integrale Zgłoś #581 Napisano 24 Kwietnia 2018 Dnia 20.04.2018 o 21:31, r222 napisał: Witam Chcialbym kupic jakis dobry olej do mojego B8 2,0 tsi na wymiane po 10 000km moze kupic taki orginalny VW AUDI SKODA LONGLIFE III 504.00/507.00 G052195M4 http://allegro.pl/vw-audi-skoda-longlife-iii-504-00-507-00-g052195m4-i6729916503.html czy szukac jakiegos Motula np MOTUL SPECIFIC 504/507 5W30 5L https://petrosklep.pl/specific-syntetyk/98-motul-specific-504-507-5w-30-5l-.html lub MOTUL X-CLEAN+ 5W30 5L C3 VW 504 00 - 507 00 http://allegro.pl/motul-x-clean-5w30-5l-c3-vw-504-00-507-00-i6014750108.html Wszystkie podpowiedzi mile widziane ....po tel do serwisu VW dowiedzialem sie tylko tyle ze norma VW 507 i tyle Polecam Motul Specific 504.00 507.00 dedykowany do VW. Sam przy przeglądzie 30K zdecydowałem się na niego, i jestem bardzo zadowolony. Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
brono Zgłoś #582 Napisano 24 Kwietnia 2018 37 minut temu, integrale napisał: Polecam Motul Specific 504.00 507.00 dedykowany do VW. Sam przy przeglądzie 30K zdecydowałem się na niego, i jestem bardzo zadowolony. A jaką różnicę zauważyłeś, że jesteś bardzo zadowolony? Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
rosol Zgłoś #583 Napisano 25 Kwietnia 2018 no różnicę taką, że jest... bardziej zadowolony bardziej uśmiechnięty 1 Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
HTN Zgłoś #584 Napisano 4 Maja 2018 (edytowane) Przede wszystkim trzeba popatrzyć który olej jest na jakiej bazie - na III są przeważnie hydrockrack'i, na IV prawdziwy syntetyk. W Polsce nie ma regulacji w sprawie opisów na butelkach i można pisać nawet na mineralu pisać "Full Synthetic". Problem z hydrockrack'iem jest taki, że jako nowy parametry ma super, ale dodatki "symulujące pełny syntetyk" szybko odparowują i mamy byle jaki olej w silniku. Dlatego warto popatrzyć z jakimi opisami jest sprzedawany dany olej na rynku niemieckim, gdzie regulacja ws. opisów jest opisana prawnie. Jeśli na butelce jest napis "HC", "SHC", "Synthese technology", czy tym podobne, to olej jest hydrockrackiem. Dopiero olej z napisem "100% Full Synthetic", to olej jest pełnowartościowym olejem na bazie PAO. Uwaga też na wcześniej wymieniony opis "Synthese Technology" - proces hydrockraking'u oleju też jest tak opisywany. Ze znanych mi olei pełnosyntetycznych są Motul i Millers (ten drugi jest dostawcą olei do większości silników aut typu WRC w Polsce); do niedawna myślałem, że Liqui Moly też jest prawdziwym pełnym syntetykiem, ale okazało się, że jest kilka olei, które nimi faktycznie są, ale te pasujące do diesla z DPF (olej niskopopiołowy) są opisane jako "Synthese Technology". Ta nazwa wzbudzała moje podejrzenia, więc zacząłem szperać i okazało się, że to gierka słowna, użyta, żeby celowo pominąć nazewnictwo bezpośrednie "HC". Edytowane 4 Maja 2018 przez HTN 1 Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
Macmaciek Zgłoś #585 Napisano 4 Maja 2018 Dnia 24.04.2018 o 21:29, brono napisał: A jaką różnicę zauważyłeś, że jesteś bardzo zadowolony? Kiedyś już o tym pisałem: u mnie po wymienie oleju na Motul znacznie obniżyła się temperatura pracy silnika. O ile na fabrycznym widywałem wskazania od 107 do 125 C, to po zmianie z żadna wychodzi ponad 107 stopni. Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
HTN Zgłoś #586 Napisano 6 Maja 2018 (edytowane) Oryginalne oleje to najczęściej słabe smarowidła, które są opracowane, żeby auto doleciało do końca terminu reklamacji. Producenta nie interesuje kolejny właściciel auta - liczy się ten pierwszy, co kupuje auto w salonie. Taki rzadko dolatuje 200.000km, stąd dbałość o jak najlepszy olej schodzi na daleki plan. Edytowane 6 Maja 2018 przez HTN Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
kubek197878 Zgłoś #587 Napisano 6 Maja 2018 Miałem lać coś lepszego ale ostatnio passat tak mi zbrzydł, że będę lał standard oliwę tylko, że częściej co 15 tyś i już. Na pewno sie go pozbędę jak będzie miał 200 tyś. Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
HTN Zgłoś #588 Napisano 11 Maja 2018 On 6.05.2018 at 11:11 PM, kubek197878 said: Miałem lać coś lepszego ale ostatnio passat tak mi zbrzydł, że będę lał standard oliwę tylko, że częściej co 15 tyś i już. Na pewno sie go pozbędę jak będzie miał 200 tyś. Znudził się, czy zaczął manianę odstawiać? Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
r222 Zgłoś #589 Napisano 9 Czerwca 2018 Witam Mam pytanko do posiadaczy silnikaB8 2,0 tsi ile wchodzi do tego silnika litrow oleju przy wymianie? Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
Macmaciek Zgłoś #590 Napisano 9 Czerwca 2018 U mnie 5,7 litra. Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
r222 Zgłoś #591 Napisano 9 Czerwca 2018 (edytowane) ok dzieki tak weszlo 5,7litra Wymiana po 10 000km z wlasnym olejem Motul i o dziwo nie marudzili Wroclaw Brucknera skasowali 293zl w tym wymiana, filtr , nowy korek i jakis zmywacz Nastepna wymiana juz ta serwisowa przy 30000km jade tez ze swoja oliwa zobaczymy jak bedzie Edytowane 9 Czerwca 2018 przez r222 Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
Jarod84 Zgłoś #592 Napisano 11 Czerwca 2018 Kurde mi rok ostatnio wlali mojego millersa, teraz już się tłumaczyli, że "zarządzenie odgórne" i leją tylko swój olej (shell 0w-30, 5,2l za 480PLN - rozbój) Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
Rkarcz Zgłoś #593 Napisano 13 Czerwca 2018 Zmień serwis. U mnie zmiana w VW na Sekundowej w Wwie. Koszt niecałe 250 PLN brutto. Własny olej bez żadnego gadania że to czy tamto. Ravenol 0W30. Silnik 2.0TSI 280KM. Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
tomek evo Zgłoś #594 Napisano 13 Czerwca 2018 Dnia 4.05.2018 o 14:18, HTN napisał: Przede wszystkim trzeba popatrzyć który olej jest na jakiej bazie - na III są przeważnie hydrockrack'i, na IV prawdziwy syntetyk. W Polsce nie ma regulacji w sprawie opisów na butelkach i można pisać nawet na mineralu pisać "Full Synthetic". Problem z hydrockrack'iem jest taki, że jako nowy parametry ma super, ale dodatki "symulujące pełny syntetyk" szybko odparowują i mamy byle jaki olej w silniku. Dlatego warto popatrzyć z jakimi opisami jest sprzedawany dany olej na rynku niemieckim, gdzie regulacja ws. opisów jest opisana prawnie. Jeśli na butelce jest napis "HC", "SHC", "Synthese technology", czy tym podobne, to olej jest hydrockrackiem. Dopiero olej z napisem "100% Full Synthetic", to olej jest pełnowartościowym olejem na bazie PAO. Uwaga też na wcześniej wymieniony opis "Synthese Technology" - proces hydrockraking'u oleju też jest tak opisywany. Ze znanych mi olei pełnosyntetycznych są Motul i Millers (ten drugi jest dostawcą olei do większości silników aut typu WRC w Polsce); do niedawna myślałem, że Liqui Moly też jest prawdziwym pełnym syntetykiem, ale okazało się, że jest kilka olei, które nimi faktycznie są, ale te pasujące do diesla z DPF (olej niskopopiołowy) są opisane jako "Synthese Technology". Ta nazwa wzbudzała moje podejrzenia, więc zacząłem szperać i okazało się, że to gierka słowna, użyta, żeby celowo pominąć nazewnictwo bezpośrednie "HC". Zmartwię Cię ale Millers a jeszcze bardziej Motul nie sa pełnymi syntetykami z grupy IV/V. Co nie znaczy, że to sa słabe oleje - szczególnie Millers bo Motul tak naprawdę niczym szczególnym nie zachwyca. Olejem z bardzo dużą zawartością bazy syntetycznej (jak na współczesne standardy) dedykowanym do VW i z oficjalną aprobatą VW 504/507 jest Eurol Synthence FA 0W30. Shell Helix Ultra Professional AV-L 0W30 stasowany w niektórych serwisach również jest bardzo dobrym olejem jednak jego cena nie powinna być tak zabójcza jak liczy ASO bo można ten olej kupić nawet poniżej 30,00 zł/litr. 27 minut temu, Rkarcz napisał: Zmień serwis. U mnie zmiana w VW na Sekundowej w Wwie. Koszt niecałe 250 PLN brutto. Własny olej bez żadnego gadania że to czy tamto. Ravenol 0W30. Silnik 2.0TSI 280KM. Świetny olej, choć do 2.0 TSI lepsze jest 0w40 (wtedy norma 502.00). Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
rosol Zgłoś #595 Napisano 13 Czerwca 2018 @tomek evo a do 1.8 TSI BZB specyfikacja 502.00 jaki byś polecał najbardziej? Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
Rkarcz Zgłoś #596 Napisano 13 Czerwca 2018 3 godziny temu, tomek evo napisał: Świetny olej, choć do 2.0 TSI lepsze jest 0w40 (wtedy norma 502.00). No tak, ale mam wyraźnie napisane że norma 504 lub 507.. Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
tomek evo Zgłoś #597 Napisano 13 Czerwca 2018 1 godzinę temu, rosol napisał: @tomek evo a do 1.8 TSI BZB specyfikacja 502.00 jaki byś polecał najbardziej? Bardzo dobre będą : -Millers XF longlife 0W40 - Neste City Pro 0W40 - Meguin Super Leichtlauf Driver 0W40 - Ravenol SSL 0w40 to z lepkości 0W40. Wszystkie w., mają spory udział bazy syntetycznej w składzie. 1 godzinę temu, Rkarcz napisał: No tak, ale mam wyraźnie napisane że norma 504 lub 507.. zależnie od rocznika VW dopuszczał przy wymianach co 15 tys. normę 502/505 ale w zeszłym roku zaczęli mieszać. W nowych już ponoć nawet jako podstawowa jest norma 508/509 a 504/507 jako opcja. Po gwarancji spokojnie można zostać przy 502/505 byle olej był dobry. Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
Rkarcz Zgłoś #598 Napisano 13 Czerwca 2018 Samochód z maja tego roku. Mam naklejkę na pasie przednim przy chłodnicach 504 i 507. Wiadomo że te LL producentów to o kant h..ja potłuc i tak zmienia się co 15 kkm. Ja przynajmniej tak planuję. Na dotarciu przez 3 kkm nic oleju nie zniknęło więc jestem dobrej myśli. Dzięki za info. Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
tomek evo Zgłoś #599 Napisano 13 Czerwca 2018 Sprawdź czy instrukcja nie dopuszcza przypadkiem 502/505 w przypadku skrócenia interwału wymiany do 15 tys. Tak było jeszcze niedawno ale już się podobno w przypadku niektórych silników pozmieniało. Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
Passat cc Zgłoś #600 Napisano 14 Czerwca 2018 Który olej będzie lepszy do tsi: Ravenol SSL 0w40 liqui moly synthoil energy 0w-40 Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach