dzidekbeskid Zgłoś #161 Napisano 13 Października 2015 Wczoraj wracałem z meczu z W-wy i po drodze mnie mocno postraszyło jutro idę w twoje ślady ) Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
sirocco Zgłoś #162 Napisano 13 Października 2015 Przez dzień jest w miare fajnie, ale rano, wieczorem i nocą gdy często o tych porach jeżdżę jest już zimno. 2 - 3 stopnie czasem chłodniej. ESP do 4 biegu szaleje Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
sirocco Zgłoś #163 Napisano 13 Października 2015 Producenci zalecają wymianę opon gdy temp. na dworze spadnie poniżej 7oC. Ja zmieniam wtedy kiedy czuję się mniej bezpiecznie i mniej pewnie prowadząc samochód. Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
jot Zgłoś #164 Napisano 13 Października 2015 Te magiczne w kółko powielane 7 stopni to jedynie branżowa wydumka marketingowo-gazetowa. Najlepszym wskaźnikiem jest zdrowy rozsądek i własna ocena aktualnej sytuacji. Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
gromchester Zgłoś #165 Napisano 13 Października 2015 Stopnie stopniami ale tak naprawdę liczy się temperatura asfaltu bo jakość współpracy opony z nim ma dla nas największe znaczenie, a wiadomo o tej porze coraz mniej już słonecznych dni, a jak już są to słońce świeci raczej "z boku" i nie grzeje jak jeszcze we wrześniu... moim zdaniem dobry czas na zmianę na zimówki Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
jot Zgłoś #166 Napisano 13 Października 2015 Może i tak, tylko że sama temperatura jezdni nie ma tu wielkiego znaczenia, bo opona zimowa najczęściej nie ma lepszych właściwości przy niskich temperaturach o ile asfalt jest suchy. W mroźny dzień i przy suchej jezdni nawet średnia opona letnia i tak ma lepszą przyczepność i krótszą drogę hamowania niż dobra zimówka. Oczywiście wszystko się odwraca, gdy mamy szron, lud, śnieg lub błoto pośniegowe. Tak czy owak, to "na dniach" opony i tak zmienić trzeba, bo nikt nie będzie w zimie czekał tylko na same suche dni przez południe. Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
Mike2 Zgłoś #167 Napisano 14 Października 2015 Mam taki problem. Zmieniłem wczoraj opony na zimowe. Ponieważ miałem felgi zimowe z B6-ki zdecydowałem się na koła w rozmiarze 215/60 R16. Kupiłem do nich nowe opony i tu zaczyna się kłopot. Instrukcja wyraźnie mówi, że wartości ciśnienia podawane na słupku obok kierowcy dotyczą kół zamontowanych fabrycznie. W moim przypadku to 17 tki 215/55. W instrukcji nie ma nigdzie (ja nie znalazłem) podanych ciśnień dla rozmiarów alternatywnych opony. W jednym miejscu jest tylko info jakie koła (rozmiar) tolerują łańcuchy zimowe. Domyślnie napompowałem przy zmianie to co na tabliczce, ale wydaje mi się że nie musi to być właściwa wartość (inny profil opony, inny rozmiar, inny indeks itd). Czy ma ktoś może taką wiedzę ile trzeba napompować koła o rozmiarze 215/60 R16? Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
sirocco Zgłoś #168 Napisano 14 Października 2015 Jeśli nikt Ci nie odpowie proponuje mail do dealera lub telefon do wulkanizatora/serwisu wymiany opon. Oni na pewno będą wiedzieć Wczoraj zmieniałem z letnich 18" na zimowe 17", nawet nie potrzebowałem danych od kolegi dzidekbeskid n.t. prawidłowego ciśnienia.. Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
Mike2 Zgłoś #169 Napisano 14 Października 2015 Jeśli nikt Ci nie odpowie proponuje mail do dealera lub telefon do wulkanizatora/serwisu wymiany opon. Oni na pewno będą wiedzieć Wczoraj zmieniałem z letnich 18" na zimowe 17", nawet nie potrzebowałem danych od kolegi dzidekbeskid n.t. prawidłowego ciśnienia.. Serwis oponiarski napompował właśnie z tabliczki z informacją, że jak tam nie ma podanego typu opony to tyczy się do wszystkich rozmiarów na danym aucie Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
sirocco Zgłoś #170 Napisano 14 Października 2015 (edytowane) Hmm możliwe. Ale ja myślę że info z tabliczki tyczy się tych opon na których auto zjeżdża z fabryki. Informacje zawarte na tabliczkach samochodów dla opon 17", 18" i 19" różnią się, co już było na forum pokazane.. Mi wbili 2.6 atm. Ja 16" nabijałem do 2.2 atm Edytowane 14 Października 2015 przez sirocco Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
marcinrz7463 Zgłoś #171 Napisano 14 Października 2015 na stronie michelin.pl mozna sobie sprawdzic Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
Mike2 Zgłoś #172 Napisano 14 Października 2015 Hmm możliwe. Ale ja myślę że info z tabliczki tyczy się tych opon na których auto zjeżdża z fabryki. Informacje zawarte na tabliczkach samochodów dla opon 17", 18" i 19" różnią się, co już było na forum pokazane.. Mi wbili 2.6 atm. Ja 16" nabijałem do 2.2 atm No właśnie dlatego o tym piszę, bo auto zjechało z taśmy na 17 a teraz jeździ na zimowych 16 tkach i szukam właściwych ciśnień - - - - - aktualizacja - - - - - na stronie michelin.pl mozna sobie sprawdzic Jak możesz podaj link na tej stronie do ciśnień, bo ja szukam i nie mogę znaleźć Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
marcinrz7463 Zgłoś #173 Napisano 14 Października 2015 zaraz wrzuce ale wychodzi min 2,6 tyl max 2,9 ale pb i on to samo Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
Mike2 Zgłoś #174 Napisano 14 Października 2015 Dzięki Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
marcinrz7463 Zgłoś #175 Napisano 14 Października 2015 http://www.michelin.pl/opony/opony-osobowe#type=type_2&brand=VOLKSWAGEN&range=passat&model=passat&engine=2.0%20tdi%20150&year=2014&selectedFitment=215-60-16-95-V&selectedFilter=winter&fronthighwaypressure=2.6&frontnormalpressure=2.6&rearhighwaypressure=2.9&rearnormalpressure=2.6&retainFitment=215-60-16-95-V&usage=2 Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
Djotom Zgłoś #176 Napisano 14 Października 2015 A czy polecacie jakieś felgi stąd http://www.ladnefelgi.pl/? Zastanawiam się właśnie czy warto skorzystać z ich oferty... Co o tym powiecie? Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
cortez Zgłoś #177 Napisano 14 Października 2015 Panowie, przed zakupem, jeszcze prośba o Wasza opinie. Która opona lepsza? http://www.oponeo.pl/porownywarka Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
sirocco Zgłoś #178 Napisano 14 Października 2015 Goodyear jest trochę lepsza od Nokianów. W relacje jakość/cena - Nokian bez konkurencji. Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
k-master Zgłoś #179 Napisano 14 Października 2015 A czy polecacie jakieś felgi stąd http://www.ladnefelgi.pl/? Zastanawiam się właśnie czy warto skorzystać z ich oferty... Co o tym powiecie? To jest to samo, co alucenter. eu (moja opinia na końcu drugiej strony wątku). Podróbki firmowych wzorów, na końcu regulaminu jest notka prawna. Osobiście wolałbym felgi tańszych producentów, ale znanych - Enzo, Dezent, Rial, Ronal. Wzory zdecydowanie prostsze, ale przynajmniej producenci legitymują się sensownym dorobkiem. Nie kupi się koła, żeby było tanie, mocne, stylowe i wytrzymałe zarazem. Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
anton Zgłoś #180 Napisano 14 Października 2015 Panowie, przed zakupem, jeszcze prośba o Wasza opinie. Która opona lepsza? http://www.oponeo.pl/porownywarka Mam podobny dylemat. Czy warto dopłacać za wyższy indeks prędkości na zimę? Ja kupisz felgi MAK, to proszę wrzuć foty po założeniu. Mam zamiar kupić Ultragrip 8 i identyczne felgi MAK. Zastanawia mnie jeszcze jeden szczegół: przy czarnych felgach MAK brak śnieżynki. Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach