Agbar Zgłoś #8201 Napisano 6 Września 2016 2.0 TSI 180km w Tiguanie będzie paliło więcej niż 2.0 TSI 220km w Passacie z trzech prostych powodów. 1. Budowa SUV - opory powietrza 2. Mniejsza moc = silnik musi się bardziej wysilać żeby osiągnąć zadana prędkość 3. Napęd 4Motion Czytałem gdzieś jednak że później Tiguan ma być dostępny z TSI 220 4MOTION. Ciekawa alternatywa się kreuje też w postaci Skody Kodiaq. Długość Passata i rozstaw osi podobnie. Dziennikarze mówią po premierowych pokazach że jakość materiałów w środku zdecydowanie lepsza niż w Tiguanie i nowe multimedia na pokładzie. Będzie Active Info Display, Area View i wszystkie systemy dostępne obecnie w Pasku Mamy w firmie Tiguana II i Passata B8, materiały zastosowane we wnętrzu Tiguana tej samej klasy co B8, wątpię żeby Skodzie VW pozwolił zastosować materiały nawet podobnej klasy. Oglądałem film z premiery Skody Kodiaq i wizualnie wnętrze typowe dla tej marki d...y nie urywa, AID również na razie nie będzie. Tiguan to fajne auto o szerokości B8 o bardzo proporcjonalnej sylwetce. W Kodiaqu nadkola bardzo mocno kojarzą mi się z Tiguanem I generacji, cała buda jakaś taka nieproporcjonalna ... Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
szylton Zgłoś #8202 Napisano 6 Września 2016 (edytowane) Ja też miałem okazję przejechać Tiguanem ponad 1 tyś km i w żadnym razie nie porównywałbym materiałów wykończeniowych tych dwóch aut. Tiguan ma dolne plastiki twarde jak w 10 letniej Fabii, boczki drzwiowe z tyłu to samo... głuche puk puk... O gustach i upodobaniach nie ma sensu rozmawiać, ale po polgodzinnej recenzji Autogefuhl Skody Kodiaq, śmiem twierdzić że Kodiaq ma w środku jakość Superba, Tiguan - Polo. Oczywiście jak będzie w realu zobaczymy na wiosnę. A Active Info Display ma również być w Skodzie, co prawda nie w dniu premiery, ale... Dla ścisłości to mi również bardziej podoba się z zewnątrz Tiguan. Jeśli w Europie będzie wersja XL i poprawia w niej materiały we wnętrzu to będzie bardzo kusząca propozycja ? Edytowane 6 Września 2016 przez szylton Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
dziki_pl Zgłoś #8203 Napisano 6 Września 2016 jest kwestia tez sprzedazy samochodu po kilku latach, mozna zalozyc ze diesla latwiej sprzedac oraz jego cena bedzie wieksza. Absurdalna dopłata: 19.000 Wiekszy hałas Gorsze osiągi Ryzyko zabaw z DPF co przy jeździe po mieście jest prawdopodobne Jeśli manual i miasto to w dieslu komfort jazdy spada drastycznie przez krótkie biegi, w benzynie przyspieszenie do setki to jedna zmiana biegu, w dieslu trzy. Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
skoczek1213 Zgłoś #8204 Napisano 6 Września 2016 (edytowane) Ja też miałem okazję przejechać Tiguanem ponad 1 tyś km i w żadnym razie nie porównywałbym materiałów wykończeniowych tych dwóch aut. Tiguan ma dolne plastiki twarde jak w 10 letniej Fabii, boczki drzwiowe z tyłu to samo... głuche puk puk... O gustach i upodobaniach nie ma sensu rozmawiać, ale po polgodzinnej recenzji Autogefuhl Skody Kodiaq, śmiem twierdzić że Kodiaq ma w środku jakość Superba, Tiguan - Polo. Oczywiście jak będzie w realu zobaczymy na wiosnę. A Active Info Display ma również być w Skodzie, co prawda nie w dniu premiery, ale...Dla ścisłości to mi również bardziej podoba się z zewnątrz Tiguan. Jeśli w Europie będzie wersja XL i poprawia w niej materiały we wnętrzu to będzie bardzo kusząca propozycja POTWIERDZAM. 100% racji. passat i tiguan przy tych samych pieniądzach to dwa różne auta w środku pod kątem jakości plastików. rączki drzwi, tunel etc. z zewnątrz ładniejszy może...ale...w środku się jeździ. chyba pozostaje pasat tylko co z tą skrzynią i ....wózkiem w sedanie - kombii odpada:-) Absurdalna dopłata: 19.000Wiekszy hałas Gorsze osiągi Ryzyko zabaw z DPF co przy jeździe po mieście jest prawdopodobne Jeśli manual i miasto to w dieslu komfort jazdy spada drastycznie przez krótkie biegi, w benzynie przyspieszenie do setki to jedna zmiana biegu, w dieslu trzy. lepsze osiągi ma benzyna mimo ograniczonego momentu przez dsg? nie chodzi mi do 100km/h tylko o wyprzedzanie... Edytowane 6 Września 2016 przez skoczek1213 Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
d7d Zgłoś #8205 Napisano 6 Września 2016 Absurdalna dopłata: 19.000Wiekszy hałas Gorsze osiągi Ryzyko zabaw z DPF co przy jeździe po mieście jest prawdopodobne Jeśli manual i miasto to w dieslu komfort jazdy spada drastycznie przez krótkie biegi, w benzynie przyspieszenie do setki to jedna zmiana biegu, w dieslu trzy. - różnica w cenie 2,0 TDI DSG i 1,8 TSI DSG to 147.490 - 130.390 = 17.100 PLN (bardzo duża) - większy hałas - od silnika ? - osiągi 1,8 TSI 232km/k i 7,9s, a 2,0 TDI 190KM to 235 km/h i 7,7 s - nie widzę specjalnych różnic - ryzyko z DPF - raczej nie, i tak co ileś dni jedzie się w trasę i filtr wypali się w sposób naturalny. Diesel w mieście - tylko z DSG , benzyna lepiej też z DSG (wygoda). Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
panny z wilka Zgłoś #8206 Napisano 6 Września 2016 Czy wózek do sedana sie zmieści - szkoda ze pasek nie jest liftbackiem;) mowimy o wozku dla dziecka czy krowy??? wtf? do sedana wchodzi kazdy wozek, z gondola czy bez. wzdloz. generalnie mam zawsze luz w bagazniku ile by nas nie jechalo. co wy wozicie w tych bagaznikach? slikami jestescie zeby caly dom wozic? a jeszcze ulubionym argumentem dla kombi jest "pralka" taaa... kazdy z nas wiezie pralke raz tyg.. Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
vahu Zgłoś #8207 Napisano 6 Września 2016 jest kwestia tez sprzedazy samochodu po kilku latach, mozna zalozyc ze diesla latwiej sprzedac oraz jego cena bedzie wieksza. Auto kupuje się dla siebie a nie dla kogoś żeby je dobrze sprzedać. Miałem 5 aut benzynowych wszystkie poszły za bardzo dobrą kasę bez problemów - aktualnie 270ps w pasku i 410ps w golfie u mnie w garażu. Auto ma sprawiać frajdę Tobie a nie Kowalskiemu za kilka lat. Jeździć traktorem który jest droższy o 20k w podstawie żeby go potem sprzedać - to może od razu kupić fiata seicento - na bank się sprzeda i jeszcze nie dużo na wartości straci. Rechot tylko w autach służbowych lub przy przebiegach powyżej 50k rocznie (ale to też wtedy raczej służbowe bo chyba nikt na wczasy nie nakręci tyle w roku). Albo jeśli ktoś lubi hałas. Reszta przypadków to auto benzynowe lub hybryda (tu też nie każda się nadaje) Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
dziki_pl Zgłoś #8208 Napisano 6 Września 2016 lepsze osiągi ma benzyna mimo ograniczonego momentu przez dsg? nie chodzi mi do 100km/h tylko o wyprzedzanie... Moment nie ma tutaj znaczenie, podczas wyprzedzania silnik praktycznie tylko pracuje w zakresie który jest identyczny dla manuala i dsg. Czas 100-150, 9s vs 8s dla benzyny. Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
szylton Zgłoś #8209 Napisano 7 Września 2016 Ja znalazłem na YT testy przyśpieszenia 0-180kmh dla TDI 190 i TSI 180, są identyczne (27 sekund) z dokładnością do ułamków sekund. Dla porównania TSI 220 robi 0-180 w 18 sekund, BiTDI 240 do tej prędkości rozpędza się w 20 sekund. Oczywiście jak tylko popada trochę deszczu to na starcie 4Motion BiTDI zostawia TSI 220 daleko w tyle Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
Plato Zgłoś #8210 Napisano 7 Września 2016 Wózek do sedana zmieścisz spokojnie. Gondole kładziesz na statyw (musisz ściągnąć kola) i jeszcze około pół bagażnika jest wolne. Ze spacerówką jest jeszcze łatwiej (jeżdzę tak prawie codziennie). Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
skoczek1213 Zgłoś #8211 Napisano 7 Września 2016 czyli pozostaje na placu boju: Passat HIGHLINE 1,8 tsi 180 km (szkoda że skrzynia słaba) Passat HIGHLINE 2.0 tsi 220 km - spalanie większe bedzie o ile (litr? ) Passat Diesiel 190 km - i jeszcze jazda próbna skoda superb :-) Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
szylton Zgłoś #8212 Napisano 7 Września 2016 Passat HIGHLINE 2.0 tsi 220 km - spalanie większe bedzie o ile (litr? )zerknij na wątek "spalanie w B8" tam ludzie piszą z jakim silnikiem jakie wyniki mieli na jakich trasach. Mi średnio wychodzi 10,4l od nowości po 31k km. Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
Ikar Zgłoś #8213 Napisano 7 Września 2016 zerknij na wątek "spalanie w B8" tam ludzie piszą z jakim silnikiem jakie wyniki mieli na jakich trasach. Mi średnio wychodzi 10,4l od nowości po 31k km. Mam prawie identyczny wynik jak Twój. Tylko przebieg 7000km.... Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
Franciszek2013 Zgłoś #8214 Napisano 7 Września 2016 POTWIERDZAM. 100% racji. passat i tiguan przy tych samych pieniądzach to dwa różne auta w środku pod kątem jakości plastików. rączki drzwi, tunel etc. z zewnątrz ładniejszy może...ale...w środku się jeździ. chyba pozostaje pasat tylko co z tą skrzynią i ....wózkiem w sedanie - kombii odpada:-) lepsze osiągi ma benzyna mimo ograniczonego momentu przez dsg? nie chodzi mi do 100km/h tylko o wyprzedzanie... Bierz manualną skrzynię. Sedan ma 585l pojemności bagżnika. Mi (4 osobowa rodzina) wszystko się mieści (gondola+ spacerówka + bagaże). Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
Agbar Zgłoś #8215 Napisano 7 Września 2016 (edytowane) w nawiązaniu do testu przyspieszenia 0-180 km/h: 1.8 TSI z jakim max. momentem obrotowym (DSG czy manual) Edytowane 7 Września 2016 przez Agbar Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
Franciszek2013 Zgłoś #8216 Napisano 7 Września 2016 czyli pozostaje na placu boju:Passat HIGHLINE 1,8 tsi 180 km (szkoda że skrzynia słaba) Passat HIGHLINE 2.0 tsi 220 km - spalanie większe bedzie o ile (litr? ) Passat Diesiel 190 km - i jeszcze jazda próbna skoda superb :-) Jeśli możesz to weź Passat HIGHLINE 2.0 tsi 220 km z DSG.Wg. mnie najlepszą propozycją jakości do ceny jest opcja:Passat HIGHLINE 1,8 tsi 180 km w manualu. Oczywiście w sedanie. Będzie Pan zadowolony - - - - - aktualizacja - - - - - w nawiązaniu do testu przyspieszenia 0-180 km/h:1.8 TSI z jakim max. momentem obrotowym (DSG czy manual) 250v320 chyba jakoś tak Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
szylton Zgłoś #8217 Napisano 7 Września 2016 w nawiązaniu do testu przyspieszenia 0-180 km/h:1.8 TSI z jakim max. momentem obrotowym (DSG czy manual) dane dla DSG (250Nm) Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
skoczek1213 Zgłoś #8218 Napisano 7 Września 2016 dane dla DSG (250Nm) Chce wziąć dog. Jak miałem auto na dwa tyg zastępcze mondeo powershift to stwierdziłem ze to mega wygoda wiec raczej dag. Tylko nie kapuje jak aut moze gorzej przyspieszać od manualna i czo to bedzie jakoś znaczące . Heh juz mysle o jakimś pasku;) Tylko mysle czy czekać do nowego roku ...wyprzedaże.... Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
jot Zgłoś #8219 Napisano 7 Września 2016 Jakie tam wyprzedaże? Raczej nic więcej nie wyciśniesz niż przy standardowej cenie z przyzwoitym rabatem. Albo wyprzedaż, albo rabat. Łączenia tych dwóch ofert raczej nie praktykują. No chyba, że zleży Ci na nowym roczniku, to w takim razie czekaj. Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
kriss555 Zgłoś #8220 Napisano 8 Września 2016 zerknij na wątek "spalanie w B8" tam ludzie piszą z jakim silnikiem jakie wyniki mieli na jakich trasach. Mi średnio wychodzi 10,4l od nowości po 31k km. U mnie Szymon jest plus litr, srednio mam 11,4 ale jazda glownie podmiejska i miejska Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach