Skocz do zawartości
artmin

Kupujemy B8 - na co zwrócić uwagę?

Rekomendowane odpowiedzi

vw ma 2 rodzaje pomiaru cisnienia, abs - posredni, taki jak ja mam oraz normalne czujniki w kolach - bezposredni. Czujniki ponoc sa szybsze w dzialaniu oraz podaja faktyczna wartosc, ktora widzisz na wyswietlaczu, system posredni podaje roznice w obrotach kola. Jak zmienialem opone, cisnienie kazalem nabic takie samo, to na drugi dzien juz zakomunikowalo, zeby sprawdzic opony. musiala jednak bzc jakas roznica. Na takim systemie nie ma problemu z oponami, felgami itd. Zakladasz co chcesz, ustawiasz wzorzec i dziala. Jak doplacales to pewnie do czujnikow, bo z abs musi byc w standardzie, albo czujniki, takie jest prawo.---na moj gust to doplata byla tylko do klopotu:)

Edytowane przez paolokos

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Jezeli dopłacałes do czujników , to ci błąd wyskoczy jeEli założysz felgi bez czujników... Będzies musiał kupić drugi komplet czujników (bo nie radzę czujniki przekładać)

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach
@doc222 czy fabrycznie nie masz czujników ciśnienia w każdym kole? Wiem, że dopłacałem za tę opcję i pytanie czy po założeniu opon bez czujników system sam "przerzuci się" na wskazania z ABSu? Czy poza sezonem zimowym także jeździsz na 18"? Mam trochę dylemat i nie wiem czy nie skończy się po prostu na kupnie opon 19" Michelin lub Pirelli i po prostu przekładce na oryginalne felgi wraz z czujnikami ciśnienia. Chciałem kupić 18" Dartfordy bo mi się podobają szczególnie te w ciemnych chromie. Z felg najbardziej podobały mi się Verony 19" dlatego je wybrałem a na drugim miejscu Dartfordy 18", które chciałbym kupić na zimę aby jednocześnie porównać także różnicę w komforcie zawieszenia. Miałem dylemat przy konfiguracji auta ale Verony 19" jednak zwyciężyły ze względu na niepowtarzalny wygląd no i 19" bardzo ładnie pasują do kombi przy tym komfort zawieszenia o dziwo jest naprawdę dobry w połączeniu z DCC. Czy ktoś może orientuje się jak wygląda sprawa czujników ciśnienia kół w B8, czy można je w ogóle gdzieś kupić poza ASO aby bez problemu dały się dodać systemowo do auta?

 

Mam dwa komplety Dartfordów- lato i zima.Z tego co wiem to można w systemie ustawić jaki ma być typ pomiaru ciśnienia.System z ABS-em jest wystarczająco dokładny-dwukrotnie miałem niewielkie uszkodzenie i alarmował gdy wystąpił spadek ciśniea o 0,2atm-tak było w poprzednim aucie.Myślę że teraz może być jeszcze dokładniejszy.

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach
na moj gust to doplata byla tylko do klopotu
To masz słaby gust. Z abs-u nie masz konkretnej wartości - pomiar jest tylko że jest dobrze lub źle. Jeśli masz czujnik to masz konkretną wartość ciśnienia na każdym kole i widzisz jak się ona zmienia np. po kilkuset kilometrach. Też kupiłem felgę zimową i do niej zamawiam czujniki. Bardzo pomocny dodatek. Edytowane przez vahu

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Twoja opinia na temat mojego gustu mi zwisa.

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Witam wszystkich, dawno nie zaglądałem na forum.

 

Będę powoli wymieniał moją B7 na B8 z silnikiem 1.8 TSI. Mam jednak problemy z wyborem dodatkowego wyposażenia.

W aktualnym aucie mam system Key Less Access, to był chyba standard dla wersji Highline jak się brało pakiet do niego. Teraz widzę, że ten system jest za dopłatą ponad 2300 zł w każdej wersji wyposażenia. Rozumiem, że dopłacam za możliwość otwierania samochodu bez klikania na kluczyku? Trochę to drogo wychodzi i nie wiem czy nie zrezygnuję z tej funkcji. Wy to braliście?

Kolejna kwestia, którą miałem chyba w pakiecie to podnoszenie klapy bagażnika przyciskiem na kluczyku. Czy B8 ma to w standardzie czy trzeba też za to dodatkowo dopłacać?

Mam jeszcze pytanie o składane lusterka. W B7 mam tę funkcję ale nie działa ona do końca tak jak bym tego oczekiwał, lusterka składać i rozkładać trzeba za pomocą pokrętła. Czy w B8 coś zmienili pod tym względem?

 

BTW, jakie generalnie polecacie dodatki do wzięcia dla wersji Highline?

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

pociagasz za klamke - dokladnie wkladasz reke miedzy drzwi a klamke - i otwierasz samochod, podnoszenie klapy bagaznika trzeba doplacic, lusterka skladaja sie same jak zamykasz samochod:), co do dadatkow, hmm, tutaj ciezko cos komus doradzac, wszystkie dodatki umilaja zycie mniej lub bardziej, raczej sam musisz zdecydowac, napisz co cie interesuje to pomozemy opisac jak to dziala i jakie sa z tego kozysci a jakie wady. Ja mam samochod jeden z pierwszych wyprodukowanych 09.2014 i jest na fulu jak na tamte czasy, raczej nic bym nie odjal chociaz z wielu rzeczy nie korzystam zbyt czesto:)

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

To, że przekładanie czujników ciśnienia do innej felgi jest ryzykowne to wiem, można to zrobić ale się nie zaleca dlatego widzę dwa rozwiązania: pierwsze to podarować sobie zakup nowych felg na zimę a po prostu nabyć opony zimowe na 19" i przekładać co sezon nie ruszając czujników ciśnienia albo drugie rozwiązanie kupić Dartfordy wraz z kompletem opon zimowych i czujnikami ciśnienia logując je zamiennie do systemu tylko mój główny problem na który póki co nie znalazłem odpowiedzi to czy linkowanie nowych czujników do systemu jest jakieś skomplikowane i wymaga wizyty w ASO (i tutaj czy są jakieś opłaty i co z gwarancją...). @vahu jak rozwiązałeś problem logowania nowych czujników do auta bo nie wydaje mi się że tak po prostu ich założenie spowodowało, że system poprawnie je widzi? Nie wiem jak działa kontrola ciśnienia na ABSie ale u mnie faktycznie mam precyzyjny pomiar ciśnienia w każdym kole i to dość dokładnie działa, widać różnice od razu praktycznie przy ruszeniu, na tej podstawie mogę nawet dość dobrze określić czy opony są rozgrzane czy nie bo system pokazuje 2 wartości: rzeczywistą i zalecaną. Ciekawe jak jest z kołem zapasowym bo mam pełnowymiarowe ale wydaje mi się, że w kole zapasowym tez jest piąty czujnik i po przekładce (tego jeszcze nie miałem okazji robić) pewnie system działa normalnie. Byłabym wdzięczy za informacje od kogoś kto dorzucał jednak nowe czujniki do kół, interesuje mnie przede wszystkim linkowanie z systemem no i jak to później wygląda przy kolejnych przekładkach za każdym razem trzeba wpisywać je do systemu czy auto samo już je widzi. @paolokos wierz mi, że akurat ten dodatek jest przydatny i na pewno nie była to dopłata wyrzucona w błoto bo koła i ciśnienie w nich to jeden z ważniejszych czynników wpływających na bezpieczeństwo nie mówiąc już o tym, że jeśli zbyt późno dostaniesz informację, że z oponą dzieje się coś nie tak to po prostu możesz taką oponę uszkodzić a wymiana opony to już nie taki mały wydatek. W załączniku dla zainteresowanych jak pomiar widać na AID.20160925_110702.jpg

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

ja nie napisalem, ze to pieniadze wyrzucone w bloto, tylko ze to klopot, co widac na Twoim przykladzie. Mam w swoim system na ABS i dziala tak jak ma dzialac, czyli powiadamia jak cos jest nie tak. System bezposredni jest bardziej precyzyjny ale zarazem bardziej klopotliwy i drozszy w utrzymaniu. pozdrawiam posiadaczy Laguny 2 z tym systemem:)

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Dzięki za info paolokos :ok

 

To w takim razie chyba zrezygnuję z pełnego Key Less Access na rzecz podnoszenia klapy bagażnika, z tego korzystam częściej. Dobrze wiedzieć, że lusterka same się składają, brakowało tego w B7.

