Rysieeek Zgłoś #6501 Napisano 3 Stycznia 2016 Nie chciałem zakładać nowego wątku ,szkoda miejsca.Stwierdziłem ,że kupując b8 można zwrócić uwagę na to( zgodnie z tytułem wątku -kupujemy b8 ,na co zwrócić uwagę),że jest zbyt drogi i można za niego kupić wspomnianego Mercedesa GLC albo np Lexusa NX. to kup sobie tego merca lub lexusa i daj już innym spokój... Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
rainman777 Zgłoś #6502 Napisano 3 Stycznia 2016 Nie chciałem zakładać nowego wątku ,szkoda miejsca Miejsca mamy sporo , więc nie masz się o co martwić :kumple. Generalnie jest to dział poświęcony B8 , wiec zgodnie z regulaminem trzymajmy się tytułu tego wątku. http://forum.vw-passat.pl/threads/146717-Passat-B8-vs-Audi-A4-B9 http://forum.vw-passat.pl/threads/145966-Passat-B8-vs-Nowy-Superb Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
vwpicia Zgłoś #6503 Napisano 5 Stycznia 2016 Przeszukując opinii na temat nowej skrzyni biegów DS7 natrafiam na same negatywne opinie , jeżeli jest tak źle to koncern już dawno by usprawnił lub coś zmienił w oprzyrządowaniu .Skrzynia 7-mio biegowa ma poprawić osiągi i zmniejszyć spalanie w autach wyposażonych w słabsze jednostki napędowe.( od 1.2 Tsi do 1.8 Tsi) Rozmawiając z kilkoma reklamującymi się w naprawach skrzyń automatycznych uzyskałem odpowiedzi .: 1. skrzynia sucha DSG 7biegowa jest tak samo narażona na awarie machatroniki jak skrzynia mokra DSG 6 biegowa Problemy braku kontaktu elektrycznego czy uszkodzenia elektrozaworów w mechatronice pojawiają się losowo i zdarza się, że problem wyjdzie na jaw jeszcze przed przekroczeniem 100 tys. km.a możnea dotrwać do 300 tys km- czyli loteria 2.skrzynia sucha DSG 7 biegowa jak sama nazwa wskazuje nie jest chłodzona w oleju a tym samym szybciej zużywa się ,sprzęgło które można wymienić - koszt u fachowców z robocizną do 2,3tys zł Zużycie sprzęgła jednak uzależnione jest od stylu jazdy tzn. jak jeździmy pierwsi spod świateł lub tylko po mieście gdzie zmiana biegów jest większa niż na trasie I to jest największą bolączka skrzyni suchej DSG 7 biegowej sprzęgło , bo inne podzespoły jak mechatronika czy koło dwumasowe tak samo się zużywają ja w przypadku skrzyni 6 biegowej 3.dołożyć prawie 13 tys zł żeby mieć silnik 2.0 TSi i skrzynie DSG 6 biegowa trochę przesadzone i moim zdaniem specjalnie tak przez producenta wysoko zróżnicowane . Na rynku wtórnym silnik 1.8tsi mniej traci na wartości i szybciej się sprzeda niż 2.0 Tsi - sprawdziłem u ubezpieczycieli polis Proszę użytkowników skrzyń DSG 7 stopniowych o opinie z użytkowania pzdr Piotr Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
Kamciek88 Zgłoś #6504 Napisano 5 Stycznia 2016 Miałem DSG 7 w CC 1.4TSI 160KM i sama jazda jest bardzo przyjemna. Jesli chodzi o jej żywotność to najbardziej szkodzi jej jazda w stylu taksówkarza emeryta - wtedy sprzęgło może zużywać sie nadmiernie. Tak jak napisałeś, jest możliwość wymiany samego sprzęgła ale normalna dynamiczna jazda powinna pozwolić cieszyć się ta skrzynia przez wiele tysięcy kilometrów. Kolejny samochod na ktory czekam to właśnie 1.8TSI z DSG7. Nie ma idealnych rozwiązań- stare skrzynie, moze sa bardziej żywotne ale powodują duzo wyższe zużycie paliwa. A prawda jest taka, ze jak trafisz, możesz przejeździć 300tkm z DSG7 a kto inny bedzie miał problem po 10tkm z DSG6, nie ma reguły. Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
moherowy ninja Zgłoś #6505 Napisano 5 Stycznia 2016 Przeszukując opinii na temat nowej skrzyni biegów DS7 natrafiam na same negatywne opinie , jeżeli jest tak źle to koncern już dawno by usprawnił lub coś zmienił w oprzyrządowaniu .Skrzynia 7-mio biegowa ma poprawić osiągi i zmniejszyć spalanie w autach wyposażonych w słabsze jednostki napędowe.( od 1.2 Tsi do 1.8 Tsi) Rozmawiając z kilkoma reklamującymi się w naprawach skrzyń automatycznych uzyskałem odpowiedzi .: 1. skrzynia sucha DSG 7biegowa jest tak samo narażona na awarie machatroniki jak skrzynia mokra DSG 6 biegowa Problemy braku kontaktu elektrycznego czy uszkodzenia elektrozaworów w mechatronice pojawiają się losowo i zdarza się, że problem wyjdzie na jaw jeszcze przed przekroczeniem 100 tys. km.a możnea dotrwać do 300 tys km- czyli loteria 2.skrzynia sucha DSG 7 biegowa jak sama nazwa wskazuje nie jest chłodzona w oleju a tym samym szybciej zużywa się ,sprzęgło które można wymienić - koszt u fachowców z robocizną do 2,3tys zł Zużycie sprzęgła jednak uzależnione jest od stylu jazdy tzn. jak jeździmy pierwsi spod świateł lub tylko po mieście gdzie zmiana biegów jest większa niż na trasie I to jest największą bolączka skrzyni suchej DSG 7 biegowej sprzęgło , bo inne podzespoły jak mechatronika czy koło dwumasowe tak samo się zużywają ja w przypadku skrzyni 6 biegowej 3.dołożyć prawie 13 tys zł żeby mieć silnik 2.0 TSi i skrzynie DSG 6 biegowa trochę przesadzone i moim zdaniem specjalnie tak przez producenta wysoko zróżnicowane . Na rynku wtórnym silnik 1.8tsi mniej traci na wartości i szybciej się sprzeda niż 2.0 Tsi - sprawdziłem u ubezpieczycieli polis Proszę użytkowników skrzyń DSG 7 stopniowych o opinie z użytkowania pzdr Piotr Jestem użytkownikiem B7 1.8 TSI DSG7 i jestem średnio aby nie powiedzieć mega niezadowolony ze skrzyni. Pod koniec października wymieniono mi sprzęgło przy przebiegu 86 tys km !!!, po przejechaniu 3 tys km problem powrócił Dopłata około 13 tys to nie tylko silnik ale również DCC, XDS no i szpanerski tylni zderzak Akurat zamawiam na dniach B8 2.0 TSI, głównie ze względu na skrzynię no i tez zderzak Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
matteo84 Zgłoś #6506 Napisano 5 Stycznia 2016 (edytowane) A jakie sa objawy zużycia sprzęgła? Ja u siebie zaobserwowalem bardzo delikatne, ale jednak, szarpanie przy zmianie biegu z 1 na 2 połączone z cichym stuknieciem pochodzącym że skrzyni ale slyszalnym tylko w absolutnej ciszy (np w hali garażowej). Serwis zresetowal ustawienia skrzyni do fabrycznych ale to nie pomogło i uznał że mam się zgłosić dopiero jeśli objawy się nasilą bo na tym etapie trudno określić co może być przyczyną. Objawy faktycznie są delikatne i zapewne nie każdy by na to zwrócił uwagę no ale jednak chyba coś jest na rzeczy skoro mistrz serwisu nie uznał tego za całkowicie normalną pracę skrzyni. Edytowane 5 Stycznia 2016 przez matteo84 Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
vwpicia Zgłoś #6507 Napisano 5 Stycznia 2016 (edytowane) Miałem DSG 7 w CC 1.4TSI 160KM i sama jazda jest bardzo przyjemna. Jesli chodzi o jej żywotność to najbardziej szkodzi jej jazda w stylu taksówkarza emeryta - wtedy sprzęgło może zużywać sie nadmiernie. Tak jak napisałeś, jest możliwość wymiany samego sprzęgła ale normalna dynamiczna jazda powinna pozwolić cieszyć się ta skrzynia przez wiele tysięcy kilometrów. Kolejny samochod na ktory czekam to właśnie 1.8TSI z DSG7. Nie ma idealnych rozwiązań- stare skrzynie, moze sa bardziej żywotne ale powodują duzo wyższe zużycie paliwa. A prawda jest taka, ze jak trafisz, możesz przejeździć 300tkm z DSG7 a kto inny bedzie miał problem po 10tkm z DSG6, nie ma reguły. Dokładnie tak jak pisałem niskie obroty - czyli jazda taksówkarza dobija sprzęgło Skrzynia DSG ma dość skomplikowaną konstrukcję i z pewnością nie jest ideałem bezawaryjności. Ale ilość problemów (głównie opisywanych na forach internetowych) jest raczej jednostkowa, a nie masowa. - - - - - aktualizacja - - - - - Jestem użytkownikiem B7 1.8 TSI DSG7 i jestem średnio aby nie powiedzieć mega niezadowolony ze skrzyni. Pod koniec października wymieniono mi sprzęgło przy przebiegu 86 tys km !!!, po przejechaniu 3 tys km problem powrócił Dopłata około 13 tys to nie tylko silnik ale również DCC, XDS no i szpanerski tylni zderzak Akurat zamawiam na dniach B8 2.0 TSI, głównie ze względu na skrzynię no i tez zderzak Teraz pytanie jak ją użytkowałeś , czy większość to jazda po mieście i jaki styl jazdy . Opisz objawy zużycia sprzęgła Może to tylko wada fabryczna konkretnej partii sprzęgieł . Wymiana była na gwarancji ? Nie sądź że skrzynie 6 biegowe są bezawaryjne . W przypadku 6-cio biegowej 02E pojawiają się różne problemy: przedwczesne zużycie dwumasowego koła zamachowego w mocniejszych TDI problemy z mechatroniką, w szczególności âzimne lutyâ w sterowniku i zwarcia lub uszkodzenia elektrozaworów spowodowane opiłkami ze skrzyni bliżej nierozpoznane stuki, przez ASO tłumaczone czasem jako âluz technologicznyâ przechodzenie skrzyni w tryb awaryjny lekkie szarpanie przy przełączaniu pomiędzy R i D nie wrzucanie biegu, redukcja o zbyt wiele biegów, ślizgające się sprzęgła - - - - - aktualizacja - - - - - A jakie sa objawy zużycia sprzęgła? Ja u siebie zaobserwowalem bardzo delikatne, ale jednak, szarpanie przy zmianie biegu z 1 na 2 połączone z cichym stuknieciem pochodzącym że skrzyni ale slyszalnym tylko w absolutnej ciszy (np w hali garażowej). Serwis zresetowal ustawienia skrzyni do fabrycznych ale to nie pomogło i uznał że mam się zgłosić dopiero jeśli objawy się nasilą bo na tym etapie trudno określić co może być przyczyną. Objawy faktycznie są delikatne i zapewne nie każdy by na to zwrócił uwagę no ale jednak chyba coś jest na rzeczy skoro mistrz serwisu nie uznał tego za całkowicie normalną pracę skrzyni. Pierwsze objawy uszkodzenia sprzęgieł to szarpanie, stukanie i opóźnienia podczas zmiany przełożeń. Jeśli natomiast auto nie chce jechać na konkretnym biegu lub przekładnia samoczynnie je zmienia albo powoduje zmniejszenie mocy silnika, to prawdopodobnie uszkodzona jest mechatronika, czyli zespół składający się z elektroniki sterującej i hydrauliki siłowej odpowiedzialnej za włączanie sprzęgieł i biegów. Edytowane 5 Stycznia 2016 przez vwpicia Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
moherowy ninja Zgłoś #6508 Napisano 5 Stycznia 2016 (edytowane) Mateusz objawy były takie jak pisał vwpicia "stukanie i opóźnienia podczas zmiany przełożeń" + do tego szarpanie przy zmianie z 1 na 2 ale tylko przy delikatnej jeździe oraz zmiana biegów tak jakby auto przejeżdżało przez tarkę na niskich biegach. Auto śmigało głównie po mieście. Wymiana to tak zwana dobra wola VW, płaciłem tyko chyba za robociznę. Wkurza mnie strasznie nasłuchiwanie czy bieg dobrze wszedł i czy czasami nie za długo go zmienia Edit : mam przedłużoną gwarancję , ale ona nie obejmuje sprzęgła , amortyzatorów i takich tam, obejmuje grube rzeczy : silnik, skrzynie itp Edytowane 5 Stycznia 2016 przez moherowy ninja Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
matteo84 Zgłoś #6509 Napisano 5 Stycznia 2016 A więc u mnie występuje delikatne szarpanie przy zmianie 1 na 2 przy wlasnie głównie wolnej jeździe a objawy tej "tarki" też czasami obserwuje, mega delikatne bardzo i tylko na drugim biegu. Zwalilem to co prawda na to, że auto jadąc bardzo wolno na drugim biegu powoduje przenoszenie drgań silnika na auto, to tak jakby ruszać ze skrzynia manualna na drugim biegu - poki nie nabierze się prędkości można zaobserwowac drobne wibracje przenoszone do kabiny. Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
moherowy ninja Zgłoś #6510 Napisano 5 Stycznia 2016 (edytowane) Kurde po wymianie sprzęgła mam właśnie takie objawy jak piszesz. Jestem umówiony na przyszły tydzień w serwisie. Dodatkowo przy jeździe w stylu patrolowym biegi zmienia mega długo, jakby ciągną na sprzęgle. Przy zmianie manualnej biegi zmienia szybko Edytowane 5 Stycznia 2016 przez moherowy ninja Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
vwpicia Zgłoś #6511 Napisano 5 Stycznia 2016 Mateusz objawy były takie jak pisał vwpicia "stukanie i opóźnienia podczas zmiany przełożeń" + do tego szarpanie przy zmianie z 1 na 2 ale tylko przy delikatnej jeździe oraz zmiana biegów tak jakby auto przejeżdżało przez tarkę na niskich biegach. Auto śmigało głównie po mieście. Wymiana to tak zwana dobra wola VW, płaciłem tyko chyba za robociznę. Wkurza mnie strasznie nasłuchiwanie czy bieg dobrze wszedł i czy czasami nie za długo go zmienia Edit : mam przedłużoną gwarancję , ale ona nie obejmuje sprzęgła , amortyzatorów i takich tam, obejmuje grube rzeczy : silnik, skrzynie itp DSG to znakomita skrzynia w chwili zakupu i odpowiednio serwisowana może długo bezawaryjne działać. Niestety jej szybka i delikatna praca może być okupiona wysokimi kosztami napraw. O trwałości DSG może decydować również styl jazdy. Należy unikać powolnej jazdy przy niskich obrotach, ponieważ powoduje przedwczesne zużycie dwumasu. Z kolei ciągła agresywna jazda może prowadzić do wzrostu temperatury oleju (niekorzystne dla mechatroniki) jazda w korkach przyspiesza natomiast zużycie sprzęgieł. i znajdź tutaj złoty środek :poddajesie Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
moherowy ninja Zgłoś #6512 Napisano 5 Stycznia 2016 (edytowane) Święte słowa Piotrze,ale jak tu serwisować DSG7 skoro jest praktycznie bezobsługowe:( Miałem nadzieję, że po wymianie sprzęgła auto będzie dalej prawie idealne, a tu klops i decyzja, zmiana auta na 2.0 TSI Edit: Chciałem się pochwalić ,że osobiście przeczytam 326 stron tego wątku Edytowane 5 Stycznia 2016 przez moherowy ninja Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
matteo84 Zgłoś #6513 Napisano 5 Stycznia 2016 (edytowane) Wymiana to tak zwana dobra wola VW, płaciłem tyko chyba za robociznę. zdradzisz ile zapłaciłeś za robociznę? jeśli u mnie też jest do wymiany sprzęgło to nie wyobrażam sobie abym miał za cokolwiek płacić skoro auto ma dopiero 7 miesięcy i 17 tys km... Edytowane 5 Stycznia 2016 przez matteo84 Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
moherowy ninja Zgłoś #6514 Napisano 5 Stycznia 2016 Nie chcę skłamać ale chyba około 900 zł brutto. Normalnie koszt wymiany+cześci ponad 3000 zł brutto, tak mnie poinformowano. Mateusz , Ty masz nowe auto, więc jak coś to nie ma ch .ja na Mariolkę Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
skrendi Zgłoś #6515 Napisano 5 Stycznia 2016 Ja osobiście z premedytacją omijałem skrzynie 7-mio biegową. Chociaż ja i tak jestem jak na razie z opcji "diesel forever" więc większego problemu nie miałem w wyborem. Zastanawia mnie tylko gwarancja na sprzęgło w skrzyni automatycznej. Osobiście uważam, że sprzęgło w "automacie" powinno być objęte gwarancją. Przecież my jako użytkownicy nie mamy wpływu na jego pracę. Nie możemy go spalić nawet z premedytacją. Działa zawsze tak ja producent je zamontował i skonfigurował ze skrzynią. Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
moherowy ninja Zgłoś #6516 Napisano 5 Stycznia 2016 Skrendi no co zrobić? Poprzednim moim autem było Audi Q5 TDI , mokra skrzynia przy przebiegu ponad 100 tys km i to praktycznie w mieście działała perfekcyjnie , bez szarpnięć, płynnie i szybko. Dlatego teraz wybór padł na "nigdy DSG 7G" , ale może pechowo trafiłem . Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
punxhc Zgłoś #6517 Napisano 5 Stycznia 2016 Ciekawy temat poruszyliście. Chętnie usłyszę inne opinie (nie)zadowolonych użytkowników suchej DSG7. Ktoś może pochwalić się długim przebiegiem w tej skrzyni bez awarii sprzęgieł/skrzyni? Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
Losec Zgłoś #6518 Napisano 6 Stycznia 2016 Mam Tiguana 2.0 TSI DSG7 z 2010r. Jeździ nim głównie żona, przeważnie miasto plus trochę trasy. Skrzynia działa idealnie, żadnych szarpnięć przy redukcjach. Przebieg obecnie ok 83000km. Jako ciekawostkę powiem, że silnik nie bierze oleju. Zmieniam co 10-15 tyś i nie potrzebuje żadnych dolewek. Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
moherowy ninja Zgłoś #6519 Napisano 6 Stycznia 2016 Losec , Ty masz mokrą skrzynię Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
Kamciek88 Zgłoś #6520 Napisano 6 Stycznia 2016 Dopłata około 13 tys to nie tylko silnik ale również DCC, XDS no i szpanerski tylni zderzak Akurat zamawiam na dniach B8 2.0 TSI, głównie ze względu na skrzynię no i tez zderzak Trzeba tylko pamietać, ze DCC obniża prześwit o 15mm, ja przy moim wjeździe do garazu nie moge sobie na to pozwolić. Ja osobiście z premedytacją omijałem skrzynie 7-mio biegową.Chociaż ja i tak jestem jak na razie z opcji "diesel forever" więc większego problemu nie miałem w wyborem. Zastanawia mnie tylko gwarancja na sprzęgło w skrzyni automatycznej. Osobiście uważam, że sprzęgło w "automacie" powinno być objęte gwarancją. Przecież my jako użytkownicy nie mamy wpływu na jego pracę. Nie możemy go spalić nawet z premedytacją. Działa zawsze tak ja producent je zamontował i skonfigurował ze skrzynią. Sprzęgło w DSG jest na gwarancji, kolega moherowy ninja mówi o przedłużonej gwarancji, czyli tak naprawde ubezpieczeniu kosztów napraw. Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach