Gość gsunr Zgłoś #1 Napisano 13 Lutego 2006 chodzi oczywiście o kontrolkę oleju. w czym problem, już mówię po kolei. po pierwsze olej mobil mineralny. odpalam silnik, i jadę, w momencie, jak temperatura osiągnię 70 stopni to przy niektórych prędkościach zaczyna się pipczenie. czyli jeśli jadę na 5tym biegu poniżej 80 jest ok, to samo na 3 w okolicach 40. wcześniej pipczał tylko czasem, jak wjeżdżałem pod stromą górkę albo na ostrych zakrętach. mechanik twierdzi, że to czujnik. ok, zakupiłem czujniki ponoć oryginalne, 30zł sztuka, made in germany. wymieniłem, to samo. mechanik uparcie twierdzi, że to czujniki ew. elektryka. w sumie umówiłem się już z elektrykiem, ale to za parę dni, a jeździć trzeba. ktoś ma jakiś pomysł? pompa jest dobra, mierzyłem ciśninie - manometr wkręcony w miejce po czarnym czujniku, na wolnych obrotach 3 atmosfery, i rosło wraz ze wzrostem prędkości obrotowej (oczywiście na rozgrzanym silniku). Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
Marek Zgłoś #2 Napisano 13 Lutego 2006 Polecam sprawdzić: - ciśnienie oleju manometrem (na jałowym i przy wyższych obrotach) - kiedy był zmieniany filtr oleju i olej - jak wygląda ssak pompy olejowej Również polecam topiki: http://www.vw-passat.pl/viewtopic.php?t=410 http://www.vw-passat.pl/viewtopic.php?t=942 http://www.vw-passat.pl/viewtopic.php?t=443 Jeśli już wiadomo, że to nie czujnik ciśnienia oleju - to auto z takimi objawami powinno się zholować natychmiast na warsztat - w celu dokładnego sprawdzenia przyczyny. Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
Gość gsunr Zgłoś #3 Napisano 13 Lutego 2006 ehh... chyba skończę w ASO, bo jak pisałem, mechanik upiera się przy wadliwych czujnikach, tudzież elektryce. okazało się, że w aso zmierzyli ciśnienie na głowicy i było 0!. oczywiście sugerowali pompę, albo cały silnik do remontu. mechanik się zrehabilitował, pomyślał w końcu i wymienił filtr oleju (filtr zmieniałem z 2tyś km. wcześniej, razem z olejem) i auto śmiga jak marzenie. Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
Gość michart1 Zgłoś #4 Napisano 23 Listopada 2008 mam zalany olej 10w40. przy rozgrzanym silniku zapala sie kontrolka oleju. pompa oleju byla sprawdzana i jest ok.cisnienie jest w porzadku.olej byl zmieniany razem z filtrem 2000km temu. czujnik oleju przy filtrze wymieniony na oryginalny vw.czasem słychac popychacze, ale nie wiem czy to moze miec z tym zwiazek.dolewalem juz uszczelniacza do silnika i nic nie pomoglo.wiec sam nie wiem o co chodzi.moze ktos wie cos na ten temat? Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
Kuczi Zgłoś #5 Napisano 23 Listopada 2008 Było na forum o filtrach, bodajże filtrona i tak się działo. Opisywał to JAFO,poszukaj Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
Awariall Zgłoś #6 Napisano 21 Marca 2009 Panowie u mnie podobny problem mianowicie: podczas holowania kolegi zaczęła mi migać kontrolka oleju i piszczeć... zgasiłem samochód, odpaliłem i nic się nie działo ale podczas jazdy, powyższej 2600obr/min znowu zaczyna piszczeć i migać, wymieniłem czujnik ciśnienia oleju i? samochód nie odpala, sprawdziłem na innym czujniku też nie pali, pod opięciu zapala ale powyżej 2600 piszczy i miga. Olej mineralny wymieniany był 9000km temu poziom tez ok. Dodam jeszcze ze podczas pracy silnika przy odpiętym czujniku średnio co 20s silnik przerywa i wskakuje na 2000obr/min i się normuje, nie jest to na pewno przepustnica ani sonda lambda bo nie dalej jak 2000km temu były wymienione na oryginalne nowe. świece , przewody WN wymienione wężyki podciśnienia OK. W poniedziałek pojadę do mechanika podpiąć pod Manometr. Proszę więc o pomoc Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
emcom Zgłoś #7 Napisano 21 Marca 2009 Też miałem przeboje z sygnalizacją niskiego ciśnienia przy 2300 - 2500 obrotów. Powiem tyle, że nie ma co kombinować z czujnikami i ich zakresami roboczymi - zmierzyć ciśnienie oleju manometrem, i jeśli Wasz mechanik ma pojęcie to wszystko od razu Wam powie. U mnie od razu okazało się że pompa oleju jest do wymiany - po wymianie jest miodzio. Aha, i nie polecam kombinować za długo w takim stanie - u mnie na dnie miski olejowej znalazło się już nieco metalowych wiórków.... Więc jeśli lubicie swoje autko, czym prędzej do warsztatu. Ja się pocieszam jedynie że teraz bardzo przyjemnie jeździ, i nie słychać w silniku jakiegoś nadmiernego hałasu który mógłby wynikać z "zeszlifowania" jego części. Inspekcja wzrokowa też nic nie wykazała Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
Awariall Zgłoś #8 Napisano 25 Marca 2009 problemy ciąg dalszy... Nawiedziłem dziś chyba z 5 mechaników w tym autoryzowany serwis VW. Na szczęście ciśnienie oleju jest. Wymieniłem czujnik ciśnienia oleju, i gdy jest podłączony to silnik w ogóle nie odpala a podłączenie czujnika na włączonym silniku powoduje znaczne zaburzenie jego pracy Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
herbu Zgłoś #9 Napisano 25 Marca 2009 Awariall, a kiedy wymieniałeś olej? Ja u siebie miałem podobną sytuację - kontrolka popiskiwała tylko podczas jazdy pod górę, przy większym obciążeniu silnika. Wymieniłem olej na lepszy (miałem Lotos 15W-40, wlałem Elfa), zmieniłem filtr z jakiegoś niemieckiego dość taniego zamiennika na Manna i problem z głowy. Dodam, że stary olej przy wymianie miał przejechane 8500 km. Tak więc może warto zacząć od najprostszych rzeczy? Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
Awariall Zgłoś #10 Napisano 25 Marca 2009 olej już sprawdzałem to nie to, wydaje mi się że może być zwarcie gdzieś na przewodzie między czujnikiem a komputerem. Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
Gość nurek Zgłoś #11 Napisano 25 Marca 2009 w moim przypadku wine za "pipanie" zegarow na wyzszych obrotach ponosil przewod do czujnika oleju w bloku silnika (szary) po jego naprawie jak reka odjal. NUrek Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
Gość pawel1981 Zgłoś #12 Napisano 25 Marca 2009 Witam miałem podobnie jak nurek , po wymianie przewodu pipanie zanikło Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
ekurek Zgłoś #13 Napisano 25 Marca 2009 koledzy a g dzie ten przewód bo u wujasa w t4 też tak pipcze Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
Gość pawel1981 Zgłoś #14 Napisano 25 Marca 2009 wymienie podlegał kawałek przewodu przy czujniku ciśnienia wizualnie był on połamany i mogło to powodowac zwarcie. od tego czasu umilkło Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
ColdMan Zgłoś #15 Napisano 28 Kwietnia 2011 (edytowane) Witam mam ten sam problem co koledzy passata mam od października jako pierwsze auto i nie znam go za dobrze , olej zmieniałem na zimę wraz z fitrem oleju ( mineralny ) objawy pikania nastąpiły po wymianie uszczelki rzadko to się załącza ale czasem tak i najczęściej na górkach i ostrych dohamowaniach. wtedy bujne samochodem i się rozłącza i mam pytanie od czego mam zacząć żeby znaleść przyczynę ? Chcę wymienić ten czujnik ale na filtrze oleju są 2 i nie wiem który mam wymontować czy ten pierwszy jak stoi się na przeciwko samochodu czy ten bliżej silnika Nurek napisał że u niego to był przewód mój w sumie też jest przetarty więc może dlatego Edytowane 28 Kwietnia 2011 przez ColdMan Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
wojta Zgłoś #16 Napisano 28 Kwietnia 2011 Witam mam ten sam problem co koledzy passata mam od października jako pierwsze auto i nie znam go za dobrze , olej zmieniałem na zimę wraz z fitrem oleju ( mineralny ) objawy pikania nastąpiły po wymianie uszczelki rzadko to się załącza ale czasem tak i najczęściej na górkach i ostrych dohamowaniach. wtedy bujne samochodem i się rozłącza i mam pytanie od czego mam zacząć żeby znaleść przyczynę ? Chcę wymienić ten czujnik ale na filtrze oleju są 2 i nie wiem który mam wymontować czy ten pierwszy jak stoi się na przeciwko samochodu czy ten bliżej silnika Nurek napisał że u niego to był przewód mój w sumie też jest przetarty więc może dlatego zacznij od przewodu bo moze jak przetarty to zwiera sie z masa wlasnie jak autem bujnie Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
lebow Zgłoś #17 Napisano 28 Kwietnia 2011 czy ten pierwszy jak stoi się na przeciwko samochodu czy ten bliżej silnika Chyba lewy czy prawy...od kontrolki jest ten z prawej jak stoisz naprzeciwko przodu auta, ten z lewej jest od temp. oleju na MFA, ale jest jeszcze jeden czujnik,konkretniej to w głowicy. Identik kształtem jak ten w obudowie filtra z tą różnicą ze w głowicy ma inne cisnienia i kolor czarny a ten w filtrze jest biały...jak masz jeszcze ori to spisz numery z czujnika i do sklepu. Ale oryginały raczej nie oszukiwały na cisnieniu co najwyżej rozszczelniają sie po latach... Mój tak ciekł że pół podłogi mi zakonserwował, kupiłem toprana za 10 zł i jakoś sie spisuje...jeszcze się nie rozszczelnił ani nie mrugnął kontrolką... Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
ColdMan Zgłoś #18 Napisano 29 Kwietnia 2011 (edytowane) Chyba lewy czy prawy No właśnie nie lewy u mnie jest zaślepiony śrubą i jest bliżej silnika jakiś jak na zdjęciu . Kable są ok wiec zostaje wymiana czujnika ? kable do momentu kiedy jeszcze są na wierzchu wyglądają dobrze tylko ta wsuwka na czujniku deko zaśmiedziała jest Edytowane 29 Kwietnia 2011 przez ColdMan Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
Buniek Zgłoś #19 Napisano 29 Kwietnia 2011 lebow, z tego co zauważyłem RP miały jeden czujnik w głowicy (chyba brązowy), a drugi w podstawie filtra - czyli tak jak piszesz. Za to już ABS (piszę na przykładzie ojca mk3) miały obydwa czujniki w podstawie, tak jak na zdjęciu powyżej, ale kolory podane przez Ciebie powinny się zgadzać. ColdMan, to po lewej to zaślepka na czujnik temp. dla MFA - nie jest to powiązane z problemem. Przeczyść narazie ten konektorek, być może coś to pomoże. Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
lebow Zgłoś #20 Napisano 29 Kwietnia 2011 Za to już ABS (piszę na przykładzie ojca mk3) miały obydwa czujniki w podstawie, Okey, nie wiedziałem... Odsyłam do TEGO wątku...jest tam ładnie opisane przez Przemka jak sie sprawdza oba czujniki. Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach