atmosferyczny Zgłoś #21 Napisano 10 Grudnia 2016 Masz miejsca wolne na bezpieczniki w skrzynce, więc trzeba wybrać odpowiedni. Należy znaleźć, na który pin wchodzi w gnieździe pod spodem (po prawej na tym zdjęciu masz część damską wtyczki). Wtyczkę się wysuwa w stronę akumulatora i rozkłada (należy różową blokadę przesunąć). Uzupełnisz odpowiedni pin damski - są różnej wielkości w zależności od maksymalnego prądu i średnicy przewodu. Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
rafal0818 Zgłoś #22 Napisano 12 Grudnia 2016 Czy o taki pin chodzi? Wysłane z mojego SM-G900F przy użyciu Tapatalka Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
atmosferyczny Zgłoś #23 Napisano 12 Grudnia 2016 227 to jest SPT A do tej wtyczki jest kilka różnych wielkości ale nie SPT tylko przede wszystkim MCP. W zależności od wielkości łącza i wielkości przewodu masz 3 rodzaje pinów: MCP 1,5 - zależnie od przekroju przewodu: 000 979 025 lub 000 979 150 MCP 4,8 - zależnie od przekroju przewodu: 000 979 027, 000 979 152, 000 979 243 lub 000 979 308 MPT - 000 979 406 Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
rafal0818 Zgłoś #24 Napisano 14 Grudnia 2016 Czy do skrzynki bezpieczników tej w kabinie po stronie kierowcy też stosuje się konektory MCP ? Wysłane z mojego SM-G900F przy użyciu Tapatalka Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
atmosferyczny Zgłoś #25 Napisano 14 Grudnia 2016 Czy do skrzynki bezpieczników tej w kabinie po stronie kierowcy też stosuje się konektory MCP ? Dla małych bezpieczników w skrzynce C i D stosuje się JPT 2,8 A dla dużych - SPT 4,8 Jeszcze w skrzynce B, tej w komorze silnika, pamiętaj o uszczelnieniach. Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
rafal0818 Zgłoś #26 Napisano 14 Grudnia 2016 Uszczelnienia są tylko trzeba je usunąć? Czy dołożyć? Wysłane z mojego SM-G900F przy użyciu Tapatalka Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
atmosferyczny Zgłoś #27 Napisano 14 Grudnia 2016 Uszczelnienia są tylko trzeba je usunąć? Czy dołożyć? Tam, gdzie brak przewodu jest korek. Przed zaciskaniem pinu na przewód nasuwasz silikonowe uszczelnienie. Wyjmujesz korek z wtyczki, żeby włożyć przygotowany pin z przewodem i uszczelnieniem. Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
rafal0818 Zgłoś #28 Napisano 14 Grudnia 2016 Dziękuję. Wysłane z mojego SM-G900F przy użyciu Tapatalka Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
melo Zgłoś #29 Napisano 24 Kwietnia 2017 No nie mogę znaleźć, który bezpiecznik odpowiada za podświetlenie tablicy rejestracyjnej w kombi? Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
nTomek Zgłoś #30 Napisano 24 Kwietnia 2017 No nie mogę znaleźć, który bezpiecznik odpowiada za podświetlenie tablicy rejestracyjnej w kombi? Nie ma takiego bezpiecznika. To oświetlenie jest sterowane bezpośrednio z modułu Bordnetz (J519). Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
melo Zgłoś #31 Napisano 24 Kwietnia 2017 To dlaczego przestało mi świecić w dwóch lampkach na raz ??? Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
nTomek Zgłoś #32 Napisano 24 Kwietnia 2017 Zasilane jest prowadzone jednym kablem, który być może uszkodził się? Nie masz błędu spalonej żarówki na zegarach? Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
melo Zgłoś #33 Napisano 24 Kwietnia 2017 Mam błąd i dobre żarówki. Nie rozumiem co jest, myślałem że bezpiecznik ale nie mogę namierzyć a mam wersję bez bezpieczników po stronie pasażera pod deską. Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
nTomek Zgłoś #34 Napisano 24 Kwietnia 2017 No to pozostaje sprawdzić instalację. Wiązka przechodzi przez zawias, który pracuje więc mogła tam "strzelić". Żarówki masz zwykłe? Nie zmieniałeś ostatnio na LEDY? Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
melo Zgłoś #35 Napisano 25 Kwietnia 2017 Nie, przymierzam się właśnie do wymiany na led. A ten bortnetz to gdzie jakby co? Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
nTomek Zgłoś #36 Napisano 25 Kwietnia 2017 Bordnetz jest nad nogami kierowcy. Dostęp do wtyczek jest po odkręceniu osłony nad pedałami - 3 wkręty torx i 1 zatrzask. Oświetlenie tablicy jest na złączu C (12 pinowe) - pin numer 8. Po zmianie na ledy musisz odhaczyć odpowiedni bit w kodowaniu bordnetza bo ci będzie ciągle zgłaszał błąd żarówki i wyłączał je. Ale póki co warto sprawdzić ciągłość kabla od bordnetza do lampek. Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
melo Zgłoś #37 Napisano 25 Kwietnia 2017 Dziękuję za pomoc. Jak będę zmieniał na led to kupię te Can bus to już chyba nie trzeba nic kombinować w kompie ? Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
nTomek Zgłoś #38 Napisano 25 Kwietnia 2017 Tak przy takim wynalazku "CAN bus" ponoć nie trzeba nic grzebać w kompie, ale warto pamiętać, że w takim rozwiązaniu tracisz kontrolę przepalonej "żarówki". LED "CAB BUS" to nic innego jak diody LED z dodatkowymi rezystorami, które dociążają źródło zasilania - stanowią ponad 80% obciążenia więc jeśli dioda przestanie świecić (co się zdarza - bo zwykle dostają przerwy albo zaczynają migać) to nadal pozostaje ten rezystor który pobiera ~80% mocy zamieniając ją w ciepło. Komputer nie wykrywa tego jako awaria, a ty nawet o tym nie wiesz. Sprawdź jaki masz bordnetz, bo nie wszystkie mają opcję obsługi podświetlenia ledowego - wtedy pozostaje ci jedynie "CAN bus" albo zwykłe żarówki. Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
melo Zgłoś #39 Napisano 25 Kwietnia 2017 Ok, dzięki za info. Jak aby znajdę chwilę to będę szukał czego nie świeci to oświetlenie tablicy i napiszę. Pozdrawiam. Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
melo Zgłoś #40 Napisano 26 Kwietnia 2017 Ale ja goopi jestem:sciana, wymieniłem dziś obie żarówki (choć obie stare wyglądały na nie spalone) i zaczęło świecić. Dodatkowo ruszyłem kablem wewnątrz klapy bo dostrzegłem że tam przewód oklejony taśmą izolacyjną. Może to właśnie tam było coś kombinowane i nie łączy. Zdejmę kiedyś tapicerkę klapy to sprawdzę, puki co świeci Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach