Skocz do zawartości
artmin

Kupujemy B8 - na co zwrócić uwagę?

Rekomendowane odpowiedzi

co do benzyn to sie nie wypowiem bo mam diesla ale co do wyswietlacza to ja mam analog bo akurat taki byl jak kupowalem, aczkolwiek ogladalem info display i fajnie to wyglada ale, analog to klasyka, nigdy sie nie znudzi, cyfrowka juz moze tak, ale nie to jest nawazniejsze, wystepuja dosc spore problemy z rysowaniem sie szybki, i niestety koszty dosc spore w wypadku awarii ( dosc duzo czytalem na niemieckich forach, i jest to problem. Niektorzy skarza sie tez na problemy z wyswietlaniem, jak to opisuja wystepuje jakas gradacja na wyswietlaczu, wyglada to jak zabrudzenie, tak wynika to z opisu. Moze to problemy pierwszych wersji, ciezko stwierdzic. Kiedys w Polsce handlowalem Renault, i w scenikach zegary padaly na potege, koszt 500 zl, ale to byla naprawa przez polskiego dobrego specjaliste i bylo ok, w serwisie kwota byla astronomiczna wtedy. PS przy zakupie nowego samochodu pewnie bym zamowil, ale mnie nie chcialo sie jechac iles kilometrow dalej wiec kupilem u mnie w wiosce od miejscowego VW analoga i wcale nie zaluje:), pozd

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach
a pasy miałeś zapięte ??

 

Tak. Były zapięte.

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach
1.8 tsi manual 320Nm 7,9 do 100 max 230 km/h 124 tys

1.8 tsi dsg7 250Nm 8,1 do 100 max 230 km/h 133 tys

...

Napewno nie brałbym 1.8 tsi dsg7. Jeździłem i jak dla mnie jest mulasty z tymi 250Nm.

 

Tak, te 70Nm i 0,2s do 100 to jest przepaść. Fakt że mają identyczną moc nie ma znaczenia. 1.8 z DSG7 zamula strasznie. W zasadzie to nie jedzie tylko stoi. W sumie, mam wrażenie że zamiast jechać do przodu, to się cofa. Za chwile przyjdzie ktoś z 2.0 i powie że wszyskie wolniejsze silniki to muły. A później przyjdzie ktoś z 1.4 122KM i powie że jest zadowolony i nic mu nie zamula...

 

@rafiksq - sam musisz się przejechać każdym i zdecydować, bo na forum nie przeczytasz obiektywnych opinii. Każdy będzie chwalił swoje... Polecam review Superba (2.0TSI 220 DSG), Passata (1.8TSI 180 DSG) i Mazdy 6 na YT od Autogefuhl. Tam usłyszysz opinię kogoś obeznanego na temat optymalnego silnika do Passata :)

Tak samo co do AID - przejedz się i sprawdź. Ja nie mam i mi to pasuje, są tu też ludzie co mają i są zadowoleni. Sam musisz wiedzieć co Tobie pasuje i na co chcesz wydać kasę.

 

Przy okazji - tak się składa że dla DSG przebieg momentu nie ma już takiego znaczenia jak w manualu. DSG po prostu zrzuci bieg i jak trzeba wykorzysta trochę większe obroty aby przyspieszyć. Moc maksymalna jest taka sama więc tu manual nie ma przewagi. Te 0,2s wynika pewnie z tego że w DSG potrzeba już 3ciego biegu a w manualu dojdzie do 100 na 2gim.

Edytowane przez punxhc

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach
Tak, te 70Nm i 0,2s do 100 to jest przepaść. Fakt że mają identyczną moc nie ma znaczenia. 1.8 z DSG7 zamula strasznie. W zasadzie to nie jedzie tylko stoi. W sumie, mam wrażenie że zamiast jechać do przodu, to się cofa. Za chwile przyjdzie ktoś z 2.0 i powie że wszyskie wolniejsze silniki to muły. A później przyjdzie ktoś z 1.4 122KM i powie że jest zadowolony i nic mu nie zamula...

 

@rafiksq - sam musisz się przejechać każdym i zdecydować, bo na forum nie przeczytasz obiektywnych opinii. Każdy będzie chwalił swoje... Polecam review Superba (2.0TSI 220 DSG), Passata (1.8TSI 180 DSG) i Mazdy 6 na YT od Autogefuhl. Tam usłyszysz opinię kogoś obeznanego na temat optymalnego silnika do Passata :)

Tak samo co do AID - przejedz się i sprawdź. Ja nie mam i mi to pasuje, są tu też ludzie co mają i są zadowoleni. Sam musisz wiedzieć co Tobie pasuje i na co chcesz wydać kasę.

 

Przy okazji - tak się składa że dla DSG przebieg momentu nie ma już takiego znaczenia jak w manualu. DSG po prostu zrzuci bieg i jak trzeba wykorzysta trochę większe obroty aby przyspieszyć. Moc maksymalna jest taka sama więc tu manual nie ma przewagi. Te 0,2s wynika pewnie z tego że w DSG potrzeba już 3ciego biegu a w manualu dojdzie do 100 na 2gim.

 

Dzięki za odpowiedź. Jechałem póki co Mazdą 2.0 i 2.5 bardzo duża różnica, 2.0 strasznie muli natomiast 2.5 to już cena 146tys.zł więc przy takim poziomie cenowym trzeba zastanowić się czy też nad alternatywą. Zastanawiam się też nad 2-3 letnią a5 Sportback i A6 ale to czytam na temat silników to jakaś porażka.

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

kupując auto musiałem zgodzić się na AID (takie auto było od ręki), nie bylem przekonany

teraz po kilku tygodniach stwierdzam, że gdybym się upierał i wybrał auto bez AID dużo bym stracił

opinia subiektywna więc "odporna na krytykę" ;)

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach
Tak, te 70Nm i 0,2s do 100 to jest przepaść. Fakt że mają identyczną moc nie ma znaczenia. 1.8 z DSG7 zamula strasznie. W zasadzie to nie jedzie tylko stoi. W sumie, mam wrażenie że zamiast jechać do przodu, to się cofa. Za chwile przyjdzie ktoś z 2.0 i powie że wszyskie wolniejsze silniki to muły. A później przyjdzie ktoś z 1.4 122KM i powie że jest zadowolony i nic mu nie zamula...

 

HAHA - dobrze powiedziane! :)

 

Dla wszystkich mówiących, jak to 1.8 TSI DSG zamula - nagrałem filmik z przyspieszenia. A warto wziąć jeszcze pod uwagę, że na tym nagraniu auto w pewnym momencie trochę gubiło trakcję.

Oceńcie sami.

 

Dodatkowo mam zmierzone przyspieszenie aplikacją spiętą z OBD - też załączam (pomiar wykonywany innym razem).

 

Oto jak "zamula" 1.8 TSI w DSG przy tych 250 nm:

 

 

2016-02-25 19.39.54.jpg

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

przeciez widac ze ledwo jedzie, poracha na calego:)

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

W manualu do setki na jedynce byś dociągnął heheh :P

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach
HAHA - dobrze powiedziane! :)

 

Dla wszystkich mówiących, jak to 1.8 TSI DSG zamula - nagrałem filmik z przyspieszenia. A warto wziąć jeszcze pod uwagę, że na tym nagraniu auto w pewnym momencie trochę gubiło trakcję.

Oceńcie sami.

 

Dodatkowo mam zmierzone przyspieszenie aplikacją spiętą z OBD - też załączam (pomiar wykonywany innym razem).

 

Oto jak "zamula" 1.8 TSI w DSG przy tych 250 nm:

 

 

[ATTACH=CONFIG]143974[/ATTACH]

 

Ostatni raz się w tym temacie wypowiadam... mylicie przyśpieszenie z elastycznością. Ja nie mam się za znawcę, ani specjalistę przez duże S, jak niektórzy tutaj :P Ja, tak jak piszecie, że najlepiej zrobić, przejechałem się autami z silnikiem 1.8 z dsg i bez. Moje odczucia są takie jak napisałem. 70Nm różnicy jeżeli chodzi o elastyczność to dużo patrząc np. o ile podnoszony jest moment przez profesjonalne firmy dla większości zwykłych aut.

 

Podsumowując, zgadzam się, że najlepiej będzie jak przejedziesz się sam bo tutaj specjalistów jak mrówków i każdy ma rację ;)

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach
kupując auto musiałem zgodzić się na AID (takie auto było od ręki), nie bylem przekonany

teraz po kilku tygodniach stwierdzam, że gdybym się upierał i wybrał auto bez AID dużo bym stracił

opinia subiektywna więc "odporna na krytykę" ;)

 

wiesz wszystko sie zgadza, ja na poczatku chodzilem za automatem, moj B7 1.6 TDI super samochod ale manual, a ze mam problem z lewa stopa to mowie kupie sobie automat. Zrobilem jazde probna 150 TDI, super, mowie do dilera szukaj takiego na fulu, znalazl czarnego, 3000 przebiegu ale bez DCC, czytam forum, a tu wszyscy ze musi byc. Dobra odpada, szukaj z DCC ale lepiej 190 KM, bo ponoc lepszy, ale nie bylo nic ciekawego. Na placu stal BiTDI, dostalem kluczyki i sie zaczelo. Powiem tak, jak bym kupil 1.4 czy 1.8 ( niewiem jak jezdzi 2.0 ), czy jak bym kupil TDI 150, czy 190 to teraz wiem ile bym stracil. Jak wchodzisz w zakret przy 150 na godzine i prawie cie wyrzuca z fotela na bok a samochod sie trzyma pasa ( verona 19" ) albo u nas jest prosta ze swiatel pod dobra gorke 7 stopni nachylenia jakies 500 m, to wrazenia sa bezcenne, wtedy widac ile stracilbym kupujac inny samochod, pozd

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach
W manualu do setki na jedynce byś dociągnął heheh :P

 

Mam kolegę który robi to na dwójce :) Zapytam czy próbował na jedynce :P

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Warto jeszcze dodać, że wszystko zależy od tego do czego się przyzwyczaiłeś. Ja miałem świetne wrażenie po jeździe próbnej 1.8 dsg , bo auto którym jeżdżę na co dzień jest totalnym mułem.

Kolejna rzecz to kompromis pomiędzy żwawszym autem a bardziej komfortowym (w sensie zmiany biegów). Ja nie wyobrażam sobie jazdy po Warszawie na manualu, a auta używam w 80% w mieście.

Ostatnia rzecz, wiadomo, budżet. Różnica między 1.8 a 2.0 to ok. 12 tys. z tego co kojarzę. Za 12 tys. możesz trochę wyposażenia już dorzucić...

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach
a pasy miałeś zapięte ??

Pasy nie maja nic do zwol id ja ręcznego hamulca

 

Zagłuszanie sygnału kluczyka to tez nie problem jak samochód uruchomiony bedzie tylko info ze nie znaleziono kluczyka i tyle

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach
Ostatni raz się w tym temacie wypowiadam... mylicie przyśpieszenie z elastycznością.

Ja nie mylę. Twierdzę tylko że elastyczność na biegu X ma duże znaczenie w manualu i znacznie mniejsze znaczenie w DSG.

W manualu nie chcesz co 2 sekundy zmieniać biegu - dlatego elastyczność jest ważna, bo chcesz przyspieszać z niskich obrotów nie redukując biegu. W DSG jest Ci to raczej obojętne czy auto przyspieszy na 5ce czy zrzuci na 3kę... Ważne że zrobi to tak szybko jak zadecydujesz pedałem przyspieszenia :)

Nie zmienia to faktu że jak wiadomo lepiej jest mieć więcej Nm i więcej KM... Ale przewaga 1.8TSI Manual nad DSG (czy też odwrotnie, jak kto woli) jest bardzo dyskusyjna i subiektywna.

 

- - - - - aktualizacja - - - - -

 

Mam kolegę który robi to na dwójce

Żeby osiągnąć "katalogowy" wynik 0-100 dla manuala to akurat trzeba to zrobić na dwójce...

 

- - - - - aktualizacja - - - - -

 

Oto jak "zamula" 1.8 TSI w DSG przy tych 250 nm:

 

Całkowicie zgubił trakcję w okolicach 30km/h, szkoda bo ogólnie poszło ładnie ;)

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach
Całkowicie zgubił trakcję w okolicach 30km/h, szkoda bo ogólnie poszło ładnie

 

Będę robił kolejne udokumentowane próby :)

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach
Dzięki za odpowiedź. Jechałem póki co Mazdą 2.0 i 2.5 bardzo duża różnica, 2.0 strasznie muli natomiast 2.5 to już cena 146tys.zł więc przy takim poziomie cenowym trzeba zastanowić się czy też nad alternatywą. Zastanawiam się też nad 2-3 letnią a5 Sportback i A6 ale to czytam na temat silników to jakaś porażka.

 

2.5 tez mistrzem szybkosci nie jest...ale przyjemnie brzmi silnik...Niestety GJ ma powazna wade - najslabsze w segmencie wyciszenie . Ja sobie ja odpuscilem. Pozdrawiam jako byly juz uzytkownik GH tez z 2008 :)

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach
Jak wchodzisz w zakret przy 150 na godzine i prawie cie wyrzuca z fotela na bok a samochod sie trzyma pasa ( verona 19" ) albo u nas jest prosta ze swiatel pod dobra gorke 7 stopni nachylenia jakies 500 m, to wrazenia sa bezcenne, wtedy widac ile stracilbym kupujac inny samochod, pozd

 

A bitdi ma lepiej skręcać na autostradzie od innych wersji? Dlaczego.

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

nie wiem gdzie znalazles ze chodzi o autostrade, ale tak Bitdi "skreca tzn trzyba sie jak przyklejony drogi" lepiej od zwyklych wersji bo: ma naped na 4 kola, bo ma xds, bo jest obnizony o 15 mm, bo moj ma kola 19", to wszystko sprawia ze granica przyczepnosci jest przesunieta w stosunku do zwyklach wersji o bardzo duzo, wiem co mowie bo mam passata b7 1.6 tdi. pozd.

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach
Jak wchodzisz w zakret przy 150 na godzine i prawie cie wyrzuca z fotela na bok a samochod sie trzyma pasa ( verona 19" ) albo u nas jest prosta ze swiatel pod dobra gorke 7 stopni nachylenia jakies 500 m, to wrazenia sa bezcenne, wtedy widac ile stracilbym kupujac inny samochod, pozd

 

Jak wypadasz z fotela obojetnie przy jakiej predkości tzn że trzymanie boczne wspomnianego siedziska jest słabe, albo zapomniałeś o pasach. Każdy z tych przypadków jest niebezpieczny dla Ciebie i otoczenia wiec nie ma sie czym chwalić.

 

- - - - - aktualizacja - - - - -

 

nie wiem gdzie znalazles ze chodzi o autostrade, ale tak Bitdi "skreca tzn trzyba sie jak przyklejony drogi" lepiej od zwyklych wersji bo: ma naped na 4 kola, bo ma xds, bo jest obnizony o 15 mm, bo moj ma kola 19", to wszystko sprawia ze granica przyczepnosci jest przesunieta w stosunku do zwyklach wersji o bardzo duzo, wiem co mowie bo mam passata b7 1.6 tdi. pozd.

 

Naped na 4 kola w przypadku VW to lekkie koloryzowanie:) Tył włącza się tylko w przypadku uślizgu osi przedniej. W związku z tym jego działanie jest dość ułomne. Takie ma zadnie Haldex. Na pewno pomaga, ale bez przesady. Nie w "sportowej" jeździe:). Testowałem na odcinku kilkuset kmow BiTi. XDS to sciemniany mechanizm różnicowy, ale nie mechaniczny tylko realizowany elektronicznie na zasadzie przychamowywania koła hamulcami. To sama opinia co wyżej. Moja rada. Uważaj bo zabijesz siebie a conajgorsze kogoś sądząc, że granica Twojej przyczepności jest wyżej niż w zwykłym. Jako posiadacz licencji BC podpowiem jedno. Na pewno ta granica jest ciut wyżej. Ale jak już ja osiągniesz to zasada jest prosta. Auto tak gwałtownie straci przyczepność, że na zareagowanie będziesz miał mniej czasu niż w "zwykłej" wersji paska, który utratę przyczepności zasyganlizuje dużo szybciej i w bardziej bezpieczny sposób.

  • Like 1

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

czytanie ze zrozumieniem to bardzo fajna umiejetnosc, czasem sie przydaje, np. w dyskusjach na forum. To, ze nie zrozumiales mojego posta to trudno, ale, ze nie wiesz o czym piszesz to juz troche gorzej - XDS to sciemniany mechanizm różnicowy, ale nie mechaniczny tylko realizowany elektronicznie na zasadzie przychamowywania koła hamulcami. - nasza dalsza dyskusja jest daremna, sorry ale wole podyskutowac z ludzmi bez licencji kierowcy wyscigowego chyba, pozd

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Dołącz do dyskusji

Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.

Gość
Dodaj odpowiedź do tematu...

×   Wklejono zawartość z formatowaniem.   Przywróć formatowanie

  Dozwolonych jest tylko 75 emoji.

×   Odnośnik został automatycznie osadzony.   Przywróć wyświetlanie jako odnośnik

×   Przywrócono poprzednią zawartość.   Wyczyść edytor

×   Nie możesz bezpośrednio wkleić grafiki. Dodaj lub załącz grafiki z adresu URL.


×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Korzystając ze strony akceptujesz nasz Warunki użytkowania oraz Polityka prywatności