Skocz do zawartości
artmin

Kupujemy B8 - na co zwrócić uwagę?

Rekomendowane odpowiedzi

Też mam Golfa VII, Passatem b8 zrobiłem może z 500 km i na dziś zostaje przy swoim CC. Oczekiwałem od b8 trochę więcej. Może CC na bazie b8 będzie tym, co powali mnie na kolana (no dobra, przesadziłem, na kolana powalają inne auta).

CC masz z systemem DCC?

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Auto ma jezdzić bez DCC ! A bez DCC to już w ogóle się nie da tym jezdzić

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach
[To o Talismanie] Z zewnątrz dzidzia. Wygląda dość prestiżowo jak na Renatę. Świetny kolor (takich w Pasku brakuje). Ale wnętrze poza fotelami już zaniża pierwsze pozytywne wrażenie. Deska i zegary w niższej lidze niż B8. Spasowanie zamykania schowka przed pasażerem chyba pozostawia nieco do życzenia albo już źle widzę.

 

Do tego te materiały jeszcze strasznie twarde, Zachar będzie miał używanie :)

I dużo mniej miejsca z tyłu niż w Passacie czy Superbie.

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Weź sobie kup tego golfa i przestań marudzić. To forum Passata i my lubimy twarde, stukajace zawieszenie

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Witam wszystkich chciałem się przywitać ponieważ jestem nowy na forum i jest to mój pierwszy wpis.Jestem w trakcie dopinania zakupu passata przesiadam się również z opla insigni kombi CDTI na co dzień korzystam również z drugiego auta BMW F11 530d pozwólcie,że i ja podzielę się swoimi pierwszymi wrażeniami po krótkich jazdach testowych.

Pierwszy vw którym jeździłem był w wersji kombi TDI 190 z 4MOTION DSG ta jazda trwała dosłownie kilka minut ponieważ od razu po wyjeździe powiedziałem do pani z salonu która mi towarzyszyła,żeby się nie obraziła ale jedzie się jak wozem drabiniastym bo zawieszenie tłucze strasznie i to na kołach 17'' nawet nie wiem czy było DCC ,auto ogólnie dobrze wyciszone ale praca silnika jest twarda, pani powiedziała żebym spróbował jeszcze autem z napędem na przód bo ponoć tam zawieszenie jest zupełnie inaczej zestrojone, ale oni takiego nie mają, ja po kilku dniach znalazłem takie w benzynie byłem dosyć sceptyczny ale tu bardzo miła niespodzianka wersja CL sedan 6-bieg. zawieszenie takie w sam raz bardzo komfortowe bez efektu tzw.tłuczenia ,silnik cichy i dosyć dynamiczny naprawdę bardzo dobrze się jeździło.

Jako ostatnim jeździłem TDI 150 DSG w wersji CL kombi i tu również zawieszenie na plus ,dynamika silnika wystarczająca.

Moje szybkie wrażenia z tego auta są takie,że to dobry samochód do jazdy na co dzień ,wydaje mi się że to lider w swojej klasie na chwile obecną dobrze wyciszony choć pierwsze co zwróciło moja uwagę to cienkie szyby boczne objawia się to tym,że miałem wrażenie jakby szyba była niedomknięta w czasie kiedy ktoś przejeżdża obok, no i praca diesla jest dosyć twarda ale nie głośna.

Ale ogólne wrażenia są bardzo pozytywne. Ja sam ponieważ przejeżdżam w roku ok.40tyś.km zdecydowałem się na TDI 190 DSG kombi HL na kołach 18'' i myślę ,że to optymalne dla mnie auto na chwilę obecną.

Edytowane przez Radziej

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Zróbcie doświadczenie.Jeśli chcecie zobaczyć ,jak powinno być skonstruowane zawieszenie proponuję przejechać się np nowym Subaru Outback.Auto wprawdzie jest dla mnie nie do kupienia ,bo z silnikami ,które jest ,po prostu nie jezdzi.Ani z dieslem 150km sprzęgniętym z automatem,ani z wolnossącą benzyną 2.5 z tymże automatem.Natomiast pomijając ten fakt,można zobaczyć ,jak można to zrobić.20cm prześwitu i 4x4

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Panowie nie straszcie tym tłuczącym się zawieszeniem, zamówiłem Alltraca 2.0Tsi początkiem grudnia, i zaczynam mieć wątpliwości.( Nie testowałem żadnej B8) Są jakieś testowe Alltracki w Polsce?

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Ja odebrałem w piątek. Przejechałem się drogą z płyt betonowych. Nierówna a więc idealna do takich testów. Jadąc 20-30 na godzine jest głośno z tyłu i to bardzo. Jadąc 5kmh jest cicho ale słychać metaliczny dzwięk. Podobny efekt miałem przy uszkodzonym amorze. Tyle, że to dotyczyło przodu w B7. Wjadę jutro na szarpaki i sprawdzę pod autem, ale nie jestem pocieszony tym stanem. Auto jest z DCC i ma przejechane 500km:) W poprzednim B7 na tej samej drodze nie było takich "atrakcji".

Edytowane przez Pasterz

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Kurcze, a mnie tam wszystko pasuje w tym aucie ?. Miejsca z tyłu nie wiele mniej niż miałem w Superbie, pierwsze auto gdzie jest za dużo basów ?, zapas mocy i momentu, fajna grafitowa fela i jasne wnętrze, jak w sanitarce ?. Uwielbiam tego Pastucha w TeDeIku !!! Może dlatego, że był to świadomy wybór. .....

Panowie, po co kupujecie auto, które już w momencie zamawiania Wam nie odpowiada. Lepsze są golfy, laguny, pandy, mesie, betonówy, a Wy na złość sobie te passaty. BDSM, czy co ????

 

Aaa, i jeszcze reflektory robią fajne fiku miku, że ludzie wariują jak to widzą. Nie mówiąc o zajefajnych stopach w HL.

Same pozytywy !!!!

Edytowane przez jubiler

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Ja mam kombi, auto jak w profilu z aktywnym zawieszeniem DCC, Felgi 18 cali, napęd 4Motion Haldex i naprawdę jestem pod wrażeniem pracy zawieszenia szczególnie w trybie komfort, poprzedni Passat B5 też kombi i również 4Motion, aczkolwiek był to Torsen, miał felgę 16 i uważam, że w B8 z DCC zawieszenie lepiej pracuje niż w B5 na 16 calach.

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Moze mam cos uszkodzone. Sprawdze.

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Generalnie zawieszenie do najcichszych nie należy. Ja akurat nie mam DCC. Tylko to chyba kwestia twardej charakterystyki tego zawieszenia, która powoduje, że w zakrętach auto trzyma się jak przyklejone. Widzę przepaść w trzymaniu się w zakrętach między B5 3BG a B8, na korzyść B8, na wlocie na autostradę do W-wy w strykowie. Wjeżdżam dużo szybciej niż poprzednim a nie robi to na nim najmniejszego wrażenia. Były uwagi na forum, chyba za prasą, że B8 jest kanapowy. To albo ktoś nim nie jeździł, albo jeździł w trybie comfort z DCC. To tego opony XL o podwyższonej nośności i index W też miękkości nie nadają.

Mnie ciekawi inna sprawa, czy nastawy zawieszenia bez DCC zależą w jakiś sposób od mocy silnika?

 

---

Dodać trzeba tylko, że o głośności można mówić tylko w przypadku gęsto ułożonych nierówności poprzecznych albo takich łat asfaltowych nalanych na dziury w jedni. Na jezdniach o normalnej nawierzchni (co nie oznacza nowej i gładkiej jak stół) zawieszenia nie słychać kompletnie.

Edytowane przez MM_VW

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Z tym przyklejeniem do jezdni to bym się kłócił. Moje poprzednie auto (Laguna III) pod tym względem było o wiele lepsze. Laguną pokonywałem zakręty z ok 10-20% wiekszą prędkością i był jeszcze zapas. Passat to jest auto bardziej autostradowe - przynajmniej dla mnie.

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Pitolenia o tluczeniu zawieszenia juz nie można czytać dluzej , znowu trola niewienikt czy tomek131 czy jak mu tam słuchacie , mi zawieszenie się pięknie ułożyło i jest cisza tylko straszny przejazd jaki mam w mieście kolejowy potrafi go obudzić do stuku. Weź sobie gościu kup te laguna 3 lub subaru lub Skodę bo juz nie wiem co chcesz i upajaj się , a nie siej zamętu , no chyba ze jezdziles resorakiem passata B8 to się zgodzę u synka jest strasznie twardy

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Ja mam przejechane 3 tys km i moge powiedziec w porownaniu do poprzednich passatow ze zawieszenie rzeczywiscie troche slychac na krotkich nierownosciach , ale to chyba kwestia lepszego wyciszenia reszty samochodu. Dramatu na pewno nie ma jak niektorzy twierdza ze sie jakos strasznie tlucze, ale mogloby byc cichsze.

Natomiast co do szumow przy duzej predkosci zauwazylem ze ogromna role odgrywa tu wiatr boczny, jak nie wieje to przy 160-170 jest cicho, a jak wieje z boku to juz przy 120 zaczyna szum przeszkadzac, ja slysze szum na wysokosci konca drzwi kierowcy/ slupka B

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Witam koledzy moj passat ma juz 4000 przejechane 1.8 TSI manual. Zużycie paliwa identyczne jak w poprzednim b6 z silnikiem 1.8 TSI 160 km czyli 7 do 9 litrów. Duzo większa elastyczność silnika indynamika jazdy. Jezeli chodzi o hałas nie zauwazylem takowego auto w zakresie prędkości do 180 km/h jest wyraźnie cichsze od poprzednika. Zawieszenie czytam wasze wypowiedzi i niecrozumiem komfort zawieszenia znacznie lepszy niz w b6 i duzo cichsze nawet na dużych dziurach. Ogólnie jestem z auta zadowolony jedynie co mam zamiar dołożyć po nowym roku to pełna elektrykę foteli z pamięcią części juz zamówione. Bo w chwili kiedy zamawiałem nie było tej obecji foteli w HL bez pełnej skory a mnie alcantara bardziej sie podoba w użytkowaniu. Jestem w 100 procentach zadowolony z wyposażenia jakie kupiłem a mianowicie area view, ogrzewania postojowego czy pakietu drogowego. Świetna sprawa jest rowniez podgrzewana kierownica. Discovery pro działa poprawnie car play wymaga jeszcze dopracowania czylinsiri w języku polskim.

 

Zycze wszystkim forumowiczom zdrowych i pogodnych świat Bożego narodzenia i wszelkiej

Pomyślności w nadchodzącym nowy 2016 roku!!! A przedewszystkim zadowolenia z pasatow b8!!!

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Jeśli dla Was zawieszenie Passata jest ok i jest w nim cicho (np w bitdi ) to pozostaje współczuć.Szkoda ,że nie chcę kompakta ,bo kupiłbym GOlfa VII bez chwili wahania.A gdybym np wybierał auto służbowe i miałbym np dostać Passata ze względu na flotę w firmie ,to błagałbym ,żeby pozwolili mi kupić Golfa zamiast Passata,bo nie dałbym rady tym Passatem jezdzić

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

W moim dzisiaj stuknęło 2500km. Dosyć oszczędny ale dzisiaj jadąc S8 od Łodzi na Wrocław pod silny wiatr przy nastawionym 160 km/h palił 10-11 l. Rzeczywiście dosyć głośno ale mam niestety Alpine 5 kierunkowe i one buczą od początku.Może jak spadnie śnieg to chociaż skorzystam na lepszej przyczepności.

Poziom halasu przy tych prędkościach podobny jak przy poprzednim B6 TDI na CR. Przy mniejszych do 120, B8 cichszy( mimo tych opon).

Ogólnie oceniam mój wybór jako właściwy ( z wyjątkiem opon). Nie ma co porównywać do innych ( Renault, Opel czy Ford) gdyż w mojej opinii są słabiej wykonane lub maja gorsze silniki.

Duży PLUS za AD oraz Active LED. Lekki minus za Discovery Pro( nic szczególnego, wyróżniającego ) a za CARPlay duży minus.

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach
jedynie co mam zamiar dołożyć po nowym roku to pełna elektrykę foteli z pamięcią części juz zamówione. Bo w chwili kiedy zamawiałem nie było tej obecji foteli w HL bez pełnej skory a mnie alcantara bardziej sie podoba w użytkowaniu.

Możesz napisać gdzie zamawiasz części (serwis VW?) oraz jaki jest ich koszt i koszt montażu?

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Dołącz do dyskusji

Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.

Gość
Dodaj odpowiedź do tematu...

×   Wklejono zawartość z formatowaniem.   Przywróć formatowanie

  Dozwolonych jest tylko 75 emoji.

×   Odnośnik został automatycznie osadzony.   Przywróć wyświetlanie jako odnośnik

×   Przywrócono poprzednią zawartość.   Wyczyść edytor

×   Nie możesz bezpośrednio wkleić grafiki. Dodaj lub załącz grafiki z adresu URL.


×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Korzystając ze strony akceptujesz nasz Warunki użytkowania oraz Polityka prywatności