 

W moim aktualnym pasku nie miałem nie wiadomo czego, jest nawigacja RNS510, kamera cofania, park assist. Głównie zależy mi na nawigacji Discover Pro i ją planuję wziąć razem z pakietem Buisness. Dodatkowej instalacji telefonicznej nie biorę bo wystarczy mi basic, taką mam zresztą w obecnym pasku i bardzo dobrze spełnia swoją rolę. Zastanawiam się nad wzięciem side assist ale to jest trochę duży wydatek bo trzeba zamówić to w pakiecie niestety...

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

side assist jest troche czuly, ale pewnie kazdemu z nas zdarzylo sie , ze chcial komus zajechac droge na innym pasie. Mozna bez tego zyc, ale jak jest to lepiej ze jest. Wszystkie systemy dodatkowo zwiekszajace bezpieczenstwo sa warte doplaty, zmeczenie, zle warunki atmosferyczne itd, powoduja ze ryzyko wzrasta, takze bierz smialo:)

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Ja zamówiłem hl z DPro i AID, do tego jeszcze Ambient, bo jednak jest przyjemniej w aucie wieczorem lub w nocy.

Keyless to tylko otwieranie auta, więc nie ma sensu, zastanawiałem się czy brać kamerę cofania zamiast AID, ale jednak stwierdziłem, że czujniki wystarczą, a zmiana zegarów będzie cieszyła "non stop", bo obcujemy z zegarami cały czas. Reszta dodatków to już jednak cena zadecydowała...

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach
... tylko mój główny problem na który póki co nie znalazłem odpowiedzi to czy linkowanie nowych czujników do systemu jest jakieś skomplikowane i wymaga wizyty w ASO (i tutaj czy są jakieś opłaty i co z gwarancją...). @vahu jak rozwiązałeś problem logowania nowych czujników do auta bo nie wydaje mi się że tak po prostu ich założenie spowodowało, że system poprawnie je widzi? ...

Skoro w tym ogólnym biciu piany nadal brak konkretów, to podaję je w skrócie:

1. Nic nie trzeba robić po wymianie kół na inny komplet z zamontowanymi innymi czujnikami ciśnienia. Nowy zestaw czujników zostanie automatycznie rozpoznany i przyuczony do systemu po rozpoczęciu jazdy.

2. W kole zapasowym nie ma czujnika ciśnienia.

3. Jeżeli założysz koło bez czujnika (np. zapas) lub drugi komplet kół bez czujników ciśnienia (np. zimowe), to nic wielkiego się nie stanie. Przez ok. 1 min. od załączenia zapłonu będzie migać kontrolka systemu monitorowania ciśnienia powietrza i później zapali się ona na stałe. Oczywiście wówczas ciśnienie nie będzie kontrolowane w tym kole, w którym nie wykryto czujnika. Tyle całej akcji. To wszystko masz w instrukcji samochodu.

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Dokładnie tak to działa. Ja mam 2 komplety felg z 2 kompletami czujników i samochód po zmianie wszystko sam rozpoznaje. Nie potrzebne sa żadne wizyty w ASO. Kwestia doboru odpowiednich czujników. Starsze, z B7 nie będą działać. Muszą być dedykowane do B8, ale na allegro można znaleźć

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Dzięki @jot i @krzysr o takie odpowiedzi właśnie chodziło, bardzo mi pomogliście, właśnie od takich konkretów jest to forum, wielkie dzięki. Jeśli ktoś potrzebuje coś sprawdzić lub dowiedzieć się jak dana opcja działa to chętnie pomogę bo auto mam skonfigurowane w full opcji w My2017 i jakby co mogę sprawdzić lub przesłać w wolnej chwili jakieś fotki interesujących rzeczy czy opcji.

 

- - - - - aktualizacja - - - - -

 

To masz słaby gust. Z abs-u nie masz konkretnej wartości - pomiar jest tylko że jest dobrze lub źle. Jeśli masz czujnik to masz konkretną wartość ciśnienia na każdym kole i widzisz jak się ona zmienia np. po kilkuset kilometrach. Też kupiłem felgę zimową i do niej zamawiam czujniki. Koszt 129zł brutto nowy oryginał VW. Bardzo pomocny dodatek.

 

A gdzie zamawiasz oryginalne czujniki ciśnienia w tej dobrej cenie jeśli można wiedzieć? Chętnie także skorzystam. Jakie felgi kupiłeś na zimę i jakie opony?

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Co nam daje realnie opcja:

"Boczne poduszki dla zewnętrznych siedzeń z tyłu wraz z poduszką kolanową kierowcy", bo według konfiguratora zawiera:

- 3-punktowe past bezpieczeństwa dla zewnętrznych siedzeń z tyłu

- Poduszka powietrzna kierowcy i pasażera, poduszka pasażera z funkcją deaktywacji, poduszka kolanowa dla kierowcy

- Poduszki powietrzne boczne dla pasażerów z tyłu

- Sygnalizacja niezapiętych pasów bezpieczeństwa

 

Z tej "litanii" dodatków to realnie dochodzi tylko:

- poduszka kolanowa dla kierowcy

- poduszko boczne dla pasażerów z tyłu - co dają*więcej niż kurtyna boczna?

 

Pozostałe elementy przecież chyba są w standardzie?

 

I jeszcze jedno, czym różni się instalacja telefoniczna Business od Comfort ?

Edytowane przez melmax
uzupełnienie posta

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Co do poduszek masz racjęa co do instalacji telefonicznych... Gdybyś spróbował choć chwilę poszukać informacji na ten temat to byś zauważył, że dosłownie parę dni temu odpowiadałem na to samo pytanie:

Było już wiele razy. instalacja komfort to mała półka na telefon w miejscu popielniczki. Wzmacnianie zasięgu telefonu i dodatkowe gniazdo USB.

Instalacja biznes to gniazdo na SIM pomiędzy gniazdami na karty SD, modem LTE, obsługa rSAP i tworzenie hotspota w aucie.

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

- poduszko boczne dla pasażerów z tyłu - co dają*więcej niż kurtyna boczna?

 

 

Idąc tym tropem, to po co boczne poduszki z przodu, skoro i tak są kurtyny. Ja z racji tego, że z tyłu wożę małe dzieci postanowiłem nie oszczędzać i zamówiłem tylne boczne poduszki.

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

A ja (ten który odkrył wadę zawiasu w Paseratti, haha) postanowiłem jednak inaczej i czas się z Wami pożegnać.

Otóż za 169 kpln kupiłem (tzn auto do produkcji -rok 17, odbiór luty 17r ,leasing zewnętrzny) XC60 biturbo 2.4 pięć cylindrów 4x4 automat, najwyższa wersja Summum w kremowej skórze,doposażona o metalik,navi , dach panoramiczny, grzane kanapy tył, przód, grzaną kierownice, pamięć foteli ,lampy Activ High Beam (to samo co aktywny LED, tylko realizowane bixenonem), asystent pasa, czytanie znaków,nagłośnienie High-Performance,18 felga i tym podobne historie.Za rok wejdzie nowy model , stąd atrakcyjne ceny.

169 wychodził mnie bardzo słabo wyposażony Passat biturbo sedan (prod 16, odbiór 17)stwierdziłem , że za te pieniądze lepsze to XC, czy miałem rację czas pokaże.

W zasadzie , to może czasem zajrzę, bo miło się czasem gawędziło, więc tak zupełnie na zawsze się nie żegnam, gdyby ktoś płakał, haha

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Dołącz do dyskusji

Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.

Gość
Dodaj odpowiedź do tematu...

×   Wklejono zawartość z formatowaniem.   Przywróć formatowanie

  Dozwolonych jest tylko 75 emoji.

×   Odnośnik został automatycznie osadzony.   Przywróć wyświetlanie jako odnośnik

×   Przywrócono poprzednią zawartość.   Wyczyść edytor

×   Nie możesz bezpośrednio wkleić grafiki. Dodaj lub załącz grafiki z adresu URL.


×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Korzystając ze strony akceptujesz nasz Warunki użytkowania oraz Polityka prywatności