Prim Zgłoś #6361 Napisano 18 Grudnia 2015 A nie wiesz może jak wygląda sytuacja w przypadki 1.8 TSI z DSG? Tu zapewne jest ograniczone pole manewru ze względu na ograniczenie DSG do 250 Nm - ale może mimo tego da się zrobić bezpiecznie jakiś upgrade? Dowiadywałem się w kreatorze i człowiek po drugiej stronie słuchawki sugerował, że do 320Nm DSG7 spokoje da rade... czyli jakieś 210KM i 320Nm... tylko przekazuje co usłyszałem, nie oceniam czy to ma sens. Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
majonezzz Zgłoś #6362 Napisano 18 Grudnia 2015 (edytowane) Pytanie do posiadaczy Area View. Czy przy deszczowej pogodzie (plus chlapa i błotko) jest jakiś problem z widokiem z kamery przedniej i bocznych? O tylną nie pytam bo jest chowana Edytowane 18 Grudnia 2015 przez majonezzz Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
kriss555 Zgłoś #6363 Napisano 18 Grudnia 2015 Jest problem, zdecydowanie mniej widac Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
macmal Zgłoś #6364 Napisano 18 Grudnia 2015 Jeździłem dziś TSI280 w Seacie Leone. To jest po prostu kosmos. Przyspieszenie, elastyczność... nawet w trybie komfort poraża. Minus - napęd na ośkę - ogromne problemy z trakcją. Spalanie z 45 km jazdy 11,7 - i tu w/g mnie duży plus. Waga Leona ca 1400 kg, passat troszkę cięższy + 4M więc realnie pewnie + 1,5 l. trzeba doliczyć. Ale sama jazda bajeczka... Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
majonezzz Zgłoś #6365 Napisano 18 Grudnia 2015 (edytowane) Jeździłem dziś TSI280 w Seacie Leone.To jest po prostu kosmos. Przyspieszenie, elastyczność... nawet w trybie komfort poraża. Minus - napęd na ośkę - ogromne problemy z trakcją. Spalanie z 45 km jazdy 11,7 - i tu w/g mnie duży plus. Waga Leona ca 1400 kg, passat troszkę cięższy + 4M więc realnie pewnie + 1,5 l. trzeba doliczyć. Ale sama jazda bajeczka... Zabawne, też się tam (salon?) wybieram dziś w tej samej sprawie Bardziej dla własnych doświadczeń bo zamówienia już nie zmieniam. Dziś dostałem potwierdzenie, że mój wpadł na 4-ty tydzień produkcji (z 6-tego) czyli odbiór może będzie pod koniec lutego. - - - - - aktualizacja - - - - - Jest problem, zdecydowanie mniej widac Sprecyzuj proszę co dla Ciebie oznacza zdecydowanie mniej i z której kamery: przód czy bok czy wszystkie? Czy musisz przecierać te kamery np. codziennie? Bo już zaczynam myśleć czy nie wziąć samej tylnej. Wszystkie filmiki na YT świetnie oddają przydatność tego rozwiązania, tyle że albo są robione na południu Europy w ciepłym klimacie albo w np. w Polsce ale w lato. Edytowane 18 Grudnia 2015 przez majonezzz Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
dziabagm Zgłoś #6366 Napisano 18 Grudnia 2015 Dowiadywałem się w kreatorze i człowiek po drugiej stronie słuchawki sugerował, że do 320Nm DSG7 spokoje da rade... czyli jakieś 210KM i 320Nm... tylko przekazuje co usłyszałem, nie oceniam czy to ma sens. A jak ja z kolesiem z kreatora gadałem to powiedział że z DSG7 jest problem "bo one nawet serii nie wytrzymują" - - - - - aktualizacja - - - - - Powinno być lepiej, jak przejedziesz jeszcze ze 2-3 tysiące km. U mnie wyraźnie się poprawiło, a i różnice pomiędzy trybami sport / comfort czuć teraz bardziej wyraźnie. Nie wiem, od czego to zależy, ale widocznie musiały się te wszystkie części poukładać... A ja zauważyłem, że silnik zaczął lepiej pracować po 3 tyś Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
booncol Zgłoś #6367 Napisano 18 Grudnia 2015 (edytowane) Jeździłem dziś TSI280 w Seacie Leone.To jest po prostu kosmos. Przyspieszenie, elastyczność... nawet w trybie komfort poraża. Minus - napęd na ośkę - ogromne problemy z trakcją. Spalanie z 45 km jazdy 11,7 - i tu w/g mnie duży plus. Waga Leona ca 1400 kg, passat troszkę cięższy + 4M więc realnie pewnie + 1,5 l. trzeba doliczyć. Ale sama jazda bajeczka... Ja bylem mocno zdecydowany na Passata. Jednak po jezdzie probnej jednym i drugim nie zastanawialem sie i zamowilem Cupre. Pal licho twardsze plastiki i znaczek na masce. Z DCC na 19 w trybie komfort jest o dziwo naprawde komfortowo. Pozycja za kierownica o niebo lepsza niz w Pasku (przynajmniej dla mnie). Spalania nie sprawdzalem bo przy moich przebiegach jest to malo istotne. Co do DSG w 1.8 TSI w Passacie to jest to jakies nieporozumienie. Placic ponad 8k za 70Nm mniej? Jedyna opcja dla chcacego automat zostaje 2.0tsi lub tdi, a wtedy cena auta mocno wzrasta. Edytowane 18 Grudnia 2015 przez booncol Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
szylton Zgłoś #6368 Napisano 18 Grudnia 2015 Sprecyzuj proszę co dla Ciebie oznacza zdecydowanie mniej i z której kamery: przód czy bok czy wszystkie? Czy musisz przecierać te kamery np. codziennie? Bo już zaczynam myśleć czy nie wziąć samej tylnej. Wszystkie filmiki na YT świetnie oddają przydatność tego rozwiązania, tyle że albo są robione na południu Europy w ciepłym klimacie albo w np. w Polsce ale w lato. Jak jest mokro to krople wody zniekształcają obraz na przedniej kamerze, czasem też na bocznych, wtedy "coś" widać, ale nie można już na tym polegać. Ale wystarczy że samochód postoi i wyschnie (nie trzeba przecierać) i już jest OK. No... taki mamy klimat ale generalnie jest o stokroć więcej sytuacji kiedy się przydają, więc nawet kosztem dni deszczowych uważam, że warto. Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
tomek131 Zgłoś #6369 Napisano 18 Grudnia 2015 (edytowane) Miałem dziś okazję jechać bitdi i 1.8 tsi 180. Bitdi - jak wiadomo, relacja dynamiki do spalania rewelacja.I to jest jedyna zaleta tego auta.Reszta to dla mnie totalna porażka.Jest tak głośno ,że nie da się normalnie rozmawiać powyżej 140.Zawias ? Nie wiem ,trochę lepiej z tym dcc ,ale normal i sport tłucze jak cholera,wszystko przenosi się na kabinie i gdyby rozłożył zapałki na drodze i po nich przejechał,to policzyłbym je z dokładnością do sztuki bez problemu.W comfort lepiej ,ale z kolei ten tryb można użyć do przejechania kawałka bardzo dziurawej drogi,bo nie pasuje do osiągów silnika i na zakręcie w tym trybie można się zdziwić Tsi 180 - pozytywne zaskoczenie silnikiem w stosunku do poprzedniego tsi160 oraz lepiej od obecnego tdi 150.Wyraznie lepiej.W sensie osiągów.Ciszej niż w bitdi wyraznie Generalnie dopóki nie poprawią tego auta,oceniam je jako jedno z gorszych w klasie i póki co rezygnuję,a każdemu przed zakupem Passata polecam przejechać się z ciekawości Golfem VII np 1.4tsi 150 ,albo nawet 1.2 tsi 105 ,bo jezdzi się nim ZDECYDOWANIE lepiej pod każdym względem niż Passatem Jeszcze może alltracka zobaczę Edytowane 18 Grudnia 2015 przez tomek131 Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
kriss555 Zgłoś #6370 Napisano 18 Grudnia 2015 (edytowane) Dokladnie jest tak jak napisal Szymon, nieraz jak lezy jakas breja na ulicy samo wyschniecie nie wystarczy trzeba przetrzec bo malo widac, ale gdybym sie mial drugi raz decydowac na pewno wzialbym areaview - - - - - aktualizacja - - - - - Miałem dziś okazję jechać bitdi i 1.8 tsi 180.Bitdi - jak wiadomo, relacja dynamiki do spalania rewelacja.I to jest jedyna zaleta tego auta.Reszta to dla mnie totalna porażka.Jest tak głośno ,że nie da się normalnie rozmawiać powyżej 140.Zawias ? Nie wiem ,trochę lepiej z tym dcc ,ale normal i sport tłucze jak cholera,wszystko przenosi się na kabinie i gdyby rozłożył zapałki na drodze i po nich przejechał,to policzyłbym je z dokładnością do sztuki bez problemu.W comfort lepiej ,ale z kolei ten tryb można użyć do przejechania kawałka bardzo dziurawej drogi,bo nie pasuje do osiągów silnika i na zakręcie w tym trybie można się zdziwić Tsi 180 - pozytywne zaskoczenie silnikiem w stosunku do poprzedniego tsi160 oraz lepiej od obecnego tdi 150.Wyraznie lepiej.W sensie osiągów.Ciszej niż w bitdi wyraznie Generalnie dopóki nie poprawią tego auta,oceniam je jako jedno z gorszych w klasie i póki co rezygnuję,a każdemu przed zakupem Passata polecam przejechać się z ciekawości Golfem VII np 1.4tsi 150 ,albo nawet 1.2 tsi 105 ,bo jezdzi się nim ZDECYDOWANIE lepiej pod każdym względem niż Passatem Jeszcze może alltracka zobaczę Tutaj sie z toba nie zgodze, mam w domu tez golfa VII 1.4 TSI 150 km dsg i jedyne co uwazam za lepsze to wyciszenie zawieszenia, w passacie slychac je bardziej, natomiast ogolne wyciszenie golfa jest gorsze dlatego przy szybkiej jezdzie jest ogolnie glosniej i nie slychac szumow z boku, sa zagluszone ogolnym halasem. Tak czy inaczej uwazam golfa za bardzo udany samochod, chyba najlepszy w klasie...ostatnio jezdzilem A3 z tym samym silnikiem i jest glosniej a jakosc plastikow i montazu golym okiem widac ze gorsza... Edytowane 18 Grudnia 2015 przez kriss555 Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
tomek131 Zgłoś #6371 Napisano 18 Grudnia 2015 Przejedz się Passatem bitdi.Golf VII tak-jest najlepszy w klasie w/g mnie ,bez dwóch zdań Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
Krycho Zgłoś #6372 Napisano 18 Grudnia 2015 Heh, to może zaoszczędzić z 15k-20k zł i wziąć Golfa Varianta HL 1.4 125 albo 150 skoro go tak zachwalacie. Duży bagażnik, nie skrzypiące zawieszenie, dobry wykończenie. Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
matteo84 Zgłoś #6373 Napisano 18 Grudnia 2015 (edytowane) Koledzy, ja już kilkukrotnie to również pisałem. Mam w domu zarówno Golfa VII 1.4 TSI 122 KM jak i Passata 1.8 TSI DSG. Oczywiście ogólnie rzecz biorąc Passat jest lepszym autem w tym sensie, że większym, z dużo lepszym wyposażeniem (fenomenalne reflektory LED z DLA, aktywny tempomat, DSG), z większym silnikiem, jest pozycjonowany wyżej od golfa itd... choć też trzeba pamiętać, że większość tego wyposażenia, które ma Passat można teraz zamówić również i do Golfa.... Przyłączam się poniekąd do powyższych opinii, że Golf jest bardziej udanym autem. Jak dla mnie były to w pewnym sensie lepiej wydane pieniądze (oczywiście dużo mniejsze), choć nie chcę teraz stać się jakimś hejterem Passata i pisać, że jestem jestem z niego niezadowolony - bo jestem zadowolony. Jednak Golf, w szczególności w przeliczeniu na ilość wydanych złotówek, jest ich jakby bardziej wart. Golf od początku nie miał żadnych, ale to żadnych niedomagań, nic jeszcze nie zgłosiliśmy w serwisie, do tego samochód jest lepiej wyciszony - i podpisuję się pod tym i ja i moja żona, w szczególności przy wyższych prędkościach czuć różnicę w wyciszeniu. Dodatkowo zawieszenie w Golfie jest na nierównościach dużo bardziej komfortowe i cichsze... Golfa uważam za na prawdę rewelacyjny i bardzo dopracowany samochód. Do jeżdżenia po mieście - Golf przyjemniejszy, na trasy - Passat. Edytowane 18 Grudnia 2015 przez matteo84 Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
Krycho Zgłoś #6374 Napisano 18 Grudnia 2015 Matteo, to mam dodatkową rozkminkę Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
matteo84 Zgłoś #6375 Napisano 18 Grudnia 2015 Wiem, że to forum Passata i że większość osób zachwyca się tym autem. I ja również. Ale myślę, że dodatkowo mam na prawdę obiektywne spojrzenie mając w domu zarówno Golfa i Passata, i stąd potrafię te auta dobrze porównać. Gdybym jeździł tylko Passatem to nigdy nie podejrzewałbym, że Golf, jako auto niższej klasy niż Passat, może być tak świetnym autem. Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
IQM1 Zgłoś #6376 Napisano 19 Grudnia 2015 Wiem, że to forum Passata i że większość osób zachwyca się tym autem. I ja również. Ale myślę, że dodatkowo mam na prawdę obiektywne spojrzenie mając w domu zarówno Golfa i Passata, i stąd potrafię te auta dobrze porównać. Gdybym jeździł tylko Passatem to nigdy nie podejrzewałbym, że Golf, jako auto niższej klasy niż Passat, może być tak świetnym autem. Jechałem ostatnio golfem i takie porównanie jest dla mnie dość dziwne, a opinia że BiTdi to taki szajs wręcz mnie rozbawiła Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
majonezzz Zgłoś #6377 Napisano 19 Grudnia 2015 (edytowane) Szymon i Kriss, Po raz któryś już dzięki za cenne uwagi (teraz w temacie Area View) Nic nie zmieniam i też biorę komplet kamer, zresztą termin produkcji jest zatwierdzony i ewentualna zmiana przesunie produkcję na później. Tym samym zostaję z Tungstenem i alcantarą (wciąż dumałem nad białym lakierem oraz wentylowaną skórą), ale pierwszy wybór jest podobno najlepszy Edytowane 19 Grudnia 2015 przez majonezzz Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
jot Zgłoś #6378 Napisano 19 Grudnia 2015 Odnośnie zawieszenia Golf vs Passat, to czy oba porównywane auta mają koła/felgi o takiej samej średnicy? Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
majonezzz Zgłoś #6379 Napisano 19 Grudnia 2015 (edytowane) Jeździłem dziś TSI280 w Seacie Leone.To jest po prostu kosmos. Przyspieszenie, elastyczność... nawet w trybie komfort poraża. Minus - napęd na ośkę - ogromne problemy z trakcją. Spalanie z 45 km jazdy 11,7 - i tu w/g mnie duży plus. Waga Leona ca 1400 kg, passat troszkę cięższy + 4M więc realnie pewnie + 1,5 l. trzeba doliczyć. Ale sama jazda bajeczka... Dzisiaj też posmakowałem Leona Cuprę TSI 280KM. Potwierdzam jego spore możliwości, ale nie przy deszczowej pogodzie. Napęd na przód przy takim stosunku mocy do masy to zmarnowany potencjał, a na obie osie załatwił by sprawę, w dodatku auto jest bardzo urodziwe oraz dyskretnie wystylizowane na lightowego sportowca. Niestety z takim napędem zapewne najlepiej nadaje się do szaleństw na torze, ale tylko w dzień bo tak beznadziejnych świateł (pełen LED) dawno nie widziałem. Spalanie 9,7 ltr na odcinku ponad 30 km przy jeździe średnio dynamicznej (sporo krótkich przygazówek na krętych odcinkach leśnych) jest w porządku. Na kołach 225/35R19 przeciętny komfort nawet w najłagodniejszym ustawieniu. Przełączenie na tryb sport i cupra mnie rozbawiło bo z głośników leci symulacja warkotu silnika (come on!). Zdecydowanie wolałbym ciut słabszego Golfa GTI Performance 230KM. Lepiej wykończony, bardziej komfortowy (gdy trzeba) i zrównoważony oraz przewidywalny (nie taki narowisty), a przecież wciąż szybki. Czy 5,7 czy 6,4 do setki jest mi obojętne bo i tak większość na drodze wyprzedzam bezpiecznie ze sporym zapasem mocy. A, że obecnie potrzebuję większego auta dla dwojga dorosłych + dwójki dzieci (plus bagaże) to Passat 2.0 TSI 220KM w sedanie będzie złoty środkiem. W zależności od potrzeb to taka mieszanka podobnych wrażeń jak z Golfa GTI oraz z drugiej strony jak z komfortowej limuzyny. ..................Jednak nie ma to jak optymalna argumentacja własnych wyborów Edytowane 19 Grudnia 2015 przez majonezzz Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
Krycho Zgłoś #6380 Napisano 19 Grudnia 2015 Mo widzicie, a u mnie rozkminka, bo przy np. 5 letnim leasingu 15-20k zł (Golf vs Passat) to już nie jest aż tak dużo, więc chyba warto dopłacić i mieć większy samochód. Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach