Skocz do zawartości
artmin

Kupujemy B8 - na co zwrócić uwagę?

Rekomendowane odpowiedzi

2.0 TSI 180km w Tiguanie będzie paliło więcej niż 2.0 TSI 220km w Passacie z trzech prostych powodów.

1. Budowa SUV - opory powietrza

2. Mniejsza moc = silnik musi się bardziej wysilać żeby osiągnąć zadana prędkość

3. Napęd 4Motion

 

Czytałem gdzieś jednak że później Tiguan ma być dostępny z TSI 220 4MOTION.

Ciekawa alternatywa się kreuje też w postaci Skody Kodiaq. Długość Passata i rozstaw osi podobnie. Dziennikarze mówią po premierowych pokazach że jakość materiałów w środku zdecydowanie lepsza niż w Tiguanie i nowe multimedia na pokładzie. Będzie Active Info Display, Area View i wszystkie systemy dostępne obecnie w Pasku

 

Mamy w firmie Tiguana II i Passata B8, materiały zastosowane we wnętrzu Tiguana tej samej klasy co B8, wątpię żeby Skodzie VW pozwolił zastosować materiały nawet podobnej klasy. Oglądałem film z premiery Skody Kodiaq i wizualnie wnętrze typowe dla tej marki d...y nie urywa, AID również na razie nie będzie. Tiguan to fajne auto o szerokości B8 o bardzo proporcjonalnej sylwetce. W Kodiaqu nadkola bardzo mocno kojarzą mi się z Tiguanem I generacji, cała buda jakaś taka nieproporcjonalna ...

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Ja też miałem okazję przejechać Tiguanem ponad 1 tyś km i w żadnym razie nie porównywałbym materiałów wykończeniowych tych dwóch aut. Tiguan ma dolne plastiki twarde jak w 10 letniej Fabii, boczki drzwiowe z tyłu to samo... głuche puk puk... O gustach i upodobaniach nie ma sensu rozmawiać, ale po polgodzinnej recenzji Autogefuhl Skody Kodiaq, śmiem twierdzić że Kodiaq ma w środku jakość Superba, Tiguan - Polo. Oczywiście jak będzie w realu zobaczymy na wiosnę. A Active Info Display ma również być w Skodzie, co prawda nie w dniu premiery, ale...

Dla ścisłości to mi również bardziej podoba się z zewnątrz Tiguan. Jeśli w Europie będzie wersja XL i poprawia w niej materiały we wnętrzu to będzie bardzo kusząca propozycja ?

Edytowane przez szylton

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach
jest kwestia tez sprzedazy samochodu po kilku latach, mozna zalozyc ze diesla latwiej sprzedac oraz jego cena bedzie wieksza.

 

Absurdalna dopłata: 19.000

Wiekszy hałas

Gorsze osiągi

Ryzyko zabaw z DPF co przy jeździe po mieście jest prawdopodobne

Jeśli manual i miasto to w dieslu komfort jazdy spada drastycznie przez krótkie biegi, w benzynie przyspieszenie do setki to jedna zmiana biegu, w dieslu trzy.

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach
Ja też miałem okazję przejechać Tiguanem ponad 1 tyś km i w żadnym razie nie porównywałbym materiałów wykończeniowych tych dwóch aut. Tiguan ma dolne plastiki twarde jak w 10 letniej Fabii, boczki drzwiowe z tyłu to samo... głuche puk puk... O gustach i upodobaniach nie ma sensu rozmawiać, ale po polgodzinnej recenzji Autogefuhl Skody Kodiaq, śmiem twierdzić że Kodiaq ma w środku jakość Superba, Tiguan - Polo. Oczywiście jak będzie w realu zobaczymy na wiosnę. A Active Info Display ma również być w Skodzie, co prawda nie w dniu premiery, ale...

Dla ścisłości to mi również bardziej podoba się z zewnątrz Tiguan. Jeśli w Europie będzie wersja XL i poprawia w niej materiały we wnętrzu to będzie bardzo kusząca propozycja

 

POTWIERDZAM. 100% racji. passat i tiguan przy tych samych pieniądzach to dwa różne auta w środku pod kątem jakości plastików. rączki drzwi, tunel etc. z zewnątrz ładniejszy może...ale...w środku się jeździ. chyba pozostaje pasat tylko co z tą skrzynią i ....wózkiem w sedanie :P - kombii odpada:-)

 

Absurdalna dopłata: 19.000

Wiekszy hałas

Gorsze osiągi

Ryzyko zabaw z DPF co przy jeździe po mieście jest prawdopodobne

Jeśli manual i miasto to w dieslu komfort jazdy spada drastycznie przez krótkie biegi, w benzynie przyspieszenie do setki to jedna zmiana biegu, w dieslu trzy.

lepsze osiągi ma benzyna mimo ograniczonego momentu przez dsg? nie chodzi mi do 100km/h tylko o wyprzedzanie...

Edytowane przez skoczek1213

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach
Absurdalna dopłata: 19.000

Wiekszy hałas

Gorsze osiągi

Ryzyko zabaw z DPF co przy jeździe po mieście jest prawdopodobne

Jeśli manual i miasto to w dieslu komfort jazdy spada drastycznie przez krótkie biegi, w benzynie przyspieszenie do setki to jedna zmiana biegu, w dieslu trzy.

- różnica w cenie 2,0 TDI DSG i 1,8 TSI DSG to 147.490 - 130.390 = 17.100 PLN (bardzo duża)

- większy hałas - od silnika ?

- osiągi 1,8 TSI 232km/k i 7,9s, a 2,0 TDI 190KM to 235 km/h i 7,7 s - nie widzę specjalnych różnic

- ryzyko z DPF - raczej nie, i tak co ileś dni jedzie się w trasę i filtr wypali się w sposób naturalny.

 

Diesel w mieście - tylko z DSG , benzyna lepiej też z DSG (wygoda).

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Czy wózek do sedana sie zmieści - szkoda ze pasek nie jest liftbackiem;)

 

 

mowimy o wozku dla dziecka czy krowy??? wtf?

do sedana wchodzi kazdy wozek, z gondola czy bez. wzdloz.

generalnie mam zawsze luz w bagazniku ile by nas nie jechalo. co wy wozicie w tych bagaznikach?

slikami jestescie zeby caly dom wozic?;)

a jeszcze ulubionym argumentem dla kombi jest "pralka"

taaa... kazdy z nas wiezie pralke raz tyg..

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach
jest kwestia tez sprzedazy samochodu po kilku latach, mozna zalozyc ze diesla latwiej sprzedac oraz jego cena bedzie wieksza.

Auto kupuje się dla siebie a nie dla kogoś żeby je dobrze sprzedać. Miałem 5 aut benzynowych wszystkie poszły za bardzo dobrą kasę bez problemów - aktualnie 270ps w pasku i 410ps w golfie u mnie w garażu. Auto ma sprawiać frajdę Tobie a nie Kowalskiemu za kilka lat.

Jeździć traktorem który jest droższy o 20k w podstawie żeby go potem sprzedać - to może od razu kupić fiata seicento - na bank się sprzeda i jeszcze nie dużo na wartości straci. Rechot tylko w autach służbowych lub przy przebiegach powyżej 50k rocznie (ale to też wtedy raczej służbowe bo chyba nikt na wczasy nie nakręci tyle w roku). Albo jeśli ktoś lubi hałas. Reszta przypadków to auto benzynowe lub hybryda (tu też nie każda się nadaje)

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

lepsze osiągi ma benzyna mimo ograniczonego momentu przez dsg? nie chodzi mi do 100km/h tylko o wyprzedzanie...

 

 

Moment nie ma tutaj znaczenie, podczas wyprzedzania silnik praktycznie tylko pracuje w zakresie który jest identyczny dla manuala i dsg.

Czas 100-150, 9s vs 8s dla benzyny.

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Ja znalazłem na YT testy przyśpieszenia 0-180kmh dla TDI 190 i TSI 180, są identyczne (27 sekund) z dokładnością do ułamków sekund.

Dla porównania TSI 220 robi 0-180 w 18 sekund, BiTDI 240 do tej prędkości rozpędza się w 20 sekund. Oczywiście jak tylko popada trochę deszczu to na starcie 4Motion BiTDI zostawia TSI 220 daleko w tyle :P

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Wózek do sedana zmieścisz spokojnie. Gondole kładziesz na statyw (musisz ściągnąć kola) i jeszcze około pół bagażnika jest wolne. Ze spacerówką jest jeszcze łatwiej (jeżdzę tak prawie codziennie).

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

czyli pozostaje na placu boju:

Passat HIGHLINE 1,8 tsi 180 km (szkoda że skrzynia słaba)

Passat HIGHLINE 2.0 tsi 220 km - spalanie większe bedzie o ile (litr? )

Passat Diesiel 190 km -

i jeszcze jazda próbna skoda superb :-)

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach
Passat HIGHLINE 2.0 tsi 220 km - spalanie większe bedzie o ile (litr? )
zerknij na wątek "spalanie w B8" tam ludzie piszą z jakim silnikiem jakie wyniki mieli na jakich trasach. Mi średnio wychodzi 10,4l od nowości po 31k km.

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach
zerknij na wątek "spalanie w B8" tam ludzie piszą z jakim silnikiem jakie wyniki mieli na jakich trasach. Mi średnio wychodzi 10,4l od nowości po 31k km.

 

Mam prawie identyczny wynik jak Twój. Tylko przebieg 7000km....

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach
POTWIERDZAM. 100% racji. passat i tiguan przy tych samych pieniądzach to dwa różne auta w środku pod kątem jakości plastików. rączki drzwi, tunel etc. z zewnątrz ładniejszy może...ale...w środku się jeździ. chyba pozostaje pasat tylko co z tą skrzynią i ....wózkiem w sedanie :P - kombii odpada:-)

 

 

lepsze osiągi ma benzyna mimo ograniczonego momentu przez dsg? nie chodzi mi do 100km/h tylko o wyprzedzanie...

 

Bierz manualną skrzynię. Sedan ma 585l pojemności bagżnika. Mi (4 osobowa rodzina) wszystko się mieści (gondola+ spacerówka + bagaże).

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

w nawiązaniu do testu przyspieszenia 0-180 km/h:

1.8 TSI z jakim max. momentem obrotowym (DSG czy manual)

Edytowane przez Agbar

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach
czyli pozostaje na placu boju:

Passat HIGHLINE 1,8 tsi 180 km (szkoda że skrzynia słaba)

Passat HIGHLINE 2.0 tsi 220 km - spalanie większe bedzie o ile (litr? )

Passat Diesiel 190 km -

i jeszcze jazda próbna skoda superb :-)

Jeśli możesz to weź Passat HIGHLINE 2.0 tsi 220 km z DSG.

Wg. mnie najlepszą propozycją jakości do ceny jest opcja:Passat HIGHLINE 1,8 tsi 180 km w manualu. Oczywiście w sedanie. Będzie Pan zadowolony :)

 

- - - - - aktualizacja - - - - -

 

w nawiązaniu do testu przyspieszenia 0-180 km/h:

1.8 TSI z jakim max. momentem obrotowym (DSG czy manual)

 

250v320 chyba jakoś tak

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach
w nawiązaniu do testu przyspieszenia 0-180 km/h:

1.8 TSI z jakim max. momentem obrotowym (DSG czy manual)

 

dane dla DSG (250Nm)

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach
dane dla DSG (250Nm)

 

Chce wziąć dog. Jak miałem auto na dwa tyg zastępcze mondeo powershift to stwierdziłem ze to mega wygoda wiec raczej dag. Tylko nie kapuje jak aut moze gorzej przyspieszać od manualna i czo to bedzie jakoś znaczące . Heh juz mysle o jakimś pasku;)

Tylko mysle czy czekać do nowego roku ...wyprzedaże....

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Jakie tam wyprzedaże? Raczej nic więcej nie wyciśniesz niż przy standardowej cenie z przyzwoitym rabatem. Albo wyprzedaż, albo rabat. Łączenia tych dwóch ofert raczej nie praktykują. No chyba, że zleży Ci na nowym roczniku, to w takim razie czekaj.

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach
zerknij na wątek "spalanie w B8" tam ludzie piszą z jakim silnikiem jakie wyniki mieli na jakich trasach. Mi średnio wychodzi 10,4l od nowości po 31k km.

U mnie Szymon jest plus litr, srednio mam 11,4 ale jazda glownie podmiejska i miejska

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Dołącz do dyskusji

Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.

Gość
Dodaj odpowiedź do tematu...

×   Wklejono zawartość z formatowaniem.   Przywróć formatowanie

  Dozwolonych jest tylko 75 emoji.

×   Odnośnik został automatycznie osadzony.   Przywróć wyświetlanie jako odnośnik

×   Przywrócono poprzednią zawartość.   Wyczyść edytor

×   Nie możesz bezpośrednio wkleić grafiki. Dodaj lub załącz grafiki z adresu URL.


×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Korzystając ze strony akceptujesz nasz Warunki użytkowania oraz Polityka prywatności