szylton Zgłoś #2681 Napisano 26 Maja 2015 Koledzy, mam zapytanie do posiadaczy Dynaudio. Otóż bardzo nieprzyjemnie rezonują mi boczki tylnych drzwi przy słuchaniu muzyki basowej. Nadmieniam że słucham w trybie Dynamic a subwoofer jest ustawiony tylko na +2. Utwory których używam do zademonstrowania efektu to oraz Głośność ustawiam na 1/3 max, owszem dźwięk jest bardzo czysty, ale wyraźny rezonans tych boczków doprowadza mnie do szału, bo nie po to dopłacałem tyle do Audio, żeby teraz bawić się samemu w wygłuszanie drzwi... Generalnie ten mój egzemplarz, poza swoimi ewidentnymi zaletami, dobija mnie jakością spasowania wnętrza (wspominany przeze mnie wcześniej stukanie z okolic podsufitki nie zostało jeszcze wyeliminowane), co gorsze wiem, że tego rodzaju usterki są najtrudniejsze to rozwiązania dla serwisu. Generalnie informacja z Waszej strony pozwoli mi się utwierdzić tylko w przekonaniu, że to mój egzemplarz tak ma, ale żeby też w serwisie nie powiedzieli, że "ten typ tak ma" Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
hubcio Zgłoś #2682 Napisano 26 Maja 2015 Witam wczoraj z ciekawości (wcale nie chce zmienić auta jeszcze) byłem na angielskiej stronie vw zobaczyć co ciekawego ma b8 i ile kosztuje na wyspie,ale mniejsza o tym. Zauważyłem jedną różnice pomiędzy Polską a Anglią a mianowicie w UK można śledzić swoje auto od zamówienia w salonie po produkcję aż do wjechania do salonu. Bardzo ciekawa opcja której niestety nie ma na polskiej stronie. Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
krugoo Zgłoś #2683 Napisano 26 Maja 2015 Na jeździe próbnej też słyszałem nieprzyjemne dźwięki z okolic schowka na okulary na podsufitce. Auto nie miało jeszcze 500km najechane... Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
matteo84 Zgłoś #2684 Napisano 26 Maja 2015 (edytowane) Panowie, którzy posiadacie Passata z silnikiem 1.8 TSI. Możecie napisać jakie macie spalanie? Ja już przejechałem ponad 2000 km i spostrzeżenia mam takie. Samochód pali stosunkowo mało przy jeździe z w miarę równomierną prędkością, czy to na autostradzie, czy to nawet w mieście, jeśli nie ma korków i gdy nie trzeba co chwile całkowicie zatrzymywać samochodu i znowu ruszać. Np jadąc na tempomacie 120 km/h miałem średnie spalanie 6,2. Natomiast niestety jazda w korkach wiąże się z bardzo dużym spalaniem. 10 litrów/100 to wręcz minimum w zakorkowanym mieście, często jest więcej. Obecnie średnie spalanie długookresowe mam 9,1 (ale wlicza się w to trochę kilometrów z trasy). Napiszcie proszę o swoich obserwacjach. Edytowane 26 Maja 2015 przez matteo84 Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
tjacek Zgłoś #2685 Napisano 26 Maja 2015 Witam, To pierwszy mój post na tym forum. Śledzę wątek od jakiegoś czasu ponieważ też jestem przyszłym użytkownikiem B8 (przynajmniej żyje taką nadziejąâŚ.). Na początku chciałem podziękować wszystkim forumowiczom za wiedzę, którą się tutaj dzielą. Z drugiej strony to gdyby nie forum to miałbym samochód szybciej ponieważ dopiero tutaj dowiedziałem się, że można zamówić wentylowane siedzenia bez pełnej elektryki , a zamówienie tego dodatku przedłużyło czas oczekiwania. Oczywiście podzielę się informacją na temat mojego zamówienia. Tak więc zamówiłem B8 kombi Biturbo (kolor to Crimson Red) z następującymi dodatkami: - pakiet business - nawigacja discovery pro - podgrzewana przednia szyba (oczywiście musiałem zamówić zestaw telefoniczny premium) - AID - klimatyzowane przednie fotele (wymusza to pełną skórę) - boczne poduszki dla siedzenie z tyłu - system kontroli ciśnienia w oponach - autoalarm - gniazdo 230 V - rolety przeciwsłoneczne dla tylnych szyb - pakiet sportowy - pakiet lusterka - kamera cofania Oczywiście gdyby nie ograniczenia finansowe (auto służbowe) to lista byłaby dłuższa :-) . Samochód zamówiłem końcem stycznia i od razu otrzymałem informację, iż mogę się spodziewać odbioru po koniec lipca. Jak na razie dealer cały czas potwierdza tą datę więc mam nadzieję, że na wakacje pojadę już nowym samochodem. Od razu chciałbym pytanie; Czy ktoś montował już oryginalnych hak? Na allegro jest kilka z demontażu w rozsądne cenie lekko powyżej 1000 PLN. Płacenie w salonie 3800 PLN za hak to trochę dużo. Znalazłem instrukcję montażu do poprzednich wersji Passata i sprawa jest dość trywialna poza zaprogramowanie oryginalnego modułu. Jeżeli ktoś już to przechodził to będę wdzięczny za informację. Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
broz Zgłoś #2686 Napisano 26 Maja 2015 Koledzy, mam zapytanie do posiadaczy Dynaudio. Otóż bardzo nieprzyjemnie rezonują mi boczki tylnych drzwi przy słuchaniu muzyki basowej. Nadmieniam że słucham w trybie Dynamic a subwoofer jest ustawiony tylko na +2.Utwory których używam do zademonstrowania efektu to oraz Głośność ustawiam na 1/3 max, owszem dźwięk jest bardzo czysty, ale wyraźny rezonans tych boczków doprowadza mnie do szału, bo nie po to dopłacałem tyle do Audio, żeby teraz bawić się samemu w wygłuszanie drzwi... Generalnie ten mój egzemplarz, poza swoimi ewidentnymi zaletami, dobija mnie jakością spasowania wnętrza (wspominany przeze mnie wcześniej stukanie z okolic podsufitki nie zostało jeszcze wyeliminowane), co gorsze wiem, że tego rodzaju usterki są najtrudniejsze to rozwiązania dla serwisu. Generalnie informacja z Waszej strony pozwoli mi się utwierdzić tylko w przekonaniu, że to mój egzemplarz tak ma, ale żeby też w serwisie nie powiedzieli, że "ten typ tak ma" Zamówiłem identyczne wnętrze jak Twoje i zaczynam się zastanawiać czy dobrze zrobiłem skoro w nowym aucie już występują takie problemy o jakich piszesz Dla mnie Dynaudio miało być miodem dla uszu, więc skoro montowane jest w drzwiach bez odpowiedniego wyciszenia, to jaki jest sens wydawania na nie kilku tysięcy? Od początku bałem się, że te "chude" drzwi mogą mieć problem z wyciszeniem. Przynajmniej wiadomo dlaczego w Audi A6 są o połowę grubsze co dla wielu było wadą gdyż jest mniej miejsca w środku. Ale fizyki nie da się oszukać. Niestety. Mam również nadzieję, że któryś z kolegów wypowie się w temacie dynaudio. Na niemieckim forum w tej kwestii nie zauważyłem nic niepokojącego. Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
Prim Zgłoś #2687 Napisano 27 Maja 2015 ja o dynaudio słyszałem same pozytywne opinie... ba uważam, że standardowe audio gra nieźle (to oczywiście sprawa indywidualna ale miałem do czynienia z różnym sprzętem - więc ten w B8 oceniam bardzo poprawnie). Ciężko po jednym, czy dwóch kawałkach oceniac pracę audio - podczas kupna porządnego zestawu do domu w sali odsłuchowej sprzedawca sugeruje zabrać ze sobą różne płyty - nie każdy rodzaj muzyki gra dobrze na każdym zestawie, każdy ma inne ucho - nie na uniwersalnego zestawu Dyna podobno wymiata - słyszałem opinie (użytkowników) że daje rade nawet dla najbardziej wymagających.... Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
dziura75 Zgłoś #2688 Napisano 27 Maja 2015 Co do spalania w 1.8tsi. Moja średnia z komp po 2000 km to 8.8l ale 80% to jazda miejska i podmiejska. Potwierdzam, że w trasie, przy w miarę spokojnej jeździe spada do np 7,3 a nawet niżej. Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
Fat Zgłoś #2689 Napisano 27 Maja 2015 (edytowane) Od razu chciałbym pytanie; Czy ktoś montował już oryginalnych hak? Na allegro jest kilka z demontażu w rozsądne cenie lekko powyżej 1000 PLN. Płacenie w salonie 3800 PLN za hak to trochę dużo. Znalazłem instrukcję montażu do poprzednich wersji Passata i sprawa jest dość trywialna poza zaprogramowanie oryginalnego modułu. Jeżeli ktoś już to przechodził to będę wdzięczny za informację. Niestety nie odpowiem na Twoje pytanie wprost, choć też mnie temat bardzo ciekawi, jednak sugeruję porozmawiać z kimś ogarniętym w serwisie VW. Gdy chciałem zamontować oryginalny hak do Audi A4 B8 okazało się, że konieczna jest wymiana wiatraków chłodnic na mocniejsze - koszt takiej imprezy w ASO był absurdalny, a poza ASO części były trudne do zdobycia. Zamawiając auto z fabrycznym hakiem automatycznie dostaje ono "wzmocniony" (w tym przypadku wydajniejszy) układ chłodzenia. W innym przypadku mogło ono mieć wydajniejsze chłodzenie, ale nie musiało - każdy przypadek był indywidualnie sprawdzany po VIN. Mój egzemplarz oczywiście tego chłodzenia nie miał i gdybym podczas montażu haka chciał wpiąć się z dedykowaną wiązką pod komputer samochodu, CAN automatycznie wyrzucałby błąd. Ponieważ ciągam przyczepę rzadko i zwykle jest ona lekka (motocykl), w Audi olałem temat wydajniejszego chłodzenia i poradziłem sobie w ten sposób, że zamontowałem uniwersalny moduł elektryki haka, który "omija" komputer samochodu. Rozwiązanie się sprawdza, tzn. oświetlenie przyczepy działa , ale trzeba uczciwie przyznać, że nie jest to tak jak z fabryki. Wpinając się z dedykowaną wiązką pod komputer np. automatycznie rozłączane są czujniki cofania po wrzuceniu wstecznego, kontrola trakcji ponoć też dostosowuje się do jazdy z przyczepą. U mnie jest puszczone tylko oświetlenie na przyczepę, ale komputer w rzeczywistości jej "nie widzi" i np. nie rozłącza czujników cofania. Zaznaczam, że powyższa historia miała miejsce w Audi z 2009 roku - nie wiem, jak sprawę ma rozwiązaną Passat B8, dlatego właśnie sugeruję pogadać z jakimś rozsądnym serwisantem. Pamiętam, że w katalogach markowych producentów haków (Westfalia, Thule itp.) też można było znaleźć adnotację o konieczności wymiany układu chłodzenia przy montażu haka, więc może tutaj też znajdziesz jakieś wskazówki odnośnie Passata. W każdym razie ja zamówiłem obecnie fabryczny hak - święty spokój jest bezcenny :-) Edytowane 27 Maja 2015 przez Fat Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
matteo84 Zgłoś #2690 Napisano 27 Maja 2015 Co do spalania w 1.8tsi. Moja średnia z komp po 2000 km to 8.8l ale 80% to jazda miejska i podmiejska. Potwierdzam, że w trasie, przy w miarę spokojnej jeździe spada do np 7,3 a nawet niżej. A mógłbyś zdradzić w jak dużym mieście mieszkasz? I czy jeździsz w dużych korkach? Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
viaderro Zgłoś #2691 Napisano 27 Maja 2015 Panowie, którzy posiadacie Passata z silnikiem 1.8 TSI. Możecie napisać jakie macie spalanie?Ja już przejechałem ponad 2000 km i spostrzeżenia mam takie. Samochód pali stosunkowo mało przy jeździe z w miarę równomierną prędkością, czy to na autostradzie, czy to nawet w mieście, jeśli nie ma korków i gdy nie trzeba co chwile całkowicie zatrzymywać samochodu i znowu ruszać. Np jadąc na tempomacie 120 km/h miałem średnie spalanie 6,2. Natomiast niestety jazda w korkach wiąże się z bardzo dużym spalaniem. 10 litrów/100 to wręcz minimum w zakorkowanym mieście, często jest więcej. Obecnie średnie spalanie długookresowe mam 9,1 (ale wlicza się w to trochę kilometrów z trasy). Napiszcie proszę o swoich obserwacjach. 10/100 Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
Krycho Zgłoś #2692 Napisano 27 Maja 2015 Panowie, nie ma się co czarować benzyna (TSI czy EcoBoost u Forda) będzie palić w korkach. To niestety nie diesel. Myślę, że na Wawę, 3M czy inne duże miasta trzeba liczyć min. 10l i albo się to akceptuje albo nie Z drugiej strony mi 2.0 TDI pali w mieście ok. 8.2, także niecałe 2 litry różnicy nie jest jakąś strasznie dużą różnicą. Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
skrendi Zgłoś #2693 Napisano 27 Maja 2015 Od razu chciałbym pytanie; Czy ktoś montował już oryginalnych hak? Na allegro jest kilka z demontażu w rozsądne cenie lekko powyżej 1000 PLN. Płacenie w salonie 3800 PLN za hak to trochę dużo. Znalazłem instrukcję montażu do poprzednich wersji Passata i sprawa jest dość trywialna poza zaprogramowanie oryginalnego modułu. Jeżeli ktoś już to przechodził to będę wdzięczny za informację. Ja zamówiłem oryginalny hak konfigurując samochód - będzie zamontowany fabrycznie. Uważam, że montaż jakiegoś haka z demontażu mija się z celem w przypadku nowego samochodu. Niestety taka operacja wiąże się z tego co się orientuję z "pruciem" całego samochodu. Zwoje kabli (wiązki), które widzisz na zdjęciach przy aukcjach muszą być przeprowadzone do komputera mieszczącego się z przodu samochodu. Przypuszczam, że w przypadku samochodów z hakiem montowany jest też inny dyfuzor tylnego zderzaka. Do tego nie wiem jak się ma montaż takiego haka oraz ingerencja w soft samochodu do gwarancji fabrycznej! Może być problem. Trzeba pamiętać, że koszt haka w konfiguratorze to raczej nie tylko sam hak, ale też przy okazji wiele innych drobnych szczegółów, o których nikt nie pisze. Jak dla mnie kupując samochód za blisko 200 tyś. PLN oszczędność 3800 PLN jest niezrozumiała i pozbawiona jakiegokolwiek sensu. Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
matteo84 Zgłoś #2694 Napisano 27 Maja 2015 10/100 To jest Twoja średnia z całego okresu? ja dzisiaj robię trasę Gdańsk Warszawa Gdańsk, dam znać jakie będę miał spalanie Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
viaderro Zgłoś #2695 Napisano 27 Maja 2015 To jest Twoja średnia z całego okresu? ja dzisiaj robię trasę Gdańsk Warszawa Gdańsk, dam znać jakie będę miał spalanie tak - ale 90% jeżdżę po Warszawie i krótkie trasy - czasem nawet mam 11/100 jak sprawdzam np spalanie od tankowania..co prawda nie jeżdżę super oszczędnie ale ostatnio też nie ganiam za bardzo od kiedy te nowe "wspaniałe" przepisy Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
matteo84 Zgłoś #2696 Napisano 27 Maja 2015 Szylton - a z ciekawosci - jakie Ty masz spalanie w swoim 2.0 TSI ? Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
Grrr Zgłoś #2697 Napisano 27 Maja 2015 Czy ma ktoś B8 z silnikiem 1.4 125km ? Jeżeli tak, to jakie jest spalanie....? Mam zamiar zamówić b8 z takim właśnie silnikiem. Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
Enduan Zgłoś #2698 Napisano 27 Maja 2015 Sąsiad ma. Spalanie - 90% miasto - 7.8 l / 100km. Póki co przebieg ~ 5 tys. km Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
Jacek N. Zgłoś #2699 Napisano 27 Maja 2015 Ja zamówiłem oryginalny hak konfigurując samochód - będzie zamontowany fabrycznie.Uważam, że montaż jakiegoś haka z demontażu mija się z celem w przypadku nowego samochodu. Niestety taka operacja wiąże się z tego co się orientuję z "pruciem" całego samochodu. Zwoje kabli (wiązki), które widzisz na zdjęciach przy aukcjach muszą być przeprowadzone do komputera mieszczącego się z przodu samochodu. Przypuszczam, że w przypadku samochodów z hakiem montowany jest też inny dyfuzor tylnego zderzaka. Do tego nie wiem jak się ma montaż takiego haka oraz ingerencja w soft samochodu do gwarancji fabrycznej! Może być problem. Trzeba pamiętać, że koszt haka w konfiguratorze to raczej nie tylko sam hak, ale też przy okazji wiele innych drobnych szczegółów, o których nikt nie pisze. Jak dla mnie kupując samochód za blisko 200 tyś. PLN oszczędność 3800 PLN jest niezrozumiała i pozbawiona jakiegokolwiek sensu. Całkowicie się zgadzam. Sam od ponad 20 lat zajmuję się elektryka w ASO (nie VW) i wszelkie doposażenia typu np. hak są w obecnych autach dość skomplikowane. Można oczywiście zrobić to taniej i na skróty, ale ja osobiście nie toleruje skrótów w nowym aucie. Też zamówiłem hak fabryczny. Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
Krycho Zgłoś #2700 Napisano 27 Maja 2015 Czy ma ktoś B8 z silnikiem 1.4 125km ?Jeżeli tak, to jakie jest spalanie....? Mam zamiar zamówić b8 z takim właśnie silnikiem. Może warto ciut dołożyć i wziąć chociaż ten 1.4 TSI 150 KM ACT. Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach