Skocz do zawartości
artmin

Kupujemy B8 - na co zwrócić uwagę?

Rekomendowane odpowiedzi

Zapytam tych co mają. Widziałem gdzieś jakieś obrazki czy filmiki demonstrujące opcje AID (chyba z początków B8) i przewinęła się tam jedna taka bardzo prosta wizualizacja najnormalniejszych zegarów. Praktycznie sama czarno biała czcionka, bez wodotrysków. Chyba jeszcze uboższa niż Classic. I to by mi spasowało. Jest teraz takie coś do ustawienia, czy już pozostało tylko samo gwiezdne dowództwo. ;)

 

Clasic jest The Best , z nawigacją wrzucam do środka mapę ;-)

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach
czy już pozostało tylko samo gwiezdne dowództwo.
TYLKO Gwiezdne Wojny ;))

 

nie widziałem nic prostrzego niż Classic

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

A takie pytanie do posiadaczy BiTDI, szczególnie tych, którzy ochłonęli już z szoku pozakupowego - kupilibyście raz jeszcze?

Nie proszę o jakieś elaboraty ale krótkie hasła, możemy ew. wstawić skalę zadowolenia np. 5/10

 

Błądzę, szukam... Nie myślałem, że zmiana samochodu wyssie ze mnie tyle prądu...

houk :)

Edytowane przez macmal

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach
A takie pytanie do posiadaczy BiTDI, szczególnie tych, którzy ochłonęli już z szoku pozakupowego - kupilibyście raz jeszcze?

 

tak.

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Jednym slowem: tak.

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach
Clasic jest The Best , z nawigacją wrzucam do środka mapę ;-)

 

Również potwierdzam zdanie kolegów. Navi, a tak właściwie automatyczne skalowanie mapy, na AID, fajniej działa niż na DP.

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach
A takie pytanie do posiadaczy BiTDI, szczególnie tych, którzy ochłonęli już z szoku pozakupowego - kupilibyście raz jeszcze?

Nie proszę o jakieś elaboraty ale krótkie hasła, możemy ew. wstawić skalę zadowolenia np. 5/10

 

Błądzę, szukam... Nie myślałem, że zmiana samochodu wyssie ze mnie tyle prądu...

houk :)

 

W 2 słowach ZDECYDOWANIE TAK ;-)

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach
Zbadaj mój post nr 5646 ze strony 283 oraz środkową część posta 5556 ze strony 278.

Miałem takie same odczucia w temacie hałasu. Pewnie jeździliśmy tym samym egzemplarzem i może tu jest pies pogrzebany. Test był dość solidny bo ponad 200 km (podbiłem mu licznik z 250km na prawie 500km). Ciekawe o tyle, że z wcześniejszych dwóch krótszych przejażdżek innymi egzemplarzami z TDI 240KM 4M nie wyniosłem takich doświadczeń z przykrymi odgłosami. Ale to były krótkie trasy i byłem pochłonięty możliwościami auta więc może nie zwróciłem uwagi na hałas. Z drugiej strony koledzy na forum śmigają od wielu miesięcy i sobie chwalą. Tak czy owak gdybym brał ten motor to był sobie zadał trudu z kolejnym egzemplarzem. Chyba mają też takiego w salonie we Włocławku.

 

W moim odczuciu poziom hałasu jest niski nawet przy dużych prędkościach któryś z kolegów narzekał na głośność pracy turbin Ja tego nie mogę potwierdzić jazda jest Komfortowa można spokojnie słuchać muzyki, mój styl jazdy jest dynamiczny /dużo jeżdżę w trybie sport.-wtedy jest rzeczywiście nieco głosniej ale i dżwięk silnika jest bardzo fajny.Ogólnie -auto dobrze wyciszone( przejechałem 14000km).

 

- - - - - aktualizacja - - - - -

 

A takie pytanie do posiadaczy BiTDI, szczególnie tych, którzy ochłonęli już z szoku pozakupowego - kupilibyście raz jeszcze?

Nie proszę o jakieś elaboraty ale krótkie hasła, możemy ew. wstawić skalę zadowolenia np. 5/10

 

Błądzę, szukam... Nie myślałem, że zmiana samochodu wyssie ze mnie tyle prądu...

houk :)

 

Tak. 10

 

- - - - - aktualizacja - - - - -

 

Zapytam tych co mają. Widziałem gdzieś jakieś obrazki czy filmiki demonstrujące opcje AID (chyba z początków B8) i przewinęła się tam jedna taka bardzo prosta wizualizacja najnormalniejszych zegarów. Praktycznie sama czarno biała czcionka, bez wodotrysków. Chyba jeszcze uboższa niż Classic. I to by mi spasowało. Jest teraz takie coś do ustawienia, czy już pozostało tylko samo gwiezdne dowództwo. ;)

 

Na AID możesz wrzucić bardzo dużo różnych informacji- na przykład obsługa telefonu- przykładowo wyświetlić historię połączeń. wybierać numery.

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach
W moim odczuciu poziom hałasu jest niski nawet przy dużych prędkościach któryś z kolegów narzekał na głośność pracy turbin Ja tego nie mogę potwierdzić jazda jest Komfortowa można spokojnie słuchać muzyki, mój styl jazdy jest dynamiczny /dużo jeżdżę w trybie sport.-wtedy jest rzeczywiście nieco głosniej ale i dżwięk silnika jest bardzo fajny.Ogólnie -auto dobrze wyciszone( przejechałem 14000km).

 

Bo poziom hałasu jest niski lub innymi słowy akceptowalny w tej klasie pojazdu. W każdym testowanym przeze mnie B8 TDI oraz TSI było tak samo. Jedynie dwudniowy test TDI 240KM z salonu w moim rodzinnym mieście był odmienny od pozostałych (natarczywe i wyraźne zasysanie turbin oraz wzmożone buczenie przy mocnym przyspieszaniu). Sprawa o tyle zaskakująca, że są podobne dwie opinie dotyczące konkretnie tego auta. Jedna mojego kumpla z firmy oraz druga jednego z forumowiczów macmal (pozwoliłem sobie wywnioskować, że kolega testował to samo auto patrząc na miejsce zamieszkania). Więc wiele wskazuje na to, że to może być po prostu przypadłość tego konkretnego egzemplarza. Przypomnę, że mój wcześniejszy krótszy kontakt z dwoma innymi samochodami z tym silnikiem nie wrył mi się w pamięć z powodu nadmiernego hałasu/pracy turbin itp. A zatem nie chcę tutaj pisać czarnych scenariuszy dot. tego silnika. Po prostu zwróciłem uwagę na to z czym się spotkałem w konkretnym przypadku.

 

Oczywiście osiągi i trakcja 2.0 TDI 240KM 4m są na najwyższym poziomie, a to przecież "tylko" dwulitrowy czterocylindrowiec. Moim zdaniem ten silnik nie ma na razie absolutnie żadnej konkurencji w swoim segmencie. Zresztą jak widać po wypowiedziach poziom satysfakcji użytkujących auta z tym silnikiem wydaje się być maksymalny.

 

A z ciekawości zapytam użytkowników wersji 2.0 TSI 220KM. Jakieś plusy/minusy po dłuższej eksploatacji?

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

@majonezzz - dokładnie jeździłem tym paskiem z Autosaru. Zastanawiam się tylko nad jednym. Ostatnia jazda odbyła w zeszłym tygodniu i wtedy stan licznika (celowo nie używam słowa "przebieg" :) ) wynosił ca 1 tkm. Sądzę ,że przy intensywności jazd próbnych nakręcili tyle w max 3 tygodnie. Ciekawe kiedy jeździł Twój kolega, czy to ten sam egzemplarz?

Dla mnie ten świst był słyszalny ale wiecie - rozumiecie :"dwie turbiny, 240 km itd" - jakoś nad tym przeszedłem.

Natomiast moja Żonka po jeździe określiła to mianem "żenua". Dla jasności dodam,że wcześniej jeździliśmy parę dni mazdą 6 benzyna i tam do ca 3 tys obrotów jest rzeczywiście cisza. A już działanie start - stopu widać i czuć tylko po obrotomierzu. Piszę serio. Jeszcze nigdy nie doświadczyłem tak "miękko " działającego s-s.

Muszę poszukać innego egzemplarza do jazdy testowej. Szczerze powiem,że gdybym dla siebie wylosował taki egzemplarz jak w/w , to nie byłoby fajnie...

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach
@majonezzz - dokładnie jeździłem tym paskiem z Autosaru. Zastanawiam się tylko nad jednym. Ostatnia jazda odbyła w zeszłym tygodniu i wtedy stan licznika (celowo nie używam słowa "przebieg" :) ) wynosił ca 1 tkm. Sądzę ,że przy intensywności jazd próbnych nakręcili tyle w max 3 tygodnie. Ciekawe kiedy jeździł Twój kolega, czy to ten sam egzemplarz?

Dla mnie ten świst był słyszalny ale wiecie - rozumiecie :"dwie turbiny, 240 km itd" - jakoś nad tym przeszedłem.

Natomiast moja Żonka po jeździe określiła to mianem "żenua". Dla jasności dodam,że wcześniej jeździliśmy parę dni mazdą 6 benzyna i tam do ca 3 tys obrotów jest rzeczywiście cisza. A już działanie start - stopu widać i czuć tylko po obrotomierzu. Piszę serio. Jeszcze nigdy nie doświadczyłem tak "miękko " działającego s-s.

Muszę poszukać innego egzemplarza do jazdy testowej. Szczerze powiem,że gdybym dla siebie wylosował taki egzemplarz jak w/w , to nie byłoby fajnie...

 

Nie codziennie mają jazdy testowe i niekoniecznie takie długie jak moja. Ja np. wziąłem auto na na cały dzień i kręcąc się po okolicy (po południu po pracy) wykręciłem ponad 200 km dokładnie analizując trakcję, pracę skrzyni, zawieszenie DCC, układ kierowniczy, ogólne pojęcie komfortu oraz wszystkie bajery które były na pokładzie. Część z tego testu odbyłem z żoną pod kątem złapania "przychylnego głosu" w temacie zakupu B8 :ok. Podobnie jak ja zwróciła uwagę na zasysanie turbin. Jak brałem auto to stan licznika był na poziomie około 300 km, dokładnie nie pamiętam. Z kolei mój ziomal z pracy jeździł tym samym egzemplarzem 2-3 dni przede mną. Zrobił kilkanaście kilometrów (standardowo na Ciechocinek). Był rozanielony samochodem, tylko jeden minus .............oczywiście sprzedał mi tekst o dziwnych odgłosach z komory silnika. To od niego w ogóle dowiedziałem się, że auto z takim silnikiem jest w naszym salonie.

Pewnie indywidualny klient już by z tym wylądował w serwisie, a wiadomo jak to z testówkami. Nikt się nimi specjalnie nie przejmuje. Zwróciłem na to uwagę przy zdawaniu auta, ale kto w salonie weźmie takie uwagi na poważnie.

Natomiast jeszcze dziś po moim wcześniejszym poście zadzwoniłem do mojego przyjaciela z Tricity, który od około 3 miesięcy ma przyjemność eksploatacji TDI 240KM. Absolutnie nie potwierdza, żadnych niepokojących odgłosów w swoim aucie. Nie ma się do czego przyczepić.

No i co tu myśleć? Chyba faktycznie jakiś felerny egzemplarz mają w Toruniu

 

Co do testów TDI 240Km to we Włocławku takiego mają (tak na 99% ale tego czy owego nie dam se uciąć :stop).

 

Mazdę 6 też przerabiałem. 2.5 benzynę w najwyższej specyfikacji. W pojedynczych detalach na równi z Paskiem, może gdzieś nawet lepiej, ale w większości pojedynczych kategorii przegrywa wyraźnie, a w całokształcie to nie ma nawet o czym rozmawiać. A to pakietowanie wyposażenia z uzależnieniem od silnika i skrzyni oraz jak zawsze w każdym japońcu krótkie siedziska dobijają mnie totalnie. Już bym wolał francuza tylko po co skoro jest B8.

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Możecie mi doradzić bo zastanawiam się nad zmianą na ACC 210km. NIe mam jeszcze zatwierdzonej daty produkcji więc zmiana jest możliwa.

Przeważnie jeżdżę przepisowo i 160 w zupełności mi wystarcza więc zastanawia mnie ta wysoka różnica w cenie 2360 zł.

Jak myślicie czy to są te same radary itp. czy mogą być bardziej czułe czy ta cena z kosmosu tylko za zmianę w oprogramowaniu ?

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach
Możecie mi doradzić bo zastanawiam się nad zmianą na ACC 210km. NIe mam jeszcze zatwierdzonej daty produkcji więc zmiana jest możliwa.

Przeważnie jeżdżę przepisowo i 160 w zupełności mi wystarcza więc zastanawia mnie ta wysoka różnica w cenie 2360 zł.

Jak myślicie czy to są te same radary itp. czy mogą być bardziej czułe czy ta cena z kosmosu tylko za zmianę w oprogramowaniu ?

 

To są te same radary (MRR) różnica jedynie jest w oprogramowaniu.

Miałem identyczne rozterki jak Ty dla tego ostatnio intensywnie grzebałem w necie na ten temat

Edytowane przez gromchester

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach
To są te same radary (MRR) różnica jedynie jest w oprogramowaniu.

Miałem identyczne rozterki jak Ty dla tego ostatnio intensywnie grzebałem w necie na ten temat

 

Dzięki :) Chyba sobie odpuszczę ten wydatek, może z czasem magicy od chiptuningu coś wymyślą :)

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach
Możecie mi doradzić bo zastanawiam się nad zmianą na ACC 210km. NIe mam jeszcze zatwierdzonej daty produkcji więc zmiana jest możliwa.

Przeważnie jeżdżę przepisowo i 160 w zupełności mi wystarcza więc zastanawia mnie ta wysoka różnica w cenie 2360 zł.

Jak myślicie czy to są te same radary itp. czy mogą być bardziej czułe czy ta cena z kosmosu tylko za zmianę w oprogramowaniu ?

 

Skoro jeździsz przepisowo to pewnie nie ma sensu. Z drugiej strony zamawiasz topowy silnik wiec może jednak warto. Nawet jeżeli to ten sam radar przy 160 i 210 to na możliwość przeprogramowania bym nie stawiał. Ja się skusiłem na 210 a ile z niego skorzystam to się zobaczy. Wyszedłem z założenia, że nie chcę żałować ewentualnego braku tej opcji przy planowanej długiej eksploatacji.

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Panowie biorac pakiet sportowy mamy zawias -15 mm czy to oznacza twardsze zawieszenie i czy mozna połączyć z DCC ? Jakis wpływ to ma ?

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

DCC ma standardowo obniżony zawias o 10mm, więc pakiet Sportowy nic nie zmieni.

Zawieszenie jest twardsze, jeśli chcesz aby było twardsze np. w Trybie Sport. W trybie Comfort wyraźniej buja. Zmiany są odczuwalne.

 

 

"Zawieszenie z adaptacyjną regulacją DCC <standard dla 2.0 TSI 220 KM i 2.0 TDI 240 KM>

- możliwość wyboru trzech trybów pracy zawieszenia i wspomagania układu kierowniczego: SPORT, COMFORT i NORMAL

- możliwość wyboru profilu jazdy: COMFORT, SPORT, NORMAL, ECO i INDIVIDUAL

- zawieszenie obniżone o 10 mm"

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

dla odmiany w Sharanie DCC praktycznie zmiany są trybów nieodczuwalne. Przy pełnym obciążeniu coś tam się dzieje ale bez szału. Natomiast przemawia do mnie sama zasada działania tego typu amortyzatorów, bieżące odczytywanie i reagowanie na sytuację na drodze. Tutaj mocna piątka.

 

Serwisant - oponiaż, typ z tych wszystkowiedzących , podczas zmiany opon na zimę , jak zobaczył kabelki podpięte do amoków pojechał piękną wiązanką , którą zakończył jednym wielkim "po co to?!"

Odpowiedź musiała być tylko jedna - Panie , ogrzewanie na zimę ,żeby olej w amorku nie zamarzał. :)

 

 

@szylton - jak spisuje się TSI220? Że cicho jest to się domyślam ale jak spalanie przy wyższych prędkościach? Nie miałem okazji jechać autem z tym silnikiem a 180 km to jednak troszkę mniej . I Nm i km.

Edytowane przez macmal

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach
A z ciekawości zapytam użytkowników wersji 2.0 TSI 220KM. Jakieś plusy/minusy po dłuższej eksploatacji?

Ja jestem bardzo zadowolony, głównie pod względem: mocy, elastyczności, dźwięku.

Spalanie jest takie jakiego się spodziewałem: średnio z ponad 14tys km, które zrobiłem mam 10,2 litra/100km

Jeden minus - brak możliwości zestawienia z 4Motion w konfiguratorze :( czasem ten moment obrotowy po prostu nie ma gdzie uchodzić i para idzie w gwizdek na mokrej nawierzchni. BiTDI z 4M strzela do przodu niezależnie od warunków drogowych. Tylko tego mi brakuje.

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach
czasem ten moment obrotowy po prostu nie ma gdzie uchodzić i para idzie w gwizdek na mokrej nawierzchni.

To samo jest w 1.8 TSI.

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Dołącz do dyskusji

Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.

Gość
Dodaj odpowiedź do tematu...

×   Wklejono zawartość z formatowaniem.   Przywróć formatowanie

  Dozwolonych jest tylko 75 emoji.

×   Odnośnik został automatycznie osadzony.   Przywróć wyświetlanie jako odnośnik

×   Przywrócono poprzednią zawartość.   Wyczyść edytor

×   Nie możesz bezpośrednio wkleić grafiki. Dodaj lub załącz grafiki z adresu URL.


×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Korzystając ze strony akceptujesz nasz Warunki użytkowania oraz Polityka prywatności