paolokos Zgłoś #681 Napisano 16 Października 2016 (edytowane) dlatego producent nie wnika w to, ze sa lancuchy, ktore moze i nie narobia szkod, ale samochod jest dla wszystkich ludzi, nawet takich co nie maja pojecia gdzie jest silnik. Dlatego zeby nie bylo problemow, ludzie nie urywali blotnikow czy innych rzeczy jest rozmiar opony na jaka mozna zalozyc normalne lancuchy spelniajace oczywiscie normy, tyle. fajnie, alltrack wychodzi fabrycznie na 19, w zwyklym passacie trzeba takie felgi wybrac i jeszcze doplacic, jawna niesprawiedliwosc. Edytowane 16 Października 2016 przez paolokos Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
vahu Zgłoś #682 Napisano 16 Października 2016 W alltracku też trzeba dopłacić. Standard to 17 o ile pamiętam. Ale skoro szerokość opony może być problemem dla łańcuchów to takowa informacja powinna być wyświetlona w odpowiednim miejscu. Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
paolokos Zgłoś #683 Napisano 16 Października 2016 (edytowane) to juz inny problem, ale tak samo jest np. z hakiem, masz na haku jak u mnie 2200, czyli potrzebujesz prawka E, tego tez nie podaja jak kupujesz hak:) z tymi 19 to sobie lekko zartowalem, ale jak pojdziesz do vw i powiesz poprosze passata, to dostaniesz kola na ktore mozna zalozyc lancuchy, jak dobierasz inne to pewnie powinna byc gdzies taka informacja, albo sprzedawca powinien to zasugerowac. To dosc istotne, bo jak w zimie pojedziesz do kraju gdzie lancuchy w zimie sa obowiazkowe, nawet jak bedziesz mial na 19 to tak jak bys ich nie mial, mandat, dlatego ja mam komplet 17. Edytowane 16 Października 2016 przez paolokos Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
vahu Zgłoś #684 Napisano 16 Października 2016 Co do DMC to wynika z przepisów. A nieznajomość prawa zawsze boli też mam hak, ale nie sprawdzałem co tam jest na nim. Na szczęście E mam także tu problemu nie mam. Co do łańcuchów to myślę, że oni się asekurują i pewnie wejdą na 245. Do tej pory nie musiałem i raczej nie będę tego sprawdzał. Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
paolokos Zgłoś #685 Napisano 16 Października 2016 w niemieckim konfiguratorze jest informacja przy felgach 18 i 19, ze nie mozna lancuchow zalozyc, w polskim nie znalazlem. Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
PeWoo Zgłoś #686 Napisano 16 Października 2016 Ja kupilem tutaj logistykaopon.pl masz tańsze opony niż w OPONEO. Ok, zamówiłem Nokiany D4 (jednak różnica ceny w porównaniu z Dunlopami jest duża) w logistykaopon... Mam nadzieję, że dotrą całe i zdrowe, dzięki za info. Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
Antasso Zgłoś #687 Napisano 18 Października 2016 masz auto klasy "premium" to cena nie gra roli bierz Dunlopy Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
PeWoo Zgłoś #688 Napisano 18 Października 2016 masz auto klasy "premium" to cena nie gra roli bierz Dunlopy Przecież Nokiany to klasa premium Może to takie premium jak i passat jest autem premium więc pasują do siebie. Opinie o tych Nokianach D4 są na prawdę dobre, jedyny minus to indeks H, ale na zimowkach raczej nie planuję jeździć powyżej 200km/h. Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
Antasso Zgłoś #689 Napisano 18 Października 2016 Przecież Nokiany to klasa premium Może to takie premium jak i passat jest autem premium więc pasują do siebie. Opinie o tych Nokianach D4 są na prawdę dobre, jedyny minus to indeks H, ale na zimowkach raczej nie planuję jeździć powyżej 200km/h. to taki żarcik każda opona do dobry wybór, mam te Dunlopy są świetne na mokrym kleją bajka, ale nikt na ulicach nie pędzi jak na torze więc spokojnie H indeks styknie.... Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
Ikar Zgłoś #690 Napisano 18 Października 2016 (edytowane) Czyli podsumowując moje zapytania odnośnie opon zimowych (moje letnie to 215/55/R17 94W) zakup tych opon Bridgestone Blizzak LM001 rozmiar 215/55/R17, ale 94 V będzie dobrym wyborem na zimę? Czy lepiej jak zmienimy pierwszy parametr, czyli 98 ale W (np. Michelin CrossClimate)? Edytowane 19 Października 2016 przez Ikar Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
x4n Zgłoś #691 Napisano 18 Października 2016 (edytowane) Ok, zamówiłem Nokiany D4 (jednak różnica ceny w porównaniu z Dunlopami jest duża) w logistykaopon... Mam nadzieję, że dotrą całe i zdrowe, dzięki za info. A ja zamówiłem Nokiany A4 18 cali, to nowy najbardziej sportowy model http://www.rezulteo-opony.pl/r-nowe-opony/nokian-wr-a4-test-rezulteo-28575 Edytowane 18 Października 2016 przez x4n Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
ziboto Zgłoś #692 Napisano 18 Października 2016 Witam Szanownych Forumowiczów. Za kilka dni odbieram Passata. Będąc w salonie udałem się do serwisu celem ustalenia jakie opony zimowe, zgodnie z homologacją mogę zakupić. Letnie 17'' 215/55 Continentale mam zamiar wymienić na zimowe na tej samej feldze. Dyskusje na temat współczynnika prędkości oraz indeksu nośności prześledziłem, natomiast bardzo się zdziwiłem faktem możliwości użycia łańcuchów śniegowych. Zgodnie z otrzymaną tabelą od serwisu vw, na felgach 7Jx17 ET 40, które posiadam, nie mam możliwości ich użycia. W wątku pojawiła się informacja o braku możliwości użycia ich na kołach 18'' i 19'', a tu mam taki klops. Proszę o was o opinię, szczególnie użytkowników kół z łańcuchami, czy na 17'' może wystąpić problem. Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
okiemserca Zgłoś #693 Napisano 18 Października 2016 Witam Szanownych Forumowiczów. Za kilka dni odbieram Passata. Będąc w salonie udałem się do serwisu celem ustalenia jakie opony zimowe, zgodnie z homologacją mogę zakupić. Letnie 17'' 215/55 Continentale mam zamiar wymienić na zimowe na tej samej feldze. Dyskusje na temat współczynnika prędkości oraz indeksu nośności prześledziłem, natomiast bardzo się zdziwiłem faktem możliwości użycia łańcuchów śniegowych. Zgodnie z otrzymaną tabelą od serwisu vw, na felgach 7Jx17 ET 40, które posiadam, nie mam możliwości ich użycia. W wątku pojawiła się informacja o braku możliwości użycia ich na kołach 18'' i 19'', a tu mam taki klops. Proszę o was o opinię, szczególnie użytkowników kół z łańcuchami, czy na 17'' może wystąpić problem. [ATTACH=CONFIG]148794[/ATTACH] Instrukcja (fotka jaka zamieściłem kilka postów wcześniej) oraz Twoja tabelka sa zgodne - łańcuchy na 17 są mozliwe tylko przy feldze 6,5 a nie o szerokości 7. czyli potencjalnym kłopotem jest rzeczywiście szerokość koła, tak jak chyba kolega Paweł to opisywał Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
vahu Zgłoś #694 Napisano 19 Października 2016 Widzę, że tu sami zimowi rajdowcy i wszyscy na łańcuchach zimą pomykają. Ja jestem 2 razy w roku w górach gdzie jest prawdziwa zima i jakoś jeszcze nie potrzebowałem takowych zakładać bo na urlopie się samochodem nie jeździ... Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
gromchester Zgłoś #695 Napisano 20 Października 2016 Jak ktoś rozważa Nokiany z rosyjskiej fabryki to warto wybrać te od DOT 2116 (poprawa jakości, a właściwie wyrównanie z tymi z Finlandii, sam producent przyznaje, że różnica w przyczepności może wynosić nawet 6,5 %) Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
PeWoo Zgłoś #696 Napisano 20 Października 2016 Jak ktoś rozważa Nokiany z rosyjskiej fabryki to warto wybrać te od DOT 2116 (poprawa jakości, a właściwie wyrównanie z tymi z Finlandii, sam producent przyznaje, że różnica w przyczepności może wynosić nawet 6,5 %) Logistykaopon raczej nie pomoże w wyborze opon po dacie. Cały sens kupowania tych Nokian'ow to właśnie przede wszystkim cena, a ta jest najlepsza w logistykaopon. D4 to najtańszy model premium przy takiej głośności (69dB), no a produkcja w Rosji to zapewne z tąd ta cena... Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
leinad Zgłoś #697 Napisano 20 Października 2016 Góra Photoshop, dół real Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
x4n Zgłoś #698 Napisano 20 Października 2016 Jak ktoś rozważa Nokiany z rosyjskiej fabryki to warto wybrać te od DOT 2116 (poprawa jakości, a właściwie wyrównanie z tymi z Finlandii, sam producent przyznaje, że różnica w przyczepności może wynosić nawet 6,5 %) A jak się to ma do serii A która wyszła w tym roku ??? Pozdrawiam Arek Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
gromchester Zgłoś #699 Napisano 20 Października 2016 Tego nie wiem, napisałem tylko to co wyczytałem w najnowszym teście opon zamieszczonym w miesięczniku Auto Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
booncol Zgłoś #700 Napisano 21 Października 2016 A ja zamówiłem Nokiany A4 18 cali, to nowy najbardziej sportowy model http://www.rezulteo-opony.pl/r-nowe-opony/nokian-wr-a4-test-rezulteo-28575 Tez kupilem te opony tyle ze do Gulfa. Rozmiar 225/40/18. Od lat jezdze zima na Nokianach i zawsze bylem zadowolony. Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach