cronosik Zgłoś #6341 Napisano 17 Grudnia 2015 A propo spalania TSI. Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
wandalin Zgłoś #6342 Napisano 17 Grudnia 2015 Ale porownujmy 1.8 TSI z 2.0 tdi 190km Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
Prim Zgłoś #6343 Napisano 17 Grudnia 2015 Nie wiem jak to tsi 180 ale tsi160 w ogóle nie jechało i diesel 130KM to była rakieta przy nim tak samo... ja bym się nawet pokusił stwierdzenie, że TDI 90km dało by rade z 1.8 TSI - momenty bardzo podobne... :ok Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
pako11 Zgłoś #6344 Napisano 17 Grudnia 2015 to ja dodam, ta sama trasa Katowice-Wrocław punkt startu/mety ten sam, ta sama godzina wyjazdu, jechałem dzień po dniu,warunki pogodowe/korkowe oceniam na bardzo zblizone, czas jazdy praktycznie ten sam dzień 1. Superb 1.8TSI 160KM DSG7 ośka - spalił 14.7l/100 dzień 2. Alltrack 2.0TDI 170KM DSG7 x4 - 12.4l/100 dzień 3. BMW F10 530D 258KM ZF8 xdrive - 9.9l/100 niebawem pewnie będzie okazja to sprawdzę B8 2.0TDI 190KM DSG Obiektywnie lepiej od Alltracka jeździło mi się Superbem ale chyba nie była to kwestia silnika, bardziej od niego przeszkadza mi zawsze szum jazdy. Narazie w B8 mam przejechane 500km więc ciężko coś więcej powiedzieć ale jedno wiem ... DSG w porównaniu do ZF to niestety duża klasa niżej. DCC też narazie na kolana mnie nie powaliło ? Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
Fat Zgłoś #6345 Napisano 17 Grudnia 2015 A ja jestem ciekaw, ile jeszcze razy w tym roku poruszana będzie w tym wątku wyższość benzyny nad dieslem, albo na odwrót (w zależności od potrzeby)? Naprawdę tak was jara analizowanie tabelek ze średnim spalaniem i przyspieszeniem 0-100? Ja tam np. wolę Wielkanoc od Bożego Narodzenia, ale miłośników Św. Mikołaja nie będę próbował przeciągnąć na swoją stronę Wady i zalety obu silników zostały szczegółowo opisane chyba już we wszystkich możliwych miejscach internetu, łącznie z tym forum. Nie wiem jak Wam, ale mi chyba trochę szkoda czasu na udowadnianie innym, dlaczego akurat diesel (odpowiedź brzmi - BO LUBIĘ!). P.S. Diesel też potrafi sporo spalić [ATTACH=CONFIG]139397[/ATTACH] Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
majonezzz Zgłoś #6346 Napisano 17 Grudnia 2015 (edytowane) No zgadza się. Dla tych jednak, którzy wciąż planują zakup B8 i mają jakiekolwiek wątpliwości dotyczące wyboru (z chociażby najmniejszego powodu) diesla czy benzyny polecam jazdę testową obiema wersjami. Najlepiej bezpośrednio jednej po drugiej. Rozwieje to wszelkie niewiadome odnośnie spalania i ogólnie szerokiego pojęcia komfortu jazdy. Mam również (jako aktualny użytkownik dwóch B6: 2,0 TDI oraz 1,8 TSI) swoje teorie i przemyślenia, ale w natłoku ostatnich wypowiedzi nie będę robił zamieszania dłuższym wywodem. Lubie jeździć obiema wersjami (TDI może tak samo bo go zrobiłem na 210KM), ale gdybym musiał kupić tę jedną (mowa o nówce w salonie oczywiście) to przy obecnych przebiegach rzędu 18 tys rocznie z czego 90% to bezkorkowe jazdy miejskie na odcinkach 10-12 km oraz kilku w roku dłuższych wyjazdów na highway bez wahania wybieram TSI, który w dodatku jest tańszy o 17 tys. (TSI 180 vs TDI 190). Na TDI o podobnych osiągach postawiłbym przy naprawdę bardzo dużych przebiegach gdzie koszty eksploatacji byłyby dużą kartą przetargową tej decyzji. Kwestia wyboru 4motion to kolejny parametr, który całkowicie od nowa ustawia kryterium wszelkich wyborów. Ale nie ma to jak własna jazda testowa Koledzy. - - - - - aktualizacja - - - - - Ale porownujmy 1.8 TSI z 2.0 tdi 190km Pod kątem osiągów to i owszem najlepiej porównywać zbliżone wersje jak wyżej. Ale widzę, że część osób patrzy na jak najmniejsze różnice kosztów zakupu i porównanie osiągów schodzi na dalszy plan. Ja bym tak nie zrobił bo 'fun to drive' jest dla mnie ważny, ale nie wszyscy przecież muszą myśleć w ten sam sposób. Edytowane 17 Grudnia 2015 przez majonezzz Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
anton Zgłoś #6347 Napisano 17 Grudnia 2015 A propo spalania TSI. Dla kontrastu Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
cronosik Zgłoś #6348 Napisano 17 Grudnia 2015 Słaby ten kontrast a różnica w mocy spora Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
tomery Zgłoś #6349 Napisano 17 Grudnia 2015 Nie wiem jak to tsi 180 ale tsi160 w ogóle nie jechało Czyli że jak ? Nie odpalił czy tylko stał z odpalonym silnikiem ? Nowy i już zepsuty ? :ocochodzi A odnosząc się do twoich wyliczeń. Natomiast 3-4litry to jakieś 17zł na każde 100km ,więc na 100tys km ,które zrobię tym autem, to 17 tys zł. 100 tkm / 20 tkm na rok (bo tyle średnio rocznie robi każdy z nas , a większość pewnie jeszcze mniej) = 5 lat 17 kpln różnicy w cenie (bo tyle średnio droższy jest dizel) zwróci ci się więc dopiero po 5 latach Czyli dopiero po 5 latach jazdy zaczniesz "konsumować" oszczędności :lol3 Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
MM_VW Zgłoś #6350 Napisano 17 Grudnia 2015 Panowie, proponuję skończyć tę dyskusję, bo niektórzy z was brną z argumentacją jak politycy PO i PiS. Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
anton Zgłoś #6351 Napisano 17 Grudnia 2015 Panowie, kiedy na forum wpisy cichną, atmosfera staje się senna, liczba wpisów maleje, wystarczy poruszyć temat spalania 1.8 TSI i już następuje przebudzenie, ożywiona dyskusja, co najmniej kilkanaście wpisów. Ale i tak wielbiciele diesli nie przekonają się do TSI, a wielbiciele TSI nie chcą słyszeć o klekotach (i nie chodzi tu tylko o spalanie). Ale to dobrze, bo przynajmniej wymieniamy poglądy, a to nas wzbogaca, poszerza horyzonty myślowe, a przyszli właściciele B8 mają co czytać. Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
tomek131 Zgłoś #6352 Napisano 17 Grudnia 2015 tomery , założyłem różnicę 9tys ,bo porównywałem 1.8tsi do 2.0tdi 150 ,czy słusznie zobaczę jutro ,jak się przejadę 1.8tsi Czyli 8 tys zaoszczędzę na paliwie ,plus wezmę pewnie więcej za tdi 150 niż tsi180.A ile więcej za 5 letnie auto?Pewnie z 3 tysie.Może i faktycznie nie jest to jakaś wielka różnica,ale taniej będzie te 10-12koła .Raz na wczasy można polecieć za free z rodzinką.No chyba,że 1.8tsi daje większą frajdę niż tdi150(w co wątpię) ,to inna rozmowa może być wtedy Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
anton Zgłoś #6353 Napisano 17 Grudnia 2015 tomery , założyłem różnicę 9tys ,bo porównywałem 1.8tsi do 2.0tdi 150 ,czy słusznie zobaczę jutro ,jak się przejadę 1.8tsiCzyli 8 tys zaoszczędzę na paliwie ,plus wezmę pewnie więcej za tdi 150 niż tsi180.A ile więcej za 5 letnie auto?Pewnie z 3 tysie.Może i faktycznie nie jest to jakaś wielka różnica,ale taniej będzie te 10-12koła .Raz na wczasy można polecieć za free z rodzinką.No chyba,że 1.8tsi daje większą frajdę niż tdi150(w co wątpię) ,to inna rozmowa może być wtedy To najczęstszy dylemat przy zakupie: 1.8 TSI czy 2.0 TDI 150 KM ze względu na zbliżoną cenę zakupu. Jak pewnie zauważyłeś po przeczytaniu naszych dyskusji najlepiej przejechać się samemu i wtedy zdecydować. I wcale nie jest tak, że nikt nie kupuje już diesla 2.0 TDI 150 KM (a takie wrażenie można odnieść na podstawie tego forum). Cały czas większość sprzedawanych B8 to właśnie 2.0 TDI 150 KM. Przypomniał mi się cytat z motospace.pl : Passat B8 2.0 TDI 150 KM - opinie motospace.pl: Dwulitrowy, 150-konny diesel to idealny silnik do nowego Passata. Cichy, elastyczny, płynnie pracujący, dynamiczny i oszczędny. Jeżeli Was na to stać, wybierzcie nowego Passata właśnie z tym motorem. To strzał w dziesiątkę. Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
wandalin Zgłoś #6354 Napisano 18 Grudnia 2015 http://vtech.pl/katalog/chip-tuning-Volkswagen-Passat-B8-2.0-TDI-140KW-190KM Co sądzicie o tym rozwiązaniu? Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
tomek131 Zgłoś #6355 Napisano 18 Grudnia 2015 No i gut ,albo 150-tkę na 180 i 400nM .A Tsi 180 tylko moc ,bo momentu nie wytrzyma skrzynia,a co mi z mocy jak nie będzie momentu ,ktry i tak wykastrowany o 70nM w stosunku do manuala Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
sirocco Zgłoś #6356 Napisano 18 Grudnia 2015 Byłem ostatnio u jednego tunera i dowiedziałem się, że bezpiecznie możemy wyciągnąć +70Nm i +30 do 40 koni po modach będzie ok 390Nm. Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
matteo84 Zgłoś #6357 Napisano 18 Grudnia 2015 Byłem ostatnio u jednego tunera i dowiedziałem się, że bezpiecznie możemy wyciągnąć +70Nm i +30 do 40 konipo modach będzie ok 390Nm. A nie wiesz może jak wygląda sytuacja w przypadki 1.8 TSI z DSG? Tu zapewne jest ograniczone pole manewru ze względu na ograniczenie DSG do 250 Nm - ale może mimo tego da się zrobić bezpiecznie jakiś upgrade? Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
sirocco Zgłoś #6358 Napisano 18 Grudnia 2015 Niestety nie pytałem się jak to wygląda w przypadku DSG. Ale nic straconego, proponuję napisać maila z zapytaniem. Strona serwisu: http://ecuteam.pl/ Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
dziabagm Zgłoś #6359 Napisano 18 Grudnia 2015 http://www.kreatormocy.pl/katalog/volkswagen/chip-tuning-volkswagen-passat-b8-2-0-tdi-150-km Tylko ciekawe na ile to jest rzeczywiście bezpieczne. - - - - - aktualizacja - - - - - Ja o DSG się pytałem to z tą DSG6 nie ma problemu nawet do 450 nm a ta DSG7 potrafi serii nie wytrzymać dlatego 1,8 tsi jest okrojony z momentu. Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
Macmaciek Zgłoś #6360 Napisano 18 Grudnia 2015 DCC też narazie na kolana mnie nie powaliło ? Powinno być lepiej, jak przejedziesz jeszcze ze 2-3 tysiące km. U mnie wyraźnie się poprawiło, a i różnice pomiędzy trybami sport / comfort czuć teraz bardziej wyraźnie. Nie wiem, od czego to zależy, ale widocznie musiały się te wszystkie części poukładać... Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach