Skocz do zawartości
artmin

Kupujemy B8 - na co zwrócić uwagę?

Rekomendowane odpowiedzi

Koledzy, mam zapytanie do posiadaczy Dynaudio. Otóż bardzo nieprzyjemnie rezonują mi boczki tylnych drzwi przy słuchaniu muzyki basowej. Nadmieniam że słucham w trybie Dynamic a subwoofer jest ustawiony tylko na +2.

Utwory których używam do zademonstrowania efektu to

oraz

 

Głośność ustawiam na 1/3 max, owszem dźwięk jest bardzo czysty, ale wyraźny rezonans tych boczków doprowadza mnie do szału, bo nie po to dopłacałem tyle do Audio, żeby teraz bawić się samemu w wygłuszanie drzwi... :(

Generalnie ten mój egzemplarz, poza swoimi ewidentnymi zaletami, dobija mnie jakością spasowania wnętrza (wspominany przeze mnie wcześniej stukanie z okolic podsufitki nie zostało jeszcze wyeliminowane), co gorsze wiem, że tego rodzaju usterki są najtrudniejsze to rozwiązania dla serwisu.

Generalnie informacja z Waszej strony pozwoli mi się utwierdzić tylko w przekonaniu, że to mój egzemplarz tak ma, ale żeby też w serwisie nie powiedzieli, że "ten typ tak ma" ;)

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Witam wczoraj z ciekawości (wcale nie chce zmienić auta jeszcze) byłem na angielskiej stronie vw zobaczyć co ciekawego ma b8 i ile kosztuje na wyspie,ale mniejsza o tym. Zauważyłem jedną różnice pomiędzy Polską a Anglią a mianowicie w UK można śledzić swoje auto od zamówienia w salonie po produkcję aż do wjechania do salonu. Bardzo ciekawa opcja której niestety nie ma na polskiej stronie.

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Na jeździe próbnej też słyszałem nieprzyjemne dźwięki z okolic schowka na okulary na podsufitce. Auto nie miało jeszcze 500km najechane...

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Panowie, którzy posiadacie Passata z silnikiem 1.8 TSI. Możecie napisać jakie macie spalanie?

Ja już przejechałem ponad 2000 km i spostrzeżenia mam takie. Samochód pali stosunkowo mało przy jeździe z w miarę równomierną prędkością, czy to na autostradzie, czy to nawet w mieście, jeśli nie ma korków i gdy nie trzeba co chwile całkowicie zatrzymywać samochodu i znowu ruszać. Np jadąc na tempomacie 120 km/h miałem średnie spalanie 6,2.

 

Natomiast niestety jazda w korkach wiąże się z bardzo dużym spalaniem. 10 litrów/100 to wręcz minimum w zakorkowanym mieście, często jest więcej.

Obecnie średnie spalanie długookresowe mam 9,1 (ale wlicza się w to trochę kilometrów z trasy).

Napiszcie proszę o swoich obserwacjach.

Edytowane przez matteo84

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Witam,

 

To pierwszy mój post na tym forum. Śledzę wątek od jakiegoś czasu ponieważ też jestem przyszłym użytkownikiem B8 (przynajmniej żyje taką nadziejąâ€Ś.). Na początku chciałem podziękować wszystkim forumowiczom za wiedzę, którą się tutaj dzielą. Z drugiej strony to gdyby nie forum to miałbym samochód szybciej ponieważ dopiero tutaj dowiedziałem się, że można zamówić wentylowane siedzenia bez pełnej elektryki , a zamówienie tego dodatku przedłużyło czas oczekiwania. Oczywiście podzielę się informacją na temat mojego zamówienia. Tak więc zamówiłem B8 kombi Biturbo (kolor to Crimson Red) z następującymi dodatkami:

- pakiet business

- nawigacja discovery pro

- podgrzewana przednia szyba (oczywiście musiałem zamówić zestaw telefoniczny premium)

- AID

- klimatyzowane przednie fotele (wymusza to pełną skórę)

- boczne poduszki dla siedzenie z tyłu

- system kontroli ciśnienia w oponach

- autoalarm

- gniazdo 230 V

- rolety przeciwsłoneczne dla tylnych szyb

- pakiet sportowy

- pakiet lusterka

- kamera cofania

Oczywiście gdyby nie ograniczenia finansowe (auto służbowe) to lista byłaby dłuższa :-) . Samochód zamówiłem końcem stycznia i od razu otrzymałem informację, iż mogę się spodziewać odbioru po koniec lipca. Jak na razie dealer cały czas potwierdza tą datę więc mam nadzieję, że na wakacje pojadę już nowym samochodem.

Od razu chciałbym pytanie; Czy ktoś montował już oryginalnych hak? Na allegro jest kilka z demontażu w rozsądne cenie lekko powyżej 1000 PLN. Płacenie w salonie 3800 PLN za hak to trochę dużo. Znalazłem instrukcję montażu do poprzednich wersji Passata i sprawa jest dość trywialna poza zaprogramowanie oryginalnego modułu. Jeżeli ktoś już to przechodził to będę wdzięczny za informację.

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach
Koledzy, mam zapytanie do posiadaczy Dynaudio. Otóż bardzo nieprzyjemnie rezonują mi boczki tylnych drzwi przy słuchaniu muzyki basowej. Nadmieniam że słucham w trybie Dynamic a subwoofer jest ustawiony tylko na +2.

Utwory których używam do zademonstrowania efektu to

oraz

 

Głośność ustawiam na 1/3 max, owszem dźwięk jest bardzo czysty, ale wyraźny rezonans tych boczków doprowadza mnie do szału, bo nie po to dopłacałem tyle do Audio, żeby teraz bawić się samemu w wygłuszanie drzwi... :(

Generalnie ten mój egzemplarz, poza swoimi ewidentnymi zaletami, dobija mnie jakością spasowania wnętrza (wspominany przeze mnie wcześniej stukanie z okolic podsufitki nie zostało jeszcze wyeliminowane), co gorsze wiem, że tego rodzaju usterki są najtrudniejsze to rozwiązania dla serwisu.

Generalnie informacja z Waszej strony pozwoli mi się utwierdzić tylko w przekonaniu, że to mój egzemplarz tak ma, ale żeby też w serwisie nie powiedzieli, że "ten typ tak ma" ;)

Zamówiłem identyczne wnętrze jak Twoje i zaczynam się zastanawiać czy dobrze zrobiłem skoro w nowym aucie już występują takie problemy o jakich piszesz :(

Dla mnie Dynaudio miało być miodem dla uszu, więc skoro montowane jest w drzwiach bez odpowiedniego wyciszenia, to jaki jest sens wydawania na nie kilku tysięcy?

Od początku bałem się, że te "chude" drzwi mogą mieć problem z wyciszeniem. Przynajmniej wiadomo dlaczego w Audi A6 są o połowę grubsze co dla wielu było wadą gdyż jest mniej miejsca w środku. Ale fizyki nie da się oszukać. Niestety.

Mam również nadzieję, że któryś z kolegów wypowie się w temacie dynaudio.

Na niemieckim forum w tej kwestii nie zauważyłem nic niepokojącego.

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

ja o dynaudio słyszałem same pozytywne opinie... ba uważam, że standardowe audio gra nieźle (to oczywiście sprawa indywidualna ale miałem do czynienia z różnym sprzętem - więc ten w B8 oceniam bardzo poprawnie). Ciężko po jednym, czy dwóch kawałkach oceniac pracę audio - podczas kupna porządnego zestawu do domu w sali odsłuchowej sprzedawca sugeruje zabrać ze sobą różne płyty - nie każdy rodzaj muzyki gra dobrze na każdym zestawie, każdy ma inne ucho - nie na uniwersalnego zestawu ;)

 

Dyna podobno wymiata - słyszałem opinie (użytkowników) że daje rade nawet dla najbardziej wymagających....

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Co do spalania w 1.8tsi. Moja średnia z komp po 2000 km to 8.8l ale 80% to jazda miejska i podmiejska. Potwierdzam, że w trasie, przy w miarę spokojnej jeździe spada do np 7,3 a nawet niżej.

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Od razu chciałbym pytanie; Czy ktoś montował już oryginalnych hak? Na allegro jest kilka z demontażu w rozsądne cenie lekko powyżej 1000 PLN. Płacenie w salonie 3800 PLN za hak to trochę dużo. Znalazłem instrukcję montażu do poprzednich wersji Passata i sprawa jest dość trywialna poza zaprogramowanie oryginalnego modułu. Jeżeli ktoś już to przechodził to będę wdzięczny za informację.

Niestety nie odpowiem na Twoje pytanie wprost, choć też mnie temat bardzo ciekawi, jednak sugeruję porozmawiać z kimś ogarniętym w serwisie VW. Gdy chciałem zamontować oryginalny hak do Audi A4 B8 okazało się, że konieczna jest wymiana wiatraków chłodnic na mocniejsze - koszt takiej imprezy w ASO był absurdalny, a poza ASO części były trudne do zdobycia. Zamawiając auto z fabrycznym hakiem automatycznie dostaje ono "wzmocniony" (w tym przypadku wydajniejszy) układ chłodzenia. W innym przypadku mogło ono mieć wydajniejsze chłodzenie, ale nie musiało - każdy przypadek był indywidualnie sprawdzany po VIN. Mój egzemplarz oczywiście tego chłodzenia nie miał i gdybym podczas montażu haka chciał wpiąć się z dedykowaną wiązką pod komputer samochodu, CAN automatycznie wyrzucałby błąd.

 

Ponieważ ciągam przyczepę rzadko i zwykle jest ona lekka (motocykl), w Audi olałem temat wydajniejszego chłodzenia i poradziłem sobie w ten sposób, że zamontowałem uniwersalny moduł elektryki haka, który "omija" komputer samochodu. Rozwiązanie się sprawdza, tzn. oświetlenie przyczepy działa :), ale trzeba uczciwie przyznać, że nie jest to tak jak z fabryki. Wpinając się z dedykowaną wiązką pod komputer np. automatycznie rozłączane są czujniki cofania po wrzuceniu wstecznego, kontrola trakcji ponoć też dostosowuje się do jazdy z przyczepą. U mnie jest puszczone tylko oświetlenie na przyczepę, ale komputer w rzeczywistości jej "nie widzi" i np. nie rozłącza czujników cofania.

 

Zaznaczam, że powyższa historia miała miejsce w Audi z 2009 roku - nie wiem, jak sprawę ma rozwiązaną Passat B8, dlatego właśnie sugeruję pogadać z jakimś rozsądnym serwisantem. Pamiętam, że w katalogach markowych producentów haków (Westfalia, Thule itp.) też można było znaleźć adnotację o konieczności wymiany układu chłodzenia przy montażu haka, więc może tutaj też znajdziesz jakieś wskazówki odnośnie Passata. W każdym razie ja zamówiłem obecnie fabryczny hak - święty spokój jest bezcenny :-)

Edytowane przez Fat

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach
Co do spalania w 1.8tsi. Moja średnia z komp po 2000 km to 8.8l ale 80% to jazda miejska i podmiejska. Potwierdzam, że w trasie, przy w miarę spokojnej jeździe spada do np 7,3 a nawet niżej.

A mógłbyś zdradzić w jak dużym mieście mieszkasz? I czy jeździsz w dużych korkach?

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach
Panowie, którzy posiadacie Passata z silnikiem 1.8 TSI. Możecie napisać jakie macie spalanie?

Ja już przejechałem ponad 2000 km i spostrzeżenia mam takie. Samochód pali stosunkowo mało przy jeździe z w miarę równomierną prędkością, czy to na autostradzie, czy to nawet w mieście, jeśli nie ma korków i gdy nie trzeba co chwile całkowicie zatrzymywać samochodu i znowu ruszać. Np jadąc na tempomacie 120 km/h miałem średnie spalanie 6,2.

 

Natomiast niestety jazda w korkach wiąże się z bardzo dużym spalaniem. 10 litrów/100 to wręcz minimum w zakorkowanym mieście, często jest więcej.

Obecnie średnie spalanie długookresowe mam 9,1 (ale wlicza się w to trochę kilometrów z trasy).

Napiszcie proszę o swoich obserwacjach.

 

10/100

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Panowie, nie ma się co czarować -> benzyna (TSI czy EcoBoost u Forda) będzie palić w korkach. To niestety nie diesel. Myślę, że na Wawę, 3M czy inne duże miasta trzeba liczyć min. 10l i albo się to akceptuje albo nie ;) Z drugiej strony mi 2.0 TDI pali w mieście ok. 8.2, także niecałe 2 litry różnicy nie jest jakąś strasznie dużą różnicą.

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Od razu chciałbym pytanie; Czy ktoś montował już oryginalnych hak? Na allegro jest kilka z demontażu w rozsądne cenie lekko powyżej 1000 PLN. Płacenie w salonie 3800 PLN za hak to trochę dużo. Znalazłem instrukcję montażu do poprzednich wersji Passata i sprawa jest dość trywialna poza zaprogramowanie oryginalnego modułu. Jeżeli ktoś już to przechodził to będę wdzięczny za informację.

 

Ja zamówiłem oryginalny hak konfigurując samochód - będzie zamontowany fabrycznie.

Uważam, że montaż jakiegoś haka z demontażu mija się z celem w przypadku nowego samochodu.

Niestety taka operacja wiąże się z tego co się orientuję z "pruciem" całego samochodu.

Zwoje kabli (wiązki), które widzisz na zdjęciach przy aukcjach muszą być przeprowadzone do komputera mieszczącego się z przodu samochodu.

Przypuszczam, że w przypadku samochodów z hakiem montowany jest też inny dyfuzor tylnego zderzaka.

Do tego nie wiem jak się ma montaż takiego haka oraz ingerencja w soft samochodu do gwarancji fabrycznej! Może być problem.

Trzeba pamiętać, że koszt haka w konfiguratorze to raczej nie tylko sam hak, ale też przy okazji wiele innych drobnych szczegółów, o których nikt nie pisze.

Jak dla mnie kupując samochód za blisko 200 tyś. PLN oszczędność 3800 PLN jest niezrozumiała i pozbawiona jakiegokolwiek sensu.

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach
10/100

 

To jest Twoja średnia z całego okresu?

 

ja dzisiaj robię trasę Gdańsk -> Warszawa -> Gdańsk, dam znać jakie będę miał spalanie

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach
To jest Twoja średnia z całego okresu?

 

ja dzisiaj robię trasę Gdańsk -> Warszawa -> Gdańsk, dam znać jakie będę miał spalanie

 

tak - ale 90% jeżdżę po Warszawie i krótkie trasy - czasem nawet mam 11/100 jak sprawdzam np spalanie od tankowania..co prawda nie jeżdżę super oszczędnie ale ostatnio też nie ganiam za bardzo od kiedy te nowe "wspaniałe" przepisy

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Szylton - a z ciekawosci - jakie Ty masz spalanie w swoim 2.0 TSI ?

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Czy ma ktoś B8 z silnikiem 1.4 125km ?

Jeżeli tak, to jakie jest spalanie....?

Mam zamiar zamówić b8 z takim właśnie silnikiem.

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Sąsiad ma. Spalanie - 90% miasto - 7.8 l / 100km. Póki co przebieg ~ 5 tys. km

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach
Ja zamówiłem oryginalny hak konfigurując samochód - będzie zamontowany fabrycznie.

Uważam, że montaż jakiegoś haka z demontażu mija się z celem w przypadku nowego samochodu.

Niestety taka operacja wiąże się z tego co się orientuję z "pruciem" całego samochodu.

Zwoje kabli (wiązki), które widzisz na zdjęciach przy aukcjach muszą być przeprowadzone do komputera mieszczącego się z przodu samochodu.

Przypuszczam, że w przypadku samochodów z hakiem montowany jest też inny dyfuzor tylnego zderzaka.

Do tego nie wiem jak się ma montaż takiego haka oraz ingerencja w soft samochodu do gwarancji fabrycznej! Może być problem.

Trzeba pamiętać, że koszt haka w konfiguratorze to raczej nie tylko sam hak, ale też przy okazji wiele innych drobnych szczegółów, o których nikt nie pisze.

Jak dla mnie kupując samochód za blisko 200 tyś. PLN oszczędność 3800 PLN jest niezrozumiała i pozbawiona jakiegokolwiek sensu.

 

Całkowicie się zgadzam. Sam od ponad 20 lat zajmuję się elektryka w ASO (nie VW) i wszelkie doposażenia typu np. hak są w obecnych autach dość skomplikowane. Można oczywiście zrobić to taniej i na skróty, ale ja osobiście nie toleruje skrótów w nowym aucie. Też zamówiłem hak fabryczny.

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach
Czy ma ktoś B8 z silnikiem 1.4 125km ?

Jeżeli tak, to jakie jest spalanie....?

Mam zamiar zamówić b8 z takim właśnie silnikiem.

Może warto ciut dołożyć i wziąć chociaż ten 1.4 TSI 150 KM ACT.

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Dołącz do dyskusji

Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.

Gość
Dodaj odpowiedź do tematu...

×   Wklejono zawartość z formatowaniem.   Przywróć formatowanie

  Dozwolonych jest tylko 75 emoji.

×   Odnośnik został automatycznie osadzony.   Przywróć wyświetlanie jako odnośnik

×   Przywrócono poprzednią zawartość.   Wyczyść edytor

×   Nie możesz bezpośrednio wkleić grafiki. Dodaj lub załącz grafiki z adresu URL.


×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Korzystając ze strony akceptujesz nasz Warunki użytkowania oraz Polityka prywatności