiście DSG tylko boję się jak ten samochód będzie jeździł. Czy spalanie do 8 litrów jest realne, a dynamika umożliwia sprawne poruszanie się w ruchu miejskim i pozamiejskim. Na autostradzie z prędkoscami 160-180 spodziewam się, że będzie męczarnia i kosmiczne spalanie. 

(uprzedzając pytania tak 125 trendline i DSG sam nie wierzyłem dopóki dealer nie potwierdził danych)

 

do 14 stycznia odbiór. Na pewno pochwalę się wrażeniami z jazdy 

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

ale to chyba nie specyfikacja na PL, kto i w jakiej dokladnie specyfikacji oferuje ci taki wariant i za jakie pieniadze jesli nie jest to tajemniaca

Co do Twoich obaw to mam taka wersje w manualu i do miasta spoko a na trase tez daje rade, srednie spalanie z miasta 7,9 l

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

na Polske, ale zakup grupowy. Cena jak na otomoto trendline manual z obecnymi pakietami business, comfort + 9600 za DSG czyli ok 92000

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

mozesz podesłac oferte ?

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Nie wiem jak u Was Panowie, ale mój Passat sedan1.4 tsi 125km demonem prędkości nie jest ale to jak pokonuje zakręty to istna bajka :)

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach
Dnia 27.11.2017 o 22:54, Maryjan napisał:

Passatem jezdzi sie przyjemnie, duzo miejsca, cicho w kabinie. Jedynie delikatnie mnie rozczarowaly zawiechy- przy jezdzie po nedznej jakosci drogach.

 

To ciekawe, właściwie bardzo ciekawe jak nie pasujące zawieszenie jest w tym samochodzie, można powiedzieć że to spora niespodzianka dla mnie również. Po pierwsze na marnych drochach odczuwalnie dostaje w kość, przenosi nieprzyjemne doznania do kabiny, do tego czasami przy większych dziurach naprawdę dzwięk i wrażenie nie przystoi do samochodu tej klasy (patrząć na inne aspekty/wyposażanie tego auta)..... no i jeszcze negatywną wisienką na torcie jest ten dziwny dzwięk (podobno to jakieś chińskie gumy) przy powolnych manewrach..... kiedy to słyszę manewrując znowu wrażenie "taniości".... Mam samochód zastępczy od togodnia, Superbina i tam zawiecha jest zupełnie poprawna, nie dobija dziwnymi dzwiękami kiedy zjeżdzasz z policjana, przy powolnych manewrach nie ma dziwnych dzwięków, do tego fajnie sprężynuje za nierównych drogach... teraz konkluzja... czy tego Passatowego zawieszenie nie da się jakoś poprawić u magików, wymieniająć jakieś pierdoły w zawieszeniu typu te gumy.... byłoby fajnie prawda, natomiast ciężki temat tej zawiechy w passacie....

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

To zawieszenie nie jest na polskie drogi, tylko na niemieckie autobahny. Jezdzac latami octavia 2fl po kiepskich drogach "powiatowych", czyli dziurawych , pofalowanych nigdy mi zawias nie dobil. W pasku to i owszem. W moim odczuciu swietnie sobie radzi np ze studzienkami, malymi wyrwami w jezdni, o niebo lepiej i ciszej niz w octavi. Natomiast jesli jezdnia jest na dluzszym odcinku nierowna np pofalowana, jest slabo. Na takiej jezdni to zawias octy jest lepszy, tam gdzie skoda bez problemu zasuwalem 100-110, to vw zwalniam do 80 bo nie  lubie bujania i dobijania.

Ale to sa moje subiektywne odczucia

Ogolnie oba te auta sa z innej bajki, passat jest cool.

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach
2 godziny temu, Maryjan napisał:

To zawieszenie nie jest na polskie drogi, tylko na niemieckie autobahny. Jezdzac latami octavia 2fl po kiepskich drogach "powiatowych", czyli dziurawych , pofalowanych nigdy mi zawias nie dobil. W pasku to i owszem. W moim odczuciu swietnie sobie radzi np ze studzienkami, malymi wyrwami w jezdni, o niebo lepiej i ciszej niz w octavi. Natomiast jesli jezdnia jest na dluzszym odcinku nierowna np pofalowana, jest slabo. Na takiej jezdni to zawias octy jest lepszy, tam gdzie skoda bez problemu zasuwalem 100-110, to vw zwalniam do 80 bo nie  lubie bujania i dobijania.

Ale to sa moje subiektywne odczucia

Ogolnie oba te auta sa z innej bajki, passat jest cool.

potwierdzam, tez przesiadlem sie z O2 FL i zlego słowa juz nie powiem na temat zawieszenia w Skodzie

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Dołącz do dyskusji

Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.

Gość
Dodaj odpowiedź do tematu...

×   Wklejono zawartość z formatowaniem.   Przywróć formatowanie

  Dozwolonych jest tylko 75 emoji.

×   Odnośnik został automatycznie osadzony.   Przywróć wyświetlanie jako odnośnik

×   Przywrócono poprzednią zawartość.   Wyczyść edytor

×   Nie możesz bezpośrednio wkleić grafiki. Dodaj lub załącz grafiki z adresu URL.


×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Korzystając ze strony akceptujesz nasz Warunki użytkowania oraz Polityka prywatności